Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych | Faculty of International and Political Studies: Recent submissions
Now showing items 261-280 of 934
-
Wyobrażenia zbiorowe społeczeństw byłej Jugosławii w XXI wieku. Perspektywa politologiczna
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Publikacja stanowi nowatorskie na gruncie polskiej politologii opracowanie dotyczące wyobrażeń zbiorowych – kategorii kojarzonej głównie z socjologią – z punktu widzenia badaczki sfery polityki. Przyjęty model teoretyczny ... -
Strategie dużych sieci handlowych – nowe wyzwania dla menedżerów oraz badaczy marketingu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Celem opracowania jest ukazanie kluczowych trendów w handlu detalicznym w Polsce i na świecie oraz związanych z nimi kierunków badań marketingowych. Rozdział ten został przygotowany na podstawie analizy międzynarodowej ... -
Partycypacyjne praktyki z zakresu sztuki jako element zarządzania widownią w kontekście rozwoju miasta kreatywnego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)W tym rozdziale poruszono tematykę partycypacji w kulturze w szerokim i wąskim rozumieniu oraz partycypacyjnych praktyk kulturalnych i ich wpływu na rozwój miast kreatywnych. Dokonano przeglądu koncepcji łączących ... -
Znaczenie marki na rynku ekologicznych produktów żywnościowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)W tym rozdziale przedstawiono ocenę znaczenia marki na rynku ekologicznych produktów żywnościowych, jak również wskazano czynniki wpływające na to znaczenie. Analizy oparto na wynikach badania ankietowego przeprowadzonego ... -
Wpływ koncepcji i pozycji marki produktu na proces budowania marki pracodawcy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)W warunkach konkurencyjnego rynku posiadanie przez organizację silnej marki umożliwia osiąganie przewagi konkurencyjnej. Marka odgrywa istotną rolę podczas dokonywania wyborów na rynku pracy. Silną markę wyróżniają: ... -
Media społecznościowe jako element procesu budowania marki miasta – korzyści i zagrożenia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Celem niniejszego rozdziału jest przeanalizowanie potencjału mediów społecznościowych w kontekście budowania marki miasta. Nowe media na stałe wpisały się we współczesną mapę komunikacyjną szerokiej grupy osób, które ... -
Marka miasta – między teorią a praktyką
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Celem niniejszego rozdziału jest przedstawienie sposobu myślenia o budowaniu marki terytorialnej wśród przedstawicieli urzędów miejskich w polskich miastach na prawach powiatu oraz rozpoznanie wyzwań i ograniczeń związanych ... -
Animizacja w komunikacji marketingowej marek – wyniki analizy zawartości przekazów reklamowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Celem zaprezentowanych w niniejszym tekście badań była konceptualizacja animizacji oraz wskazówek animizacyjnych, a następnie oszacowanie częstotliwości stosowania tych zabiegów narracyjnych w przekazach reklamowych. ... -
Wprowadzenie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020) -
Jak daleko można pójść, publikując w Chinach? Studium przypadku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Potencjał demograficzny Chin w XXI w. w kontekście migracji wewnętrznych i polaryzacji społeczeństwa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
A Cross-Cultural Study of Collectivism and Individualism at Workplace. A Case Study of Taiwanese Managers versus Polish Employees
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Spór o Wyspy Kurylskie w okresie prezydentury Władimira Putina
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Chińskie elity władzy XVI kadencji wobec świata zewnętrznego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Polityka Chińskiej Republiki Ludowej ery Deng Xiaopinga wobec Tajwanu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Polityka religijna w Chińskiej Republice Ludowej. Komunistyczne państwo a religia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Maoizm praktyczny? – przypadek wioski Nanjiecun
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Relatywizm kulturowy w procesie kształtowania się ocen moralnych – o percepcji kłamstwa w kulturze zachodniej i chińskiej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Kulturowe uwarunkowania zachowań współczesnych Chińczyków. O godności, szacunku, honoru, czyli zasadzie zachowania twarzy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Nowe kierunki współpracy politycznej państw ASEAN wobec współczesnych wyzwań
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)