Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorFeliniak, Urszula
dc.date.accessioned2015-03-26T08:40:05Z
dc.date.available2015-03-26T08:40:05Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/7503
dc.description.abstractIn the modern world, a socio-economic development is essentially based on knowledge. It is therefore believed that educational investments can accelerate the pace of economic growth and in the individual dimension help better prepare school-leavers to launch a satisfying career. The article discusses directions of the Polish vocational education reform and the concept of vocational lifelong learning. Surveys of school leavers' further careers were proposed to asses the effectiveness of the actions taken. The article characterizes the method and discusses the present state and directions in further development of the Polish vocational school system based on results provided by surveys conducted in Poland.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;210
dc.titlePrzygotowanie absolwentów szkół do kariery zawodowejpl_PL
dc.title.alternativePreparing School Leavers to Start a Careerpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[85]-106pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Katedra Pracy i Polityki Społecznejpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord