• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Repozytorium UŁ
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica nr 256/2011
  • Zobacz pozycję
  •   Repozytorium UŁ
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica nr 256/2011
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

ZalogujZarejestruj

Statystyki

Przejrzyj statystyki użycia

Nie wszystkie zyski przedsiębiorstwa społecznego mogą być równe

No Thumbnail [100%x80]
Oglądaj/Otwórz
7-23.pdf (136.6KB)
Data
2011
Autor
Duraj, Jan
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The main goal of this article is to highlight the need for introducing a profit in the system of criteria and evaluation of social enterprises. The direct premise for application of social profit in the performance evaluation and development of social enterprises is the taking up and implementation by those entities that integrate specific tasks in referred area of its activities on both the economic and social fronts. This combination of economic goals with social objectives, taking place, albeit in the conduct of any business, in the case of social enterprises have distinctive content, form and terms of implementation. Placed objective of this paper and its implementation is used in its intention to more fully reflect the scientific visions, missions and social conditions for the effective operation of social enterprises pursuing many different goals. The article is divided into three parts. The first part presents the problems of the mission and objectives and organizational forms of social enterprises. The second part included reflections on the essence of social profit and its role in creating social value system of the company. The third part contains an analysis of forms of commercial and social mission of social enterprises.
URI
http://hdl.handle.net/11089/723
Collections
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica nr 256/2011 [8]

Powiązane pozycje

Wyświetlanie pozycji powiązanych tytułem, autorstwem i tematem.

  • Przegląd teorii aprobaty społecznej 

    Izdebski, Paweł; Żbikowska, Karolina; Kotyśko, Martyna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
    The aim of this review is to present the most important theories of social approval. There are one-factor and two-factor theories of social approval distinguished. The most important among one-factor theories are: Edwards ...
  • Reintegracja społeczno-zawodowa w czasie pandemii 

    Prorok, Lucyna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-12-03)
    From March the year 2020 many elements of the social and economic life in consequence of coronavirus pandemic surrendered to considerable transformations, what didn’t avoid either the sphere of the social economics and ...
  • Działania organizacji społecznych wobec osób biednych i wykluczonych społecznie – odbudowywanie czy tworzenie sieci społecznych 

    Górniak, Katarzyna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
    Social/non-governmental organizations are one of important social actors operating in the field of poverty and social exclusion and taking active part in the discourse pertaining to these issues. Traditionally they are ...

Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego

Kontakt z nami | Wyślij uwagi | Deklaracja dostępności
 

 


Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego

Kontakt z nami | Wyślij uwagi | Deklaracja dostępności
 

 

NoThumbnail