CONTENT

    Wprowadzenie

    Część I. Definiowanie obszarów partycypacji i wykluczeń a kwestia podmiotowości dzieci i młodzieży

  1. Dziecięce obywatelstwo: kilka refleksji na marginesie idei dziecięcej partycypacji
    Maja Brzozowska-Brywczyńska
  2. Włączeni jako konsumenci – wyłączeni jako obywatele. Nastolatki w przestrzeni miasta
    Marta Smagacz-Poziemska
  3. NEET ‒ nowa kategoria młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym
    Blanka Serafin-Juszczak
  4. Proces dekompozycji podmiotowości sprawczej młodzieży
    Mariusz Zwarycz
  5. Children of “Vulnerable Identity” ‒ Do They Have To Be Excluded? Some Reflections Based on Empirical Research
    Katarzyna Ornacka
  6. Nastoletnie macierzyństwo ‒ zagrożenie wykluczeniem społecznym czy szansa na integrację społeczną? Kontrowersje teoretyczne i podejścia praktyczne
    Paulina Bunio-Mroczek
  7. Are the Lips for Speaking? Modus Operandi of Exclusion of Underage Sex Encounters
    Ewa Banaszak, Robert Florkowski
  8. Część II. Wyzwania systemu edukacji i pomocy społecznej: wyrównywanie szans i kreowanie możliwości

  9. Not Willing To or Not Able To? Teachers and Their Role in Equalizing Social Inequalities in Education
    Marta Zahorska
  10. Rola państwowej lokalnej szkoły wyższej w procesie przełamywania ekskluzji społecznej młodzieży z wiejskich środowisk i małych miasteczek na przykładzie Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Skierniewicach
    Małgorzata Potoczna
  11. Zagrożenie wykluczeniem społecznym dzieci i młodzieży z rodzin ubogich w województwie podkarpackim
    Magdalena Pokrzywa
  12. Dialog na marginesie? O relacjach, nie tylko zawodowych, pracowników socjalnych i młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym
    Marcin Sińczuch
  13. Granice instytucjonalnej interwencji wobec rodziny. Diagnoza syndromu zastępczego zespołu Münchhausena w Niemczech – prezentacja przypadków
    Bernadette Jonda

Recent Submissions