Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBrzozowski, Jacek
dc.date.accessioned2014-12-08T13:35:49Z
dc.date.available2014-12-08T13:35:49Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn2299-7458
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/5845
dc.description.abstractThe text is an attempt to prove that the descent to the underworld that the poem depicts (written after Carol’s death) led the Old Poet-Orpheus to absolute, completely objective and maximally interiorized knowledge of loss. The knowledge is of certain weight to the author, who only a few years earlier wrote a dramatic poem entitled ‘It’ (‘To’) and made it the first text of his poetic book under the same title. Unlike the case of the ancient Orpheus, or other later Orpheuses, that knowledge is not, however, the character’s final destination. The ending of the poem allows the reader to assume that — typically of Miłosz — it is an opening to the grand epiphany of existence.en
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesCzytanie Literatury. Łódzkie Studia Literaturoznawcze; 1
dc.subjectCzesław Miłoszpl_PL
dc.subjectwiersz "Orfeusz i Eurydyka"pl_PL
dc.title„Ale pachniały zioła…”. Kilka uwag o Orfeuszu i Eurydyce Czesława Miłoszapl_PL
dc.title.alternative“Ale pachniały zioła…”. A Few Comments on Orpheus and Eurydice by Czesław Miłoszen
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number135-139pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Instytut Filologii Polskiej, Katedra Literatury i Tradycji Romantyzmupl_PL
dc.referencesAndrzej Franaszek, Miłosz. Biografia, Kraków 2011, s. 745–746
dc.referencesBrama do Hadesu. Z Czesławem Miłoszem rozmawia Tomasz Fiałkowski, „Gazeta Wyborcza” 2003, nr 232
dc.contributor.authorEmailjacek_brzozowski@interia.plpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord