dc.contributor.author | Domański, Marek | |
dc.date.accessioned | 2014-12-01T09:23:38Z | |
dc.date.available | 2014-12-01T09:23:38Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Domański Marek, (2014), Dlaczego fotografia otworkowa? , „Władza sądzenia”, nr 3, s. 98–100 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2300-1690 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/5800 | |
dc.description | Esej fotograficzny. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Katedra Socjologii Polityki i Moralności IS UŁ, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Władza Sądzenia 3/2104; | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | fotografia | pl_PL |
dc.subject | fotografia otworkowa | pl_PL |
dc.title | Dlaczego fotografia otworkowa? | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 98-100 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Marek Domański
– fotograf. Studiował
w PWSSP w Łodzi w latach 1990–95. Na jego
dyplom złożyły się litografie wykonane w pracowni prof. Jerzego Grabowskiego oraz fotografie
z pracowni prof. Ireneusza Pierzgalskiego. W latach 1995–2008 był asystentem prof. Grzegorza
Przyborka. Obecnie prowadzi Pracownię Fotografii
II w Katedrze Multimediów na Wydziale Sztuk
Wizualnych ASP im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi.
Obok pracy dydaktycznej zajmuje się przede
wszystkim twórczością w dziedzinie fotografii
inscenizowanej, otworkowej i dokumentalnej.
Swoje prace prezentuje zwykle w formie wielkoformatowych zdjęć pokrytych żywicą lub w formie
odbitek kontaktowych. Od wielu lat konsekwentnie tworzy przy użyciu kamer otworkowych, które
sam buduje. Fotografie Domańskiego można było
oglądać na kilkudziesięciu wystawach indywidualnych oraz wielu wystawach zbiorowych w kraju
i za granicą. Jego twórczość jest różnorodna
i wielowątkowa. Artysta stosuje rozmaite techniki i sposoby prezentacji, za podstawę przyjmując
przede wszystkim wewnętrzną potrzebę poszukiwania i eksperymentowania. Niektóre swoje
realizacje celowo sytuuje na pograniczu fotografii. | pl_PL |