dc.contributor.author | Płóciennik, Elżbieta | |
dc.date.accessioned | 2014-11-17T07:56:16Z | |
dc.date.available | 2014-11-17T07:56:16Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Poznać – Zrozumieć – Doświadczyć. Konstruowanie wiedzy nauczyciela wczesnej edukacji, pod red. J. Bonar i A. Buły | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7850-478-8 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/5726 | |
dc.description.abstract | Wychowanie do mądrości, oparte na dialogu i sztuce zadawania przez nauczyciela pytań uruchamiających samodzielne myślenie i ujawniających potencjał jednostek w tworzeniu nowej wiedzy, postulowane już było przez Sokratesa i jego uczniów, to współczesna szkoła nadal kształci przede wszystkim pamięć i zdolności analityczne prowadzące do zapamiętywania i odtwarzania informacji. Nie sprzyja to niestety formowaniu systemu wartości i mądrości. Autorka proponuje zatem rozumienie mądrości jako cechy, którą można rozwijać oraz szereg sposobów sprzyjających rozwijaniu refleksyjności i mądremu działaniu dziecka. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Oficyna Wydawnicza Impuls | pl_PL |
dc.subject | edukacja dla mądrości | pl_PL |
dc.subject | teaching for wisdom | pl_PL |
dc.subject | early education | pl_PL |
dc.title | Edukacja dla mądrości we wczesnej edukacji - propozycje rozwiązań metodycznych | pl_PL |
dc.title.alternative | Teaching for wisdom in early education | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 63-80 | pl_PL |