Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBach, Mariola Adria
dc.date.accessioned2025-10-27T13:28:49Z
dc.date.available2025-10-27T13:28:49Z
dc.date.issued2021-05-20
dc.identifier.citationBach M., Milczący towarzysz..., [w:] Biografie rodzinne i uczenie się: Tom 8, Biografia i Badanie Biografii, Dubas E., Wąsiński A., Słowik A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2021, s. 137-148, https://doi.org/10.18778/8220-459-9.11pl
dc.identifier.isbn978-83-8220-459-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/56527
dc.description.abstractAutorka prezentuje stół w rodzinie Filipa. Analiza narracji przeprowadzona metodą analizy kategorialnej wykazała bogactwo znaczeniowe stołu i jego odniesień do życia całej rodziny. Rozważania te były inspiracją do analizy stołu w perspektywie trzech subdyscyplin pedagogiki: pedagogiki rzeczy, miejsca i przestrzeni. Pedagogika rzeczy została określona jako edukacja, która bierze pod uwagę przedmioty codzienności. Za definicję pedagogiki miejsca przyjęto taki rodzaj edukacji, która bierze pod uwagę miejsce, natomiast za pedagogikę przestrzeni przyjęto taki rodzaj edukacji, która uwzględnia przestrzeń. W publikacji zwrócono uwagę na szczególny charakter stołu rodzinnego.pl
dc.description.abstractThe author presents a table in the family of Filip. Analysis of the narrative carried out using the categorical analysis method showed the table’s meanings and its references to the life of the whole family. These considerations were the inspiration for the analysis of the table in the perspective of three subdisciplines of pedagogy: the pedagogy of things, space and space. The pedagogy of things has been defined as education that takes into account everyday objects. The definition of pedagogy of a place is taken as a kind of education that takes into account the place, and through the pedagogy of space, a kind of education has been adopted that takes space into account. The publication draws attention to the special character of the family table.en
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofDubas E., Wąsiński A., Słowik A. (red.), Biografie rodzinne i uczenie się: Tom 8, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2021;pl
dc.relation.ispartofseriesBiografia i Badanie Biografiipl
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleMilczący towarzysz...pl
dc.title.alternativeSilent companion…en
dc.typeBook chapter
dc.page.number137-148
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Ignatianum w Krakowie, ul. Kopernika 26, 31-501 Krakówpl
dc.identifier.eisbn978-83-8220-460-5
dc.identifier.doi10.18778/8220-459-9.11


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/