Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKupis-Fijałkowska, Aleksandra
dc.contributor.authorJanas, Krzysztof
dc.date.accessioned2014-10-10T16:50:18Z
dc.date.available2014-10-10T16:50:18Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/5566
dc.description.abstractThe paper aims to discuss the legal and regulatory aspects of the assessment of learning outcomes for the higher education level. A particular attention is paid to the National Qualifications Framework in Poland, which aims to implement transparency in the competencies formulation process and enable to compare skills of graduates of various universities throughout Europe. Authors emphasize a problem of the legal failure in defining methods for measuring and assessing the quality of learning outcomes, although it is postulated that the National Qualifications Framework for higher education is a tool for education quality improvement.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica;280
dc.subjectefekty kształceniapl_PL
dc.subjectocena efektów kształceniapl_PL
dc.subjectewaluacja efektów kształceniapl_PL
dc.subjectKrajowe Ramy Kwalifikacjipl_PL
dc.subjectKRKpl_PL
dc.subjectszkolnictwo wyższepl_PL
dc.titleEfekty kształcenia w szkolnictwie wyższym i problem ich ewaluacji w polskim ustawodawstwiepl_PL
dc.title.alternativeLearning Outcomes in Higher Education and Problem of Their Evaluation in the Polish Legislationpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[103]-112pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Instytut Statystyki i Demografii, Katedra Metod Statystycznychpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord