Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSobociński, Mateusz
dc.date.accessioned2025-05-30T09:22:09Z
dc.date.available2025-05-30T09:22:09Z
dc.date.issued2025-05-30
dc.identifier.citationSobociński M., Rozwiązania zarządcze dla administracji publicznej w dobie kryzysu, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2025, https://doi.org/10.18778/8331-715-1pl
dc.identifier.isbn978-83-8331-714-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/55655
dc.description.abstractAdministracja publiczna stoi w obliczu dynamicznych wyzwań, a sytuacje kryzysowe, takie jak pandemia COVID-19, wymagają od instytucji państwowych i samorządowych elastyczności, innowacyjności oraz skutecznych metod zarządzania. Jakie strategie pozwalają sektorowi publicznemu działać sprawniej w czasach niepewności? Które narzędzia wykorzystać do transformacji organizacyjnej? Autor monografii prezentuje nowoczesne metody zarządzania publicznego, koncentrując się na implementacji praktyk stosowanych zarówno w administracji, jak i sektorze prywatnym. Przedstawia ewolucję koncepcji zarządzania, omawiając model biurokracji Maxa Webera, Nowe Zarządzanie Publiczne (NPM) oraz zarządzanie partycypacyjne. Szczególną uwagę poświęca innowacyjnym rozwiązaniom, takim jak Lean Management, reengineering, Total Quality Management (TQM), e-government i outsourcing, a także analizuje ich potencjalne zastosowanie w jednostkach sektora publicznego. Książka zawiera także badania empiryczne dotyczące wdrażania nowoczesnych metod zarządzania w samorządach terytorialnych województwa łódzkiego. Wyniki wskazują na kluczowe zmiany organizacyjne, dostosowanie struktur administracyjnych oraz transformację sposobu zarządzania w odpowiedzi na kryzys pandemiczny. To niezastąpiona pozycja dla badaczy, studentów oraz praktyków administracji publicznej, którzy poszukują skutecznych i nowoczesnych rozwiązań zarządczych w kontekście wyzwań XXI wieku.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectorganizacjepl
dc.subjectadministracja publicznapl
dc.subjectzarządzanie publicznepl
dc.subjectCovid-19pl
dc.subjectzarządzanie kryzysowepl
dc.titleRozwiązania zarządcze dla administracji publicznej w dobie kryzysupl
dc.typeBook
dc.rights.holder© Copyright by Mateusz Sobociński, Łódź 2025; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2025pl
dc.page.number111
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania Miastem i Regionempl
dc.identifier.eisbn978-83-8331-715-1
dc.referencesAdamik A., Matejun M. (2012). Organizacja i jej miejsce w otoczeniu. W: A. Zakrzewska-Bielawska (red.), Podstawy zarządzania (s. 41–84). Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business.pl
dc.referencesAmerican Marketing Association (2024). Definition of marketing, https://www.ama.org/the-definition-of-marketing-what-is-marketing/?utm_source=chatgpt. com [dostęp: 8.10.2024].pl
dc.referencesApanowicz J. (2002). Metodologia ogólna. Pelplin: Wydawnictwo Diecezji Pelplińskiej „Bernardinum”.pl
dc.referencesArgyris C. (1999). On Organizational Learning. Oxford: Blackwell Publishers.pl
dc.referencesBarton R. (1993). Crisis Management. London: Harvard Business Review.pl
dc.referencesBednarczyk M. (2001). Organizacje publiczne. Zarządzanie konkurencyjnością. Warszawa–Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesBiznesBorne (2022). Reengineering – nowy model zarządzania w przedsiębiorstwie, https://biznesborne.pl/reengineering-nowy-model-zarzadzania-przedsiebiorstwie/ [dostęp: 30.03.2022].pl
dc.referencesBlack S. (1998). Public relations. Warszawa: Dom Wydawniczy ABC.pl
dc.referencesBłaszczyk W. (2010). Wrażliwość jako czynnik wpływu społecznego na zmiany w organizacji. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 98, s. 93–100.pl
dc.referencesBoć J. (red.) (2004). Administracja publiczna. Warszawa: Kolonia Limited.pl
dc.referencesBoin A., Lodge M. (2016). Designing resilient institutions for transboundary crisis management: a time for public administration. Public Administration, 94(2), s. 289–298.pl
dc.referencesBoni M. (2008). Raport o kapitale intelektualnym Polski. Warszawa: Wydawnictwo URM.pl
dc.referencesBroniewska G. (2011). Wybrane aspekty zarządzania jakością w administracji publicznej. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 261, s. 21–34.pl
dc.referencesBudd L. (2007). Post-bureaucracy and reanimating public governance: A discourse and practice or continuity? International Journal of Public Sector Management, 20(6), s. 531–547.pl
dc.referencesBugdoł M. (2004). Wprowadzenie do zarządzania jakością. Racibórz–Wrocław: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Raciborzu.pl
dc.referencesChrisidu-Budnik A., Korczak J., Pakuła A., Supernat J. (2005). Nauka organizacji i zarządzania. Wrocław: Kolonia.pl
dc.referencesClarey J.P., Mallon D., Bersin J. (2012). The High-Impact Learning. Bersin & Associates. Oakland.pl
dc.referencesComminit (2022). Definicja Intersourcing, www.commint.pl/slownik-outsourcingu/definicja-intersourcing [dostęp: 21.02.2022].pl
dc.referencesĆwiklicki M. (2017). Zarządzanie publiczne – między naukami o administracji a naukami o zarządzaniu, https://www.wz.pw.edu.pl/content/download/4215/26326/file/Zarz%C4%85dzanie%20publiczne%20%20mi%C4%99dzy%20naukami%2009.05.2017.pdf [dostęp: 25.03.2022].pl
dc.referencesDeloitte (2023). Get to know our Continuous Learning Model, https://action.deloitte.com/insight/1559/get-to-know-our-continuous-learning-model?utm_source=chatgpt.com [dostęp: 8.10.2023].pl
dc.referencesDeming W.E. (1982). Quality, Productivity, and Competitive Position. Cambridge, MA: MIT Press.pl
dc.referencesDudek B. (1975). Psychologiczne aspekty wprowadzania zmian. Humanizm Pracy, 3.pl
dc.referencesEuropean Governance (2001). A White Paper. Brussels: COM.pl
dc.referencesEY (2022). Talent and workforce COVID-19 enterprise resilience checklist, https://www.ey.com/en_gl/covid-19/talent-workforce [dostęp: 7.06.2022].pl
dc.referencesFayol H. (1947). Administracja przemysłowa i ogólna. Poznań: Księgarnia Wł. Wilak.pl
dc.referencesFazlagić J. (2018). W: I. Wieczorek, J. Szymanek (red.), Słownik pojęć w administracji publicznej (s. 134–135). Łódź: Narodowy Instytut Samorządu Terytorialnego.pl
dc.referencesFiuk J. (2022). Wady Lean Management, https://www.goldenline.pl/grupy/Przedsiebiorcy_biznesmeni/lean-management/wady-lean-management,3453291/#56404147 [dostęp: 30.03.2022].pl
dc.referencesGarvin D. (1998). Building a learning organization. Harvard Business Review on Knowledge Management, 71(4), s. 78–91.pl
dc.referencesGitling M. (2013). Człowiek w organizacji: ludzie – struktury – organizacje. Warszawa: Difin.pl
dc.referencesGłówny Urząd Statystyczny (2018). Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2014–2018. Warszawa–Szczecin: GUS.pl
dc.referencesGłówny Urząd Statystyczny (2020). Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2020 r. Warszawa–Szczecin: GUS.pl
dc.referencesGłówny Urząd Statystyczny (2021a). COVID-19 w Polsce – raport o sytuacji demograficznej i gospodarczej. Warszawa: GUS.pl
dc.referencesGłówny Urząd Statystyczny (2021b). Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2021 roku. Warszawa–Szczecin: Urząd Statystyczny w Szczecinie. Ośrodek Statystyki Nauki, Techniki, Innowacji i Społeczeństwa Informacyjnego.pl
dc.referencesGłówny Urząd Statystyczny (2021c). Wpływ pandemii COVID-19 na koniunkturę gospodarczą: oceny i oczekiwania. Warszawa: GUS.pl
dc.referencesGłówny Urząd Statystyczny (2024). Pojęcia stosowane w statystyce publicznej, https://stat.gov.pl/metainformacje/slownik-pojec/pojecia-stosowane-wstatystyce-publicznej/2961,pojecie.html [dostęp: 8.10.2024].pl
dc.referencesGraniszewski L. (2017). Governance w Polsce – udział organizacji pozarządowych we współrządzeniu publicznym. Rocznik Administracji Publicznej, 3, s. 166–181.pl
dc.referencesGriffin W. (2017). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesGrycuk A. (2011). Lean government, czyli koncepcja szczupłego zarządzania w administracji publicznej. Analizy BAS, 3(47), s. 2–9.pl
dc.referencesGrycuk A. (2016). Bariery w stosowaniu koncepcji lean management. Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, 3, s. 72–80.pl
dc.referencesGrzesiuk K. (2022). Metodyka badań naukowych, https://pracownik.kul.pl/files/12359/public/grzesiuk/seminarium/metodyka_badan_naukowych.pdf [dostęp: 22.06.2022].pl
dc.referencesHammer M., Champy J. (1996). Reengineering w przedsiębiorstwie. Warszawa: Neuman Management Institute.pl
dc.referencesHood C. (1991). A public management for all seasons? Public Administration, 69, s. 3–19.pl
dc.referencesHood C., Dixon R. (2015). A Government that Worked Better and Cost Less? Evaluating Three Decades of Reform and Change in UK Central Government. Oxford: Oxford University Press.pl
dc.referencesHughes O.E. (1994). Public Management and Administration: An Introduction. London: Palgrave Macmillan.pl
dc.referencesHysa B. (2017). Metody i techniki zarządzania wspomagające podejmowanie decyzji w urzędach administracji publicznej. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie, 57, s. 153–167.pl
dc.referencesInglot-Brzęk E. (2009). Zmiana w organizacji biurokratycznej. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 15, s. 375–387.pl
dc.referencesInternational Organization for Standardization (2000). ISO 9000:2000 – Quality Management Systems – Fundamentals and Vocabulary. Geneva: International Organization for Standardization.pl
dc.referencesInternational Public Relations Association (2024). A new definition of public relations, https://www.ipra.org/member-services/pr-definition/ [dostęp: 8.10.2024].pl
dc.referencesIzdebski H. (2007). Od administracji publicznej do public governance. Zarządzanie Publiczne, 15, s. 7–20.pl
dc.referencesJasion A. (2020). Modele zarządzania – jakie znaczenie ma zarządzanie organizacją?, https://harbingers.io/blog/modele-zarzadzania-a-zarzadzanie-organizacja [dostęp: 20.01.2022].pl
dc.referencesJełowicki M., Kieżuń W., Leoński Z., Ostapczuk B. (1979). Teoria organizacji i zarządzania. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.pl
dc.referencesJończyk J. (2014). Organizacja publiczna, https://slideplayer.pl/slide/413115/ [dostęp: 20.01.2022].pl
dc.referencesKaczmarski M. (2020). Outsourcing – naturalne rozwiązanie dla biznesu, https://odo24.pl/blog-post.outsourcing-trend-od-ktorego-nie-ma-odwrotu [dostęp: 4.11.2020].pl
dc.referencesKaleta A., Moszkowicz K. (2012). Zarządzanie strategiczne w praktyce i teorii. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.pl
dc.referencesKodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 roku (Dz.U. 1960, nr 30, poz. 168).pl
dc.referencesKonstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz.U. 1997, nr 78, poz. 483).pl
dc.referencesKopaliński W. (1968). Słownik wyrazów obcych i obcojęzycznych. Warszawa: Oficyna Wydawnicza RYTM.pl
dc.referencesKotarbiński T. (2019). Traktat o dobrej robocie. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl
dc.referencesKotler Ph. (1994). Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner i S-ka.pl
dc.referencesKotler Ph. (2004). Philip Kotler odpowiada na pytania na temat marketingu. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.pl
dc.referencesKozyr-Kowalski S. (1999). Socjologia, społeczeństwo obywatelskie i państwo. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.pl
dc.referencesKożuch A., Kożuch B., Sułkowski Ł. (2016). Obszary zarządzania publicznego. Kraków: Instytut Spraw Publicznych UJ.pl
dc.referencesKożuch B. (2004). Zarządzanie publiczne w teorii i praktyce. Warszawa: Placet.pl
dc.referencesKral Z., Zabłocka-Kluczka A. (2004). Sposób postrzegania kryzysów w polskich przedsiębiorstwach. Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw, 48, s. 22–29.pl
dc.referencesKroniki Dziejów (2024). Artykuły henrykowskie – data, znaczenie, treść, wpływ na Rzeczpospolitą, https://kronikidziejow.pl/polska/artykuly-henrykowskiedata-znaczenie-tresc-wplyw-na-rzeczpospolita/?utm_source=chatgpt.com [dostęp: 8.10.2024].pl
dc.referencesKrynicka H. (2006). Koncepcja nowego zarządzania w sektorze publicznym (New Public Management). Studia Lubuskie PWSZ w Sulechowie, 2, s. 193–202.pl
dc.referencesKrynojewski F. (2018). Proces zarządzania kryzysowego, https://www.jastrzebie.pl/fileadmin/user-files/aktualnosci/2018/10-pazdziernik/straz-miejska/Zarzadzanie-kryzysowe.pdf [dostęp: 12.09.2023].pl
dc.referencesKundera J.E. (2014). Kryzys w teorii ekonomii. Wrocławsko-Lwowskie Zeszyty Prawnicze, 5, s. 133–156.pl
dc.referencesLean Enterprise Institute Polska (2024). Lean government, czyli koncepcja szczupłego zarządzania w administracji publicznej, https://lean.org.pl/lean-government/?utm_source=chatgpt.com [dostęp: 2.03.2022].pl
dc.referencesLean Management(2022). Poziomowanie produkcji (heijunka), https://lean-manage ment.pl/filozofia-lean-manufactruing/heijunka/ [dostęp: 2.03.2022].pl
dc.referencesLeavitt H. (1965). Applied organizational change in industry. W: G. March (red.), Handbook of Organization. Chicago: Rand McNally and Company.pl
dc.referencesLennik P. (2016). Możliwości zastosowania teorii kostki lodu w zarządzaniu zmianami. W: J. Nowakowska-Grunt, I. Miciuła (red.), Zarządzanie organizacją XXI wieku. Innowacje – gospodarka – społeczeństwo (s. 121–128). Kraków: Wydawnictwo Naukowe Sophia.pl
dc.referencesLidwa W. (2019). Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych. Warszawa: Akademia Obrony Narodowej.pl
dc.referencesLiker J. (2003). The Toyota Way: 14 Management Principles from the World’s Greatest Manufacturer. McGraw Hill Education.pl
dc.referencesLisiński M., Ostrowski B. (2006). Lean Management restrukturyzacji przedsiębiorstwa. Kraków: Antykwa.pl
dc.referencesŁobocki M. (2003). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Impuls.pl
dc.referencesMałopolski Urząd Wojewódzki (2022). Ustawa o zarządzaniu kryzysowym z dnia 26 kwietnia 2007 r. (Dz.U. 2007, nr 89, poz. 590).pl
dc.referencesManterys A. (2000). Klasyczna idea definicji sytuacji. Warszawa: Uniwersytet Warszawski, Instytut Stosowanych Nauk Społecznych.pl
dc.referencesMarcinkowska E. (2009). Outsourcing w zarządzaniu organizacją publiczną. Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 11, s. 46–57.pl
dc.referencesMarchewka-Bartkowiak K. (2014). New public management. Infos. Zagadnienia Społeczno-Gospodarcze, 18, s. 1–4.pl
dc.referencesMarek S., Białasiewicz M. (2008). Podstawy nauki o organizacji. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesMijal M. (2016). Max Weber i kontynuatorzy w badaniach nad organizacjami. W: K. Klincewicz, Zarządzanie, organizacje i organizowanie – przegląd perspektyw teoretycznych (s. 157–172). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.pl
dc.referencesMikołajczyk Z. (2003). Zarządzanie procesami zmian w organizacjach. Katowice: Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa.pl
dc.referencesMinisterstwo Edukacji i Nauki (2022). Zagrożenia w czasie pokoju, https://zpe.gov.pl/a/zagrozenia-w-czasie-pokoju/D1EuS4od1 [dostęp: 24.05.2022].pl
dc.referencesMinisterstwo Rozwoju Regionalnego (2008). Koncepcja Good Governance – refleksje do dyskusji. Warszawa: Departament Koordynacji Polityki Strukturalnej.pl
dc.referencesMorris D.C., Brandon J.S. (1994). Re-engineering Your Business. London: Mc Graw Hill Inc.pl
dc.referencesNiedzielska E. (1997). Wirtualne organizacje gospodarcze. W: M. Przybyła (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem w teorii i praktyce. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.pl
dc.referencesNonaka I., Takeuchi H. (1995). The Knowledge-Creating Company: How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation. Oxford: Oxford University Press.pl
dc.referencesOECD (2015). Policy Framework for Investment. Paris: OECD.pl
dc.referencesOldcorn R. (1989). Managment. London: Macmillan.pl
dc.referencesOlowu D. (2002). Introduction – Governance and public administration in the 21st century: A research and training prospectus. International Review of Administrative Sciences, 68(3), s. 345–353.pl
dc.referencesOrlikowska A. (2016). Continuous Learning – krytyczna analiza modelu Deloitte. W: J. Nowakowska-Grunt, I. Miciuła (red.), Zarządzanie organizacją XXI wieku. Innowacje – gospodarka– społeczeństwo (s. 83–94). Kraków: Wydawnictwo Naukowe Sophia.pl
dc.referencesOsborne D., Plastrick P. (1992). Banishing Bureaucracy: The Five Strategies of Reinventing Government. New York: Addison-Wesley.pl
dc.referencesOtwinowski W. (2010). Kryzys i sytuacja kryzysowa. Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa, 2, s. 83–89.pl
dc.referencesOwsiak K. (2016). Wykorzystanie wybranych narzędzi Public Governance przez jednostki samorządu terytorialnego a wzrost partycypacji społecznej. Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 294, s. 109–120.pl
dc.referencesPerechudy K. (2000). Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości. Koncepcje, modele, metody. Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet.pl
dc.referencesPeters B., Pierre J. (1998). Governance without government? Rethinking public administration. Journal of Public Administration Research and Theory, 8, s. 227–234.pl
dc.referencesPiasecka-Głuszak A. (2013). Korzyści z wdrożenia lean management w polskich przedsiębiorstwach w dobie kryzysu – wyniki badań ankietowych. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 315, s. 99–112.pl
dc.referencesPilch T. (1995). Zasady badań pedagogicznych. Warszawa: Żak.pl
dc.referencesRaczyńska M., Krukowski K. (2020). Zarządzanie w administracji publicznej. Od idealnej biurokracji do zarządzania procesowego. Kraków: Instytut Spraw Publicznych UJ.pl
dc.referencesRadnor Z., Osborne S.P. (2013). Lean: A failed theory for public services? Public Management Review, 15(2), s. 265–287.pl
dc.referencesRoberts A. (2016). How do you achive an innovative learning organisation?, https://www.oecd-opsi.org/how-do-you-achieve-an-innovative-learning-organisation/ [dostęp: 5.09.2022].pl
dc.referencesRoman Ł. (2016). Rzeczywistość kryzysu we współczesnych uwarunkowaniach polityczno-militarnych. Journal of Modern Science, 1(28), s. 369–388.pl
dc.referencesRozwadowska B. (2002). Public relations w sytuacjach kryzysowych. Wrocław: Astrum.pl
dc.referencesRudolf W. (2010). Koncepcja Governance i jej zastosowanie – od instytucji międzynarodowych do niższych szczebli władzy. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 245, s. 73–82.pl
dc.referencesRudolf W. (2011). Rozwój zarządzania publicznego. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 261, s. 407–418.pl
dc.referencesRutka R. (2002). Organizacja. W: A. Czermiński, M. Czerska, B. Nogalski, R. Rutka, J. Apanowicz, Zarządzanie organizacjami. Toruń: Wydawnictwo Dom Organizatora.pl
dc.referencesRydzkowski W. (2011). Usługi logistyczne. Poznań: Instytut Logistyki i Magazynowania.pl
dc.referencesRysz S. (2016). Zarządzanie kryzysowe zintegrowane. Warszawa: Difin.pl
dc.referencesSadowska B. (2012). Outsourcing usług komunalnych jako element nowego zarządzania publicznego jednostki samorządu terytorialnego. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 97, s. 157–167.pl
dc.referencesSempiak A. (2017). Nowe zarządzanie publiczne – kierunki zmian w funkcjonowaniu sektora publicznego. Samorząd Terytorialny: Organizacja, funkcjonowanie i kierunki rozwoju, 41(2), s. 141–155.pl
dc.referencesSenge P., Kleiner A., Roberts C., Ross R.B., Smith B.J. (2013). Piąta dyscyplina. Materiały dla praktyka. Jak budować organizację uczącą? Warszawa: Wolters Kluwer.pl
dc.referencesSęk H. (1991). Wybrane zagadnienia psychoprofilaktyki. W: H. Sęk (red.), Społeczna psychologia kliniczna. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.pl
dc.referencesSkłodowski H. (red.) (2010). Człowiek w kryzysie – psychospołeczne aspekty kryzysu. Łódź: Wydawnictwo SWSPiZ.pl
dc.referencesSmith D., Elliott D. (2007). Exploring the barriers to learning from crisis: Organizational learning and crisis. Management Learning, 38(5), s. 519–538.pl
dc.referencesSoliński B. (2013). Realizacja koncepcji kompleksowego zarządzania jakością (TQM) w administracji publicznej poprzez wykorzystanie systemu zarządzania jakością opartego o normę ISO 9001 i modelu samooceny CAF. Zeszyt Naukowy Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie, 27, s. 84–98.pl
dc.referencesStawasz D. (2018). System administracji publicznej. Łódź.pl
dc.referencesStoker G. (1998). Governance as theory: Five propositions. International Social Science Journal, 50(155), s. 17–28.pl
dc.referencesSupernat J. (2005). Funkcje organizacji. W: A. Chrisidu-Budnik, J. Korczak, A. Pakuła, J. Supernat, Nauka organizacji i zarządzania, Wrocław: Kolonia Limited.pl
dc.referencesSzczepańska O., Sotomska-Krzysztofik P. (2007). Kryzysy finansowe w krajach skandynawskich. Materiały i Studia. Narodowy Bank Polski, 216, s. 38–40.pl
dc.referencesSztumski J. (1984). Wstęp do metod i technik badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesSzyja P. (2020). Funkcjonowanie administracji publicznej w sytuacji kryzysu spowodowanego czynnikami zewnętrznymi – studium przypadku. Rocznik Administracji Publicznej, 6, s. 267–281.pl
dc.referencesTaiichi Ō. (1995). Beyond Large-scale Production. Portland: Productivity Press.pl
dc.referencesTezel B., Koskela L., Tzortzopoulos P. (2009). The Functions of Visual Management. International Research Symposium, Manchester.pl
dc.referencesTochman R. (2009). NORMA ISO 9001:2008, https://www.jakosc.biz/norma-iso-90012008/ [dostęp: 12.03.2022].pl
dc.referencesTokarski J. (1971). Słownik wyrazów obcych. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.pl
dc.referencesToyota (2022). System produkcji Toyoty maksymalizacja wydajności produkcji dzięki wyeliminowaniu nieefektywności, https://www.toyota.pl/world-of-toyota/system-produkcji [dostęp: 2.03.2022].pl
dc.referencesTrocki M. (2001). Outsourcing: metoda restrukturyzacji działalności gospodarczej. Warszawa: PWE.pl
dc.referencesTyrańska M. (2016). Zastosowanie koncepcji Total Quality Management w organizacji. Journal of Modern Management Process, 2, s. 23–33.pl
dc.referencesUjda-Dyńka B., Zych A. (2009). Wykorzystanie outsourcingu jako metody wspomagającej zarządzanie procesowe (na przykładzie przedsiębiorstw województwa podkarpackiego). W: S. Nowosielski (red.), Podejście procesowe w organizacjach. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.pl
dc.referencesUstawa o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 roku (Dz.U. 2009, nr 157, poz. 1240).pl
dc.referencesUstawa o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 roku (Dz.U. 1990, nr 16, poz. 95).pl
dc.referencesUstawa o samorządzie powiatowym z dnia 5 czerwca 1998 roku (Dz.U. 1998, nr 91, poz. 578).pl
dc.referencesUstawa z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, art. 3.pl
dc.referencesUstawa z dnia 26 kwietnia 2007 roku o zarządzaniu kryzysowym (Dz.U. 2007, nr 89, poz. 5).pl
dc.referencesUstawa z dnia 26 kwietnia 2007 roku o zarządzaniu kryzysowym (tj. Dz.U. 2022, poz. 261 z późn. zm.).pl
dc.referencesUstawa z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2022, poz. 559 z późn. zm.).pl
dc.referencesViana D.D. (2015). Integrated production planning and control model for engineerto-order prefabricated building systems (Tese de doutorado). Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Porto Alegre.pl
dc.referencesWawak S., Michałowska A. (2022). Benchmarking, https://mfiles.pl/pl/index.php/ Benchmarking [dostęp: 26.01.2022].pl
dc.referencesWeber M. (1978). Economy and Society. An Outline of Interpretive Sociology. London: University of California Press.pl
dc.referencesWęglińska M. (1997). Jak pisać pracę magisterską? Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.pl
dc.referencesWiesel F., Modell S. (2014). From New Public Management to New Public Governance? Hybridization and implications for public sector consumerism. Financial Accountability & Management, 178, s. 175–205.pl
dc.referencesWilkin J. (2008). Badanie dotyczące stworzenia systemu wskaźników dla oceny realizacji zasady good governance w Polsce. Raport końcowy. Warszawa: Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.pl
dc.referencesWiśniewska M., Konieczyńska E. (2011). Lean Management narzędziem doskonalenia zarządzania szpitalem. Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą, 54, s. 259–267.pl
dc.referencesWładek Z. (2013). Organizacja i zarządzanie w administracji publicznej. Zarys wykładu. Warszawa: Difin.pl
dc.referencesWłodarczyk D. (2022). Offshoring, https://mfiles.pl/pl/index.php/Offshoring [dostęp: 21.02.2022].pl
dc.referencesZalewski A. (2006). Teoria i praktyka nowego zarządzania publicznego. W: M. Ostaszewski, M. Zaleska (red.), W stronę teorii i praktyki finansów. Warszawa: Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej.pl
dc.referencesZawicki M. (2007). Instrumenty nowego zarządzania publicznego. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 759, s. 141–172.pl
dc.referencesZiemniewicz K. (2003). Współczesne koncepcje i metody zarządzania. Warszawa: PWE.pl
dc.referencesŹródło-Loda M. (2016). Outsourcing w zarządzaniu organizacją. Prace Naukowo-Dydaktyczne PWSZ im. S. Pigonia w Krośnie, 68, s. 393–411.pl
dc.identifier.doi10.18778/8331-715-1


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/