Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorNowicka, Monika
dc.date.accessioned2025-05-23T05:28:45Z
dc.date.available2025-05-23T05:28:45Z
dc.date.issued2022-12-30
dc.identifier.citationNowicka M., Dzieci reemigrantów w szkole podstawowej – funkcjonowanie w systemie edukacyjnym Wielkiej Brytanii a nauka w Polsce, [w:] Aktywizacja – innowacja – inspiracja w (glotto)dydaktyce , Grochala B., Pokorska M., Syrek M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022, s. 129-140, https://doi.org/10.18778/8220-940-2.10pl
dc.identifier.isbn978-83-8220-940-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/55620
dc.description.abstractArtykuł koncentruje się na kwestii nauczania języka polskiego dzieci reemigrantów, które w polskiej szkole podstawowej (II etap nauczania) kontynuują naukę rozpoczętą w Wielkiej Brytanii. Porównuje polski system edukacji z systemem oświaty Wielkiej Brytanii, która jest najczęstszym kierunkiem imigracji do Polski. Wnioski płynące z porównania systemów edukacyjnych zestawia z zebranymi w toku wywiadów wypowiedziami dzieci reemigrantów, które opisują swoje doświadczenia edukacyjne z Polski oraz z zagranicy.pl
dc.description.abstractThe article focuses on the issue of teaching children of returnees from the UK who continue their education in the Polish primary school (stage II). It compares the Polish education system with the UK education system, which is the most frequent destination of immigration to Poland. The conclusions from the comparison of educational systems are compared with the statements of re-emigrants' children collected during the interviews, which describe their educational experiences in Poland and abroad. en
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofGrochala B., Pokorska M., Syrek M. (red.), Aktywizacja – innowacja – inspiracja w (glotto)dydaktyce , Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022;pl
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleDzieci reemigrantów w szkole podstawowej – funkcjonowanie w systemie edukacyjnym Wielkiej Brytanii a nauka w Polscepl
dc.title.alternativeRe-emigrants’ children in primary school - functioning in the educational system of Great Britain and learning in Polanden
dc.typeBook chapter
dc.page.number129-140
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Kazimierza Wielkiego, Wydział Językoznawstwa, Centrum Nauczania Języka Polskiego dla Obcokrajowcówpl
dc.identifier.eisbn978-83-8220-941-9
dc.contributor.authorEmailmnowicka@ukw.edu.pl
dc.identifier.doi10.18778/8220-940-2.10


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/