Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorUhlig, Wiktor
dc.date.accessioned2025-04-17T07:30:57Z
dc.date.available2025-04-17T07:30:57Z
dc.date.issued2024-12-30
dc.identifier.issn2543-9421
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/55370
dc.description.abstractThis article concerns the spatial, social and artistic status of places of theatrical activity during restrictions on theatre activities, and the organization of theatrical events with audience participation, in Poland due to the COVID-19 pandemic in 2020–2021. An attempt to assess the meaning of ‘place’ for theatre was based on a review of the literature in the field of human geography, theatre and performance studies, as well as personal observations and materials on the functioning of theatres in Poland during the COVID-19 limitations. The analysis shows that ‘place’ is seen as essential for the full functioning of a theatre, but theatre is not a basic service. Although attempts were made to treat online ‘space’ as a new ‘place’ for theatre, the personnel, artists and theatregoers alike missed an actual theatre in a physical location. Additionally, the lack of location itself has been interpreted from the perspective of cultural geography and cultural anthropology, which both emphasise the social valuation of space.en
dc.description.abstractPrzedmiotem artykułu jest przestrzenny, społeczny i artystyczny status miejsc działalności teatralnej w okresie zawieszenia pracy teatrów i organizacji wydarzeń teatralnych z udziałem publiczności w Polsce w związku z pandemią COVID-19 w latach 2020–2021. Podjęto próbę określenia znaczenia miejsca dla teatru na podstawie przeglądu literatury z zakresu geografii człowieka, wiedzy o teatrze i performatyki, a także materiałów na temat funkcjonowania teatrów w Polsce w czasie ograniczeń wynikających z pandemii oraz własnych obserwacji. Z analizy wynika, że miejsce jest postrzegane jako niezbędne dla pełnego działania teatru, przy czym teatr nie stanowi usługi pierwszej potrzeby. Mimo że próbowano traktować „przestrzeń” online jako nowe „miejsce” dla teatru, to jednak artystom, pracownikom oraz widzom brakowało tego rodzaju sztuki w fizycznej lokalizacji. Interpretacji poddano również sam brak miejsca z punktu widzenia geografii kultury i antropologii kulturowej, w których podkreśla się społeczne wartościowanie przestrzeni.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesKonwersatorium Wiedzy o Mieście;9pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjecttheatrical placeen
dc.subjectlockdownen
dc.subjectCOVID-19 pandemicen
dc.subjectlivenessen
dc.subjectcultural geographyen
dc.subjectperformance studiesen
dc.subjectmiejsce teatralnepl
dc.subjectlockdownpl
dc.subjectpandemia COVID-19pl
dc.subjectnażywośćpl
dc.subjectgeografia kulturypl
dc.subjectperformatykapl
dc.titleStatus miejsc teatralnych w mieście w obliczu lockdownu w latach 2020–2021pl
dc.title.alternativeTheatrical ‘places’ in cities in the face of the 2020/2021 lockdownen
dc.typeArticle
dc.page.number105-115
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Warszawski, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych, Katedra Geografii Miast i Planowania Przestrzennego; Uniwersytet Warszawski, Wydział Polonistyki, Instytut Kultury Polskiej, Zakład Teatru i Widowiskpl
dc.identifier.eissn2544-1221
dc.referencesAllain, P., Harvie, J. (2014). The Routledge companion to theatre and performance (wyd. 2). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315779010pl
dc.referencesAugé, M. (2011). Nie-miejsca. Wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności (tłum. R. Chymkowski). Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesAuslander, P. (2012). Digital liveness: A historico-philosophical perspective. PAJ: A Journal of Performance and Art, 34(3(102)), 3–11. https://doi.org/10.1162/PAJJ_a_00106pl
dc.referencesAuslander, P. (2023). Liveness: Performance in a mediatized culture (wyd. 3). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003031314pl
dc.referencesBabicka, M., Dudkiewicz, M. (2021, luty). Tego się jedną pandemią tak łatwo nie przerwie. Raport z badań teatru amatorskiego w czasie pandemii. Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. https://www.instytut-teatralny.pl/wp-content/uploads/2021/04/instytut-teatralny-raport-teatr-amatorski-w-pandemii.pdfpl
dc.referencesBuchner, A., Fereniec-Błońska, K., Kalinowska, K., Wierzbicka, M. (2021, luty). Obecność teatrów w przestrzeni online w trakcie pandemii [raport]. Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. https://www.instytut-teatralny.pl/dzialalnosc/raporty-i-badania/obecnosc-teatrow-w-przestrzeni-online-w-trakcie-pandemii-raport-z-badan/pl
dc.referencesBurzyńska, A.R. (2023). ‘Close but far, human but square, normal but exhausting’: Pandemic theatre in Poland. Theatre Research International, 48(1), 82–99. https://doi.org/10.1017/S0307883322000426pl
dc.referencesCarlson, M. (2013). The theatre ici. W: E. Fischer-Lichte i B. Wihstutz (red.), Performance and the politics of space: Theatre and topology (s. 15–30). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203094914pl
dc.referencesChristaller, W. (1966). Central places in Southern Germany (tłum. C.W. Baskin). Prentice-Hall. (Oryginał został opublikowany w 1933 r.)pl
dc.referencesCresswell, T. (2015). Place: An introduction (wyd. 2). Wiley-Blackwell.pl
dc.referencesCzapliński, P. (2014). Nie-miejsce. W: M. Saryusz-Wolska i R. Traba (red.), Modi memorandi. Leksykon kultury pamięci (s. 270–272). Wydawnictwo Naukowe Scholar.pl
dc.referencesĆwikła, M., Laberschek, M., Rapior, W., Smolarska, Z. (2021, luty). Krytyka teatralna w Polsce w czasie pandemii COVID-19. Raport z badań. Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. https://www.instytut-teatralny.pl/wp-content/uploads/2021/04/instytut-teatralny-raport-krytyka-teatralna-w-polsce-w-czasie-pandemii-covid-19.pdfpl
dc.referencesDrozdowski, R., Frąckowiak, M., Krajewski, M., Kubacka, M., Luczys, P., Modrzyk, A., Rogowski, Ł., Rura, P., Stamm, A. (2020). Życie codzienne w czasach pandemii. Raport z drugiego etapu badań. Wydział Socjologii, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. https://socjologia.amu.edu.pl/images/pliki/Zycie_codzienne_w_czasach_pandemii._Raport_z_drugiego_etapu_badan_wersja_pe%C5%82na.pdfpl
dc.referencesDuncan, J. (1994). Place. W: R.J. Johnston, D. Gregory i D.M. Smith (red.), The dictionary of human geography (wyd. 3) (s. 442). Blackwell.pl
dc.referencesDworakowska, Z. (2022). Wszystko zależy od nas. W: Z. Dworakowska (red.), Wszystko, co się jeszcze może zdarzyć. Komuna Warszawa w poszukiwaniu nowego modelu instytucji (2019–2022) (s. 7–44). Komuna Warszawa. Pobrane 5 listopada 2024 r. z: https://komuna.warszawa.pl/wszystko-co-sie-jeszcze-moze-zdarzyc-komuna-warszawa-w-poszukiwaniu-nowego-modelu-instytucji-2020-2022/pl
dc.referencesDziałek, J. (2021). Geografia sztuki. Struktury przestrzenne zjawisk i procesów artystycznych. Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.pl
dc.referencesFischer-Lichte, E. (2018). Performatywność. Wprowadzenie (tłum. M. Borowski i M. Sugiera). Księgarnia Akademicka. https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/56253pl
dc.referencesGebauer, M., Nielsen, H.T., Schlosser, J.T., Sørensen, B. (2015). The absence of place and time: Non-place and placelessness. W: M. Gebauer, H.T. Nielsen, J.T. Schlosser i B. Sørensen (red.), Non-place: Representing placelessness in literature, media and culture (s. 5–31). Aalborg University Press. https://vbn.aau.dk/da/publications/non-place-representing-placelessness-in-literature-media-and-cultpl
dc.referencesGłówny Urząd Statystyczny. (1990). Europejska Klasyfikacja Działalności (wyd. 1). Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Statystyki.pl
dc.referencesGłówny Urząd Statystyczny. (2020, 11 maja). Działalność teatrów i instytucji muzycznych w 2019 roku [informacja sygnalna]. https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/kultura-turystyka-sport/kultura/dzialalnosc-teatrow-i-instytucji-muzycznych-w-2019-roku,13,3.htmlpl
dc.referencesGłówny Urząd Statystyczny. (2021, 11 maja). Działalność teatrów i instytucji muzycznych w 2020 roku [informacja sygnalna]. https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/kultura-turystyka-sport/kultura/dzialalnosc-teatrow-i-instytucji-muzycznych-w-2020-roku,13,4.htmlpl
dc.referencesGłówny Urząd Statystyczny. (2022, 11 maja). Działalność teatrów i instytucji muzycznych w 2021 roku [informacja sygnalna]. https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/kultura-turystyka-sport/kultura/dzialalnosc-teatrow-i-instytucji-muzycznych-w-2021-roku,13,5.htmlpl
dc.referencesGłówny Urząd Statystyczny. (2023, 17 kwietnia). Działalność teatrów i instytucji muzycznych w 2022 roku [informacja sygnalna]. https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/kultura-turystyka-sport/kultura/dzialalnosc-teatrow-i-instytucji-muzycznych-w-2022-roku,13,7.htmlpl
dc.referencesGłówny Urząd Statystyczny; Urząd Statystyczny w Krakowie. (2023, 28 września). Kultura i dziedzictwo narodowe w 2022 r. / Culture and national heritage in 2022 [analizy statystyczne]. https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/kultura-turystyka-sport/kultura/kultura-i-dziedzictwo-narodowe-w-2022-r-,2,20.htmlpl
dc.referencesGłówny Urząd Statystyczny. (2024a, 25 kwietnia). Działalność teatrów i instytucji muzycznych w 2023 roku [informacja sygnalna]. https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/kultura-turystyka-sport/kultura/dzialalnosc-teatrow-i-instytucji-muzycznych-w-2023-roku,13,8.htmlpl
dc.referencesGłówny Urząd Statystyczny. (2024b, 8 listopada). Polska Klasyfikacja Działalności (PKD 2025) [informacja]. https://bip.stat.gov.pl/dzialalnosc-statystyki-publicznej/rejestr-regon/pkd-2025/pl
dc.referencesGoodall, B. (1987). The Penguin dictionary of human geography. Penguin Books.pl
dc.referencesIlczuk, D., Karpińska, A., Cholewicka, E., Gruszka-Dobrzyńska, E., Piwowar, K., Socha, Z. (2021, luty). Artystki i artyści teatru w czasach COVID-19. „Dopóki jawi się przede mną kolejna premiera, będę walczyć”. Raport z badania. Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. https://www.instytut-teatralny.pl/wp-content/uploads/2021/03/artystki-i-artysci-teatru-w-czasach-covid-19.pdfpl
dc.referencesJanc, K. (2017). Geografia internetu. Uniwersytet Wrocławski. https://drive.google.com/file/d/1wMElYXv7JhvSiPayZsl2Ok_9V2o9fITW/viewpl
dc.referencesKalinowska, K., Kułakowska, K. (red.). (2021). Teatr w pandemii. Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego.pl
dc.referencesKalinowska, K., Kułakowska, K., Bargielski, M., Buchner, A., Wierzbicka, M. (2020 [właśc. 2021], luty). Pracownice i pracownicy teatrów w pandemii. Zawody teatralne w perspektywie antropologicznej [raport]. Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. https://www.instytut-teatralny.pl/wp-content/uploads/2021/04/instytut-teatralny-raport-pracownice-i-pracownicy-teatrow-w-pandemii.pdfpl
dc.referencesKamińska-Szmaj, I. (red.). (2001). Słownik wyrazów obcych (wyd. 1). Wydawnictwo Europa.pl
dc.referencesKietlińska, B. (2021, luty). „Kiedy skończy się kwarantanna i będzie można wrócić do teatru, ja wrócę”. Raport z badania publiczności teatralnej w czasie epidemii koronawirusa w Polsce. Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. https://www.instytut-teatralny.pl/wp-content/uploads/2021/04/instytut-teatralny-raport-kiedy-skonczy-sie-kwarantanna-i-bedzie-mozna-wrocic-do-teatru-ja-wroce.pdfpl
dc.referencesKłosowski, F.Z. (2021). Podstawy geografii usług. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. http://hdl.handle.net/20.500.12128/24705pl
dc.referencesKopaliński, W. (2004). Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych z almanachem (wyd. 31). Muza.pl
dc.referencesKoryś, B., Potrzebowski, S., Szymańska-Stułka, K., Żółtowski, P. (2022). Warszawa w pandemii COVID-19. Czas wolny. Urząd m.st. Warszawy. https://um.warszawa.pl/documents/55043703/64285263/Czas+wolny+-+raport+covidowy.pdfpl
dc.referencesKotus, J., Rzeszewski, M., Ewertowski, W., Sowada, T., Piekarska, J. (2018). Komunikacyjna koncepcja miejsca: propozycja podejścia. Biuletyn Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN, (271), 28–41. https://journals.pan.pl/publication/128549/edition/112143/biuletyn-kpzk-2018-no-271-komunikacyjna-koncepcja-miejsca-propozycja-podejscia-kotus-jacek-rzeszewski-michal-ewertowski-wojciech-sowada-tomasz-piekarska-joannapl
dc.referencesKrajewski, M., Frąckowiak, M. (2021a). Gdzie jest teatr? Czyj jest teatr? O sytuowaniu instytucji teatralnych. Badania eksploracyjne. Przegląd Socjologii Jakościowej, 17(3), 28–49. https://doi.org/10.18778/1733-8069.17.3.02pl
dc.referencesKrajewski, M., Frąckowiak, M. (2021b, luty). W poszukiwaniu strategii. Działania instytucji teatralnych w czasie pandemii. Raport z badania prowadzonego z osobami kierującymi instytucjami teatralnymi w Polsce (współpr. K. Pietrowiak, W. Rapior i J. Zakrzewska). Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. https://www.instytut-teatralny.pl/dzialalnosc/raporty-i-badania/w-poszukiwaniu-strategii-dzialania-instytucji-teatralnych-w-czasie-pandemii-raport-z-badan/pl
dc.referencesLatawiec, K. (2014). Nie-miejsca jako przestrzeń intensywnych interakcji: kilka przykładów z teatru. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Historicolitteraria, 14(173), 109–121. http://hdl.handle.net/11716/8289pl
dc.referencesLiodaki, D., Velegrakis, G. (2022). Theatre minus physical coexistence – a glimpse into theatrical experimentations in Greece during the pandemic. International Journal of Performance Arts and Digital Media, 18(1), 128–144. https://doi.org/10.1080/14794713.2022.2040290pl
dc.referencesMarkowski, A. (red.). (2007). Wielki słownik poprawnej polszczyzny PWN (wyd. 1). Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesMarkowski, A., Pawelec, R. (2002). Wielki słownik wyrazów obcych i trudnych. Wilga.pl
dc.referencesMinisterstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. (2020a, 11 marca). #Koronawirus: Zawieszenie działalności instytucji kultury i placówek szkolnictwa artystycznego [notatka]. Serwis Rzeczypospolitej Polskiej. https://www.gov.pl/web/kultura/zawieszenie-dzialalnosci-instytucji-kultury-i-placowek-szkolnictwa-artystycznegopl
dc.referencesMinisterstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. (2020b, 27 maja). Od 6 czerwca możliwość odmrożenia m.in. kin, teatrów i filharmonii [notatka]. Serwis Rzeczypospolitej Polskiej. https://www.gov.pl/web/kultura/od-6-czerwca-mozliwosc-odmrozenia-min-kin-teatrow-i-filharmoniipl
dc.referencesMinisterstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. (2021, 12 maja). Kina, teatry, opery i filharmonie – od 21 maja, zajęcia i wydarzenia sportowe do 150 osób – od 15 maja [notatka]. Serwis Rzeczypospolitej Polskiej. https://www.gov.pl/web/kultura/kina-teatry-opery-i-filharmonie--od-21-maja-zajecia-i-wydarzenia-sportowe-do-150-osob--od-15-maja--zmiany-w-harmonogramie-znoszenia-obostrzenpl
dc.referencesObarska, M. (2023, 8 marca). Czy teatr ma swojego Netfliksa? Culture.pl. https://culture.pl/pl/artykul/czy-teatr-ma-swojego-netfliksapl
dc.referencesOstrowska, J. (2014). „Teatr może być w byle kącie”. Wokół zagadnień miejsca i przestrzeni w teatrze. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.pl
dc.referencesPavis, P. (1998). Słownik terminów teatralnych (tłum. S. Świontek). Zakład Narodowy im. Ossolińskich – Wydawnictwo.pl
dc.referencesPłoski, P. (2021). Analiza sytuacji teatrów w czasie pandemii. Biuro Analiz, Dokumentacji i Korespondencji Kancelarii Senatu RP. https://www.senat.gov.pl/gfx/senat/pl/senatekspertyzy/5954/plik/oe-346_popr..pdfpl
dc.referencesPrice, P.L. (2013). Place. W: N.C. Johnson, R.H. Schein i J. Winders (red.), The Wiley-Blackwell companion to cultural geography (s. 118–129). Wiley-Blackwell. https://doi.org/10.1002/9781118384466.ch13pl
dc.referencesRelph, E. (1976). Place and placelessness. Pion.pl
dc.referencesRozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii. DzU 2020, poz. 491. https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20200000491/O/D20200491.pdfpl
dc.referencesRozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 października 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). DzU 1997 nr 128, poz. 829. https://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/1997/s/128/829pl
dc.referencesRozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). DzU 2004 nr 33, poz. 289. https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20040330289pl
dc.referencesRozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). DzU 2007 nr 251, poz. 1885. https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20072511885pl
dc.referencesRozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 listopada 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. DzU 2020, poz. 1972. https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20200001972/O/D20201972.pdfpl
dc.referencesRozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 marca 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. DzU 2021, poz. 436. https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20210000436/O/D20210436.pdfpl
dc.referencesRozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 maja 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. DzU 2021, poz. 861. https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20210000861/O/D20210861.pdfpl
dc.referencesSanetra-Szeliga, J. (2021). Sektor kultury w czasie zarazy. Działalność gospodarcza i finanse instytucji kultury w trakcie pandemii COVID-19. W: A. Konior, O. Kosińska i A. Pluszyńska (red.), Badania w sektorze kultury. Przyszłość i zmiana (s. 15–37). Wydawnictwo Attyka. https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/278434pl
dc.referencesSermon, P., Dixon, S., Popat Taylor, S., Packer, R., Gill, S. (2022). A Telepresence Stage: or how to create theatre in a pandemic – project report. International Journal of Performance Arts and Digital Media, 18(1), 48–68. https://doi.org/10.1080/14794713.2021.2015562pl
dc.referencesSerwis Rzeczypospolitej Polskiej. (2021, 11 marca). Od 15 marca Mazowsze i Lubuskie dołączą do regionów z zaostrzonymi zasadami bezpieczeństwa [notatka]. https://www.gov.pl/web/koronawirus/od-15-marca-mazowsze-i-lubuskie-dolacza-do-regionow-z-zaostrzonymi-zasadami-bezpieczenstwapl
dc.referencesStachowiak, K. (2017). Gospodarka kreatywna i mechanizmy jej funkcjonowania. Perspektywa geograficzno-ekonomiczna. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.pl
dc.referencesSugiera, M. (2017). Nażywość. W: E. Bal i D. Kosiński (red.), Performatyka. Terytoria (s. 143–149). Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/42239pl
dc.referencesSuliborski, A. (2016). Koncepcja funkcji miejsca. W: M. Wójcik (red.), Miasto – region – tożsamość geografii. Wybór prac Andrzeja Suliborskiego (s. 77–96). Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. https://doi.org/10.18778/8088-159-4.07pl
dc.referencesSzymczak, M. (red.). (1989). Słownik języka polskiego (wyd. 5). T. 3: R–Ż. Państwowe Wydawnictwo Naukowe.pl
dc.referencesŚleszyński, P. (2004). Kształtowanie się zachodniej części centrum Warszawy. Polska Akademia Nauk, Instytut Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania im. Stanisława Leszczyckiego. https://rcin.org.pl/igipz/publication/3526pl
dc.referencesTaylor, D. (2018). Performans (tłum. M. Borowski i M. Sugiera). Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”.pl
dc.referencesThrift, N. (2004). Performance and performativity: A geography of unknown lands. W: J.S. Duncan, N.C. Johnson i R.H. Schein (red.), A companion to cultural geography (s. 121–136). Blackwell Publishing. https://doi.org/10.1002/9780470996515.ch9pl
dc.referencesTuan, Y.-F. (2001). Space and place: The perspective of experience (wyd. 8). University of Minnesota Press.pl
dc.referencesUhlig, W. (2020). Miejsca teatralne. Teatr, (10), 45–49. https://teatr-pismo.pl/7894-miejsca-teatralne/pl
dc.referencesvan Es, K.F. (2007). The Internet as non-place. Universiteit Utrecht. https://essayjohnston.wordpress.com/wp-content/uploads/2013/03/17-spacesofnewmedia.pdfpl
dc.referencesWallis, A. (1979). Informacja i gwar. O miejskim centrum. Państwowy Instytut Wydawniczy.pl
dc.referencesWalmsley, D.J., Lewis, G.J. (1997). Geografia człowieka. Podejścia behawioralne (tłum. E. Nowosielska). Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesWójcik, M., Suliborski, A. (2021). Geografia człowieka. W poszukiwaniu pojęcia „miejsce”. Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna, (56), 9–29. https://doi.org/10.14746/rrpr.2021.56s.03pl
dc.referencesZarządzenie nr 92 Wojewody Mazowieckiego z 11 marca 2020 r. w sprawie zawieszenia imprez artystycznych i rozrywkowych na terenie województwa mazowieckiego. https://www.gov.pl/web/uw-mazowiecki/komunikat-ministerstwa-spraw-wewnetrznych-i-administracjipl
dc.referencesZawojski, P. (2018). Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii (wyd. 2. poprawione). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. http://hdl.handle.net/20.500.12128/21027pl
dc.contributor.authorEmailwiktorromanuhlig@uw.edu.pl
dc.identifier.doi10.18778/2543-9421.09.07
dc.relation.volume37


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0