Show simple item record

dc.contributor.authorKoniuk, Michalina
dc.date.accessioned2025-01-22T12:28:13Z
dc.date.available2025-01-22T12:28:13Z
dc.date.issued2024-12-30
dc.identifier.citationKoniuk M., Interakcje kulturowe podczas rocznego kursu języka polskiego. Studenci z Konga i Angoli – studium przypadku, [w:] Aktywizacja – innowacja – akulturacja. (Glotto)dydaktyka a kryzys migracyjny, Kaźmierczak P., Marszał M., Dobrowolska A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2024, s. 105-116, https://doi.org/10.18778/8331-664-2.08pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8331-663-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/54311
dc.description.abstractNiniejszy artykuł został poświęcony interakcjom kulturowym mającym miejsce podczas rocznego intensywnego kursu języka polskiego organizowanego na UMK w Toruniu w dwóch grupach afrykańskich: kongijskiej i angolskiej. Obserwacja zachowań studentów, przez tak długi czas pozwoliła zidentyfikować przejawy różnic kulturowych zachodzących między uczącymi się. Podyktowany względami organizacyjnymi podział pozwolił także przyjrzeć się interakcjom kulturowym wewnątrz grup. Celem artykułu jest przedstawienie różnic i podobieństw między kulturą kongijską a angolską i zaprezentowanie na tym tle problemów dydaktycznych popartych przykładami z pracy lektorskiej.pl_PL
dc.description.abstractThis article is devoted to the cultural interactions taking place during a one-year intensive Polish language course organised at the Nicolaus Copernicus University in Toruń in two African groups: - Congolese and Angolan. Observing the behaviour of the students in these groups, over such a long period of time, made it possible to identify manifestations of cultural differences between the two groups of learners. The division, dictated by organisational considerations, has also made it possible to look at cultural interactions within the groups. The aim of this article is to present the differences and similarities between Congolese and Angolan culture and to present teaching problems against this background, supported by examples from the learner’s work.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKaźmierczak P., Marszał M., Dobrowolska A. (red.), Aktywizacja – innowacja – akulturacja. (Glotto)dydaktyka a kryzys migracyjny, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2024;
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectkulturapl_PL
dc.subjectkompetencja interkulturowapl_PL
dc.subjectwymiary kulturowe Hofstedegopl_PL
dc.subjectróżnice kulturowepl_PL
dc.subjectculturepl_PL
dc.subjectintercultural competencepl_PL
dc.subjectHofstede’s cultural dimensionspl_PL
dc.subjectcultural differencespl_PL
dc.titleInterakcje kulturowe podczas rocznego kursu języka polskiego. Studenci z Konga i Angoli – studium przypadkupl_PL
dc.title.alternativeCultural Interactions During a One – Year Polish Language Course. Congolese and Angolan Students – A Case Studypl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number105-116pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSzkoła Doktorska Nauk Humanistycznych, Teologicznych i Artystycznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniupl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8331-664-2
dc.contributor.authorEmailmichalinakoniuk@gmail.compl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8331-664-2.08


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/