dc.contributor.author | Kownacka, Patrycja | |
dc.date.accessioned | 2025-01-22T12:17:03Z | |
dc.date.available | 2025-01-22T12:17:03Z | |
dc.date.issued | 2024-12-30 | |
dc.identifier.citation | Kownacka P., DIY. Przepis na lekcję języka polskiego jako obcego z elementami arteterapii (na przykładzie dziennika wdzięczności), [w:] Aktywizacja – innowacja – akulturacja. (Glotto)dydaktyka a kryzys migracyjny, Kaźmierczak P., Marszał M., Dobrowolska A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2024, s. 75-85, https://doi.org/10.18778/8331-664-2.06 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8331-663-5 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/54310 | |
dc.description.abstract | Niniejszy artykuł poświęcony jest wykorzystaniu wybranych metod i technik arteterapeutycznych na lekcjach języka polskiego jako obcego. Składa się z części teoretycznej i praktycznej. Najpierw zaprezentowano funkcje arteterapii w edukacji. W części teoretyczno-praktycznej scharakteryzowano wybrane metody arteterapii, a także wskazano przykłady ich zastosowania w glottodydaktyce polonistycznej. Następnie zaprezentowano koncepcję warsztatów pilotażowych poświęconych zastosowaniu dziennika wdzięczności wykonanego techniką scrapbookingu na lekcji języka polskiego jako obcego. Zwieńczeniem artykułu jest ukazanie komentarzy zwrotnych uczestników projektu, którzy podkreślili wpływ pozytywnych emocji towarzyszących pracy twórczej na wzrost efektywności procesu dydaktycznego (nauki języka polskiego). Przedstawione propozycje dydaktyczne i badania wpisują się w nurt badań nad dobrostanem cudzoziemców uczących się polszczyzny. | pl_PL |
dc.description.abstract | This article is dedicated to the use of selected art therapy methods and techniques in Polish as a foreign language lessons. It consists of theoretical and practical parts. The first part presents the functions of art therapy in education. The selected art therapy methods are characterized and examples of their application in Polish language didactics are provided. Next, the concept of pilot workshops dedicated to the use of a gratitude journal created using the scrapbooking technique in Polish as a foreign language lessons is presented. The article concludes by presenting feedback from the project participants, who highlighted the impact of positive emotions associated with creative work on enhancing the effectiveness of the educational process (learning the Polish language). The presented didactic proposals and research fit in the trend of studies on the well-being of foreigners learning Polish. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Kaźmierczak P., Marszał M., Dobrowolska A. (red.), Aktywizacja – innowacja – akulturacja. (Glotto)dydaktyka a kryzys migracyjny, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2024; | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.subject | Polish glottodidactics | pl_PL |
dc.subject | art therapy | pl_PL |
dc.subject | journal | pl_PL |
dc.subject | activating methods | pl_PL |
dc.subject | glottodydaktyka polonistyczna | pl_PL |
dc.subject | arteterapia | pl_PL |
dc.subject | dziennik | pl_PL |
dc.subject | metody aktywizujące | pl_PL |
dc.title | DIY. Przepis na lekcję języka polskiego jako obcego z elementami arteterapii (na przykładzie dziennika wdzięczności) | pl_PL |
dc.title.alternative | DIY. The Recipe for Polish Language Lesson for Foreigners with Elements of Art Therapy (by the Example of Gratitude Journal) | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 75-85 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Szkoły językowa – ,,Śledź polski” | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8331-664-2 | |
dc.contributor.authorEmail | sledzpolski@gmail.com | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8331-664-2.06 | |