Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBanach, Agnieszka
dc.date.accessioned2024-10-18T13:03:35Z
dc.date.available2024-10-18T13:03:35Z
dc.date.issued2022-01-18
dc.identifier.citationBanach A., Nawiązania intertekstualne jako egzemplifikacja kreatywności reklamowej na przykładzie sieci sklepów Lidl, [w:] Kreatywność językowa w marketingu, Burska K., Cieśla B. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022, s. 29-40, https://doi.org/10.18778/8220-710-1.03pl
dc.identifier.isbn978-83-8220-710-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/53391
dc.description.abstractArtykuł koncentruje się na językowej analizie nawiązań intertekstualnych występujących w reklamach sieci sklepów Lidl zamieszczanych w serwisie społecznościowym Facebook. Publikowane treści układają się w triadyczny układ intertekstualność – funkcja ludyczna – funkcja marketingowa. Analizie poddano wyłącznie nawiązania do literatury, filmu i ogólnie pojętej sceny muzycznej. Omawiane hasła reklamowe w pełni wyczerpują znamiona kreatywności językowej, podejmując inteligentną i dowcipną zabawę z odbiorcą. Dodatkowo, wykorzystywane nawiązania koncentrują się wokół tekstów kultury popularnej, a jednocześnie slogany realizują założenia gatunku, jak: zwięzłość, atrakcyjność, perswazyjność, łatwość w zapamiętywaniu.pl
dc.description.abstractThe article focuses on the linguistic analysis of intertextual references appearing in the advertisements of the Lidl store network posted on the Facebook social network. The published content is arranged in a triadic pattern of intertextuality - ludic function - marketing function. Only references to literature, film and the music scene in general were analysed. The advertising slogans fully exhaust the features of linguistic creativity, initialize intelligent and humorous game with the recipient. In addition, the references used are focused around popular culture texts, and at the same time the slogans implement the assumptions of the genre, such as: brevity, attractiveness, persuasiveness, ease of remembering.en
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofBurska K., Cieśla B. (red.), Kreatywność językowa w marketingu, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022;pl
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleNawiązania intertekstualne jako egzemplifikacja kreatywności reklamowej na przykładzie sieci sklepów Lidlpl
dc.title.alternativeIntertextual references as a manifestation of advertising creativity on the example of the Lidl chain of storesen
dc.typeBook chapter
dc.page.number29-40
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl
dc.identifier.eisbn978-83-8220-711-8
dc.identifier.doi10.18778/8220-710-1.03


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/