Show simple item record

dc.contributor.authorLisowska, Renata
dc.contributor.authorRopęga, Jarosław
dc.date.accessioned2024-09-02T07:19:52Z
dc.date.available2024-09-02T07:19:52Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationLisowska R., Ropęga J., Współczesna przedsiębiorczość a rozwój małych i średnich firm, Akademia Samorządowa, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, https://doi.org/10.18778/8088-572-1pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-572-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/53098
dc.description.abstractW publikacji zaprezentowano ważne kwestie związane z zachowaniami współczesnych przedsiębiorców w radykalnie zmienionych warunkach rozwoju firm na skutek oddziaływania nowego paradygmatu cywilizacyjnego. W ramach podjętych badań stwierdzono fakt odchodzenia od gospodarki zarządzanej na rzecz gospodarki przedsiębiorczej, w której główną rolę odgrywają małe i średnie przedsiębiorstwa. W podsumowaniu rozważań dokonano przeglądu modeli biznesu mających zastosowanie we współczesnych małych i średnich firmach. Koncepcja modeli biznesu umożliwia analizę funkcjonowania takich przedsiębiorstw, omówienie czynników wewnętrznych i zewnętrznych kształtujących ich rozwój, a także uchwycenie związku modeli biznesu ze strategią przedsiębiorstwa.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesAkademia Samorządowa;
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectrozwój przedsiębiorczościpl_PL
dc.subjectgospodarka światowapl_PL
dc.subjectmodel biznesupl_PL
dc.subjectstrategia przedsiębiorstwapl_PL
dc.titleWspółczesna przedsiębiorczość a rozwój małych i średnich firmpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number199pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationLisowska, Renata - Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Przedsiębiorczości i Polityki Przemysłowejpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationRopęga, Jarosław - Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Przedsiębiorczości i Polityki Przemysłowejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-573-8
dc.referencesAdamek J., Fundusze poręczeń kredytowych dla małych i średnich firm – zalety i wady, [w:] L. Pawłowicz, R. Wierzba, Bankowość wobec procesów globalizacji, Gdańska Akademia Bankowa, Gdańsk 2003.pl_PL
dc.referencesAdamik A., Współpraca sieciowa w funkcjonowaniu współczesnych MSP, „Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów” 2010, nr 99.pl_PL
dc.referencesAmit R., Zott C., Value creation in e-busines, “Strategic Management Journal” 2001, no. 22, cyt. za: W. Rudny, Model biznesowy w strategii firmy, [w:] R. Krupski (red.), Zarządzanie strategiczne. Rozwój koncepcji i metod, „Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości” 2014, t. 27 (2), s. 493–520.pl_PL
dc.referencesAfuah A., Business Models. A Strategic Management Approach, McGraw-Hill, Irwin–New York 2004.pl_PL
dc.referencesAfuah A., Tucci Ch., Biznes internetowy – strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesAjzen I., The Theory of Planned Behavior, “Organizational Behavior and Human Decision Processes” 1991, no. 50 (2), s. 179–211.pl_PL
dc.referencesAmaral A. M., Baptista R., Serial vs. one-business entrepreneurs: A longitudinal investigation of entry into serial entrepreneurship, “Frontiers of Entrepreneurship Research” 2006, vol. 26, issue 7.pl_PL
dc.referencesAndriessen D., Making Sense of Intellectual Capital: Designing a Method of the Valuation of Intangibles, Elsevier Butterworth-Heinemann, Oxford 2004.pl_PL
dc.referencesAudretsch D. B., Thurik A. R., A model of the entrepreneurial economy, “International Journal of Entrepreneurship Education” 2004, no. 2, s. 143–166.pl_PL
dc.referencesAudretsch D. B., Thurik A. R., Capitalism and democracy in the 21st century: From the managed to the entrepreneurial economy, “Journal of Evolutionary Economics” 2000, no. 10 (1–2), s. 17–34.pl_PL
dc.referencesAudretsch D. B., Thurik A. R., Unraveling the Shift to the Entrepreneurial Economy, Tinbergen Institution Discussion Paper TI 2010-080/3, Amsterdam–Rotterdam 2010.pl_PL
dc.referencesAudretsch D. B., Thurik A. R., What is new about the new economy: Sources of growth in the managed and entrepreneurial economies, “Industrial and Corporate Change” 2001, no. 19, s. 795–821.pl_PL
dc.referencesBacławski K., Koczerga M., Zbierowski P., Studium przedsiębiorczości w Polsce w roku 2004. Raport GEM Polska, Fundacja Edukacyjna Bachalski, Poznań 2005.pl_PL
dc.referencesBahrami H., The emerging flexible organization: Perspectives from Silicon Valley, “California Management Review” 1992, vol. 34, issue 4, s. 33–52.pl_PL
dc.referencesBanaszczyk P., Znaczenie modelu biznesowego w strategicznej odnowie przedsiębiorstwa, [w:] K. Zimniewicz (red.), Instrumenty zarządzania we współczesnym przedsiębiorstwie. Analiza krytyczna, „Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Poznaniu” 2006, nr 81.pl_PL
dc.referencesBarney J. B., Firm resources and sustained competitive advantage, “Journal of Management” 1991, no. 17, s. 99–120.pl_PL
dc.referencesBarney J. B., Resource-based theories of competitive advantage: A ten-year retrospective on the resource-based view, “Journal of Management” 2001, vol. 6, s. 643–650.pl_PL
dc.referencesBąkowski A., Cieślik J., Głodek P., Gulda K., Jewtuchowicz A., Klepka M., Lityński K., Matusiak K. B. et al., Innowacje i transfer technologii. Słownik pojęć, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesBąkowski A., Mażewska M. (red.), Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w Polsce. Raport 2012, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesBąkowski A., Mażewska M. (red.), Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w Polsce. Raport 2014, Stowarzyszenie Organizatorów Ośrodków Innowacji i Przedsiębiorczości w Polsce, Poznań–Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesBednarczyk M., Otoczenie i przedsiębiorczość w zarządzaniu strategicznym organizacją gospodarczą, „Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie” 1996, nr 128.pl_PL
dc.referencesBell D., The Coming of Post-industrial Society: A Venture in Social Forecasting, Basic Books, New York 1973.pl_PL
dc.referencesBielski M., Podstawy teorii organizacji i zarządzania, C.H. Beck, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesBinsztok A., Przepływ informacji w organizacjach fraktalnych, [w:] R. Borowiecki, M. Kwieciński (red.), Informacja i wiedza w zintegrowanym systemie zarządzania, Kantor Wydawniczy Zakamycze, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesBirley S., Westhead P., A taxomy of business start-up reasons and their impact on firm growth and size, “Journal of Business Venturing” 1994, no. 9, s. 7–31.pl_PL
dc.referencesBlank S., Why the lean start-up changes everything, “Harvard Business Review” 2013, no. 5, s. 3–9.pl_PL
dc.referencesBliźniuk G., Nowak J. S. (red.), Społeczeństwo informacyjne 2005, Polskie Towarzystwo Informatyczne, Katowice 2005.pl_PL
dc.referencesBlock J., Kohn K., Miller D., Ullrich K., Necessity entrepreneurship and competitive strategy, “Small Business Economics” 2015, no. 44 (1), s. 37–54.pl_PL
dc.referencesBławat F., Przedsiębiorca w teorii przedsiębiorczości i praktyce małych firm, Gdańskie Towarzystwo Naukowe, Gdańsk 2003.pl_PL
dc.referencesBławat F. (red.), Przetrwanie i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2004.pl_PL
dc.referencesBorowiecki R., Siuta-Tokarska B., Problemy funkcjonowania i rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, Difin, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesBoyatzis R. E., The Competent Manager. A Model for Effective Performance, John Wiley and Sons, New York 1982.pl_PL
dc.referencesBratnicki M., Przedsiębiorczość i przedsiębiorcy współczesnych organizacji, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice 2002.pl_PL
dc.referencesBratnicki M., Zabierowski P., Kozłowski R., Czynniki wpływające na kształtowanie przedsiębiorczości w kontekście badań Global Entrepreneurship Monitor, [w:] P. Wachowiak, M. Dąbrowski, B. Majewski (red.), Kształtowanie postaw przedsiębiorczych a edukacja ekonomiczna, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesBrdulak J., Zarządzanie wiedzą a proces innowacji produktu. Budowanie przewagi konkurencyjnej firmy, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesBrown S. L., Eisenhardt K. M., Competing on the Edge: Strategy as Structural Chaos, Harvard Business School Press, Boston 1998.pl_PL
dc.referencesBrzóska J., Model biznesowy – współczesna forma modelu organizacyjnego zarządzania przedsiębiorstwem, „Organizacja i Zarządzanie. Kwartalnik Naukowy” 2009, nr 2 (6), s. 5–23.pl_PL
dc.referencesBygrave W. D., Zacharakis A. (eds.), The Entrepreneurial Process in the Portable MBA in Entrepreneurship, 4th ed., John Wiley and Sons, Hoboken 2009.pl_PL
dc.referencesByrne J. A., Brandt R., The virtual corporation, “Business Week”, 8.02.1993.pl_PL
dc.referencesCarter N. M., Gartner W. B., Shaver K. G., Gatewood E. J., The career reasons of nascent entrepreneurs, “Journal of Business Venturing” 2003, no. 18 (1), s. 13–39.pl_PL
dc.referencesCasadesus-Masanell R., Ricart J. E., From strategy to business models and onto tactics, “Long Range Planning” 2010, no. 43, s. 195–215.pl_PL
dc.referencesChesbrough H., Business model innovation: Opportunities and barriers, “Long Range Planning” 2010, no. 43, s. 65–73.pl_PL
dc.referencesChesbrough H., Rosenbloom R. S., The role of the business model in capturing value from innovation: Evidence from Xerox corporation’s technology spin-off companies, “Industrial and Corporate Change” 2002, no. 11 (3), s. 529–555.pl_PL
dc.referencesChurchill N. C., Lewis V. L., The five stages of small business growth, “Harvard Business Review” 1983, vol. 61 (3), s. 30–50.pl_PL
dc.referencesCieślik J., Przedsiębiorczość dla ambitnych. Jak uruchomić własny biznes, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesCieślik J., Przedsiębiorczość, polityka, rozwój, Wydawnictwo Akademickie SEDNO, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesCieślik J., Skała A., Nowe tendencje w kształceniu innowacyjnych przedsiębiorców, „Horyzonty Wychowania” 2016, nr 15 (34), s. 309–322.pl_PL
dc.referencesCromie S., Hayes J., Business ownership as a means of overcoming job dissatisfaction, “Personnel Review” 1991, no. 20, s. 19–24.pl_PL
dc.referencesCyfert Sz., Krzakiewicz K., Wykorzystanie koncepcji modeli biznesu w zasobowej teorii firmy, [w:] R. Krupski (red.), Rozwój szkoły zasobowej zarządzania strategicznego, Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych 2011, s. 99–109.pl_PL
dc.referencesCzarnota A., Przedsiębiorczość oparta na wiedzy w branży high-tech województwa zachodniopomorskiego, [w:] M. Popowska (red.), Przedsiębiorczość, jej przejawy i szanse rozwoju, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk 2015.pl_PL
dc.referencesDaszkiewicz N., Bariery wzrostu małych i średnich przedsiębiorstw, [w:] F. Bławat (red.), Przetrwanie i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2004.pl_PL
dc.referencesDemil B., Lecocq X., Business Model Evolution: In Search of Dynamic Consistency, “Long Range Planning” 2010, no. 43, s. 227–246.pl_PL
dc.referencesDominiak J., Rola otoczenia biznesu w rozwoju regionalnym w Polsce, [w:] Z. Zioło, R. Rachwał (red.), Uwarunkowania rozwoju gospodarczego układów przestrzennych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2013.pl_PL
dc.referencesDonckels R., Dupont B., Michel P., Multiple business starters: Who? Why? What?, “Journal of Small Business and Entrepreneurship” 1987, no. 5 (1), s. 48–63.pl_PL
dc.referencesDrucker P. F., Praktyka zarządzania, Czytelnik, Warszawa 1994. Drucker P. F., Społeczeństwo pokapitalistyczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesDrucker P. F., Zarządzanie w XXI wieku, Muza SA, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesDuczkowska-Piasecka M., Istota modelu biznesu, [w:] M. Duczkowska-Piasecka (red.), Model biznesu w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesDuczkowska-Piasecka M., Model biznesu – nowe podejście do zarządzania, [w:] M. Duczkowska-Piasecka (red.), Model biznesu. Nowe myślenie strategiczne, Difin, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesDuczkowska-Piasecka M., Poniatowska-Jaksch M., Duczkowska-Małysz K., Model biznesu – nowe myślenie strategiczne, Difin, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesDziurski P., Modele biznesowe w przemysłach kreatywnych, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2016, nr 420, s. 80–89.pl_PL
dc.referencesEdelman F. L., Brush G. C., Manolova S. T., Start-up motivations and growth intentions of minority nascent entrepreneurs, “Journal of Small Business Management” 2010, no. 48 (2), s. 174–196.pl_PL
dc.referencesEgan T. M., Organizational development: An examination of definitions and dependent variables, “Organizational Development Journal” 2002, vol. 20, no. 2, s. 59–70.pl_PL
dc.referencesEisenhardt K. M., Sull D. N., Strategy as simple rules, “Harvard Business Review” 2001, vol. 79 (1), s. 106–116.pl_PL
dc.referencesePolska. Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce na lata 2001–2006, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesEvans J. S., Strategic flexibility for high technology manoeuvers: A conceptual framework, “Journal of Management Studies” 1991, no. 28 (1), s. 69–89.pl_PL
dc.referencesFalencikowski T., Spójność modeli biznesu. Koncepcja i pomiar, CeDeWu, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesFilipiak B., Ruszała J., Instytucje otoczenia biznesu, Difin, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesFisher E., Reuber R., Support for rapid-growth firms: A comparison of the views of founders, government policymakers, and private sector resource providers, “Journal of Small Business Management” 2003, no. 41 (4), s. 346–365.pl_PL
dc.referencesFlejterski S., Kapitał w „starej” i „nowej” gospodarce. W poszukiwaniu dźwigni wzrostu i rozwoju w Polsce, [w:] G. Kołodko, W. Piątkowski (red.), „Nowa gospodarka” i stare problemy. Perspektywy szybkiego wzrostu w krajach posocjalistycznych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesForay D., David P. A., Hall B., Smart specialisation – the concept, [w:] Knowledge for Growth: Prospects for Science, Technology and Innovation, European Union Report, EUR 24047, Luxembourg 2009.pl_PL
dc.referencesGajewski M., Kubajek R., Szczucki J., Raport o stanie funduszy poręczeniowych w Polsce – stan na dzień 31 grudnia 2014 r., Krajowe Stowarzyszenie Funduszy Poręczeniowych, PAG Uniconsult, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesGancarczyk M., Wsparcie publiczne dla MSP. Podstawy teoretyczne a praktyka gospodarcza, C.H. Beck, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesGartner W., A conceptual framework for describing the phenomenon of new venture creation, “Academy of Management Review” 1985, no. 10 (4), s. 696–706.pl_PL
dc.referencesGartner W., „Who is an entrepreneur?” is the wrong question, “Entrepreneurship Theory and Practice” 1989, no. 5, s. 47–67.pl_PL
dc.referencesGiacomin O., Guyot J.-L., Janssen F., Lohest O., Novice creators: Personal identity and push-pull dynamics, CRECIS Working Paper 7/2007, Center for Research in Change, Innovation and Strategy, Louvain School of Management, Leuven 2007.pl_PL
dc.referencesGiacomin O., Janssen F., Pruett M., Shinnar R. S., Llopis F., Toney B., Entrepreneurial intentions, motivations and barriers: Differences among American, Asian and European students, “International Entrepreneurship and Management Journal” 2011, no. 7 (2), s. 219–238.pl_PL
dc.referencesGibb A., Davies L., In pursuit of frameworks for the development of growth models of the small business, “International Small Business Journal” 1999, vol. 9, no. 1.pl_PL
dc.referencesGierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesGimeno A., Baulenas B., Coma-Cros J., Family Business Models. Practical Solutions for the Family Business, Palgrave Macmillan, London 2010.pl_PL
dc.referencesGlinka B., Gudkova S., Przedsiębiorczość, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesGlobal Entrepreneurship Monitor Polska 2016, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesGoban-Klas T., Sienkiewicz P., Społeczeństwo informacyjne: szanse, zagrożenia, Wydawnictwo Fundacji Postępu Telekomunikacji, Kraków 1999.pl_PL
dc.referencesGoldman S., Nagel R., Preiss K., Agile Competitors and Virtual Organization. Strategies for Enriching the Customer, Van Nostrand Reinhold, New York 1995.pl_PL
dc.referencesGoliński M., Społeczeństwo informacyjne – często (nie)zadawane pytania, „E-mentor” 2005, nr 2 (9), http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/9/id/130 [dostęp: 27.10.2016].pl_PL
dc.referencesGrajewski P., Organizacja procesowa. Projektowanie i konfiguracja, PWE, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesGreiner L., Evolution and revolution as organizations grow, “Harvard Business Review” 1972, vol. 50, no. 4, s. 37–46.pl_PL
dc.referencesGriffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesGrudzewski W. M., Hejduk I. K., Przedsiębiorstwo przyszłości. Zmiany paradygmatów zarządzania, „MBA” 2011, no. 1 (116), s. 95–111.pl_PL
dc.referencesGrudzewski W. M., Hejduk I. K., Zarządzanie wiedzą – wyzwaniem przyszłości, [w:] T. Wawak (red.), Zmieniające się przedsiębiorstwo w zmieniającej się politycznie Europie, t. 4: Zarządzanie zmianami, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2001.pl_PL
dc.referencesGrudzewski W. M., Hejduk I. K., Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach, Difin, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesGrudzewski W. M., Hejduk I. K., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Sustainability w biznesie, czyli przedsiębiorstwo przyszłości – zmiany paradygmatów i koncepcji zarządzania, Poltext, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesGrudzewski W. M., Hejduk I. K., Sankowska A., Wańtuchowicz M., W kierunku zarządzania drugiej generacji – model diamentu czterech paradygmatów współczesnego przedsiębiorstwa, „E-mentor” 2010, nr 1 (33), http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/33/id/717 [dostęp: 11.06.2015].pl_PL
dc.referencesGudkova S., Rozwój małych przedsiębiorstw. Wiedza, sieci osobistych powiązań, proces uczenia się, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesGulst N., Maritz A., Venture Failure: Commonalities and Causes, Paper presented at the 6th AGSE International Entrepreneurship Research Exchange, Adelaide 2009.pl_PL
dc.referencesGuzmán J., Santos F. J., The booster function and the entrepreneurial quality: An application to the province of Seville, “Entrepreneurship and Regional Development” 2001, no. 13, s. 211–228.pl_PL
dc.referencesHall G., Factors distinguishing survivors from failures amongst small firms in the UK construction sector, “Journal of Management Studies” 1994, no. 31 (5), s. 737–760.pl_PL
dc.referencesHall P., Habitual owners of small businesses, [w:] F. Chittenden, M. Robertson, I. Marshall (eds.), Small Firms: Partnership for Growth, Paul Chapman Publishing, London 1995.pl_PL
dc.referencesHammer M., Sztuka konkurowania w gospodarce XXI wieku, Helion, Gliwice 2006.pl_PL
dc.referencesHejduk I. K., W drodze do przyszłości, [w:] I. K. Hejduk (red.), Przedsiębiorstwo przyszłości. Nowe paradygmaty zarządzania europejskiego, Wydawnictwo Instytutu Organizacji i Zarządzania w Przemyśle ORGMASZ, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesHirsch-Kreinsen H., Schwiege I., Knowledge Intensive Entrepreneurship in Low-tech Industries, Edward Elgar, Cheltenham 2014.pl_PL
dc.referencesHisrich R. D., Brush C., Characteristics of the minority entrepreneur, “Journal of Small Business Management” 1986, no. 24, s. 1–8.pl_PL
dc.referencesHisrich R. D., Manimala M. J., Peters M. P., Shepherd D. A., Entrepreneurship, 9th ed., McGraw-Hill Education, New Delhi 2014.pl_PL
dc.referencesJabłoński M., Kształtowanie modeli biznesu w procesie kreacji wartości przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesJayawarna D., Rouse J., Kitching J., Entrepreneur motivations and life course, „International Small Business Journal” 2011, no. 31 (1), s. 34–56.pl_PL
dc.referencesKelly K., Nowe reguły dla nowej gospodarki: dziesięć przełomowych strategii dla świata połączonego siecią, WiG Press, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesJohnson M. W., Christensen C. M., Kagerman H., Jak fundamentalnie zmienić model biznesowy firmy, „Harvard Business Review Polska” 2009, lipiec–sierpień, s. 67–78.pl_PL
dc.referencesKamińska A., Regionalne determinanty rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, Difin, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesKarpacz J., Determinanty odnowy strategicznej potencjału małych i średnich przedsiębiorstw. Aspekty teoretyczne i wyniki badań empirycznych, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesKiełtycki L., Technologie i systemy komunikacji oraz zarządzania informacją i wiedzą, Difin, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesKisielnicki J., Społeczeństwo informacyjne a cyberterroryzm, [w:] J. Kisielnicki (red.), Informatyka dla przyszłości, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesKłak M., Zarządzanie wiedzą we współczesnym przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomii i Prawa im. prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach, Kielce 2010.pl_PL
dc.referencesKoczerga M., Motywacja przedsiębiorcza a identyfikacja okazji, „Problemy Zarządzania” 2014, t. 12, nr 3 (47), s. 88–108.pl_PL
dc.referencesKolvereid L., Bullvag E., Novices versus experienced business founders: An exploratory investigation, [w:] I. MacMillan, S. Birley, S. Subramony (eds.), Entrepreneurship Research: Global Perspectives, Elsevier Science, Amsterdam 1993.pl_PL
dc.referencesKołodko G. W., „Nowa gospodarka” i stare problemy. Perspektywy szybkiego wzrostu w krajach posocjalistycznej transformacji, [w:] G. W. Kołodko (red.), „Nowa gospodarka” i jej implikacje dla długookresowego wzrostu w krajach posocjalistycznych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesKomisja Europejska, Strategie badawcze i innowacyjne na rzecz inteligentnej specjalizacji, 2011, http://www.npf.rpo.lubelskie.pl/widget/file/get/1353500550610818.pdf/3 [dostęp: 12.03.2016].pl_PL
dc.referencesKotelnikov V., New Economy, Key Features of the New Rapidly Globalizing and Changing Knowledge Economy, http://www.1000ventures.com/business_guide/crosscuttings/new_economy_transition.html [dostęp: 28.11.2016].pl_PL
dc.referencesKozielski R., Biznes nowych możliwości, wyd. II, Wolters Kluwer, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesKoźmiński A. K., Jak zbudować gospodarkę opartą na wiedzy?, [w:] G. W. Kołodko (red.), Rozwój polskiej gospodarki – perspektywy i uwarunkowania, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesKoźmiński A. K., Zarządzanie w warunkach niepewności, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesKrupski R., Badanie znaczenia zasobów niematerialnych w strategii przedsiębiorstwa, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2012, nr 260, s. 238–247.pl_PL
dc.referencesKrupski R. (red.), Zarządzanie w turbulentnym otoczeniu. Ku superelastycznej organizacji, PWE, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesKukliński A., Drogi rozwojowe gospodarki opartej na wiedzy – doświadczenia i perspektywy, [w:] B. Wawrzyniak (red.), Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesKukliński A., Gospodarka oparta na wiedzy. Perspektywy Banku Światowego, Biuro Banku Światowego w Polsce, Komitet Badań Naukowych, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesKukliński A., Gospodarka oparta na wiedzy (GOW) jako nowy paradygmat trwałego rozwoju, [w:] G. Gorzelak, A. Tucholska (red.), Rozwój, region, przestrzeń, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesKukliński A., Od gospodarki opartej na wiedzy do gospodarki opartej na mądrości. Na spotkanie z enigmą XXI wieku, „Biuletyn Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego” 2011, nr 2, s. 65–68.pl_PL
dc.referencesKurczewska A., W jaki sposób myślą przedsiębiorcy? – czyli „jeśli mogę kontrolować przyszłość, nie muszę jej przewidywać”, „E-mentor” 2012, nr 5 (47), http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/47/id/965 [dostęp: 14.11.2016].pl_PL
dc.referencesKurowska M., Matejun M., Szymańska K., Zewnętrzne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości technologicznej, [w:] S. Lachiewicz, M. Matejun, A. Walecka (red.), Przedsiębiorczość technologiczna w małych i średnich firmach, Wydawnictwo WTN, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesLatoszek E., Finansowanie MSP w Polsce ze środków finansowych UE jako czynnik wpływający na konkurencyjność przedsiębiorstw, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesLazear E. P., Entrepreneurship, “Journal of Labor Economics” 2005, no. 23 (4), s. 649–680.pl_PL
dc.referencesLeszczewska K., Model biznesu jako koncepcja zarządzania przedsiębiorstwem rodzinnym, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie” 2015, t. XVI, z. 7, s. 189–200.pl_PL
dc.referencesLisowska R., The potential of business environment institutions and the support for the development of small and medium-sized enterprises, „Entrepreneurial Business and Economics Review” 2016, vol. 4, no. 3, s. 85–101.pl_PL
dc.referencesLisowska R., Wpływ małych i średnich przedsiębiorstw na rozwój regionów zmarginalizowanych, [w:] R. Brol, A. Raszkowski (red.), Problemy rozwoju regionalnego, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011.pl_PL
dc.referencesLisowska R., Zarządzanie rozwojem małych i średnich przedsiębiorstw w obszarach zmarginalizowanych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013.pl_PL
dc.referencesLundvall B., Johnson B., The learning economy, “Journal of Industry Studies” 1994, vol. 1, no. 2, s. 23–42.pl_PL
dc.referencesMachaczka J., Zarządzanie rozwojem organizacji. Czynniki, modele, strategia i diagnoza, PWN, Warszawa–Kraków 1998.pl_PL
dc.referencesMachaczka J., Machaczka K., Wykorzystanie modelu Greinera-Lepparda w diagnostyce rozwoju przedsiębiorstwa, [w:] S. Lachiewicz, M. Matejun (red.), Zarządzanie rozwojem małych i średnich przedsiębiorstw, Wolters Kluwer, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesMacMillan I., To really learn about entrepreneurship, let’s study habitual entrepreneurs, “Journal of Business Venturing” 1986, no. 1 (3), s. 241–243.pl_PL
dc.referencesMagretta J., What Management Is?, Profile Books, London 2003.pl_PL
dc.referencesMajewska M., Organizacja fraktalna jako strategia rozwoju współczesnego przedsiębiorstwa, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu” 2013, nr 747, s. 165–174.pl_PL
dc.referencesMatejun M., Absorpcja wsparcia w zarządzaniu rozwojem mikro, małych i średnich przedsiębiorstw – podejście strategiczne, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2015.pl_PL
dc.referencesMatejun M., Specyfika zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami, [w:] M. Matejun (red.), Zarządzanie małą i średnią firmą w teorii i ćwiczeniach, Difin, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesMatejun M., Zewnętrzne bariery rozwoju w cyklu życia małych i średnich przedsiębiorstw, [w:] A. Kaleta, A. Moszkowicz (red.), Zarządzanie strategiczne w praktyce i teorii, Wrocław 2010.pl_PL
dc.referencesMatusiak K. B., Budowa powiązań nauki z biznesem w gospodarce opartej na wiedzy: rola i miejsce uniwersytetu w procesach innowacyjnych, Szkoła Główna Handlowa – Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesMatusiak K. B., Pojęcie i rola ośrodków innowacji w gospodarce narodowej, [w:] P. Głodek, K. Gulda, E. Koprowska-Skalska, K. B. Matusiak, M. Matusiak, A. Nowakowska, A. Wilmańska, K. Zasiadły, Ośrodki innowacji w Polsce. Analiza krajowych instytucji wspierających innowacyjność i transfer technologii, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Stowarzyszenie Organizatorów Ośrodków Innowacji i Przedsiębiorczości w Polsce, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesMączyńska E., Bankructwa przedsiębiorstw. Wymiar teoretyczny, statystyczny i rzeczywisty, „Biuletyn Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego” 2013, nr 1 (60), s. 7–35.pl_PL
dc.referencesMączyńska E., Dysfunkcje gospodarki w kontekście ekonomii kryzysu, „Polskie Towarzystwo Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe” 2011, nr 9, s. 43–70.pl_PL
dc.referencesMączyńska E., W poszukiwaniu gospodarczego ustroju równowagi, [w:] E. Mączyńska (red.), Polska transformacja i jej przyszłość, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesMikuła B., Pietruszka-Ortyl A., Potocki A. (red.), Podstawy zarządzania przedsiębiorstwami w gospodarce opartej na wiedzy, Difin, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesMöller K., Rajala A., Svahn S., Strategic business nets – their type and management, „Journal of Business Research” 2005, no. 58, s. 1274–1284.pl_PL
dc.referencesMoroz P. W., Hindle K., Entrepreneurship as a process: Toward harmonizing multiple perspectives, “Entrepreneurship Theory and Practice” 2012, no. 36, s. 781–818.pl_PL
dc.referencesMorris M., Schindehutte M., Allen J., The Entrepreneur’s business model: Toward a unified perspective, „Journal of Business Research” 2005, no. 58, s. 726–735.pl_PL
dc.referencesMorrish S. C., Portfolio entrepreneurs: An effectuation approach to multiple venture development, “Journal of Research in Marketing and Entrepreneurship” 2009, no. 11 (1), s. 32–48.pl_PL
dc.referencesNehring A., Stan i rozwój sektora MSP w Polsce, [w:] M. Matejun (red.), Wspomaganie i finansowanie rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, Difin, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesNelson R. R., Winter S. G., An Evolutionary Theory of Economic Change, Belknap Press, Cambridge 1982.pl_PL
dc.referencesNogalski B., Modele biznesu jak narzędzia reorientacji strategicznej przedsiębiorstw, „Master of Business Administration” 2009, nr 17 (2), s. 3–14.pl_PL
dc.referencesNogalski B., Karpacz J., Wójcik-Karpacz A., Funkcjonowanie i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw. Od czego zależy?, Wydawnictwo AJG, Bydgoszcz 2004.pl_PL
dc.referencesNorth D., Smallbone D., Employment generation and small business growth in different geographical environments, The 16th National Small Firms Policy and Research Conference, 17–19 November, Nottingham 1993.pl_PL
dc.referencesNowosielski S., Kontrolingowe aspekty zarządzania procesami w przedsiębiorstwie, [w:] M. Romanowska, M. Trocki (red.), Podejście procesowe w zarządzaniu, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesObłój K., Pasja i dyscyplina strategii. Jak z marzeń i decyzji zbudować sukces firmy, Poltex, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesObłój K., Tworzywo skutecznych strategii. Na styku starych i nowych reguł konkurowania, PWE, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesOliński M., Model biznesu w kontekście celów strategicznych przedsiębiorstwa, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Studia Ekonomiczne” 2016, nr 267, s. 118–127.pl_PL
dc.referencesOliński M., Perspektywa przedsiębiorcza w modelach biznesu małych przedsiębiorstw, [w:] A. Postula, B. Glinka, J. Pasieczny, Oblicza przedsiębiorczości, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesOrhan M., Scott D., Why women enter into entrepreneurship: An exploratory model, “Women in Management Review” 2001, vol. 16, no. 5/6, s. 232–244.pl_PL
dc.referencesOsterwalder A., Pigneur Y., Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Helion, Gliwice 2014.pl_PL
dc.referencesOsterwalder A., Pigneur Y., Tucci Ch. L., Clarifying business models: Origins, present, and future of the concept, “Communications of Association for Information Systems” 2005, vol. 14, https://pdfs.semanticscholar.org/01bb/3767f63880825ffa873c2 e985f5df407805a.pdf [dostęp: 10.12.2016].pl_PL
dc.referencesPerechuda K., Kierowanie w organizacji fraktalnej, [w:] Instrumenty zarządzania we współczesnym przedsiębiorstwie. Materiały konferencyjne, Boszkowo, 17–18 października 2000, Akademia Ekonomiczna, Poznań 2000.pl_PL
dc.referencesPiasecki B. (red.), Ekonomika i zarządzanie małą firmą, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Łódź 2001.pl_PL
dc.referencesPolityka Nowej Szansy, Ministerstwo Gospodarki, Departament Innowacji i Przemysłu, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesPoniatowska-Jaksch M., Zewnętrzne uwarunkowania kształtowania modelu biznesu, [w:] M. Duczkowska-Piasecka (red.), Model biznesu w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesPorter M. E., Monitor Group, Council on Competitiveness, Research Triangle. Clusters of Innovation Initiative, Washington 2002.pl_PL
dc.referencesPorter M. E., Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesPoskrobko B. (red.), Gospodarka oparta na wiedzy, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Białystok 2011.pl_PL
dc.referencesPrahalad C. K., Hamel G., The core competence of the corporation, “Harvard Business Review” 1990, vol. 68, no 3, s. 79–91.pl_PL
dc.referencesProgram Operacyjny Polska Wschodnia 2014–2020 (PO PW), https://www.polskawschodnia.gov.pl [dostęp: 10.10.2016].pl_PL
dc.referencesPrzygodzki Z., Zewnętrzne uwarunkowania konkurencyjności regionów, [w:] J. Chądzyński, A. Nowakowska, Z. Przygodzki, Region i jego rozwój w warunkach globalizacji, CeDeWu, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesRaport z badań: II szansa dla przedsiębiorców, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesRaport z monitorowania działań podjętych w 2015 r. Polityka Nowej Szansy, Ministerstwo Rozwoju, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesRaynor M. E., Bower J. L., Lead from the center, “Harvard Business Review” 2001, no. 79 (5), s. 92–100.pl_PL
dc.referencesReynolds P. D., Who Starts New Firms? – Preliminary Explorations of Firms-in-Gestation, “Small Business Economics” 1997, no. 9, s. 449–462.pl_PL
dc.referencesReynolds P. D., Curtin R. T., Business creation in the United States: Panel Study of Entrepreneurial Dynamics II. Initial Assessment, “Foundations and Trends in Entrepreneurship” 2008, no. 4 (3), s. 155–307.pl_PL
dc.referencesReynolds P. D., Camp S. M., Bygrave W. D., Autio E., Hay M., Global Entrepreneurship Monitor. 2001 Executive Report, Global Entrepreneurship Research Association, London Business School, London 2001.pl_PL
dc.referencesRies E., The Lean Startup, Crown Business, New York 2011.pl_PL
dc.referencesRocznik Statystyki Międzynarodowej 2015, http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/roczniki-statystyczne/roczniki-statystyczne/rocznik-statystyki-miedzynarodowej-2015,10,3.html [dostęp: 25.05.2016].pl_PL
dc.referencesRoelandt T. J. A., den Hertog P., Cluster analysis and cluster-based policy making in OECD countries: An introduction to the theme, [w:] OECD, Boosting Innovation: the Cluster Approach, OECD Proceedings, Paris 1999.pl_PL
dc.referencesRogut A., Uruchomienie działalności gospodarczej, [w:] Piasecki B. (red.), Ekonomika i zarządzanie małą firmą, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Łódź 2001.pl_PL
dc.referencesRokita J., Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesRomanowska M., Kształtowanie wartości firmy w oparciu o kapitał intelektualny, [w:] R. Borowiecki, M. Romanowska (red.), Systemy informacji strategicznej. Wywiad gospodarczy a konkurencyjność przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesRomer P., Increasing returns and long-run growth, “Journal of Political Economy” 1986, no. 94 (5), s. 1002–1037.pl_PL
dc.referencesRomero I., Fernandez-Serrano J., Analysing the composition of the SME sector in highand low-income regions: Some research hypotheses, “Entrepreneurship and Regional Development” 2011, vol. 23, issue 7–8, s. 637–660.pl_PL
dc.referencesRopęga J., Przedsiębiorczość. Zagadnienia ogólne, [w:] R. Lisowska, J. Ropęga (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.pl_PL
dc.referencesRosa P., Habitual entrepreneurship and transgenerational continuity in family business, 5th AGSE International Entrepreneurship Research Exchange, 6–9 February, Melbourne 2008.pl_PL
dc.referencesRudny W., Model biznesowy w strategii firmy, [w:] R. Krupski (red.), Zarzadzanie strategiczne. Rozwój koncepcji i metod, „Prace Naukowe Wałbrzyskiej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości” 2014, t. 27 (2), s. 213–224.pl_PL
dc.referencesRynek Funduszy Pożyczkowych w Polsce. Raport 2012, Polski Związek Funduszy Pożyczkowych, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesRynek Funduszy Pożyczkowych w Polsce. Raport 2014, Polski Związek Funduszy Pożyczkowych, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesSambamurthy V., Bharadwaj A., Grover V., Shaping agility through digital options: Reconceptualizing the role of Information Technology in contemporary firms, “Management Information Systems Quarterly” 2003, no. 27, s. 237–263.pl_PL
dc.referencesSanchez R., Strategic flexibility in product competition, “Strategic Management Journal” 1995, no. 16, s. 135–159.pl_PL
dc.referencesSankowska A., Organizacja wirtualna. Koncepcja i jej wpływ na innowacyjność, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesSarasvathy S., Causation and effectuation: Toward a theoretical shift from economic inevitability to entrepreneurial contingency, “Academy of Management Review” 2001, no. 26 (2), s. 243–263.pl_PL
dc.referencesSarasvathy S., What makes entreprenenurs entrepreneurial?, 2005, http://www.effectuation.org/sites/default/files/research_papers/what-makes-entrepreneurs-entrepreneurial-sarasvathy_0.pdf [dostęp: 30.04.2015].pl_PL
dc.referencesScott M., Bruce R., Five stage of growth in small business, “Long Range Planning” 1987, vol. 20, s. 45–52.pl_PL
dc.referencesSenge P. M., Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Wolters Kluwer Polska – Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesShafer S. M., Smith H. J., Linder J. C., The power of business models, “Business Horizons” 2005, no. 48, s. 199–207.pl_PL
dc.referencesShane S. A., A general theory of entrepreneurship: The individual-opportunity nexus, Edward Elgar Publishing, Cheltenham 2003.pl_PL
dc.referencesSharifi H., Zhang Z., A methodology for achieving agility in manufacturing organizations: An introduction, “International Journal of Production Economics” 1999, vol. 62, s. 7–22.pl_PL
dc.referencesShimizu K., Hitt M. A., Strategic flexibility: Organizational preparedness to reverse ineffective strategic decisions, “Academy of Management Executive” 2004, no. 18 (4), s. 44–59.pl_PL
dc.referencesSienkiewicz P., Nowak J. S. (red.), Społeczeństwo informacyjne. Krok naprzód, dwa kroki wstecz, Polskie Towarzystwo Informatyczne, Katowice 2008.pl_PL
dc.referencesSikorski Cz., Zachowanie ludzi w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesSkat-Rørdam P., Zmiany decyzji strategicznych. Wykorzystywanie okazji rynkowych do rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesSkowronek-Mielczarek A., Małe i średnie przedsiębiorstwa. Źródła finansowania, C.H. Beck, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesSkowronek-Mielczarek A., Regionalne uwarunkowania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, [w:] M. Matejun (red.), Wspomaganie i finansowanie rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, Difin, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesSkrzypek E., Gospodarka oparta na wiedzy i jej wyznaczniki, „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy” 2011, nr 23, s. 270–285.pl_PL
dc.referencesSkyrme D. J., Knowledge Networking. Creating the Collaborative Enterprise, Butterworth Heinemann, Oxford 1999.pl_PL
dc.referencesSłownik języka polskiego, red. W. Doroszewski, http://doroszewski.pwn.pl/haslo/wiedza [dostęp: 29.05.2015].pl_PL
dc.referencesSłownik języka polskiego PWN, https://sjp.pwn.pl/szukaj/notoryczny.html [dostęp: 15.04.2016].pl_PL
dc.referencesSmallbone D., The Survival, Growth and Support Needs of Manufacturing SMEs in Poland and the Baltic States: Developing a Research Agenda, Paper presented to a seminar at University of Lodz, Łódź 1995.pl_PL
dc.referencesSmallbone D., North D., Leigh R., The growth and survival of mature manufacturing SMEs in the 1989s: An urban-urban comparison, [w:] J. Curran, D. Storey (eds.), Small Firms in Urban and Rural Locations, Routledge, London 1993.pl_PL
dc.referencesSmith A. D., Zeithaml C., Garbage cans and advancing hypercompetition: The creation and exploitation of new capabilities and strategic flexibility in two regional bell operating companies, “Organization Science” 1996, no. 7, s. 388–399.pl_PL
dc.referencesSosnowska A., Łobejko S., Drogi do sukcesu polskich małych i średnich przedsiębiorstw, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesStańczyk-Hugiert E., Dynamika strategiczna w ujęciu ewolucyjnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2013.pl_PL
dc.referencesStawasz D., Współczesne uwarunkowania polskich regionów, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2000.pl_PL
dc.referencesStawasz D., Sikora-Fernandez D., Polityka miejska a rozwój sektora MŚP, [w:] S. Lachiewicz, M. Matejun (red.), Zarządzanie rozwojem małych i średnich przedsiębiorstw, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesSteffens P., Davidsson P., Fitzsimmons J., Performance configurations over time: Implications for growth-and profit-oriented strategies, “Entrepreneurship Theory and Practice” 2009, vol. 33, issue 1, s. 125–148.pl_PL
dc.referencesStorey D. J., Understanding the Small Business Sector, Routledge, London–New York 1994.pl_PL
dc.referencesStrużycki M. (red.), Małe i średnie przedsiębiorstwa w gospodarce regionu, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesSull D., Are you ready to rebound?, “Harvard Business Review” 2010, no. 88 (3), s. 70–74.pl_PL
dc.referencesSułkowski Ł., Marjański A., Firmy rodzinne. Jak osiągnąć sukces w sztafecie pokoleń, Poltex, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesSuszyński C., Współtworzenie wartości jako proces przesuwający graniceorganizacji i zarządzania, [w:] M. Romanowska, J. Cegler(red.), Granice zarządzania, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesSysko-Romańczuk S., Rozwój przedsiębiorstwa jako rezultat jego wzrostu i sprawności procesów zarządzania, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2005.pl_PL
dc.referencesSzczegółowy Opis Osi Priorytetowych Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, Ministerstwo Rozwoju, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesSzczegółowy Opis Osi Priorytetowych Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020, Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesSzot-Gabryś T., Modele biznesowe w działalności MMSP. Otwarcie i rozwój przedsiębiorstwa – studia przypadków, Difin, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesTapscott D., Gospodarka cyfrowa: nadzieje i niepokoje Ery Świadomości Systemowej, Business Press, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesTargalski J., Przedsiębiorczość i zarządzanie, C.H. Beck, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesTarnawa A., Zadura-Lichota P. (red.), Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2010–2011, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesTeece D. J., Business models, business strategy and innovation, “Long Range Planning” 2010, no. 43, s. 172–194.pl_PL
dc.referencesThe Knowledge-Based Economy, General Distribution OECD/ GD (96) 102, Paris 1996.pl_PL
dc.referencesThe World Factbook, https://www.cia.gov/library/publications/resources/the-world-factbook/fields/2012.html#ee [dostęp: 6.01.2017].pl_PL
dc.referencesThornhill S., Amit R., Learning about failure: Bankruptcy, firm age and resource-based view, “Organization Science” 2003, no. 15, s. 497–509.pl_PL
dc.referencesThurik A. R., The “managed” and the “entrepreneurial” economy, World Entrepreneurship Forum, 2008, http://www.world-entrepreneurship-forum.com/Publications/Articles [dostęp: 5.06.2012].pl_PL
dc.referencesTimmons J. A., Spinelli J., New Venture Creation: Entrepreneurship for the 21st Century, McGraw-Hill/Irwin, New York 2004.pl_PL
dc.referencesTiwana A., Przewodnik po zarządzaniu wiedzą. E-biznes i zastosowania CRM, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesToffler A., Trzecia fala, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1986.pl_PL
dc.referencesTrzcieliński S., Przedsiębiorstwo zwinne, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2011.pl_PL
dc.referencesTrzcieliński S., Włodarkiewicz-Klimek H., Pawłowski K., Współczesne koncepcje zarządzania, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2013.pl_PL
dc.referencesUrbanowska-Sojkin E., Zarządzanie przedsiębiorstwem. Od kryzysu do sukcesu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2003.pl_PL
dc.referencesVeciana J. M., The entrepreneur and the process of enterprise formation, “Revista Economica de Catalunya” 1988, nr 8, s. 11–23.pl_PL
dc.referencesVerheul I., Thurik A. R., Hessels J., van der Zwan P. W., Factors influencing the entrepreneurial engagement of opportunity and necessity entrepreneurs, Scales Research Reports H201011, Zoetermeer 2010.pl_PL
dc.referencesVesper K., New Venture Strategies, Englewood Cliff , Prentice-Hall 1980.pl_PL
dc.referencesVolberda H. W., Toward the flexible form: How to remain vital in hypercompetitive environments, “Organization Science” 1996, no. 7, s. 359–374.pl_PL
dc.referencesWach K., Przedsiębiorczość jako czynnik rozwoju społeczno-gospodarczego: przegląd literatury, „Przedsiębiorczość – Edukacja” 2015, t. 11, s. 12–24.pl_PL
dc.referencesWach K., Regionalne otoczenie małych i średnich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesWach K., Skutki akcesji do Unii Europejskiej dla polskich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesWaniak-Michalak H., Stymulowanie działalności inwestycyjnej małych i średnich przedsiębiorstw poprzez rozwój funduszy pożyczkowych, „Przegląd Organizacji” 2004, nr 12, s. 33–35.pl_PL
dc.referencesWarnecke H. J., Rewolucja kultury przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwo fraktalne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesWasilczuk J., Determinanty wzrostu małych i średnich przedsiębiorstw, [w:] F. Bławat (red.), Przetrwanie i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2004.pl_PL
dc.referencesWasilczuk J., Wzrost małych i średnich przedsiębiorstw. Aspekty teoretyczne i badania empiryczne, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk 2005.pl_PL
dc.referencesWatson K., Hogarth-Scott S., Wilson N., Small business start-ups: Success factors and support implications, “International Journal of Entrepreneurial Behaviour and Research” 1998, vol. 4 (3), s. 217–238.pl_PL
dc.referencesWesthead P., Wright M., Novice, portfolio, and serial founders: Are they different?, “Journal of Business Venturing” 1998, no. 13 (3), s. 173–204.pl_PL
dc.referencesWesthead P., Ucbarasan D., Wright M., Decisions, actions and performance: Do novice, serial and portfolio entrepreneurs differ?, “Journal of Small Business Management” 2005, no. 43, s. 393–417.pl_PL
dc.referencesWieczerzyńska B., Kryzys w przedsiębiorstwie, CeDeWu, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesWieczorek-Szymańska A., Organizacje fraktalne w gospodarce sieciowej, „Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania” 2015, nr 39, t. 1, s. 91–100.pl_PL
dc.referencesWierzbiński M., Model biznesowy a strategia i zarządzanie strategiczne, [w:] E. Nowak, M. Kowalewski (red.), Zarządzanie kosztami i dokonaniami, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2015, nr 398, s. 481–499.pl_PL
dc.referencesWright M., Robbie K., Ennew C., Serial entrepreneurs, “British Journal of Management” 1997, vol. 8, s. 251–268.pl_PL
dc.referencesZelek A., Zarzadzanie kryzysem w przedsiębiorstwie – perspektywa strategiczna, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle ORGMASZ, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesZott Ch., Amit R., Business model design: An activity system perspective, „Long Range Planning” 2010, no. 43, s. 216–226.pl_PL
dc.referencesŻelazny R., Nowa gospodarka: mity i rzeczywistość. Od fascynacji do naukowego poznania, [w:] T. Bernat (red.), Problemy globalizacji gospodarki, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Szczecin 2003.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-572-1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/