Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRatalewska, Magdalena
dc.date.accessioned2024-07-31T10:03:16Z
dc.date.available2024-07-31T10:03:16Z
dc.date.issued2020-12-30
dc.identifier.citationRatalewska M., Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w mikro-, małych i średnich przedsiębiorstwach, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, https://doi.org/10.18778/8220-531-2pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-531-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/52939
dc.description.abstractSektor kreatywny zaliczyć można niewątpliwie do jednego z najbardziej obiecujących sektorów gospodarki na świecie. W obszarze jego zainteresowań jest wiele różnych rodzajów działalności, które charakteryzują się innowacyjnością i wysokim potencjałem pracy twórczej. W jego obrębie wytwarza się nie tylko innowacyjne produkty czy usługi, lecz także powstają pomysły, z których korzysta tradycyjny biznes. Niewątpliwie sektor kreatywny wiedzie prym i wskazuje drogę rozwoju innym, mniej dynamicznie rozwijającym się gałęziom gospodarki. Cechuje go kreatywne wykorzystanie wiedzy, zdolność i chęć adaptacji nietypowych rozwiązań i zastosowania nowych technologii, tworzenie nowych modeli biznesowych, jak również otwartość na zmianę i chęć do partnerskiej współpracy. Rosnące znaczenie i przewodnia rola sektora kreatywnego ujawniają się nie tylko w jego wartości ekonomicznej czy coraz szerszym wpływie na społeczeństwo i kulturę.   Warto zaznaczyć, że sektor kreatywny coraz częściej wytycza nowe wzorce zachowań biznesowych i działań, które inne sektory gospodarki powinny naśladować, szczególnie gdy chcą dalej istnieć na rynku, prężnie się rozwijać i osiągać sukces. Dodajmy do tego dynamicznie rozwijające się technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT), które stworzyły niespotykane dotąd warunki wykorzystania przez przedsiębiorców sektora kreatywnego takich narzędzi, jak komputer, urządzenia mobilne i sieć internetowa.  W prezentowanej monografii poddano analizie wpływ wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) na konkurencyjność oraz rozwój MSP sektora kreatywnego, a także ukazano zależności między charakterystyką właścicieli i cechami przedsiębiorstwa a wykorzystaniem tych narzędzi. pl_PL
dc.description.abstractThe creative industries sector can unquestionably be classified as one of the most promising sectors of the world economy. There are many different types of activity in the area of its interests characterised by innovativeness and high potential for creative work. It produces not only innovative products or services but also creates ideas that are used by traditional business. Undoubtedly, the creative industries sector is the forerunner which shows the way of development to other, less dynamically developing branches of the economy. It is characterised by the creative use of knowledge, the ability and willingness to adapt unusual solutions, the application of new technologies, the creation of new business models, as well as openness to change and propensity for partner cooperation. The growing importance and leading role of the creative industries sector are manifested not only in its economic value but also in its wider impact on society and culture.   It is worth noting that the creative industries sector increasingly often provides new models of business behaviour and activities that other sectors of the economy should imitate, especially when they wish to continue to exist on the market, develop dynamically and achieve success. And dynamically developing information and communication technologies (ICT) have created unprecedented conditions for the use of tools such as computers, mobile devices and the Internet network by entrepreneurs from the creative industries sector.  The presented monograph analyses the impact of the use of information and communication technologies (ICT) on the competitiveness and development of SMEs in the creative industries sector and shows the relationship between the characteristics of the owners as well as the characteristics of the enterprise and the use of these tools. pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesZarządzanie;
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjecttechnologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)pl_PL
dc.subjectsektor kreatywnypl_PL
dc.subjectmikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP)pl_PL
dc.subjectprzedsiębiorczośćpl_PL
dc.subjectinformation and communication technologies (ICT)pl_PL
dc.subjectcreative industries sectorpl_PL
dc.subjectmicro, small and medium-sized enterprises (SMEs)pl_PL
dc.subjectentrepreneurshippl_PL
dc.titleWykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w mikro-, małych i średnich przedsiębiorstwachpl_PL
dc.title.alternativeThe use of information and communication technologies in micro, small and medium-sized enterprises in the creative industries sectorpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Magdalena Ratalewska, Łódź 2020; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2020pl_PL
dc.page.number314pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Przedsiębiorczości i Polityki Przemysłowejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-532-9
dc.referencesAczel Amir D. (2000), Statystyka w zarządzaniu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAdamik Anna (2011), Konkurencyjność i przewaga konkurencyjna MSP w teorii i praktyce, [w:] Anna Adamik (red.), Kształtowanie konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa, s. 16–30.pl_PL
dc.referencesAggestam Maria (2007), Art-entrepreneurship in the Scandinavian music industry, [w:] Colette Henry (red.), Entrepreneurship in the creative industries: An international perspective, Edward Elgar Publishing, Cheltenham, s. 30–53.pl_PL
dc.referencesAichner Thomas, Jacob Frank H. (2015), Measuring the Degree of Corporate Social Media Use, „International Journal of Market Research”, vol. 57, no. 2, s. 257–275.pl_PL
dc.referencesAlonso William (1964), Location and Land Use. Toward a General Theory of Land Rent, Harvard University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesAmabile Teresa M., Hill Karl, Hennessey Beth, Tighe Elizabeth (1994), The Work Preference Inventory: Assessing Intrinsic and Extrinsic Motivational Orientations, „Journal of Personality and Social Psychology”, vol. 66, no. 5, s. 950–967.pl_PL
dc.referencesAmabile Teresa M., Conti Regina, Coon Heather, Lazenby Jeffrey, Herron Michael (1996), Assessing the work environment for creativity, „Academy of Management Journal”, vol. 39, no. 5, s. 1154–1184.pl_PL
dc.referencesAndriopoulos Constantine, Lowe Andy (2000), Enhancing organizational creativity: the process of perpetual challenging, „Management Decision”, vol. 38, no. 10, s. 734–742.pl_PL
dc.referencesApanowicz Jerzy (2002), Metodologia ogólna, Wydawnictwo „Bernardinum”, Gdynia.pl_PL
dc.referencesArthur W. Brian (2009), The Nature of Technology: What it is and How it Evolves, Free Press, New York.pl_PL
dc.referencesAudretsch David B., Lindenstein Walshok Mary (2013), Creating competitiveness: introduction and overview, [w:] David B. Audretsch, Walshok Mary Lindenstein (red.), Creating competitiveness. Entrepreneurship and Innovation Policies for Growth, Edward Elgar Publishing, Cheltenham, s. 1–5.pl_PL
dc.referencesBabbie Earl (2020), Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBachnik Katarzyna, Szumniak-Samolej Justyna (2015), Potencjał biznesowy mediów społecznościowych, Wydawnictwo Poltex, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBakhshi Hasan, Freeman Allan, Potts Jason (2011), State of uncertainty. Innovation policy through experimentation, Nesta, London, https://media.nesta.org.uk/documents/state_of_uncertainty.pdf (dostęp: 1.09.2020).pl_PL
dc.referencesBakhshi Hasan, Hargreaves Ian, Mateos-Garcia Juan (2013), A manifesto for the creative economy, Nesta, London.pl_PL
dc.referencesBalicki Andrzej, Makać Wiesława (2007), Metody wnioskowania statystycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesBalkiewicz-Żerek Aleksandra, Dudek-Mańkowska Sylwia, Grochowski Mirosław, Zegar Tomasz (2012), Analiza potencjalnych sektorów kreatywnych Mazowsza – wskazanie 5 najważniejszych sektorów/branż w aspekcie budowania inicjatyw klastrowych, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBanks Marc, Calvey David, Owen Julia, Russell David (2002), Where the art is: defining and managing creativity in new media SMEs, „Creativity and Innovation Management”, vol. 11, s. 251–260.pl_PL
dc.referencesBansal Pratima, Corley Kevin (2011), From the editors the coming of age for qualitative research: Embracing the diversity of qualitative methods, „Academy of Management Journal”, vol. 54(2), s. 233–237.pl_PL
dc.referencesBańkowski Andrzej (2000), Etymologiczny słownik języka polskiego, t. 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBarsalou Lawrence W., Prinz Jesse J. (2001), Mundane creativity in perceptual symbol systems, [w:] Tomas B. Ward, Steven M. Smith, Jyotsna Vaid (red.), Creative thought: An investigation of conceptual structures and processes, American Psychological Association, Washington, s. 267–307.pl_PL
dc.referencesBaruk Jerzy (2002), Dylematy rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, „Gospodarka Narodowa”, nr 3, s. 51–72.pl_PL
dc.referencesBass Hans-Heinrich (2006), KMU in der deutschen Volkswirtschaft: Vergangenheit, Gegenwart, Zukunft, Universität Bremen, Bremen.pl_PL
dc.referencesBates A. W. (Tony), Poole Gary (2003), Effective Teaching with Technology in Higher Education, Jossey Bass, San Francisco.pl_PL
dc.referencesBaumol William J., Bowen William G. (1966), Performing Arts. The Economic Dilemma. A study of Problems common to Theater, Opera, Music and Dance, The Twentieth Century Fund, New York.pl_PL
dc.referencesBąkowska Sylwia, Tomczyk Monika (2014), Segment i sektor kreatywny w metropolii szczecińskiej, Wydawnictwo Kudrak, Szczecin.pl_PL
dc.referencesBeltrán Gastón J., Miguel Paula (2014), Doing culture, doing business: A new entrepreneurial spirit in the Argentine creative industries, „International Journal of Cultural Studies”, vol. 17(1), s. 39–54.pl_PL
dc.referencesBendassolli Pedro F., Borges-Andrade Jairo Eduardo, Guedes-Gondim Sonia Maria (2016), Self-control, self-management and entrepreneurship in Brazilian creative industries, „Paideia”, vol. 26, no. 63, s. 25–33.pl_PL
dc.referencesBiałasiewicz Maria (2009), Uwarunkowania i sposoby wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw, Wydawnictwo Economicus, Szczecin.pl_PL
dc.referencesBianchini Franco (1991), City Centers, City Cultures: The Role of the Arts in the Revitalization of Towns and Cities. Manchester, CLES, Manchester.pl_PL
dc.referencesBianchini Franco, Parkinson Michael (1993), Cultural Policy and Urban Regeneration: The West European Experience, Manchester University Press, Manchester.pl_PL
dc.referencesBieniok Henryk (2016), Zarządzanie biznesem i samym sobą. Pół żartem, pół serio, Wydawnictwo Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBilton Chris (2007), Management and Creativity: from Creative Industries to Creative Management, Blackwell Publishing, Oxford.pl_PL
dc.referencesBilton Chris, Leary Ruth (2002), What can managers do for creativity? Brokering creativity in the creative industries, „International Journal of Cultural Policy”, vol. 8, no. 1, s. 49–64.pl_PL
dc.referencesBlalock Hubert M. (1977), Statystyka dla socjologów, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBlaug Mark (2001a), No History of Ideas, Please, We’re Economists, „Journal of Economic Perspectives”, vol. 15(1), s. 145–164.pl_PL
dc.referencesBlaug Mark (2001b), ‘Where are we now on cultural economics?’, „Journal of Economic Surveys”, vol. 15(2), s. 123–143.pl_PL
dc.referencesBlundel Richard, Lockett Nigel, Wang Catherine (2011), Exploring Entrepreneurship: Practices and Perspectives, Oxford University Press, New York.pl_PL
dc.referencesBławat, Franciszek (2003). Przedsiębiorca w teorii przedsiębiorczości i praktyce małych firm. Gdańskie Towarzystwo Naukowe, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesBławat, Franciszek (red.) (2004). Przetrwanie i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw. Scientific Publishing Group, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesBoden, Margaret A. (red.) (1994). Dimensions of Creativity. MIT Press/Bradford Books, Cambridge – London.pl_PL
dc.referencesBojar, Waldemar, Radecka, Katarzyna, Żarski, Wojciech, Nietz, Marta (2017). E-learning jako metoda doskonalenia pracowników w małych i średnich przedsiębiorstwach. „Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, t. 18, z. 10, cz. 2, s. 21–31.pl_PL
dc.referencesBono, Edward de (1993). Serious Creativity: Using the Power of Lateral Thinking to Create New Ideas. HarperCollins Business, London.pl_PL
dc.referencesBorcuch, Artur (2012). Bankowość elektroniczna w Polsce. CeDeWu.pl, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBourdieu, Pierre (1986). The forms of capital. W: John F. Richardson (red.), Handbook of Theory of Research for Sociology of Education. Greenwood Press, Westport, s. 241–258.pl_PL
dc.referencesBruin, Anne de (2005). Multi-level entrepreneurship in the creative industries: New Zealand’s screen production industry. „International Journal of Entrepreneurship and Innovation”, vol. 6(3), s. 143–150.pl_PL
dc.referencesBrynjolfsson, Erik, McAfee, Andrew (2011). Race Against the Machine: How the Digital Revolution is Accelerating Innovation, Driving Productivity, and Irreversibly Transforming Employment and the Economy. Digital Frontier Press, Lexington.pl_PL
dc.referencesBrzeziński, Marek (2009). Organizacja kreatywna. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCadin, Loïc, Guérin, Francis (2006). What can we learn from the video games industry?. „European Management Journal”, vol. 24, no. 4, s. 248–255.pl_PL
dc.referencesCadin, Loïc, Guérin, Francis, DeFillippi, Robert (2006). HRM practices in the video game industry: industry or country contingent?. „European Management Journal”, vol. 24, no. 4, s. 288–298.pl_PL
dc.referencesCagliano, Raffaella, Blackmon, Kate, Voss, Chris (2001). Small firms under MICROSCOPE: international differences in production/operations management practices and performance. „Integrated Manufacturing Systems”, vol. 12, no. 7, s. 469–482.pl_PL
dc.referencesCallon, Michel (red.) (1998). The Laws of Markets. Blackwell, Oxford.pl_PL
dc.referencesCantillon, Richard (1755). Essai sur la nature du commerce en général, H. Higgs (red. i tłum.). Macmillan, Londyn.pl_PL
dc.referencesCarabal-Montagud, María-Ángeles, Santamarina-Campos, Virginia, O’Brien, Gavin, de-Miguel-Molina, María (2019). Successful Cases of the Use of Innovative Tools and Technology in the Creative Industries Field. W: Virginia Santamarina-Campos, Marival Segarra-Oña (red.), Drones and the Creative Industry. Springer Nature, Switzerland, s. 69–81.pl_PL
dc.referencesCarey, Charlotte, Matlay, Harry (2007). Entrepreneurs as educators: The case of the creative industries in the UK. „Industry and Higher Education”, vol. 21(6), s. 435–443.pl_PL
dc.referencesCasson, Mark C. (1982). The Entrepreneur. Martin Robertson, Oxford.pl_PL
dc.referencesCaves, Richard E. (2000). Creative Industries: Contracts Between Art and Commerce. Harvard University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesChaffey, Dave (2011). E-Business & E-Commerce Management. Pearson Education, England.pl_PL
dc.referencesChapain, Caroline, Stryjakiewicz, Tadeusz (red.) (2017). Creative Industries in Europe. Drivers of New Sectoral and Spatial Dynamics. Springer International Publishing AG, Switzerland.pl_PL
dc.referencesChinowski, Bartłomiej (2012). Portale społecznościowe a przedsiębiorstwa sieciowe. W: Stanisław Łobejko (red.), Przedsiębiorstwa sieciowe i inne formy współpracy sieciowej. Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa, s. 181–202.pl_PL
dc.referencesChmielarz, Witold (2007). Systemy biznesu elektronicznego. Wydawnictwo Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCieślik, Jerzy (2010). Przedsiębiorczość dla ambitnych. Jak uruchomić własny biznes. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCieślik, Jerzy (2014a). Iluzje innowacyjnej przedsiębiorczości. „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie”, nr 3, s. 4–16.pl_PL
dc.referencesCieślik, Jerzy (2014b). Przedsiębiorczość, polityka, rozwój. Wydawnictwo Akademickie SEDNO, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCole, Arthur H. (1959). Business Enterprise in Its Social Setting. Harvard University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesColvin, Geoffrey (2009). Talent jest przeceniany. Co odróżnia najlepszych od całej reszty. Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCook, Scott N. D., Brown, John S. (1999). Bridging epistemologies: the generative dance between organizational knowledge and organizational knowing. „Organizational Science”, vol. 10, no. 4, s. 381–400.pl_PL
dc.referencesCowen, Tyler (1998). In Praise of Commercial Culture. Harvard University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesCowen, Tyler (2002). Creative Destruction: How Globalization is Changing the World’s Cultures. Princeton University Press, Princeton.pl_PL
dc.referencesCreative Industries Mapping Document (1998). Department for Digital, Culture, Media & Sport (DCMS), https://www.gov.uk/government/publications/creative-industries-mapping-documents-1998 (dostęp: 1.02.2020).pl_PL
dc.referencesCreswell, John W. (2013). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe, mieszane. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesCummings, Anne, Oldham, Greg (1997). Enhancing creativity: managing work contexts for the high potential employee. „California Management Review”, vol. 40, no. 1, s. 22–38.pl_PL
dc.referencesCunningham, Stuart D. (2005). Creative enterprises. W: John Hartley (red.), Creative Industries. Blackwell Publishing, Oxford, s. 282–298.pl_PL
dc.referencesCunningham, Stuart D. (2011). Developments in measuring the ‘creative’ workforce. „Cultural Trends”, vol. 20, no. 1, s. 25–40.pl_PL
dc.referencesCzakon, Wojciech (red.) (2011). Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu. Oficyna Wydawnicza Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCzekaj, Jan (2000). Metody zarządzania informacją w przedsiębiorstwie. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.pl_PL
dc.referencesCzyżowicz, Wiesław (2003). Gospodarka elektroniczna w międzynarodowych regulacjach prawnych. „Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu w Gdyni. Zeszyty Naukowe”, nr 5, s. 149–165.pl_PL
dc.referencesDalley, Jeff, Hamilton, Bob (2000). Knowledge, Context and Learning in the Small Business. „International Small Business Journal”, vol. 18(3), s. 51–59.pl_PL
dc.referencesDanielewski, Franciszek, Gronczewski, Patrycjusz (2010). Epistemologiczne uwarunkowania bytu przedsiębiorcy i kreacji przedsiębiorstwa. W: Kazimierz Jaremczuk (red.), Uwarunkowania przedsiębiorczości – różnorodność i jedność, t. 1. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego, Tarnobrzeg, s. 68–90.pl_PL
dc.referencesDelacruz, Elizabeth Manley (2011). Entrepreneurial strategies for advancing arts-based public engagement as a form of university-sanctioned professional activity in the new creative economy. „International Journal of Education and the Arts”, vol. 12(1), s. 1–25.pl_PL
dc.referencesDeloitte Polska (2012). Biznes społecznościowy – nowa era w komunikacji biznesowej, https://marketingowe.files.wordpress.com/2013/10/raport-biznes-spolecznosciowy.pdf (dostęp: 10.01.2020).pl_PL
dc.referencesDobrołowicz, Witold (2002). W stronę treningu inteligencji intuicyjnej. W: Witold Dobrołowicz, Maciej Karwowski (red.), W stronę kreatywności. Akademia Pedagogiki Specjalnej, Warszawa, s. 12–35.pl_PL
dc.referencesDominiak, Piotr (2005). Sektor MSP we współczesnej gospodarce. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDorenda-Zaborowicz, Marta (2012). Marketing w social media. „Nowe Media”, nr 3, s. 59–79.pl_PL
dc.referencesDrozdowski, Roman, Zakrzewska, Anna, Puchalska, Katarzyna, Morchat, Michał, Mroczkowska, Dorota (2010). Wspieranie postaw proinnowacyjnych przez wzmacnianie kreatywności jednostki. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDrucker, Peter F. (1985). Innovation and Entrepreneurship. Practice and Principles. Harper and Row, New York.pl_PL
dc.referencesDrucker, Peter F. (1992). Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady. Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDrucker, Peter F. (red.) (2003). A functioning society: Selections from sixty-five years of writing on community, society, and polity. Transaction Publishers, New Jersey.pl_PL
dc.referencesDubisz, Stanisław (red.) (1992). Uniwersalny słownik języka polskiego, t. 2, 3. Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDzikowska, Marlena, Gorynia, Marian (2012). Teoretyczne aspekty konkurencyjności przedsiębiorstwa – w kierunku koncepcji eklektycznej?. „Gospodarka Narodowa”, nr 4, s. 1–30.pl_PL
dc.referencesDźwigoł, Henryk (2011). Organizacja przedsiębiorcza w warunkach XXI wieku. „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie”, z. 56, nr kol. 1845, s. 41–58.pl_PL
dc.referencesDźwigoł, Henryk (2015). Założenia do budowy metodyki badawczej. „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej”, z. 8, seria „Organizacja i Zarządzanie”, nr 1928, s. 99–116.pl_PL
dc.referencesEhin, Charles (2008). Unmanaging knowledge workers. „Journal of Intellectual Capital”, vol. 9, no. 3, s. 337–350.pl_PL
dc.referencesEikhof, Doris Ruth, Haunschild, Axel (2006). Lifestyle meets market: Bohemian entrepreneurs in creative industries. „Creativity and Innovation Management”, vol. 15(3), s. 234–241.pl_PL
dc.referencesEksport online z Google. Zdobądź klientów zagranicznych przez internet (2019). Konferencja „Eksport online z Google”, 9.12.2019.pl_PL
dc.referencesEkvall, Göran (1997). Organisational conditions and levels of organisational creativity. „Creativity and Innovation Management”, vol. 6, s. 195–205.pl_PL
dc.referencesEl-Gohary, Hatem (2010). E-Marketing − a Literature Review from a Small Businesses Perspective. „International Journal of Business and Social Science”, vol. 1, no. 1, s. 214–244.pl_PL
dc.referencesESSnet-CULTURE. European Statistical System Network on Culture. Final Report (2012). Ministry of Culture, Finances and Cultural Statistics Department, Luxembourg.pl_PL
dc.referencesEtmanowicz, Agata, Trzebeński, Maciej, Martela, Borys (2012). Rekomendacje działań i kierunków wsparcia rozwoju przemysłów kreatywnych w województwie pomorskim. Podsumowanie prac grup ds. rekomendacji. Fundacja IMPACT, Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesEuropean Competitiveness Report (2010). Komisja Europejska, Genewa.pl_PL
dc.referencesFabjaniak-Czerniak, Katarzyna (2012). Internetowe media społecznościowe jako narzędzie public relations. W: Krzysztof Kubiak (red.), Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych niepewności. Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa, s. 173–194.pl_PL
dc.referencesFelaza, Elzavira (2015). Conserving Indonesia’s nature and culture through empowerment of indigenous technology in creative industry SMEs. „International Journal of Management Science and Technology Information”, no. 18, s. 3–10.pl_PL
dc.referencesFirtman, Maximiliano (2013). Programming the Mobile Web. O’Reilly Media, Boston.pl_PL
dc.referencesFlorida, Richard (2002). The Rise of the Creative Class. Basic Books, New York.pl_PL
dc.referencesFlorida, Richard (2005). Cities and the creative class. Routledge, New York.pl_PL
dc.referencesFlorida, Richard (2008). Who’s your city? How the creative economy is making where you live the most important decision of your life. Basic Books, New York.pl_PL
dc.referencesFlorida, Richard (2010). Narodziny klasy kreatywnej. Narodowe Centrum Kultury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFlorida, Richard, Adler, Patrick, Mellander, Charlotte (2017). The city as innovation machine. „Regional Studies”, no. 51, s. 86–96.pl_PL
dc.referencesFrain, Ben (2012). Responsive web design with HTML5 and CSS3. Packt Publishing, Birmingham.pl_PL
dc.referencesFrąckiewicz, Ewa (2006). Marketing internetowy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFromm, Erich (1989). Postawa twórcza. W: Małgorzata Malicka (red.), Twórczość, czyli droga w nieznane. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFromm, Erich (1999). Mieć czy być. Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.pl_PL
dc.referencesGallup. https://www.gallup.com/workplace/212033/attract-hire-top-talent.aspx (dostęp: 1.02.2020).pl_PL
dc.referencesGarnham, Nicholas (2005). From cultural to creative industries: An analysis of the implications of the “creative industries” approach to arts and media policy making in the United Kingdom. „International Journal of Cultural Policy”, vol. 11, no. 1, s. 15–29.pl_PL
dc.referencesGartner, William B. (1985). A conceptual Framework for describing the phenomenon of new venture creation. „Academy of Management Review”, vol. 10(4), s. 696–706.pl_PL
dc.referencesGartner, William B. (1988). Who is the entrepreneur? Is the wrong question. „American Journal of Small Business”, vol. 12, no. 4, s. 11–23.pl_PL
dc.referencesGaweł, Aleksandra (2007). Mikroekonomiczna rola przedsiębiorcy. W: Danuta Kopycińska (red.), Zachowania rynkowe w teorii i praktyce. Katedra Mikroekonomii Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, s. 30–39.pl_PL
dc.referencesGibb, Allan A. (2000). SME Policy, Academic Research and the Growth of Ignorance, Mythical Concepts, Myths, Assumptions, Rituals and Confusions. „International Small Business Journal”, vol. 18(3), s. 13–35.pl_PL
dc.referencesGill, Roger (2012). Theory and practice of leadership. Sage Publications Ltd., London.pl_PL
dc.referencesGlaeser, Edward L. (2011). Triumph of the City. Penguin Press, New York.pl_PL
dc.referencesGlinka, Beata, Gudkova, Svetlana (2011). Przedsiębiorczość. Wolters Kluwer, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGłodek, Paweł (2018). Akademickie spin off. Wiedza, zasoby i ścieżki rozwoju. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesGłowacki, Jakub (2013). Przemysły kreatywne i ich wpływ na gospodarkę. W: Jerzy Hausner, Anna Karwińska, Jacek Purchla (red.), Kultura a rozwój. Narodowe Centrum Kultury, Warszawa, s. 435–454.pl_PL
dc.referencesGoldenLine (2018). Serwis GoldenLine ma już ponad 2,7 mln użytkowników. https://blog.goldenline.pl/2018/10/17/serwis-goldenline-ma-juz-ponad-27-mln-uzytkownikow/ (dostęp: 1.02.2020).pl_PL
dc.referencesGoldenLine (2019). Jakich pracowników szukali rekruterzy w I kwartale 2019 roku? Raport GoldenLine. https://blog.goldenline.pl/2019/04/11/jakich-pracownikow-szukali-rekruterzy-w-i-kwartale-2019-roku-raport-goldenline/ (dostęp: 1.02.2020).pl_PL
dc.referencesGołębiowski, Grzegorz (2014). Przedsiębiorczość w Polsce w świetle badań Global Entrepreneurship Monitor. „Studia BAS”, nr 1(37), s. 9–25.pl_PL
dc.referencesGorynia, Marian (2007). Studia nad transformacją i internacjonalizacją gospodarki polskiej. Wydawnictwo Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGorynia, Marian, Jankowska, Barbara (2000). Konkurencja w branży a internacjonalizacja i globalizacja. Branża jako przedmiot badań w ekonomii. „Gospodarka Narodowa”, nr 3, s. 36–54.pl_PL
dc.referencesGorynia, Marian, Jankowska, Barbara (2007). Teorie internacjonalizacji. „Gospodarka Narodowa”, nr 10, s. 21–44.pl_PL
dc.referencesGorzeń-Mitka, Iwona (2014). Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw. http://mikroekonomia.net/system/publication_files/689/original/0.pdf?1315212203 (dostęp: 1.02.2020).pl_PL
dc.referencesGrabher, Gernot (2002). The project ecology of advertising: Tasks, talents and teams. „Regional Studies”, vol. 36, no. 3, s. 245–262.pl_PL
dc.referencesGranger, Rachel C., Hamilton, Christine (2010). Recapitalizing the creative industries: a relational examination of underground spaces and professional and organizational lock-in. „Creative Industries Journal”, vol. 3, no. 1, s. 47–60.pl_PL
dc.referencesGreen Paper. Unlocking the Potential of Cultural and Creative Industries (2010), European Commission, Brussels.pl_PL
dc.referencesGregor Bogdan, Stawiszyński Marcin (2002), E-Commerce, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz–Łódź.pl_PL
dc.referencesGreń Jerzy (1972), Modele i zadania statystyki matematycznej, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGrębosz Magdalena, Siuda Dagna, Szymański Grzegorz (2016), Social Media Marketing, Politechnika Łódzka, Łódź.pl_PL
dc.referencesGruszczyński Marek (red.) (2012), Mikroekonometria. Modele i metody analizy danych indywidualnych, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGruszecki Tomasz (1994), Przedsiębiorca w teorii ekonomii, Wydawnictwo Cedor, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGu Xin (2014), Developing entrepreneur networks in the creative industries – A case study of research on small business and entrepreneurship, [w:] Elizabeth Chell, Mine Karatas-Ozkan (red.), Handbook of Research on Small Business and Entrepreneurship, Edward Elgar Publishing, Cheltenham, s. 358–373.pl_PL
dc.referencesGuilford Joy Paul (1950), Creativity, „American Psychologist”, no. 4, s. 444–454.pl_PL
dc.referencesGuilford Joy Paul (1978), Natura inteligencji człowieka, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHackbert Peter H., Glotzback Tim, Mahone Gary (2009), Creative entrepreneurial applications in the wood industries: An Appalachian case study, „American Journal of Business Education”, vol. 2(6), s. 37–52.pl_PL
dc.referencesHarrington David M. (1990), The Ecology of Human Creativity: psychological perspective, [w:] Marc A. Runco, Robert S. Albert (red.), Theories of Creativity, Sage Publications, London, s. 143–196.pl_PL
dc.referencesHartley John (2005), Creative industries, [w:] John Hartley (red.), Creative industries, Wiley-Blackwell, New Jersey, s. 1–40.pl_PL
dc.referencesHartley John, Potts Jason, Cunningham Stuart, Flew Terry, Keane Michael, Banks John (2013), Key Concepts in Creative Industries, Sage Publications, London.pl_PL
dc.referencesHartman Amir, Sifonis John, Kador John (2001), E-biznes. Strategie sukcesu w gospodarce internetowej. Sprawdzone metody organizacji przedsięwzięć e-biznesowych, Wydawnictwo K. E. Liber s.c., Warszawa.pl_PL
dc.referencesHarvey David (1989), The Condition of Postmodernity, Blackwell, Oxford.pl_PL
dc.referencesHaus Ber (2004), Ograniczenia w przedsiębiorczości małych przedsiębiorstw, [w:] Kazimierz Jaremczuk (red.), Uwarunkowania przedsiębiorczości, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnobrzegu, Tarnobrzeg, s. 65–72.pl_PL
dc.referencesHausner Jerzy, Karwińska Anna, Purchla Jacek (2013), Kultura a rozwój, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHawkins John (2002), The Creative Economy. How People make money from ideas, Penguin Books, London.pl_PL
dc.referencesHesmondhalgh David (2002), The Cultural Industries, Sage Publications Ltd., London.pl_PL
dc.referencesHesmondhalgh David (2013), The Cultural Industries, Sage Publications Ltd., London.pl_PL
dc.referencesHesmondhalgh David, Pratt Andy C. (2005), Cultural industries and cultural policy, „International Journal of Cultural Policy”, vol. 11, no. 1, s. 1–13.pl_PL
dc.referencesHiggs Peter L., Cunningham Stuart D., Bakhshi Hasan (2008), Beyond the creative industries: mapping the creative economy in the United Kingdom, Nesta, London.pl_PL
dc.referencesHinves Jennifer (2012), Becoming a cultural entrepreneur: Creative industries, culture-led regeneration and identity, [w:] Jonathan Paquette (red.), Cultural policy, work and identity: The creation, renewal and negotiation of professional subjectivities, Ashgate, New York, s. 161–177.pl_PL
dc.referencesHirsch Paul M., Gruber Daniel A. (2015), Digitizing fads and fashions, [w:] Candace Jones, Mark Lorenzen, Jonathan Sapsed (red.), The Oxford handbook of the creative and cultural industries, Oxford University Press, Oxford, s. 421–438.pl_PL
dc.referencesHisrich Robert D., Peters Michael P. (1992), Entrepreneurship. Starting, Developing and Managing a New Enterprise, Irwing, Boston.pl_PL
dc.referencesHorkheimer Max, Adorno Theodor W. (1994), Dialektyka oświecenia. Fragmenty filozoficzne, Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHoselitz Bert (1952), Entrepreneurship and Economic Growth, „American Journal of Economics and Sociology”, vol. 12, no. 1, s. 97–110.pl_PL
dc.referencesHosmer Jr. David W., Lemeshow Stanley, Sturdivant Rodney X. (2013), Applied Logistic Regression, John Wiley & Sons Inc., Hoboken.pl_PL
dc.referencesHotho Sabine, Champion Katherine (2011), Small businesses in the new creative industries: innovation as a people management challenge, „Management Decision”, vol. 49(1), s. 29–54.pl_PL
dc.referencesHowe Jeff (2006), The Rise of Crowdsourcing, http://www.wired.com/wired/archive/14.06/crowds.html (dostęp: 1.02.2020).pl_PL
dc.referencesHowkins John (2001), The Creative Economy: How People Make Money from Ideas, Penguin Global, London.pl_PL
dc.referencesHui Desmond (2007), The creative industries and entrepreneurship in East and Southeast Asia, [w:] Colette Henry (red.), Entrepreneurship in the creative industries: An international perspective, Edward Elgar Publishing, Cheltenham, s. 9–29.pl_PL
dc.referencesIlczuk Dorota, Krzysztofek Kazimierz, Bender Ewa, Nowak Małgorzata, Wójcik Anna (2011), Partnerstwa kreatywne w Polsce. Raport końcowy z badania, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJanasz Władysław (red.) (2006), Zarys strategii rozwoju przemysłu, Wydawnictwo Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJankowska Barbara (2010), Konkurencyjność w ujęciu mezoekonomicznym, [w:] Marian Gorynia, Ewa Łażniewska (red.), Kompendium wiedzy o konkurencyjności, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 59–60.pl_PL
dc.referencesJanowski Jacek (2007), Podpis elektroniczny w obrocie prawnym, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJelassi Tawfik, Enders Albrecht (2008), Strategies for E-Business: concepts and cases, Pearson Education, England.pl_PL
dc.referencesJerzyk Ewa, Leszczyński Grzegorz, Mruk Henryk (2004), Kreatywność w biznesie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesJohnson Gerry, Scholes Kevan, Whittington Richard (2008), Exploring Corporate Strategy, Pearson Education, England.pl_PL
dc.referencesJung Bohdan (2011), Ekonomika kultury. Od teorii do praktyki, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKaliszczak Lidia, Pawłowska-Mielech Jadwiga (2019), Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne jako determinanta rozwoju MSP, „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy”, z. 58(2), s. 129–140.pl_PL
dc.referencesKaplan Andreas M., Haenlein Michael (2010), Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media, „Business Horizons”, vol. 53, no. 1, s. 59–68.pl_PL
dc.referencesKarwińska Anna (2009), Społeczno-kulturowe uwarunkowania cech miasta kreatywnego. Możliwości budowania lokalnego „kapitału kreatywności”, „Prace Naukowe/Akademia Ekonomiczna w Katowicach”, tom „Kreatywne miasto – kreatywna aglomeracja”, s. 11–29.pl_PL
dc.referencesKarwowski Maciej (2009), Klimat dla kreatywności. Koncepcje, metody, badania, Wydawnictwo Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKaznowski Dominik (2016), Social media – społeczny wymiar Internetu, [w:] Jarosław Królewski, Paweł Sala (red.), E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 81–103.pl_PL
dc.referencesKeleman Mihaela L., Bansal Pratima (2002), The Conventions of Management Research and their Relevance to Management Practice, „British Journal of Management”, vol. 3(2), s. 97–108.pl_PL
dc.referencesKern European Affairs (2006), The Economy of Culture in Europe, KEA, European Commission, Brussels.pl_PL
dc.referencesKieżel Małgorzata, Wiechoczek Joanna (2017), Narzędzia e-marketingu w procesie kreowania wartości dla klienta, „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej”, seria „Organizacja i Zarządzanie”, z. 114, s. 203–220.pl_PL
dc.referencesKirzner Israel M. (1984), Role of the Entrepreneur in the Economic System, Centre for Independent Studies, Australia.pl_PL
dc.referencesKlasik Andrzej (2010a), Od sektora kultury do przemysłów kreatywnych, [w:] Andrzej Gwóźdź (red.), Od przemysłów kultury do kreatywnej gospodarki, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa, s. 47–63.pl_PL
dc.referencesKlasik Andrzej (2010b), Rola sektora kultury i przemysłów kreatywnych w rozwoju miast i aglomeracji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice.pl_PL
dc.referencesKlasik Andrzej (red.) (2011), Kreatywne przemysły – kreatywne aglomeracje (Creative industries – Creative agglomerations), „Biuletyn Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN”, nr 246, s. 7.17.pl_PL
dc.referencesKlasik Andrzej (red.) (2013), Rozwój gospodarki kreatywnej na obszarach metropolitalnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.pl_PL
dc.referencesKlerk Saskia de (2015), The creative industries: An entrepreneurial bricolage perspective, „Management Decision”, vol. 53(4), s. 828–842.pl_PL
dc.referencesKnight Frank H. (1921), Risk, Uncertainty and Profit, Harper, New York.pl_PL
dc.referencesKnop Lilia, Macełko Marta, Mendel Izabela (2011), Klastry kreatywne we współczesnych polskich realiach, „Organizacja i Zarządzanie”, nr 4(16), s. 63–81.pl_PL
dc.referencesKokocińska Małgorzata (1993), Małe i średnie przedsiębiorstwa w okresie transformacji gospodarki polskiej, „Zeszyty Naukowe, Seria II. Prace Habilitacyjne/Akademia Ekonomiczna w Poznaniu”, nr 133, s. 1–159.pl_PL
dc.referencesKolb Bonita M. (2020), Entrepreneurship for the Creative and Cultural Industries, Routledge, New York.pl_PL
dc.referencesKołodziejczak Małgorzata, Sobczyk Janusz R. (2006), Metodologiczne aspekty ogólnej charakterystyki organizacji i zarządzania jako odrębnej dyscypliny naukowej, [w:] Wanda Błaszczyk (red.), Nurt metodologiczny w naukach o zarządzaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 80–88.pl_PL
dc.referencesKopecka-Piech Katarzyna (2013), Spory o przemysły kreatywne, „Kultura i Edukacja”, t. 96, nr 3, s. 50–72.pl_PL
dc.referencesKorunka Christian, Frank Hermann, Luege Manfred, Mugler Josef (2003), The Entrepreneurial Personality in the Context of Resources, Environment, and the Startup Process – A Configurational Approach, „Entrepreneurship Theory and Practice”, vol. 28, s. 23–42.pl_PL
dc.referencesKotowicz-Jawor Joanna (2006), Inwestowanie polskiej gospodarki, „Nowe Życie Gospodarcze”, nr 12, s. 12.pl_PL
dc.referencesKotylak Sławomir (2015), Kreatywność w marketingu produktów sektora przemysłów kreatywnych, „Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu”, nr 39(866), s. 133–142.pl_PL
dc.referencesKourtit Karima, Nijkamp Peter, Arribas-Bel Daniel (2013), The creative urban diaspora economy: A disparity analysis among migrant entrepreneurs, [w:] Peter Karl Kresl, Charles P. Vaughan, Jamie Sobrino (red.), Handbook of research methods and applications in urban economies, Edward Elgar Publishing, Cheltenham, s. 472–496.pl_PL
dc.referencesKowalik Janina (2013), Potencjał branż kreatywnych województwa świętokrzyskiego i łódzkiego, Wyższa Szkoła Administracji Publicznej w Kielcach, Kielce.pl_PL
dc.referencesKoźmiński Andrzej K., Piotrowski Włodzimierz (red.) (2006), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKraśnicka Teresa (2002), Koncepcja rozwoju przedsiębiorczości ekonomicznej i pozaekonomicznej, Wydawnictwa Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.pl_PL
dc.referencesKrätke Stefan (2014), Global pharmaceutical and biotechnology firms’ linkages in the world city network, „Urban Studies”, vol. 51(6), s. 1196–1213.pl_PL
dc.referencesKrueger Rob, Buckingham Susan (2012), Towards a ‘Consensual’ Urban Politics? Creative Planning, Urban Sustainability and Regional Development, „International Journal of Urban and Regional Research”, vol. 36(3), s. 486–503.pl_PL
dc.referencesKuckertz Andreas, Berger Elisabeth S.C., Allmendinger Martin P. (2015), What drives entrepreneurship? A configurational analysis of the determinants of entrepreneurship in innovation-driven economies, „Business Administration Review”, vol. 75(4), s. 273–288.pl_PL
dc.referencesKurczewska Agnieszka (2009), Dyskusja nad pojęciem małego i średniego przedsiębiorstwa. Obecność problematyki sektora MSP w nauce Ekonomii, „Ekonomista”, nr 2, s. 259–272.pl_PL
dc.referencesKusa Rafał, Duda Joanna (2017), Koncepcja orientacji przedsiębiorczej w badaniach mikroprzedsiębiorstw, [w:] Łukasz Sułkowski, Andrzej Marjański (red.), Przedsiębiorczość w dobie wyzwań rozwojowych, Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk, Łódź – Warszawa, s. 390–394.pl_PL
dc.referencesLachiewicz Stanisław (red.) (2003), Małe firmy w regionie łódzkim. Znaczenie – struktura – warunki działania, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź.pl_PL
dc.referencesLachiewicz Stefan, Matejun Marek (2012), Specyfika zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami, [w:] Marek Matejun (red.), Zarządzanie małą i średnią firmą w teorii i w ćwiczeniach, Wydawnictwo Difin, Warszawa, s. 13–45.pl_PL
dc.referencesLachiewicz Stefan, Matejun Marek (red.) (2007), Problemy współczesnej praktyki zarządzania, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź.pl_PL
dc.referencesLampel Joseph, Shamsie Jamal, Lant Theresa K. (red.) (2006), The business of culture: Strategic perspectives on entertainment and media, Lawrence Erlbaum Associates, London.pl_PL
dc.referencesLandry Charles (2000), The creative city, a toolkit for urban innovators, Earthscan Publications, London.pl_PL
dc.referencesLandry Charles (2013), Kreatywne miasto. Zestaw narzędzi dla miejskich innowatorów, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLange Bastian (2014), Entrepreneurship in creative industries: The paradox between individual professionalization and dependence on social contexts and professional scenes, [w:] Rolf Sternberg, Gerhard Krauss (red.), Handbook of research on entrepreneurship and creativity, Edward Elgar Publishing, Cheltenham, s. 177–208.pl_PL
dc.referencesLaroche Michel, Habibi Mohammad Reza, Marie-Odile Richard (2013), To be or not to be in social media: How brand loyalty is affected by social media?, „International Journal of Information Management”, vol. 33, no. 1, s. 76–82.pl_PL
dc.referencesLaroche Michel, Habibi Mohammad Reza, Marie-Odile Richard, Sankaranarayanan Ramesh (2012), The effects of social media based brand communities on brand community markers, value creation practices, brand trust and brand loyalty, „Computers in Human Behavior”, vol. 28, no. 5, s. 1755–1767.pl_PL
dc.referencesLaszczak Mirosław (2004), Kierowanie małą firmą, tajniki przedsiębiorczości, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLatour Bruno (2005), Reassembling the Social: An Introduction to Actor-Network Theory, Oxford University Press, Oxford.pl_PL
dc.referencesLaudon Kenneth C., Traver Carol G. (2014), E-Commerce 2014 – business, technology, society, Pearson Education, Boston.pl_PL
dc.referencesLaundry Charles (2000), The Creative City: a Toolkit for Urban Innovators, Earthscan Publications, London.pl_PL
dc.referencesLeadbeater Charles, Oakley Kate (1999), The Independents: Britain’s New Cultural Entrepreneurs, Demos, London.pl_PL
dc.referencesLee Minha (2015), Fostering connectivity: A social network analysis of entrepreneurs in creative industries, „International Journal of Cultural Policy”, vol. 21(2), s. 139–152.pl_PL
dc.referencesLeonard Dorothy, Swap Walter (2004), Deep smarts, „Harvard Business Review”, vol. 82, no. 9, s. 88–97.pl_PL
dc.referencesLiao Tung‐Shan, Rice John, Lu Juin‐Cherng (2015), The Vicissitudes of Competitive Advantage: Empirical Evidence from Australian Manufacturing SMEs, „Journal of Small Business Management”, vol. 53, no. 2, s. 469–481.pl_PL
dc.referencesLichtarski Jan (2001), Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesLimont Wiesława (2003), Twórczość w aspekcie cyklu życia, [w:] Eliza Dąbrowska, Aleksandra Niedźwiecka (oprac.), Twórczość – wyzwanie XXI wieku, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków, s. 17–28.pl_PL
dc.referencesLin Aleck C. H. (2015), Facilitating Cultural and Creative Industries to Engage the Internet Era: A New E-Commerce Strategic Framework, „American Journal Experts”, vol. 5, no. 5, s. 534–539.pl_PL
dc.referencesLoasby Brian (1999), Knowledge, Institutions, and Evolution in Economics, Routledge, London.pl_PL
dc.referencesLundvall Bengt-Åke (1988), Innovation as an interactive process – from user-producer interaction to national systems of innovation, [w:] Giovanni Dosi (red.), Technology and Economic Theory, Pinter, London, s. 349–369.pl_PL
dc.referencesLyotard Jean-Francois (1984), The Postmodern Condition: A Report on Knowledge, Manchester University Press, Manchester.pl_PL
dc.referencesŁuczka Teresa (2001), Kapitał obcy w małym i średnim przedsiębiorstwie. Wybrane aspekty mikro- i makroekonomiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa – Poznań.pl_PL
dc.referencesMackiewicz Marta, Michorowska Beata, Śliwka Agata (2009), Analiza potrzeb i rozwoju przemysłów kreatywnych, ECORYS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMaddala Gangadharrao Soundalyarao (2008), Ekonometria, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMalanowska Izabela, Koliński Adam (2009), Wykorzystanie narzędzi gospodarki elektronicznej w działalności przedsiębiorstw z sektora MSP, „E-mentor”, nr 2(29), s. 78–84.pl_PL
dc.referencesMalara Zbigniew (2007), Przedsiębiorstwo w globalnej gospodarce. Wyzwania współczesności, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMalarska Anna (2005), Statystyczna analiza danych wspomagana programem SPSS, SPSS Polska, Kraków.pl_PL
dc.referencesMarkiewicz Joanna, Kotylak Sławomir, Szczech-Pietkiewicz Ewelina (2016), Wyzwania kreatywnej gospodarki, Wydawnictwo Texter, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMaslow Abraham (1959), Creativity in self-actualizing people, [w:] Harold H. Anderson (red.), Creativity and Its Cultivation, Harper and Row, New York, s. 83–95.pl_PL
dc.referencesMaslow Abraham (1978), Obrona i rozwój, [w:] Kazimierz Jankowski (red.), Przełom w psychologii, Czytelnik, Warszawa, s. 303–324.pl_PL
dc.referencesMaślak Elżbieta (2002), Koncepcje konkurencji w naukach ekonomicznych, [w:] Marian Gorynia (red.), Luka konkurencyjna na poziomie przedsiębiorstwa a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań, s. 26–47.pl_PL
dc.referencesMatejun Marek (2013), Metody i zakres prowadzonych badań empirycznych, [w:] Stefan Lachiewicz, Marek Matejun, Anna Walecka (red.), Przedsiębiorczość technologiczna w małych i średnich firmach. Czynniki rozwoju, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, s. 103–114.pl_PL
dc.referencesMayer-Ahuja Nicole, Wolf Harald (2009), Beyond the hype: working in the German internet industry, [w:] Allan McKinlay, Chris Smith (red.), Creative Labour: Working in the Creative Industries, Palgrave, London, s. 210–233.pl_PL
dc.referencesMazurek Grzegorz (2008), Blogi i wirtualne społeczności – wykorzystanie w marketingu, Wolters Kluwer, Kraków.pl_PL
dc.referencesMazurek-Łopacińska Krystyna, Sobocińska Magdalena (2015), Zarządzanie kapitałem ludzkim w przedsiębiorstwie w kontekście rozwoju klasy kreatywnej, „Studia i Prace WNEIZ US”, nr 39/2, s. 49–60.pl_PL
dc.referencesMazzarol Tim (2011), Entrepreneurship and innovation. Readings and cases, Tilde University Press, Mornington.pl_PL
dc.referencesMaźnica Łukasz (2013), Kultura – kreatywność – innowacyjność, [w:] Jerzy Hausner, Anna Karwińska, Jacek Purchla (red.), Kultura a rozwój, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa, s. 399–412.pl_PL
dc.referencesMcClelland David C. (1961), The Achieving Society, van Nostrand, Princeton.pl_PL
dc.referencesMcLeod Angus (2008), Marketing internetowy w praktyce, Wydawnictwo Złote Myśli, Gliwice.pl_PL
dc.referencesMcLuhan Marshall (2001), The medium is the message, [w:] Marshall McLuhan, Understanding the Media: The Extension of Man, Routledge, London – New York, s. 7–23.pl_PL
dc.referencesMellor Robert B., Coulton Gary R., Chick Anne (2011), Przedsiębiorczość, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMets Tõnis, Kelli Aleksei, Barkalaja Anzori, Raudsaar Mervi (2014), Towards the entrepreneurial college model: Estonian and German examples of creative industries, „Management of Organizations: Systematic Research”, no. 69, s. 89–105.pl_PL
dc.referencesMiège Bernard, Garnham Nicholas (1979), The cultural commodity, „Media, Culture & Society”, no. 1(3), s. 297–311.pl_PL
dc.referencesMiles Ian, Green Lawrence (2008), Research report: Hidden innovation in the creative industries, Nesta, London.pl_PL
dc.referencesMitchell Brian (2016), Management of ICT-based Creative Industries: Has the Medium Muddled the Message?, „International Journal of Culture and Creative Industries”, vol. 3, s. 4–15.pl_PL
dc.referencesMoeran Brian (2003), Celebrities and the name economy, [w:] Norbert Dannheauser, Cynthia Werner (red.), Anthropological Perspectives on Economic Development and Integration, vol. 22, Elsevier, Amsterdam, s. 299–321.pl_PL
dc.referencesMokyr Joel (1990), The Level of Riches. Technological Creativity and Economic Progress, Oxford University Press, New York.pl_PL
dc.referencesMróz Bogdan (2013), Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMumford Michael D. (2000), Managing creative people: strategies and tactics for innovation, „Human Resource Management Review”, vol. 10, no. 3, s. 313–351.pl_PL
dc.referencesMumford Michael D., Gustafson Singrid B. (1998), Creativity syndrome: integration, application and innovation, „Psychological Bulletin”, vol. 103, s. 27–43.pl_PL
dc.referencesMumford Michael D., Scott Ginamarie M., Gaddis Blain, Strange Jill M. (2002), Leading creative people: orchestrating expertise and relationships, „The Leadership Quarterly”, vol. 13, s. 705–750.pl_PL
dc.referencesMunar Ana M., Gyimóthy Szilva, Cai Liping (red.) (2013), Tourism Social Media: Transformations in Identity, Community and Culture, Emerald, Bingley.pl_PL
dc.referencesMusterd Sako, Bontje Marco, Chapain Caroline, Kovács Zoltan, Murie Alan (2007), Accommodating creative knowledge: A literature review from a European perspective. ACRE report 1, AMIDSt, Amsterdam.pl_PL
dc.referencesMyers Michael D. (2013), Qualitative Research in Business and Management, Sage Publications, Thousand Oaks.pl_PL
dc.referencesNamyślak Beata (2014), Sektor kreatywny w gospodarce, „Gospodarka Narodowa”, nr 2, s. 153–176.pl_PL
dc.referencesNeugovsen Gerardo (2010), Entrepreneurs and creative industries: Understanding the human factor, [w:] Giep Hagoot, Rene Kooyman (red.), Creative Industries – Colourful Fabric in Multiple Dimensions, University of Chicago Press, Delf, s. 77–88.pl_PL
dc.referencesNewbigin John (2010), Kreatywna gospodarka i przemysły kultury (creative and cultural economy). Cz. 1: Kreatywna gospodarka: Przewodnik dla początkujących, British Council, London.pl_PL
dc.referencesNęcka Edward (2001), Psychologia twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesNoga Adam (2009), Teorie przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNogalski Bogdan, Śniadecki Janusz (2001), Umiejętności menedżerskie w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego Sp. z o.o., Bydgoszcz.pl_PL
dc.referencesNorth David, Baldock Rob, Mole Kevin, Wiseman June, Binnie Charlotte (2011), Research to Understand the Barriers to Take Up and Use of Business Support, Report for the Department for Business Innovation and Skills, London.pl_PL
dc.referencesNowa definicja MSP. Poradnik dla użytkowników i wzór oświadczenia (2006), Komisja Europejska, Bruksela, https://www.parp.gov.pl/files/74/87/1155.pdf (dostęp: 1.02.2020).pl_PL
dc.referencesOleksiejczuk Ewa, Oleksiejczuk Anna (2009), Rola technologii informacyjnej w zarządzaniu oraz jej wpływ na kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego, „Przedsiębiorczość – Edukacja”, t. 5, s. 57–68.pl_PL
dc.referencesOliveira Anna G. M. de, Melo Marlene C. O. L. (2015), Creative economy: Mental models of cultural entrepreneurs in Belo Horizonte, Brazil, „International Journal of Management Science and Technology Information”, no. 15, s. 95–114.pl_PL
dc.referencesOppenheim Abraham Naftali (2004), Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań.pl_PL
dc.referencesOtta Wiesław J. (1994), Strategia przedsiębiorstw, [w:] Tomasz Gołębiowski (red.), Przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, s. 15–55.pl_PL
dc.referencesÓ Cinnéide Barra (2010), The creative industries and entrepreneurship education: The potential contribution of student-oriented case studies, [w:] Alain Fayolle (red.), Handbook of Research in Entrepreneurship Education, vol. 3: International Perspectives, Edward Elgar Publishing, Cheltenham, s. 25–42.pl_PL
dc.referencesÓ Cinnéide Barra, Henry Colette (2007), Entrepreneurship features of creative industries: The Irish music and dance sector, [w:] Colette Henry (red.), Entrepreneurship in the Creative Industries: An International Perspective, Edward Elgar Publishing, Cheltenham, s. 72–86.pl_PL
dc.referencesPaluchowski Władysław J. (2010), Spór metodologiczny czy koncepcyjny – badania ilościowe vs jakościowe, „Annals of Psychology”, vol. 13, no. 1, s. 7–22.pl_PL
dc.referencesParkman Ian D., Holloway Samuel S., Sebastian Helder (2012), Creative industries: Aligning entrepreneurial orientation and innovation capacity, „Journal of Research in Marketing and Entrepreneurship”, vol. 14(1), s. 95–114.pl_PL
dc.referencesPeck Jamie (2005), Struggling with the creative class, „International Journal of Urban and Regional Research”, vol. 29(4), s. 740–770.pl_PL
dc.referencesPedersen Jesper Strandgaard, Slavich Barbara, Khaire Mukti (2020), Technology and Creativity: Production, Mediation and Evaluation in the Digital Age, Springer International Publishing, Switzerland.pl_PL
dc.referencesPeris-Ortiz Marta, Cabrera-Flores Mayer Rainiero, Serrano-Santoyo Arturo (2019), Cultural and Creative Industries: A Path to Entrepreneurship and Innovation, Springer Nature, Switzerland.pl_PL
dc.referencesPerspektywy rozwoju polskiej branży ICT do roku 2025 (2017), Ministerstwo Rozwoju, Warszawa, https://www.parp.gov.pl/component/publications/publication/perspektywy-rozwoju-branzy-ict-do-roku-2025 (dostęp: 1.02.2020).pl_PL
dc.referencesPezzini Antonello, Konstantinou Nicola (2013), Promowanie sektora kultury i sektora kreatywnego na rzecz wzrostu gospodarczego i wzrostu zatrudnienia w UE. Opinia Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego w sprawie komunikatu Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny i Komitet Regionów, Bruksela.pl_PL
dc.referencesPiasecki Bogdan (1998), Przedsiębiorczość i mała firma. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesPiasecki Bogdan, Rogut Anna, Stawasz Edward, Johnson Steven, Smallbone David (1999), Warunki prowadzenia działalności gospodarczej przez MSP w Polsce i krajach Unii Europejskiej, Polska Fundacja Promocji i Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPiasecki Bogdan (red.) (2001), Ekonomika i zarządzanie małą firmą, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa – Łódź.pl_PL
dc.referencesPiecuch Teresa (2013), Przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPierścionek Zdzisław (2003a), Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPierścionek Zdzisław (2003b), Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPietrasiński Zbigniew (1969), Myślenie twórcze, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPięta-Kanurska Małgorzata (2013), Wpływ sektora kreatywnego na kształtowanie się polskich metropolii, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesPine Joseph B., Gilmore James H. (1999), The Experience Economy, Harvard Business School Press, Boston.pl_PL
dc.referencesPoettschacher Eric (2005), Strategic creativity: How values, beliefs and assumptions drive entrepreneurs in the creative industries, „International Journal of Entrepreneurship and Innovation”, vol. 6(3), s. 177–183.pl_PL
dc.referencesPorat Marc (1977), The Information Economy, US Department of Commerce, Washington.pl_PL
dc.referencesPotencjały przemysłów kreatywnych w Łódzkim Obszarze Metropolitalnym (2014), ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku, Kutno.pl_PL
dc.referencesPotts Jason, Cunningham Stuart D., Hartley John, Ormerod Paul (2008), Social networks markets: a new definition of the creative industries, „Journal of Cultural Economics”, vol. 32, no. 3, s. 167–185.pl_PL
dc.referencesPoznańska Krystyna (1998), Uwarunkowania innowacji w małych i średnich przedsiębiorstwach, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPratt Andy C. (1997), The cultural industries sector: its definition and character from secondary sources on employment and trade, Britain 1984–91, Research Papers in Environmental and Spatial Analysis (41), Department of Geography, London School of Economics and Political Science, London.pl_PL
dc.referencesPRNews, Jak projektować reklamy w e-biznesie? (2011), https://prnews.pl/jak-projektowac-reklamy-w-e-biznesie-27681 (dostęp: 1.02.2020).pl_PL
dc.referencesPutnam Robert (2000), Bowling Alone: The Collapse and Revival of American Community, Simon and Schuster, New York.pl_PL
dc.referencesRabiej Małgorzata (2011), Statystyka z programem Statistica, Wydawnictwo Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesRae David (2004), Entrepreneurial learning: A practical model from the creative industries, „Education and Training”, vol. 46(8–9), s. 492–500.pl_PL
dc.referencesRatalewska Magdalena (2015), Uwarunkowania rozwoju sektorów kreatywnych, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, nr 401, s. 421–430.pl_PL
dc.referencesRatalewska Magdalena (2018), The Development of the Creative Industries Sector of Computer Games in Poland, „Eurasian Studies in Business and Economics”, no. 9, s. 303–331.pl_PL
dc.referencesRatalewska Magdalena, Grzegorczyk Małgorzata (2016), Małe i średnie przedsiębiorstwa w Internecie, [w:] Renata Lisowska, Jarosław Ropęga (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 557–584.pl_PL
dc.referencesRatalewska Magdalena, Przybyła Wiesław (2012), Poradnik dla projektujących kursy e-learningowe, Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRatalewska Magdalena, Zrobek Janusz (2015), E-commerce w małych i średnich firmach, „Ekonomiczne Problemy Usług”, nr 117, s. 267–276.pl_PL
dc.referencesRath Tom (2017), Strengths Finder 2.0, Gallup Press, New York.pl_PL
dc.referencesRath Tom, Conchie Barry (2008), Strengths Based Leadership: Great Leaders, Teams, and Why People Follow, Gallup Press, New York.pl_PL
dc.referencesReber Artur S., Reber Emily S. (2001), The Penguin Dictionary of Psychology, Penguin Books, London.pl_PL
dc.referencesRheingold Howard (1993), The Virtual Community: Homesteading on the Electronic Frontier, Addison-Wesley, Reading.pl_PL
dc.referencesRichter Felix (2019a), Facebook Keeps On Growing, https://www.statista.com/chart/10047/facebooks-monthly-active-users/ (dostęp: 1.02.2020).pl_PL
dc.referencesRichter Felix (2019b), Facebook’s Social Media Dominance, https://www.statista.com/chart/2183/facebooks-mobile-users/ (dostęp: 1.02.2020).pl_PL
dc.referencesRogowska Małgorzata (2013), Koncepcja kreatywnego miasta w teorii i praktyce, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, nr 320, s. 156–165.pl_PL
dc.referencesRosenberg Marc J. (2000), E-Learning: Strategies for Delivering Knowledge in the Digital Age, McGraw-Hill Professional Publishing, New York.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Komisji Wspólnot Europejskich (WE) Nr 364/2004 z dnia 25 lutego 2004 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 70/2001 i rozszerzające jego zakres w celu włączenia pomocy dla badań i rozwoju.pl_PL
dc.referencesRószkiewicz Małgorzata (2011), Analiza klienta, SPSS, Kraków.pl_PL
dc.referencesRyals Lynette, Payne Adrian (2001), Customer relationship management in financial services: towards information-enabled relationship marketing, „Journal of Strategic Marketing”, no. 9, s. 1–25.pl_PL
dc.referencesSajdak Maja (2010), Podejście zasobowe jako podstawa wyborów strategicznych, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu”, nr 134, s. 46–61.pl_PL
dc.referencesSay Jean-Baptiste (1960), Traktat o ekonomii politycznej, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSay Jean-Baptiste (1964), A Treatise on Political Economy or the Production, Distribution and Consumption of Wealth, Augustus M. Kelley, New York.pl_PL
dc.referencesSchulte-Holthaus Stefan (2018), Entrepreneurship in the Creative Industries. A Literature Review and Research Agenda, [w:] Elisa Innerhofer, Harald Pechlaner, Elena Borin (red.), Entrepreneurship in Culture and Creative Industries, FGF Studies in Small Business and Entrepreneurship, Springer International Publishing AG, Switzerland, s. 99–154.pl_PL
dc.referencesSchumpeter Joseph A. (1934), The Theory of Economic Development, Harvard University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesSchumpeter Joseph A. (1942), Capitalism, Socialism and Democracy, Harper, George Allen & Unwin, New York – London.pl_PL
dc.referencesSchumpeter Joseph A. (1960), Teoria rozwoju gospodarczego, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSchumpeter Joseph A. (2009), Kapitalizm, socjalizm, demokracja, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesScott Allen J. (2006), Entrepreneurship, innovation and industrial development: Geography and the creative field revisited, „Small Business Economics”, vol. 26(1), s. 1–24.pl_PL
dc.referencesScott Allen J. (2013), The Urban Land Nexus and the State, Oxon Routledge, London.pl_PL
dc.referencesScott Allen J. (2014), Beyond the creative city: cognitive-cultural capitalism and the new urbanism, „Regional Studies”, vol. 48, no. 4, s. 565–578.pl_PL
dc.referencesSeda Catherine (2008), Sprzedaż online, Wydawnictwo Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesShane Scott, Venkataraman S. (2000), The promise of entrepreneurship as a field of research, „Academy of Management Review”, vol. 25(1), s. 217–226.pl_PL
dc.referencesSharebee, Polski LinkedIn w liczbach! [2019] (2019), https://sharebee.pl/blog/polski-linkedin-w-liczbach-2019 (dostęp: 1.02.2020).pl_PL
dc.referencesSidor-Rządkowska Małgorzata (2004), Zarządzanie personelem w małej firmie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesSilverman David (2008), Prowadzenie badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSimon Laurent (2006), Managing creative projects: An empirical synthesis of activities, „International Journal of Project Management”, vol. 24, s. 116–126.pl_PL
dc.referencesSkowrońska Anna, Tarnawa Anna (2018), Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSmallbone David, Deakins David, Ram Mandir (1992), Introduction: Diversity in Small Firms Research, [w:] Ram Mandir, David Deakins, David Smallbone (red.), Small Firms, Enterprising Futures, PCP, London, s. 2–6.pl_PL
dc.referencesSmith Adam (1776), Wealth of Nations, Oxford University Press, Oxford.pl_PL
dc.referencesSmith Adam (2015), Badania nad naturą i przyczynami bogactwa narodów, tłum. Stefan Wolff i in., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSmith Chris, McKinlay Allan (2009), Creative industries and labour process analysis, [w:] Allan McKinlay, Chris Smith (red.), Creative Labour: Working in the Creative Industries, Palgrave, London, s. 3–28.pl_PL
dc.referencesSmolarek Małgorzata (2015), Wybrane aspekty rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, „Zarządzanie”, nr 3, s. 23–38.pl_PL
dc.referencesSobińska Małgorzata (2014), Innowacyjne modele biznesu dla IT – wyzwania i perspektywy rozwoju, „Informatyka Ekonomiczna. Business Informatics”, t. 1(31), s. 126–132.pl_PL
dc.referencesSopińska Agnieszka (2018), Kreatywność a innowacyjność organizacji. Otwarte innowacje jako przejaw współkreatywności, „Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów”, z. 161, s. 11–27.pl_PL
dc.referencesSöndermann Michael, Backes Christoph, Arndt Olaf, Brünink Daniel (2009), Culture and Creative Industries in Germany, Defining the Common Characteristics of the Heterogeneous Core Branches of the “Cultural Industries” from a Macroeconomic Perspective. Final Report, Federal Ministry of Economics and Technology Cologne – Bremen – Berlin.pl_PL
dc.referencesStachowiak Krzysztof (2015), Problemy metodologiczne badania sektora kreatywnego, „Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna”, nr 30, s. 9–46.pl_PL
dc.referencesStachowiak Krzysztof (2018), Gospodarka kreatywna i mechanizmy jej funkcjonowania. Perspektywa geograficzno-ekonomiczna, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Poznań.pl_PL
dc.referencesStachowiak Krzysztof, Tomczak Paulina (2015), Przestrzenny wymiar sektora kreatywnego, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.pl_PL
dc.referencesStankiewicz Marek Jacek (2002), Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa „Dom Organizatora”, Toruń.pl_PL
dc.referencesStasiakiewicz Michał (1999), Twórczość i interakcja, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Poznań.pl_PL
dc.referencesStasiakiewicz Michał (2002), Zachowania twórcze w organizacji, [w:] Maria Strykowska (red.), Współczesne organizacje – wyzwania i zagrożenia. Perspektywa psychologiczna, Wydawnictwo Fundacji Humaniora, Poznań, s. 153–174.pl_PL
dc.referencesStawasz Edward, Głodek Paweł, Łobacz Katarzyna, Niedzielski Piotr (2018), Kształtowanie konkurencyjności małej firmy. Rola doradztwa biznesowego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesSteczkowski Jan (1995), Metoda reprezentatywna w badaniach zjawisk ekonomiczno-społecznych, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa – Kraków.pl_PL
dc.referencesStenmark Dick (2000), The role of intrinsic motivation when managing creative work. Proceedings of ICMIT 2000, IEEE Press, Singapore.pl_PL
dc.referencesSternberg Robert J., Lubart Todd I., Kaufman James C., Pretz Jean E. (2005), Creativity, [w:] Keith J. Holyoak, Robert G. Morrison (red.), The Cambridge Handbook of Thinking and Reasoning, Cambridge University Press, New York, s. 351–369.pl_PL
dc.referencesStevenson Howard H., Roberts Michael J., Grousbeck Harold Irving (1989), New Business Ventures and the Entrepreneur, Irwin Publishing, Homewood.pl_PL
dc.referencesStiglitz Joseph (1999), Knowledge for Development: Economic Science, Economic Policy, and Economic Advice, Proceedings from the Annual Bank Conference on Development Economics 1998, World Bank, Washington, s. 9–58.pl_PL
dc.referencesStoner James A. F., Freeman Edward R., Gilbert Daniel R. (2001), Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStorey David J. (1988), The Role of Small and Medium-Sized Enterprises in European Job Creation: Key Issues for Policy and Research, [w:] Maria Giaoutzi, Peter Nijkamp, David J. Storey (red.), Small and Medium Sized Enterprises and Regional Development, Routledge, London, s. 144–148.pl_PL
dc.referencesStorey David J. (1990), Firm Performance and Size, [w:] Stephen Ackermann, David B. Audretsch (red.), The Economics of Small Firms. A European Challenge, Kluwer Academic Publishers, Dordrecht – Boston – London, s. 43–52.pl_PL
dc.referencesStorey David J. (1994), Understanding Small Business Sector, Routledge, London.pl_PL
dc.referencesStorey David J. (2002), Education, training and development practices in medium and small sized enterprises. Do they really influence firm performance?, „Omega”, vol. 30(4), s. 249–264.pl_PL
dc.referencesStorey John (2005), Human Resource policies for knowledge work, [w:] Stephen Little, Tim Ray (red.), Managing Knowledge, Sage, London, s. 199–220.pl_PL
dc.referencesStorey John, Salaman Graeme (2005), Managers of Innovation: Insights into Making Innovation Happen, Blackwell, Oxford.pl_PL
dc.referencesStorper Michael, Scott A. J. (2009), Rethinking Human Capital, Creativity and Urban Growth, „Journal of Economic Geography”, March, vol. 9, issue 2, s. 147–167.pl_PL
dc.referencesStryjakiewicz Tadeusz, Męczyński Michał (2010), Atrakcyjność poznańskiego obszaru metropolitalnego dla pracujących. Sektor kreatywny w poznańskim obszarze metropolitalnym, t. 2, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.pl_PL
dc.referencesStryjakiewicz Tadeusz, Stachowiak Krzysztof (2010), Uwarunkowania, poziom i dynamika rozwoju sektora kreatywnego w poznańskim obszarze metropolitalnym. Sektor kreatywny w poznańskim obszarze metropolitalnym, t. 1, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.pl_PL
dc.referencesStryjakiewicz Tadeusz, Kaczmarek Tomasz, Męczyński Michał, Parysek Jerzy J., Stachowiak Krzysztof (2010), Polityka wspierania rozwoju sektora kreatywnego w poznańskim obszarze metropolitalnym na tle doświadczeń zagranicznych. Sektor kreatywny w poznańskim obszarze metropolitalnym, t. 3, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.pl_PL
dc.referencesSudoł Stanisław (2008), Przedsiębiorczość – jej pojmowanie i czynniki ją kształtujące, [w:] Kazimierz Jaremczuk (red.), Uwarunkowania przedsiębiorczości – różnorodność i zmienność, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnobrzegu, Tarnobrzeg, s. 9–26.pl_PL
dc.referencesSudoł Stanisław (2012), Nauki o zarządzaniu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSułkowski Łukasz (red.) (2005), Determinanty rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa „Dom Organizatora”, Toruń.pl_PL
dc.referencesSwart Juani, Kinnie Nicholas, Purcell John (red.) (2001), People and Performance in Knowledge-Intensive Firms, Chartered Institute of Personnel and Development, London.pl_PL
dc.referencesSwedberg Richard (2006), The cultural entrepreneur and the creative industries: Beginning in Vienna, „Journal of Cultural Economics”, vol. 30(4), s. 243–261.pl_PL
dc.referencesSzara Katarzyna, Wojtowicz Paulina (2015), Możliwości rozwoju sektora kreatywnego na poziomie lokalnym, „Zarządzanie. Teoria i Praktyka”, nr 4(14), s. 11–17.pl_PL
dc.referencesSzarucki Marek (2011), Modelowanie w rozwiązywaniu problemów zarządzania, [w:] Janusz Czekaj, Marek Lisiński (red.), Rozwój koncepcji i metod zarządzania, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków, s. 265–284.pl_PL
dc.referencesSzmidt Krzysztof J. (2007), Pedagogika twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesSzmidt Krzysztof J. (2008), Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych, Wydawnictwo Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesSzmit Maciej (2003), Informatyka w zarządzaniu, Wydawnictwo Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzromnik Andrzej (2012), Miasto innowacyjne w strategii pozycjonowania jednostek osadniczych, [w:] Zbigniew Makieła, Andrzej Szromnik (red.), Miasto innowacyjne. Wiedza, przedsiębiorczość, marketing, „Studia. Polska Akademia Nauk. Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju”, t. CXLI, s. 77–100.pl_PL
dc.referencesSzultka Stanisław (red.) (2012), Klastry kreatywne w rozwoju miasta i regionu, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzultka Stanisław (red.) (2014), Kreatywny łańcuch – powiązania sektora kultury i kreatywnego w Polsce, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesSzymańska Katarzyna (2017), Uwarunkowania rozwoju sektorów kreatywnych, „Management Forum”, vol. 5, no. 4, s. 33–38.pl_PL
dc.referencesSzymczak Wiesław (2010), Podstawy statystyki dla psychologów. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŚwitała Marcin, Kieżel Małgorzata (2017), E-narzędzia oraz przyszłość marketingu w działalności usługodawców logistycznych – wyniki badań, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach”, nr 321, s. 100–117.pl_PL
dc.referencesTargalski Jan (2003), Przedsiębiorczość i zarządzanie, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTargalski Jan (red.) (1999), Przedsiębiorczość i rozwój firmy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.pl_PL
dc.referencesTatarkiewicz Władysław (1982), Dzieje sześciu pojęć. Sztuka. Piękno. Forma. Twórczość. Odtwórczość. Przeżycie estetyczne, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTaylor Calvin (2011), Socializing creativity: Entrepreneurship and innovation in the creative industries, [w:] Colette Henry, Anne de Bruin (red.), Entrepreneurship and the Creative Economy: Process, Practice and Policy, Edward Elgar Publishing, Cheltenham, s. 30–49.pl_PL
dc.referencesThrosby David (2008), The concentric circles model of the cultural industries, „Cultural Trends”, vol. 17(3), s. 147–164.pl_PL
dc.referencesThrosby David (2010), The Economics of Cultural Policy, Cambridge University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesTiwana Amrit (2003), Przewodnik po zarządzaniu wiedzą. E-biznes i zastosowania. CRM, Wydawnictwo Placet, Warszawa.pl_PL
dc.referencesToffler Alvin (1980), The Third Wave, Bantam Books, New York.pl_PL
dc.referencesTowse Ruth (2011), Ekonomika kultury. Kompendium, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTörnqvist Gunnar (1983), Creativity and the renewal of regional life, [w:] Anne Buttimer (red.), Creativity and Context, „Lund Studies in Geography, B. Human Geography”, no. 50, s. 91–112.pl_PL
dc.referencesTschang Ted (2007), Balancing the Tensions Between Rationalization and Creativity in the Video Games Industry, „Organization Science”, vol. 18, no. 6, s. 989–1005.pl_PL
dc.referencesUNCTAD (2004), Creative Industries and Development, Document TD(XI)/BP/13.pl_PL
dc.referencesUNCTAD (2008), Creative Economy Report 2008: The Challenge of Assessing the Creative Economy Towards Informed Policy-Making, United Nations, Geneva.pl_PL
dc.referencesUNCTAD (2010), Creative Economy Report 2010. Creative Economy: A Feasible Development Option, United Nations Conference on Trade and Development, Geneva.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. z 2019 r., poz. 1145).pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. z 2001 r. Nr 130, poz. 1450 z późn. zm.).pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2017 r., poz. 2168).pl_PL
dc.referencesVeblen Thorstein (1904), The Theory of the Business Enterprise, Transaction Book, New Brunswick.pl_PL
dc.referencesVon Krogh Georg, Ichijo Kazuo, Nonaka Ikujiro (2000), Enabling Knowledge Creation: How To Unlock the Mystery of Tacit Knowledge and Release the Power of Innovation, Oxford University Press, Oxford.pl_PL
dc.referencesWaisburd Gilda J. (2009), Pensamiento creativo e innovación, „Revista Digital Universitaria”, vol. 10(12), s. 1–9.pl_PL
dc.referencesWarhurst Chris, Thompson Paul (2006), Assumptions and evidence: work and organization in the UK creative industries, Scottish Centre for Employment Research, Department of Human Resource Management, Business School, University of Glasgow, Glasgow.pl_PL
dc.referencesWasilczuk Julita E. (2005), Wzrost małych i średnich przedsiębiorstw – aspekty teoretyczne i badania empiryczne, Politechnika Gdańska, seria „Monografie”, nr 56, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesWierzbicka Agnieszka (2019), Dydaktyczne i komunikacyjne aspekty e-edukacji akademickiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesWiktorowicz Justyna (2016), Międzypokoleniowy transfer wiedzy a wydłużanie okresu aktywności zawodowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesWilson Nicolas C., Stokes David (2005), Managing creativity and innovation: the challenge for cultural entrepreneurs, „Journal of Small Business and Enterprise Development”, vol. 12, no. 3, s. 366–378.pl_PL
dc.referencesWin Thet Shein (2014), Marketing the entrepreneurial artist in the innovation age: Aesthetic labor, artistic subjectivity, and the creative industries, „Anthropology of Work Review”, vol. 35(1), s. 2–13.pl_PL
dc.referencesWIPO (2006), Managing Creative Enterprises. Creative Industries – Booklet no. 3, December.pl_PL
dc.referencesWirtualne Media (2019a), Google, Facebook i YouTube ze spadkami – mocno w górę OLX i TVN, TVP przyciąga najbardziej (Gemius/PBI z maja), https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-internetowe-i-aplikacje-mobilne-w-polsce-w-maju-2019-roku-google-facebook-i-youtube-ze-spadkami (dostęp: 1.02.2020).pl_PL
dc.referencesWirtualne Media (2019b), Serwisy społecznościowe: Facebook, Fotka i GG ze spadkami. Instagram, Twitter i Reddit mocno w górę, https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/serwisy-spolecznosciowe-facebook-fotka-i-gg-ze-spadkami-instagram-twitter-i-reddit-mocno-w-gore (dostęp: 1.02.2020).pl_PL
dc.referencesWojtczuk-Turek Agnieszka (2009), Rozwijanie kompetencji twórczych, Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWoźniak Monika (2003), Internet w biznesie, „Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu w Gdyni. Zeszyty Naukowe”, nr 5, s. 166–189.pl_PL
dc.referencesWrycza Stanisław, Gajda Damian (2015), Pomorskie e-MSP, http://ppg.ibngr.pl/e-pomorze/pomorskie-e-msp (dostęp: 1.02.2020).pl_PL
dc.referencesYin Robert K. (2009), Case Study Research: Design and Methods, Sage, Thousand Oaks.pl_PL
dc.referencesZakrzewska-Bielawska Agnieszka (2018), Modele badawcze w naukach o zarządzaniu, „Organizacja i Kierowanie”, nr 2(181), s. 11–25.pl_PL
dc.referencesŻukowski Paweł (2006), Podstawy nauk o zarządzaniu, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-531-2


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/