Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWoźniakowski, Mariusz
dc.date.accessioned2024-06-25T16:45:18Z
dc.date.available2024-06-25T16:45:18Z
dc.date.issued2021-07-06
dc.identifier.citationWoźniakowski M., Internetowe public relations w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, AGENT PR, Łódź–Kraków 2020, https://doi.org/10.18778/8220-504-6pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/52677
dc.description.abstractZachodzące zmiany rynkowe doprowadziły do przesycenia komunikacji marketingowej reklamą i innymi środkami tradycyjnej promocji. Klienci coraz częściej nie zwracają uwagi na komunikaty komercyjne, przez co trudniej jest zdobyć miejsce w ich świadomości przez poszczególne marki. Wobec powyższego firmy starają się szukać nowych możliwości i narzędzi do komunikacji, które w odbiorze klienta są mniej inwazyjne, stawiają na autentyczny dialog, a jednocześnie z punktu widzenia działań marketingowych zachowują charakter promocyjny. W taki schemat komunikacji marketingowej wpisują się działania z zakresu public relations prowadzone z wykorzystaniem Internetu. Ich głównym celem jest kreowanie pozytywnego wizerunku marki w odbiorze klienta, co w konsekwencji ma się przełożyć nie tylko na pozytywne postrzeganie i zajęcie istotnej pozycji w świadomości konsumenta, ale głównie na wzrost sprzedaży. Podstawowym celem monografii jest przedstawienie potencjału narzędzi internetowego public relations w komunikacji marketingowej marek/przedsiębiorstw z otoczeniem rynkowym.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesMarketing;
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectpublic relationspl_PL
dc.subjectkomunikacja marketingowapl_PL
dc.subjectmedia społecznościowepl_PL
dc.subjectnarzędzia komunikacjipl_PL
dc.subjectblog firmowypl_PL
dc.titleInternetowe public relations w komunikacji marketingowej przedsiębiorstwpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Mariusz Woźniakowski, Łódź–Kraków 2020; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź–Kraków 2020; © Copyright for this edition by AGENT PR, Łódź–Kraków 2020pl_PL
dc.page.number163pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Marketingupl_PL
dc.referencesAdamczyk J., Rodzaje stron internetowych, http://www.e-marketing.pl/artyk/artyk44.php [dostęp: 01.05.2013].pl_PL
dc.referencesAdamczyk J., Zbawienna personalizacja – czyli jak zdobyć lojalność e-klienta, http://www.e-mar- keting.pl/artyk/artyk53.php [dostęp: 11.03.2014].pl_PL
dc.referencesAdamiec T., 15 sposobów na wykorzystanie mediów społecznościowych w biznesie, http://czaplicka.eu/15-sposobow-na-wykorzystanie-mediow-spolecznosciowych-w-biznesie/ [dostęp: 17.08.2016].pl_PL
dc.referencesAndersz M., Ćwierkający marketerzy, „Marketing w praktyce”, nr 8, 2009, s. 54–56.pl_PL
dc.referencesAndrzejewski P., Kot W., Medialne public relations, Poznań 2006.pl_PL
dc.referencesArnott D. C., Bridgewater S., Internet. Interaction and Implications From Marketing, „Marketing Intelligence & Planning”, nr 2, 2002, s. 86–95.pl_PL
dc.referencesBarefoot D., Szabo J., Znajomi na wagę złota. Podstawy marketingu w mediach społecznościowych, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesBartholomew D., A New Model for Social (and traditional) Media Measurement, https://metricsman.wordpress.com/2008/08/29/a-new-model-for-social-and-traditional-media-measurement/ [dostęp: 20.02.2020].pl_PL
dc.referencesBerlo D. K., The process of communication, Nowy Jork 1960.pl_PL
dc.referencesBernays E. L., Crystallizing Public Opinion, New York 1923.pl_PL
dc.referencesBernays E. L., The Theory and Practice of Public relations: A Resume, [w:] E. L. Bernays (red.), The Engineering of Consent, Oklahoma 1955, s. 2–22.pl_PL
dc.referencesBielski M., Organizacje – istota, struktury, procesy, Łódź 1997. Black S., Public Relations, Warszawa 1988.pl_PL
dc.referencesBlack S., Public relations, Kraków 2001.pl_PL
dc.referencesBonek T., Smaga M., Biznes w Internecie. Praktyczny poradnik o marketingu, sprzedaży, public relations on-line i promocji w mediach społecznościowych, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesBoruch A., Rewolucja cyfrowa w świetle analizy instytucjonalnej, [w:] S. Rudolf (red.), Nowa ekonomia instytucjonalna wobec współczesnych problemów gospodarczych, Kielce 2014.pl_PL
dc.referencesBrunk K. H., Reputation building: beyond our control? Inferences in consumers’ ethical perception formation, „Journal of Consumer Behaviour”, t. 9, nr 4, 2010, s. 239–332.pl_PL
dc.referencesBudzyński W., Public relations. Strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Warszawa 2008. Budzyński W., Public relations. Zarządzanie reputacją firmy, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesBurgess J., Green J., YouTube. Wideo online a kultura uczestnictwa, Warszawa 2011. Cenker E. M., Public relations, Poznań 2007.pl_PL
dc.referencesChaffey D., Ellis-Chadwick F., Mayer R., Johnson K., Internet Marketing. Strategy, Implementation and Practice, Harlow 2009.pl_PL
dc.referencesChlebińska E., Skomercjalizować blog, „Marketing w praktyce”, nr 7, 2005, s. 42–44.pl_PL
dc.referencesChmielewska K., Kreatywne instastories, które zaangażują followersów, https://www.beeffective.pl/kreatywne-instastories-ktore-zaangazuja-followersow/ [dostęp: 14.16.2020].pl_PL
dc.referencesChorowiec W., Trójkąt w komunikacji doskonałej, „Marketing w praktyce”, nr 12, 2013, s. 6–8.pl_PL
dc.referencesCutlip S. M., Center A. H., Broom G. M., Effective Public Relations. Wyd. 8, New York 2000.pl_PL
dc.referencesCzarnecka M., Strona zawsze aktualna, http://www.newsline.pl/praktykapublicrelations/artykuly/art30,strona-zawsze-aktualna.html [dostęp: 12.08.2012].pl_PL
dc.referencesDavis A., Mastering Public Relations, Houndsmillis 2004.pl_PL
dc.referencesDejnaka A., Application New Technology Marketing, „Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku”, nr 21, 2013, s. 173–181.pl_PL
dc.referencesDoliński D., Psychologia wpływu społecznego, Wrocław 2000.pl_PL
dc.referencesDyrek S., Clutter nadciąga!, „Marketing w praktyce”, nr 7, 2012, s. 45–46.pl_PL
dc.referencesEvans D. S., Schmalensee R., Kod katalizatora. Strategie najbardziej dynamicznych firm świata, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesEvans L. “Li”, Social media marketing. Odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych, Gliwice 2011.pl_PL
dc.referencesFahy J., Farrelly F., Quester P., Sponsoring jako źródło przewagi konkurencyjnej, „Marketing i rynek”, nr 1, 2006, s. 36.pl_PL
dc.referencesFedorowicz E., Blog, czyli nowa nisza reklamowa. „Marketing i rynek”, nr 10, 2009, s. 35–41.pl_PL
dc.referencesFiske J., Introduction to communication studies, Nowy Jork 1990.pl_PL
dc.referencesFrankowski P., Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja, Gliwice 2010.pl_PL
dc.referencesGadzinowski J., Era hiperkomunikacji, „Marketing w praktyce”, nr 8, 2009, s. 40–41.pl_PL
dc.referencesGasparski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, Warszawa 1992.pl_PL
dc.referencesGąsiorowski Ł., Jaki profil firmowego serwisu?, „Marketing w praktyce”, nr 4, 2011, s. 18–20. Gliniecka K., Kampanie promocyjne w blogosferze, http://oxpress.pl/kampanie-promocyjne-w-blogosferze/ [dostęp: 12.04.2014].pl_PL
dc.referencesGoban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesGoban-Klas T., Public relations, czyli promocja reputacji. Pojęcia, definicje, uwarunkowania, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesGrabiec P., Instagram, czyli fenomen zdjęć ze smartfonów, [w:] D. Błaszczyk (red.), „PC Word Mega. Serwisy społecznościowe od A do Z”, nr 1, 2013.pl_PL
dc.referencesGregor B., Kaczorowska-Spychalska D., Blogi w procesie komunikacji marketingowej, Łódź 2016.pl_PL
dc.referencesGrębosz M., Siuda D., Szymański G., Social media marketing, Łódź 2016.pl_PL
dc.referencesGrunig J. E., Hunt T., Managing Public Relations, New York 1984.pl_PL
dc.referencesGrynkiewicz T., Twitter kończy 5 lat. Rewolucja w 140 znakach, http://wyborcza.biz/biznes/1,101716,9330959,Twitter_konczy_5_lat_Rewolucja_w_140_znakach.html [dostęp: 12.03.2013].pl_PL
dc.referencesHaig M., E-PR: the essential guide to public relations on the Internet, Kogan Page, London 2000.pl_PL
dc.referencesHanasz J., Wirtualny pressroom organizacji sportowej, „Marketing w praktyce”, nr 3, 2008, s. 55–56.pl_PL
dc.referencesHarlow R., Building a Public Relations Definions, „Public Relations Review”, nr 2, 1976, s. 34–42.pl_PL
dc.referencesHartman J., Marketing w skrzynce, „Marketing w praktyce”, nr 3, 2013, s. 46–47.pl_PL
dc.referencesHoffman D. L., Novak T. , Chatterjee P., Commercial Scenarios for the Web: Opportunities and Challenges, „Journal of Computer-Mediated Communication”, t. 1, nr 3, 1995, https://academic.oup.com/jcmc/article/1/3/JCMC136/4584317 [dostęp: 12.01.2020].pl_PL
dc.referencesHryniszyn M., Zanim zamówisz stronę WWW, „Marketing w praktyce”, nr 7, 2013, s. 57–58.pl_PL
dc.referencesHughes M., Marketing szeptany. Z ust do ust. Jak robić szum medialny wokół siebie, firmy, produktu, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesJakubiak Ł., Rola obrazów w kreowaniu wizerunku, http://www.epr.pl/rola-obrazow-w-kreowaniu-wizerunku,felietony,1046,1.html [dostęp: 13.09.2013].pl_PL
dc.referencesJeschke B., Uberlegungen zu den Determinanten des Unternehmens-Image, [w:] W. Armbrecht, H. Avenarius, U. Zabel (red.), Image und PR, Opladen 1993, s. 73–85.pl_PL
dc.referencesJędrych E., Wykorzystanie mediów społecznościowych w zarządzaniu pracownikami w organizacjach gospodarczych, „Zeszyty Naukowe Uczelni Vistula”, t. 44, nr 6, 2015, s. 120–132.pl_PL
dc.referencesJędrychowski A., Social media w biznesie – Instagram, http://poradnik.wfirma.pl/-social-media-w-biznesie-instagram-cz-5 [dostęp: 11.12.2013].pl_PL
dc.referencesJędrychowski A., Social media w biznesie – LinkedIn, http://poradnik.wfirma.pl/-social-media-w-biznesie-linkedin-cz-7 [dostęp: 17.01.2014].pl_PL
dc.referencesJędrychowski A., Social media w biznesie – YouTube (cz. 4), http://poradnik.wfirma.pl/-social-media-w-biznesie-youtube-cz-4 [dostęp: 18.12.2013].pl_PL
dc.referencesKammer W. W., Wideo w PR, „Marketer+”, nr 3, 2012, s. 28–30.pl_PL
dc.referencesKaplan M., Haenlein M., Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media, „Business Horizons”, t. 53, nr 1, 2010, s. 59–68.pl_PL
dc.referencesKarwatka T., Usability w e-biznesie, Gliwice 2009.pl_PL
dc.referencesKatz E., Lazarsfeld P., Personal influence, Free Press, Nowy Jork 1955, [za:] T. Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Kraków 1999.pl_PL
dc.referencesKawik A., Krótka historia rozwoju mediów społecznościowych, http://socialpress.pl/2011/08/krotka-historia-rozwoju-mediow-spolecznosciowych/# [dostęp: 14.03.2013].pl_PL
dc.referencesKaznowski D., Social media – społeczny wymiar internetu, [w:] J. Krolewski, P. Sala (red.), E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, Warszawa 2016, s. 81–103.pl_PL
dc.referencesKierzkowska P., E-biznes. Relacje z klientem, Gliwice 2008.pl_PL
dc.referencesKłodawski F., Nie ma jednego modelu, „Marketing w praktyce”, nr 3, 2013, s. 24–26.pl_PL
dc.referencesKniaź M., Narkomani obrazów, „Marketing w praktyce”, nr 5, 2013, s. 34–37.pl_PL
dc.referencesKnychalski S., Newsletter rozpoznawalny, „Marketing w praktyce”, nr 7, 2008, s. 74–77.pl_PL
dc.referencesKocon P., Gibka strategia na „fejsie”, „Marketing w praktyce”, nr 5, 2014, s. 42–43.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Keller K. L., Marketing, Poznań 2012.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 4.0, Warszawa 2017.pl_PL
dc.referencesKowalska M., Zyskać przewagę. Zintegrowana komunikacja w nowoczesnym marketingu. Między teorią a praktyką, Toruń 2007.pl_PL
dc.referencesKraciuk P., Co to jest Instagram? – ABC Instagram cz. 1, http://enzo.pl/2013/12/18/co-to-jest-instagram/ [dostęp: 11.02.2014].pl_PL
dc.referencesKraciuk P., Promowanie materiałów wideo w serwisie YouTube, „Marketer+”, nr 3, 2012, s. 31–34.pl_PL
dc.referencesKrasa W., Wykorzystanie narzędzi wewnętrznego public relations w procesie budowania wizerunku firmy na przykładzie elektrowni systemowych w Polsce, niepublikowana rozprawa doktorska, Łódź 2014.pl_PL
dc.referencesKrupa P., Długie uwodzenie newsletterem, „Marketing w praktyce”, nr 4, 2012, s. 44–45.pl_PL
dc.referencesKrupa P., Segmentacja odbiorców newsletterów, „Marketing w praktyce”, nr 6, 2012, s. 56–57.pl_PL
dc.referencesKuc S., Po co są ciasteczka?, http://wszystkoociasteczkach.pl/po-co-sa-ciasteczka/ [dostęp: 11.03.2014].pl_PL
dc.referencesKuklińska P., Co to jest Instastories? Jak zrobić ciekawe stories na Instagramie?, https://brandbay.pl/blog/instastories/ [dostęp: 28.12.2020].pl_PL
dc.referencesKurek M., Obalamy 10 mitów na temat domen internetowych, http://www.newsline.pl/praktykapublicrelations/artykuly/art138,obalamy-10-mitow-na-temat-domen-internetowych.html [dostęp: 12.08.2012].pl_PL
dc.referencesKusak D., Dobrze zaprojektowana strona internetowa jako klucz do sukcesu, http://www.newsline.pl/praktykapublicrelations/artykuly/art134,dobrze-zaprojektowana-strona-internetowa-jako-klucz-do-sukcesu.html [dostęp: 12.08.2012].pl_PL
dc.referencesKwiecień J., Jak być skutecznym na Twitterze, „Marketing w praktyce”, nr 6, 2013, s. 84–86.pl_PL
dc.referencesKwiecień J., Poranna kawa i koty, „Marketing w praktyce”, nr 5, 2014, s. 44–46.pl_PL
dc.referencesKwiecień J., Twitter krok po koku, „Marketing w praktyce”, nr 5, 2013, s. 80–83.pl_PL
dc.referencesLasswell H., The Structure and Function of Communication in Society, [w:] L. Bryson (red.), The Communication of Ideas, New York 1948.pl_PL
dc.referencesLelaszycka A., Ładnie i komercyjnie, „Marketing w praktyce”, nr 6, 2014, s. 54–57.pl_PL
dc.referencesLevine M., Partyzanckie Public Relations w Internecie, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesLevinson J. C., Marketing partyzancki, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesLewin K., Channels of group life, „Human Relations”, nr 1, 1947, s. 143–153.pl_PL
dc.referencesLis K., Trackback – co to i po co to?, http://zarabianie-na-blogu.pl/trackback-narzedzie-blogera/ [dostęp: 27.06.2011].pl_PL
dc.referencesLoveday L., Niehaus S., E-biznes. Projektowanie dochodowych serwisów, Gliwice 2009.pl_PL
dc.referencesLutze H., Daj się znaleźć w sieci, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesŁebkowski M., E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image’u w biznesie, Gliwice 2009.pl_PL
dc.referencesŁukasik M., Film reklamowy na YouTube jako forma promocji firmy, http://www.newsline.pl/praktykapublicrelations/artykuly/art143,film-reklamowy-na-youtube-jako-forma-promocji-firmy.html [dostęp: 11.12.2013].pl_PL
dc.referencesMac A., E-przyjaciele. Zobacz, co media społecznościowe mogą zrobić dla Twojej firmy, Gliwice 2011.pl_PL
dc.referencesMaciejowski T., Firma w Internecie. Budowanie przewagi konkurencyjnej, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesMaciejowski T., Narzędzia skutecznej promocji w Internecie, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesMakuch P., Jak wycisnąć więcej z Facebooka, „Marketing w praktyce”, nr 5, 2011, s. 14–18.pl_PL
dc.referencesMaliszewski M., Web usability, http://usability.edu.pl/web-usability/ [dostęp: 11.04.2013].pl_PL
dc.referencesMazurek G., Blogi i wirtualne społeczności – wykorzystanie w marketingu, Warszawa, 2008.pl_PL
dc.referencesMazurek G., Promocja w Internecie. Narzędzia. Zarządzanie. Praktyka, Gdańsk 2008.pl_PL
dc.referencesMazurek-Łopacińska K., Sobocińska M., Uwarunkowania i instrumenty kształtowania wizerunku firmy w Internecie, [w:] T. Soliński, T. Tworzydło (red.), Public relations – narzędzia przyszłości, Rzeszów 2007.pl_PL
dc.referencesMcDonald M., Wilson H., Plany marketingowe, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesMcLeod A., Marketing internetowy w praktyce, Gliwice 2007.pl_PL
dc.referencesMichalski M., Cel – bazy zewnętrzne!, „Marketing w praktyce”, nr 3, 2013, s. 35–37.pl_PL
dc.referencesMiller M., YouTube for Business, Indianapolis 2011.pl_PL
dc.referencesMiłkowski G., Specjalność – domeny internetowe, „Marketing w praktyce”, nr 8, 2009, s. 12–13.pl_PL
dc.referencesMiotk A., Skuteczne social media, Gliwice 2013.pl_PL
dc.referencesMłynarczyk K., Mekka biznesu dla marek, „Marketing w praktyce”, nr 6, 2014, s. 58–60.pl_PL
dc.referencesMoles A., La Communication, [w:] Les Dictionaires du savoir moderne, Paris 1971.pl_PL
dc.referencesMoles A., Sociodynamique de la culture, Paryż 1967.pl_PL
dc.referencesMordarska B., Aplikacje marketingowe na Facebooku, „Marketing w praktyce”, nr 3, 2011, s. 16–18.pl_PL
dc.referencesMościchowska I., Między briefem a grafiką, czyli jak zrozumieć makiety, http://interaktywnie.com/biznes/blog-ekspercki/usability/miedzy-briefem-a-grafika-czyli-jak-zrozumiec-makiety-21226 [dostęp: 12.07.2012].pl_PL
dc.referencesMudło J., 7 wskazówek, jak tworzyć lepsze InstaStories, https://sprawnymarketing.pl/blog/jak-analizowac-stories/ [dostęp: 11.17.2020].pl_PL
dc.referencesMusioł M., Oblicza sponsoringu online, „Marketing w praktyce”, nr 8, 2003, s. 57–58.pl_PL
dc.referencesMuszkiet A., Publiczność odkryta, „Marketing w praktyce”, nr 4, 2013, s. 73–75.pl_PL
dc.referencesNiechwiej I., Instastories – czym są i jak je stworzyć?, https://intle.pl/instastories-czym-jest-i-jak-je-stworzyc/ [dostęp: 11.06.2020].pl_PL
dc.referencesNowacki R., Stróżycki M., Reklama w przedsiębiorstwie, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesNowak J., Strategia e-mailowa w e-commerce, „Marketing w praktyce”, nr 3, 2013, s. 38–39.pl_PL
dc.referencesOeckl A., PR-Praxis. Der Schlussel zur Qffentlichkeitsarbeit, Dusseldorf–Wien 1976.pl_PL
dc.referencesOlejniczak T., Ankiel-Homa M., Newsletter oczekiwany, „Marketing w praktyce”, nr 2, 2004, s. 23– 25.pl_PL
dc.referencesOlędzki J. (red.), Public relations. Społeczne wyzwania, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesOssowski M., Newsletter otwarty na odbiorcę, „Marketing w praktyce”, nr 4, 2011, s. 61–65.pl_PL
dc.referencesOssowski M., Newsletter sprzedaje więcej niż myślisz, „Marketing w praktyce”, nr 1, 2013, s. 19–21.pl_PL
dc.referencesOssowski M., Nowi klienci z newslettera, „Marketing w praktyce”, nr 3, 2013, s. 27–29.pl_PL
dc.referencesPająk A., Ox Media/Volkswagen Polska. Gaz do dechy na Facebooku!, „Marketing w praktyce”, nr 6, 2014, s. 73–76.pl_PL
dc.referencesPersona M., Wszystko, co musisz wiedzieć o sieci 5G, 05.07.2019, https://nafalinauki.pl/5-faktow-na-temat-technologii-5g/ [dostęp: 26.02.2020].pl_PL
dc.referencesPhilips D., Online Public Relations, London 2009.pl_PL
dc.referencesPiasta Ł., Public relations. Istota techniki, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesPiekło B., Zweryfikowany serwis internetowy, „Marketing w praktyce”, nr 2, 2011, s. 81–83.pl_PL
dc.referencesPielesiek K., Twitter to internetowa rewolucja?, http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,9294947,Twitter_to_internetowa_rewolucja_.html [dostęp: 12.03.2013].pl_PL
dc.referencesPieleszek K., LinkedIn już po polsku. Zagrozi GoldenLine?, http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,11465297,LinkedIn_juz_po_polsku Zagrozi_GoldenLine_.html [dostęp: 14.04.2013].pl_PL
dc.referencesPłonka M., Turaj H., Twoja strona twoim sprzedawcą, „Marketing w praktyce”, nr 1, 2013, s. 22–24.pl_PL
dc.referencesPodlaski A., Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej promocji w social media, Gliwice 2011.pl_PL
dc.referencesPrószyński J., Blogger relations, http://oxpress.pl/blogger-relations/ [dostęp: 12.04.2014].pl_PL
dc.referencesRak A., Facebook, przyjaciel czy wróg przedsiębiorstwa, „Zeszyty Naukowe. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu” nr 209, 2011, s. 96–106.pl_PL
dc.referencesRak B., 21 sposobów na pozyskanie fanów w serwisie Facebook, „Marketer+”, nr 3, 2012, s. 63–67.pl_PL
dc.referencesRak B., Czy Facebook sprzedaje?, „Marketing w praktyce”, nr 6, 2012, s. 8–9.pl_PL
dc.referencesReed J., Marketing internetowy. Szybkie łącze z klientami. Wszystko co musisz wiedzieć, by wypromować swoją firmę w sieci, Gliwice 2012.pl_PL
dc.referencesRheingold H., The virtual community. Homesteading on the electronic frontier. Addison-Wesley, Reading MA, http://www.caracci.net/dispense_enna/The%20Virtual%20Community%20by%20Howard%20Rheingold_%20Table%20of%20Contents.pdf [dostęp: 14.01.2020].pl_PL
dc.referencesRiley J. W., Riley M. W., Mass communication and the social system, [w:] R. Merton (red.), Sociology Today – Problems and Prospects, Nowy Jork 1959, s. 569–578.pl_PL
dc.referencesRobotycka A., Firmowy biuletyn na niewiedzę, „Marketing w praktyce”, nr 11, 2010, s. 81–83.pl_PL
dc.referencesRobotycka A., Koniec świata – zbanowali!, „Marketing w praktyce”, nr 2, 2011, s. 29–31.pl_PL
dc.referencesRozwadowska B., Public relations. Teoria, Praktyk, Perspektywy, Poznań 2005.pl_PL
dc.referencesRzepecki J., Hankus-Matuszek G., Wymagający użytkownik – bezcenny, „Marketing w praktyce”, nr 8, 2009, s. 36–37.pl_PL
dc.referencesSala P., E-mail marketing: jak stworzyć skuteczny newsletter dla działań marketingowych, „Marketer+”, nr 1, 2014, s. 68–69.pl_PL
dc.referencesSala P., Jak to robić przez newsletter, „Marketing w praktyce”, nr 4, 2013, s. 41–43.pl_PL
dc.referencesSala P., Naucz się pięknie obiecywać, „Marketing w praktyce”, nr 3, 2013, s. 43–45.pl_PL
dc.referencesSala P., Skuteczny e-mail marketing od podstaw. Część 6. Mobilny e-mail marketing, „Marketer +”, nr 3, 2012.pl_PL
dc.referencesSchivinski B., Dabrowski D., The effect of social media communication on consumer perceptions of brands. „Journal of Marketing Communications”, nr 12, 2014, s. 1–26.pl_PL
dc.referencesSchramm W., Information Theory and Mass Communication, „Journalism Quarterly”, t. 32, nr 2, 1955, s. 131–146.pl_PL
dc.referencesSeitel E. P., The Practice of Public Relations, New Jersey 2001.pl_PL
dc.referencesShannon C., A Mathematical Theory of Communication, „The Bell System Technological Journal”, t. 27, nr 3, 1948, s. 379–423.pl_PL
dc.referencesSmektała T., Public Relations w Internecie, Wrocław 2005.pl_PL
dc.referencesSosnowska J., Twitter jak Facebook – wprowadza przycisk Tweet, http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,8247733,Twitter_jak_Facebook wprowadza_przycisk_Tweet.html [dostęp: 13.08.2010].pl_PL
dc.referencesSosnowski J., Zastosowanie elektroniki w działalności marketingowej firm, Kielce 2000.pl_PL
dc.referencesSperber D., Wilson D., Relevance. Communication and Cognition, Oxford 1998.pl_PL
dc.referencesStaehle W. H., Strategic management: a stakeholder approach, Boston 1980.pl_PL
dc.referencesStefaniak M., Warsztatowe błędy w Web PR, „Marketing w praktyce”, nr 8, 2009, s. 75–77.pl_PL
dc.referencesStefaniak M. C., Web PR – o co tu chodzi, „Marketing w Praktyce”, nr 7, 2009, s. 66–69.pl_PL
dc.referencesStopka T., Content Marketing. Dotrzyj, zainteresuj, zatrzymaj – sztuka pozyskiwania klientów za pomocą treści, Warszawa 2017.pl_PL
dc.referencesSurma P., Urok newslettera, „Marketing w praktyce”, nr 6, 2006, s. 47–50.pl_PL
dc.referencesSzamanek P., Pressroom w serwisie firmy, „Marketing w praktyce”, nr 4, 2008, s. 84–89.pl_PL
dc.referencesSzczepańska D., Słowa tworzą strony, „Marketing w praktyce”, nr 1, 2011, s. 68–70.pl_PL
dc.referencesSzczepański J., Instagram – co to jest?, http://mojdroid.pl/5324/instagram-co-to-jest [dostęp: 10.03.2014].pl_PL
dc.referencesSznajder A., Marketing wirtualny, Kraków 2002.pl_PL
dc.referencesSzyda M., Cele marketingowe komercyjnych witryn internetowych, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne problemy usług”, nr 74, 2011, s. 453–469.pl_PL
dc.referencesSzymańska A., Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, Wrocław 2005.pl_PL
dc.referencesSzymoniuk B. (red.), Komunikacja marketingowa. Instrumenty i metody, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesŚwierczyńska-Kaczor U., Kossecki P., Wirtu@lny rynek. Inwestorzy. Przedsiębiorstwa. Klienci, Kielce 2008.pl_PL
dc.referencesTarabasz A., E-komunikacja na rynku usług bankowych, Łódź 2012.pl_PL
dc.referencesTavakoli R., Wijesinghe S. N. R., The evolution of the web and netnography in tourism: A systematic review, „Tourism Management Perspectives”, nr 29, 2019, s. 48–55.pl_PL
dc.referencesTchakhotine S., Le viol de foules par la propagandę politique, Paryż 1952.pl_PL
dc.referencesTelus M., Jak założyć stronę firmową na LinkedInn? Company Page – krótki tutorial krok po kroku, https://socjomania.pl/jak-zalozyc-strone-firmowa-na-Linkedin-Company-Page-krotki-tutorial-krok-po-kroku [dostęp: 10.02.2020].pl_PL
dc.referencesTreadaway C., Smith M., Godzina dziennie z Facebook marketingiem, Gliwice 2011.pl_PL
dc.referencesTudor A., Film. Communication and Content, [w:] J. Tunsall (red.), Media sociology, London 1970, s. 92–104.pl_PL
dc.referencesUrbanowicz K., Infografika: Historia biznesu mediów społecznościowych w pigułce, http://mediapolisinteractive.pl/index.php/2012/09/06/infografika-historia-biznesu-mediow-spolecznosciowych-w-pigulce/ [dostęp: 14.03.2013].pl_PL
dc.referencesUtracki D., LinkedIn, czyli sieć dla profesjonalistów, [w:] Serwisy społecznościowe od A do Z. Facebook w praktyce, „PC World Mega”, nr 1, 2013.pl_PL
dc.referencesWeil D., The Corporate Blogging Book: Absolutely Everything You Need to Know to Get It Right, New York 2006.pl_PL
dc.referencesWeinstein K., Komunikowanie się, [w:] D. M. Stewart (red.), Praktyka kierowania. Jak kierować sobą, innymi i firmą, Warszawa 1994, s. 322–341.pl_PL
dc.referencesWiącek A., Rzepecki J., Mazurkiewicz J., Fenomen mikroblogów, „Marketing w praktyce”, nr 8, 2008, s. 11–12.pl_PL
dc.referencesWibbels A., Prowadź blog! Przewodnik dla małych firm, Gliwice 2007.pl_PL
dc.referencesWiktor J. W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesWilk K., Gazet(k)a firmowa, „Marketing w praktyce”, nr 12, 2003, s. 25–28.pl_PL
dc.referencesWojcik K., Pubic relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesWojcik K., Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Wyd. IV, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesWojcik K., Pubic relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesWojcik K., Public relations wśród naukowych dyscyplin i badań za granicą i w Polsce, [w:] Przybylski H. (red.), Public relations. Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce, Katowice 2004, s. 11–28.pl_PL
dc.referencesWoźniakowski M., Blogi korporacyjne jako narzędzie internetowego public relations, [w:] G. Urbanek (red.), Wybrane aspekty współczesnego zarządzania przedsiębiorstwem, Łódź 2010, s. 197–208.pl_PL
dc.referencesWoźniakowski M., Facebook i inne serwisy społecznościowe w komunikacji marketingowej marek motoryzacyjnych, „Zarządzanie mediami”, t. 5, nr 1, 2017, s. 11–23.pl_PL
dc.referencesWoźniakowski M., Instagram w komunikacji marketingowej marek samochodowych, „Handel Wewnętrzny”, t. 63, nr 2 (367), 2017, s. 402–412.pl_PL
dc.referencesWoźniakowski M., Marketing społecznościowy w polskich przedsiębiorstwach, Łódź 2016.pl_PL
dc.referencesWoźniakowski M., Pinterest jako przejaw kultury obrazkowej w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw, [w:] W. Grzegorczyk (red.), Marketing w obliczu nowych wyzwań rynkowych, Łódź 2013, s. 155–164.pl_PL
dc.referencesWoźniakowski M., Social media used by local governments of the Lodz Voivodeship, „Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska”, nr 146, 2020, s. 533–542.pl_PL
dc.referencesWoźniakowski M., Wirtualny pressroom firmy motoryzacyjnej jako platforma komunikacji z jej interesariuszami, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług”, nr 702, 2012, s. 768–777.pl_PL
dc.referencesWoźniakowski M., Wykorzystanie blogów korporacyjnych w programach internetowego public relations banków, [w:] P. Ruczkowski, B. Rutkowski (red.), Prawne i ekonomiczne problemy funkcjonowania spółdzielczości finansowej na przełomie XX i XXI wieku, Kielce 2011, s. 203–215.pl_PL
dc.referencesZasada E., Wierzę w marketing treści i Instagram, „Marketing w praktyce”, nr 6, 2014, s. 48–49.pl_PL
dc.referencesZieliński P., Cztery kółka social mediów, „Marketing w praktyce”, nr 10, 2010, s. 55–56.pl_PL
dc.referencesCzym są nowe domeny TLD?, http://www.1and1.pl/nowe-domeny-tld?lf=Cancel&linkId=hd.subnav.nowe-domeny [dostęp: 11.03.2014].pl_PL
dc.referencesInsta-marketing, http://oxpress.pl/insta-marketing/ [dostęp: 10.03.2014].pl_PL
dc.referencesMarketing branż B2B na portalu Goldenline, http://oxpress.pl/marketing-branz-b2b-na-portalu-goldenline/ [dostęp: 17.04.2014].pl_PL
dc.referencesPromocja w blogosferze – zasady i korzyści, http://oxpress.pl/promocja-w-blogosferze-zasady-i-korzysci-3/ [dostęp: 12.04.2014].pl_PL
dc.referencesSponsoring przywraca dobrą wartość biznesu, http://www.newsline.pl/praktykapublicrelations/artykuly/art59,sponsoring-przywraca-dobra-wartosc-biznesu.html [dostęp: 12.09.2012].pl_PL
dc.referencesStrona Agencji Reklamowej Brandbay.pl, Jak założyć i prowadzić profil firmowy na LinkedIn? https://brandbay.pl/blog/jak-zalozyc-i-prowadzic-profil-firmowy-na-linkedin/ [dostęp: 10.02.2020].pl_PL
dc.referencesStrona On Board Think Kong, Dlaczego warto prowadzić kanał marki na YouTube, https://obtk.pl/dlaczego-warto-prowadzic-kanal-marki-na-youtube/ [dostęp: 10.01.2020].pl_PL
dc.referencesStrona RMF Classic, Alfred Hitchcock – mistrz suspense, https://www.rmfclassic.pl/informacje/Obraz,12/Alfred-Hitchcock-mistrz-suspensu,38791.html [dostep: 17.01.2020].pl_PL
dc.referencesTypes of web Sites, http://www.businesstown.com/internet/basic-types.asp [dostęp: 01.05.2013].pl_PL
dc.referencesWpadka Credit Agricole na Facebooku. W ankiecie pytano o prostytutki, http://pieniadze.gazeta.pl/Gospodarka/1,122003,13700019,Wpadka_Credit_Agricole_na_Facebooku W_ankiecie_pytano.html [dostęp: 10.04.2014].pl_PL
dc.referencesNewsletter w formie opt-in i double-opt-in, http://forum.ebiznesy.pl/newsletter-e-zin/newsletter-w-formie-opt-in-i-double-opt-in-t95.html [dostęp: 30.09.2012].pl_PL
dc.referenceshttp://polskipodcasting.com/2012/10/18/co-to-jest-podcast/ [dostęp: 12.04.2013].pl_PL
dc.referenceshttp://spolecznosc.wikia.com/wiki/Pomoc:Permalinki [dostęp: 12.03.2013].pl_PL
dc.referenceshttp://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/2012/1445 [dostęp: 11.03.2014].pl_PL
dc.referenceshttp://www.epr.pl/czytelniatrzy.php?id=64&cat=4&itemcat=1 [dostęp: 27.03.2008].pl_PL
dc.referenceshttp://www.web-marketing.pl/domeny.html [dostęp: 12.09.2005].pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-504-6


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/