Show simple item record

dc.contributor.authorKaźmierczak, Pola
dc.date.accessioned2024-02-20T09:21:22Z
dc.date.available2024-02-20T09:21:22Z
dc.date.issued2023-12-30
dc.identifier.issn0860-7435
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/50295
dc.description.abstractThe aim of the study was to assess the image created by athletes in social media on the example of Stephen Curry and Lebron James.The article uses the method of media analysis and the deductive method. The article begins with theoretical issues that are the basis for the analysis of the studied issue. The concepts of image, media image and personal brand were defined. The silhouettes and basketball careers of Stephen Curry and Lebron James were characterized. In order to assess the image created by athletes, a comparative analysis of Curry and James profiles on Instagram was used. The frequency of shared content and its types have been established. Then, the effectiveness of the activities carried out by both basketball players on the social networking site was assessed.The most important conclusion was that the content shared by the players positively affects their image. In the course of the research, it was established that Lebron James is an athlete who is more effective in building engagement with users of the social networking site Instagram.en
dc.description.abstractCelem pracy była ocena wizerunku kreowanego przez sportowców w mediach społecznościowych na przykładzie kont Stephena Curry’ego i Lebrona Jamesa. W artykule posłużono się metodą analizy mediów oraz metodą dedukcyjną.Artykuł rozpoczęto od zagadnień teoretycznych będących podstawą do analizy badanego zagadnienia. Zdefiniowano pojęcia wizerunku, wizerunku medialnego i marki osobistej. Scharakteryzowano sylwetki i kariery koszykarskie Stephena Curry’ego i Lebrona Jamesa. W celu oceny kreowanego przez sportowców wizerunku zastosowano analizę porównawczą profili Curry’ego i Jamesa na Instagramie. Ustalono częstotliwość udostępnianych treści oraz ich rodzaje. Następnie oceniono skuteczność działań prowadzonych przez obydwu koszykarzy w serwisie społecznościowym.Najważniejszym wnioskiem było stwierdzenie, że treści udostępniane przez zawodników pozytywnie wpływają na ich wizerunek. W toku badań ustalono, że Lebron James jest sportowcem, który skuteczniej buduje zaangażowanie z użytkownikami portalu społecznościowego Instagram.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Librorum;37pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectimageen
dc.subjectmedia imageen
dc.subjectpersonal branden
dc.subjectsocial mediaen
dc.subjectsporten
dc.subjectbasketballen
dc.subjectwizerunekpl
dc.subjectwizerunek medialnypl
dc.subjectmarka osobistapl
dc.subjectmedia społecznościowepl
dc.subjectsportpl
dc.subjectkoszykówkapl
dc.titleKreowanie wizerunku medialnego sportowca w mediach społecznościowych. Analiza porównawcza profili Stephena Curry’ego i Lebrona Jamesa na Instagramiepl
dc.title.alternativeCreating a media image of an athlete in social media. Comparative analysis of the profiles of Stephen Curry and Lebron James on Instagramen
dc.typeArticle
dc.page.number53-71
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Katedra Informatologii i Bibliologiipl
dc.identifier.eissn2450-1336
dc.referencesCzaplińska, Paulina (2015). Strategia budowania wizerunku osób znanych. W: Grzegorczyk, A. (red.) Perswazyjne wykorzystanie wizerunku osób znanych (s. 8–38) [online]. Warszawa: Wyższa Szkoła Promocji, Mediów i Businessu. Pobrano 22 listopada 2022 r., z: https://docplayer.pl/19388910-Strategia-budowania-wizerunku-osob-znanych.htmlpl
dc.referencesDąbrowski, Tomasz (2013). Rola mediów w kształtowanie wizerunku. Marketing i Rynek, 9, 10–15.pl
dc.referencesDubisz, Stanisław (red.) (2003). Uniwersalny słownik języka polskiego, t. 1–4. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesFundacja Lebrona Jamesa. W: lebronjamesfamilyfoundation.org. [online]. Pobrano 22 listopada 2022 r., z: https://www.lebronjamesfamilyfoundation.org/pl
dc.referencesFundacja Stephena Curry’ego. W: eatlearnplay.org. [online]. Pobrano 22 listopada 2022 r., z: https://www.eatlearnplay.org/pl
dc.referencesLebron James. W: Biografia24.pl. [online]. Pobrano 22 listopada 2022 r., z: https://biografia24.pl/lebron-james/pl
dc.referencesLebron James. W: Wikipedia. Wolna Encyklopedia. [online]. Pobrano 22 listopada 2022 r., z: https://pl.wikipedia.org/wiki/LeBron_Jamespl
dc.referencesMalinowski, Mateusz (2021). NBA: Znamy pełną listę 75 najlepszych koszykarzy w historii ligi! [online]. Pobrano 22 listopada 2022 r., z: https://probasket.pl/nba-znamy-pelna-liste-75-najlepszych-koszykarzy-w-historii-ligi/pl
dc.referencesNowakowska, Gabriela (2019). Budowanie marki osobistej na przykładzie marki Macieja Bodnara. Marketing i Rynek / Journal of Marketing and Market Studies, 8, 25–37.pl
dc.referencesPeters, Tom (1997). The Brand Called You. Fast Company. 10, 83–90.pl
dc.referencesPisarek, Walery (2006). Słownik terminologii medialnej. Kraków: Wyd. Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas.pl
dc.referencesSchawbel, Dan (2012). Personal branding 2.0. Gliwice: Wyd. Helion.pl
dc.referencesStephen Curry. W: espn.com [online]. Pobrano 22 listopada 2022 r., z: https://www.espn.com/nba/player/bio/_/id/3975/stephen-curryurrypl
dc.referencesStephen Curry. W: Wikipedia. Wolna Encyklopedia [online]. Pobrano 22 listopada 2022 r., z: https://pl.wikipedia.org/wiki/Stephen_Currypl
dc.referencesSteph Curry rekordy. W: zkrainynba.com [online]. Pobrano 22 listopada 2022 r., z: https://zkrainynba.com/zawodnicy/stephen-curry/pl
dc.referencesThompson II, Marcus (2017). Stephen Curry. Potrójne oblicze. Kraków: Wydawnictwo SQN.pl
dc.referencesWizerunek. W: Słownik Języka Polskiego PWN [online]. Pobrano 7 listopada 2022 r., z: https://sjp.pwn.pl/sjp/;2579940pl
dc.referencesZ krainy NBA. W: zkrainynba.com [online]. Pobrano 22 listopada 2022 r., z: https://zkrainynba.com/pl
dc.contributor.authorEmailpola.kazmierczak@edu.uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/0860-7435.37.03
dc.relation.volume2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0