Raportowanie i wizualizacja informacji niefinansowych jako czynnik wpływający na komunikację spółki z otoczeniem
Abstract
Rola informacji w globalnym świecie jest niezwykle istotna i wpływa na wiele obszarów społeczno-gospodarczych. Dostęp do dokładnych i rzetelnych informacji umożliwia podejmowanie świadomych wyborów, zarówno w sferze indywidualnej, jak i zbiorowej. Informacje gospodarcze, takie jak dane dotyczące rynków, trendów konsumenckich czy sytuacji finansowej, są niezbędne dla przedsiębiorstw i inwestorów w celu oceny ryzyka i podejmowania odpowiednich strategii biznesowych.
W związku z tym organizacje muszą dostosować się do tak zmieniających się potrzeb odbiorców informacji. Wymaga to wprowadzenia nowych wskaźników, metryk i ram raportowania, które odzwierciedlają wartości, cele i strategie przedsiębiorstwa związane z zrównoważonym rozwojem i długoterminową wartością.
W obliczu rosnącego znaczenia raportowania informacji niefinansowych, zarówno wśród przedsiębiorstw, jak i wśród interesariuszy, potrzeby bardziej precyzyjnych wytycznych i standardów, aby zapewnić większą przejrzystość i porównywalność informacji niefinansowych prezentowanych przez różne przedsiębiorstwa oraz krytycznej oceny poziomu raportowania danych niefinansowych na GPW w Warszawie autorka podjęła próbę opracowania propozycji zakresu ujawnień i wizualizacji informacji w raporcie rocznym spółek sektora budowlanego.