Prace doktorskie i habilitacyjne
Browse by
Dostęp do pełnego tekstu niektórych prac doktorskich, zgodnie z podpisaną przez autora pracy licencją może zostać ograniczony. Oznacza to, że pełen tekst pracy będzie dostępny dla uprawnionych użytkowników tylko z komputerów na terenie Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego.
Depozytariusz oświadcza, że udziela Uniwersytetowi Łódzkiemu nieodpłatnej licencji niewyłącznej do korzystania z pracy bez ograniczeń czasowych i terytorialnych w zakresie zwielokrotniania utworu i jego rozpowszechniania w formie elektronicznej w Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego.
Recent Submissions
-
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw jako czynnik kształtujący zachowania nabywcze klientów
(2023)Postawiony cel główny pracy przyjął brzmienie: Identyfikacja obszarów społecznej odpowiedzialności, w których aktywność przedsiębiorstw branży spożywczej wpływa na zachowania nabywcze klientów. Cel główny został zdezagregowany ... -
Dobre praktyki i standardy z obszaru technologii informatycznych w procesach zarządzania transformacją cyfrową w organizacji
(2023)Celem głównym pracy jest przedstawienie w ujęciu teoretycznym, poznawczym i aplikacyjnym dobrych praktyk i standardów IT wspierających transformację cyfrową przedsiębiorstwa. W badaniu na szeroką skalę wykorzystano studia ... -
Model wygrany-wygrany jako rodzaj relacji pracownik-organizacja w przedsiębiorstwach sektora informatycznego
(2022)Rozprawa doktorska dotyczy relacji pracownik-organizacja w przedsiębiorstwach sektora informatycznego. Relacja omawiana w rozprawie w swoich założeniach oparta jest na regule wzajemności i teorii wymiany. Praca naukowa ... -
Zaangażowanie konsumentów w rozwój produktów instytucji kultury jako przykład realizacji strategii orientacji na klienta
(2022)Obszar badawczy Rynek kultury i funkcjonujące na nim instytucje podlegają przemianom. Konsumenci są bardziej wymagający w zakresie oferty i jej dostosowania do własnych potrzeb i zainteresowań. Dlatego też instytucje ... -
Kształtowanie zaangażowania organizacyjnego pracowników jako narzędzia zarządzania pracownikami zespołów rozproszonych w branży IT.
(2022)Pozyskanie oraz utrzymanie zaangażowanych pracowników jest jednym z wyzwań oraz celów współczesnych organizacji. W związku z czym jest ono traktowane jako jedno z najważniejszych zadań stojących przed kierownikami oraz ... -
Działania pracodawcy społecznie odpowiedzialnego wobec pracowników w wieku okołoemerytalnym
(2022)Dla współczesnej organizacji szczególnego znaczenia nabiera na tle zmian demograficznych idea zarządzania wiekiem. Szeroko rozumiany rozwój pracownika to proces przebiegający w określonych dla czasu jego kariery okresach, ... -
Pozarodzinna sukcesja zarządzania w polskich przedsiębiorstwach rodzinnych
(2022)Sukcesja to jeden z kluczowych determinantów rozwoju i wzrostu firm rodzinnych. Odpowiedni wybór sukcesora to większe prawdopodobieństwo przetrwania i dalszego rozwoju przedsiębiorstwa. Firmy rodzinne stoją przed trudnym ... -
Determinanty efektywności fuzji i przejęć przedsiębiorstw
(2022)Wybór optymalnej formy integracji i metody jej przeprowadzenia uważa się za jedną z najważniejszych decyzji przesądzających o pomyślnej realizacji zakładanych celów konsolidacyjnych. Zarówno z praktycznego, jak i naukowego ... -
Komunikacja marketingowa jako narzędzie kształtowania preferencji zakupowych młodych nabywców syntetycznych olejów silnikowych
(2022)Przedmiotem rozprawy realizowanej w ramach projektu „doktorat wdrożeniowy” była komunikacja marketingowa rozpatrywana jako narzędzie kształtowania preferencji zakupowych młodych nabywców syntetycznych olejów silnikowych. ... -
HR Business Partner w praktykach dużych przedsiębiorstw w Polsce
(2022)Rozprawa doktorska została poświęcona problematyce realizacji koncepcji partnera biznesowego HR. Problem badawczy został sformułowany następująco: jak interpretowana jest idea HRBP w dużych organizacjach w Polsce oraz czy ... -
Luka w zastosowaniu metod rachunkowości zarządczej w przedsiębiorstwach w Polsce
(2022)Głównym celem rozprawy doktorskiej była identyfikacja luki w zastosowaniu metod rachunkowości zarządczej, rozumianej jako różnica pomiędzy obecnym a pożądanym przez użytkowników stopniem zastosowania tych metod w organizacjach ... -
Analiza i ocena systemu motywacyjnego dla spółki skarbu państwa w sektorze transportu kolejowego.
(2022)Głównym celem pracy jest analiza i ocena czynników mających decydujący wpływ na poziom motywacji wśród pracowników spółki skarbu państwa oraz opracowanie rekomendacji dotyczących poprawy efektywności systemu motywacyjnego ... -
Strategiczna karta wyników w zarządzaniu sprzedażą w przedsiębiorstwach z branży produktów szybko rotujących
(2022)Strategiczna (zrównoważona) karta wyników (Balanced Scorecard – BSC) służyła pierwotnie do pomiaru efektywności organizacji. Obecnie BSC nie jest tylko narzędziem pomiaru dokonań, ale filarem systemu zarządzania strategicznego. ... -
Zarządzanie ryzykiem w projektach zagospodarowania złóż w przedsiębiorstwach branży Oil&Gas w Polsce
(2021)The dissertation presents, as a result of literature research and on the basis of empirical research, the author's procedure for implementing multidimensional risk assessment methodology in Polish Oil & Gas companies. The ... -
Lojalność pracodawcy w teorii i praktyce przedsiębiorstwa
(2021)Studia literaturowe poświęcone lojalności w zarządzaniu, a szczególniew zarządzaniu zasobami ludzkimi, wskazują, że istnieje luka poznawcza związana z lojalnością pracodawcy. W związku z powyższym głównym celem bieżącej ... -
Model systemu zarządzania informacją w jednostkach wojskowych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
(2021)W rozprawie doktorskiej przedstawiono w wyniku pracy naukowej i na podstawie badań wtórnych oraz własnych - model systemu zarządzania informacją dopasowany do potrzeb informacyjnych użytkowników (żołnierzy i pracowników ... -
Transfer technologii w przedsiębiorstwach przemysłu przetwórstwa spożywczego - uwarunkowania, modele
(2020-09-24)Przedmiotem dysertacji jest proces transferu technologii w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego. Inspiracją do podjęcia badań będących przedmiotem tej pracy było przeświadczenie, że transfer technologii jest głównym ... -
Marketing relacji w chińskim kontekście kulturowym na przykładzie doświadczeń polskich firm inwestujących w Chińskiej Republice Ludowej
(2020)Zdobywający popularność od lat osiemdziesiątych marketing relacji jako filozofia i zestaw praktyk wzbudził znaczne zainteresowane w zachodniej literaturze. Bliskie relacje z klientami i pozostałymi interesariuszami są ... -
Zarządzanie relacjami z dostawcami w sektorze ekologicznej żywności
(2020)Następstwem ewolucji podejścia do zakupów i zaopatrzenia, jednego z filarów zarządzania łańcuchami dostaw na rynku B2B, jest zarządzanie relacjami z dostawcami (ang. Supplier Relationship Management, SRM), będące przedmiotem ... -
Programmatic buying a efektywność reklamy internetowej w Polsce
(2020)Obszarem badawczym niniejszej rozprawy był wpływ nowych technologii na marketing, jej przedmiot zaś stanowił technologia programmatic buying. Celem pracy była ocena wpływu wykorzystania tej technologii na efektywność ...