Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMoneta, Michał
dc.date.accessioned2023-09-19T14:26:10Z
dc.date.available2023-09-19T14:26:10Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47958
dc.description.abstractPomimo rosnącej siły klienta i faktu, iż jest on w stanie wpływać na rodzaj aktywności marketingowych, które proponuje organizacja, wciąż popełnia on szereg błędów poznawczych podczas odbierania, przetwarzania czy zapamiętywania elementów komunikacji. Celem niniejszej pracy była zatem ocena, jak silny jest związek między wykorzystywaniem rzeczonych błędów przez organizacje, a wzrostem skuteczności działań content marketingowych – stanowiących jeden z kluczowych elementów strategii marketingowej współczesnych firm. Skuteczność ta była definiowana jako wskaźniki zasięgu, zaangażowania oraz konwersji wynikającej z aktywności content marketingowych. W rozprawie wykazano, iż związek ten faktycznie występuje i jest istotny statystycznie. Jako przyczyny wskazano przede wszystkim nadużywanie przez odbiorców automatycznego systemu myślenia w rozumieniu koncepcji Kahnemana. Jednocześnie zauważono, iż nadmierne uzależnienie od działania systemu automatycznego ogranicza możliwości zwiększenia związku między dwiema analizowanymi zmiennymi. Badania prowadzone na potrzeby pracy pozwoliły także zidentyfikować błędy poznawcze możliwe do zaadresowania w ramach praktyki marketingu treści. Stworzona w procesie badawczych rozbudowana lista błędów pozwoliła na wylistowanie 64 złudzeń. Na podstawie badań wskazano także 20 błędów poznawczych, które są najczęściej wykorzystywane przez polskie organizacje. Opracowanie zawiera również elementy rekomendacji praktycznych, wśród których należy wskazać przede wszystkim na zalecenie wykorzystywania błędów poznawczych odbiorców w aktywnościach z obszaru marketingu treści. W ramach rozprawy zidentyfikowano przedział liczby adresowanych złudzeń (1-2), który ma największy związek ze wzrostem skuteczności. Niniejsza praca może być wykorzystywana także jako materiał służący do budowania świadomości nt. korzyści płynących z etycznego łączenia marketingu z perspektywą psychologiczną. Zarówno luka badawcza, jak i skala wykorzystywania błędów poznawczych wskazują bowiem na silną potrzebę edukacji w tym obszarze.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectmarketing treścipl_PL
dc.subjectekonomia behawioralnapl_PL
dc.subjectmarketing cyfrowypl_PL
dc.subjectpsychologia poznawczapl_PL
dc.subjectkomunikacja marketingowapl_PL
dc.titleBłędy poznawcze a skuteczność marketingu treścipl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number224pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Marketingupl_PL
dc.contributor.authorEmailmichal.moneta@edu.uni.lodz.plpl_PL
dc.dissertation.directorKozielski, Robert
dc.dissertation.reviewerMazurek, Grzegorz
dc.dissertation.reviewerSanak-Kosmowska, Katarzyna
dc.dissertation.reviewerDziewanowska, Katarzyna
dc.date.defence2023-11-13
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe