Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMizera-Pęczek, Patrycja
dc.date.accessioned2023-08-10T12:24:08Z
dc.date.available2023-08-10T12:24:08Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationMizera-Pęczek P., Rekrutacja i selekcja artystów w kontekście twórczości organizacyjnej, WUŁ, Łódź 2020, https://doi.org/10.18778/8142-937-5pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-937-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47772
dc.description.abstractPrzedmiotem refleksji teoretycznej i badań empirycznych w monografii są procesy rekrutacji i selekcji artystów z uwzględnieniem aspektów twórczości organizacyjnej. Podjęto próbę zidentyfikowania, kim są osoby odpowiedzialne za tworzenie obsad widowisk artystycznych oraz jakimi metodami i instrumentami posługują się w pracy zawodowej. Rozpoznano źródła pomysłów i inspiracji do przeprowadzenia procesów rekrutacji i selekcji, a także opisano przebieg tych procesów. Choć niemożliwy jest transfer specyficznych – często niekonwencjonalnych – technik rekrutacji i selekcji ze sfery sztuki do sfery biznesu, to pewne atrybuty twórczości organizacyjnej procesów rekrutacji i selekcji stanowią uniwersalny kanon. Monografia może więc być zarówno źródłem cennych wskazówek dla pracowników sektora kultury, jak i ciekawą egzemplifikacją dla menedżerów innego typu organizacji.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectzarządzanie zasobami ludzkimipl_PL
dc.subjectrekrutacja artystówpl_PL
dc.subjecttwórczość organizacyjnapl_PL
dc.subjectselekcja w narracjach artystówpl_PL
dc.titleRekrutacja i selekcja artystów w kontekście twórczości organizacyjnejpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number178pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-938-2
dc.referencesAdamiec M., Kożusznik B. (2000), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Aktor – kreator – inspirator, Akade, Kraków.pl_PL
dc.referencesAlheit P. (2001), Wywiad narracyjny, tłum. A. Mrozowicki, https://3679b9b5-a-62cb3a1a- -s-sites.googlegroups.com/site/mrozowicki/dla-studentow/techniki-analizy-jakosciowej- komunikacja/Alheit_wywiadnarracyjny.pdf?attachauth=ANoY7crawlYPCXfEymzhuSjPraFseR8SA4A_ Sta0wN-BT-bbj6GpYh9idvhjA6ya1cdfo17b-VqaZza5- 0L-J1cAO3mkOP0mkJN3zylIFIzgn-IcHlhiWma8szmLGIU6B8Z4bkUkFs8VT- -gJtgQt97_v1zy69WXNBhxtk4WySlC-MOucv90J1g04abAwboPiIam4lHJUxYQt- 4TEuiR2lNv1uuVD2bFTuFR0bY9_Imp2_cVA0DZpWhZdw0_cz0TJncXo7xMDNlc_ dJSklSwzvIoF02mbSDMbGRkho6aJcvfQAzfGrSFx_BYI%3D&attredirects=0 [dostęp: 15.12.2017].pl_PL
dc.referencesAndersen P. H., Kragh H. (2013), Managing Creativity in Business Market Relationships, „Industrial Marketing Management”, no. 42/1, s. 82–85.pl_PL
dc.referencesAndriopoulos C. (2003), Six Paradoxes in Managing Creativity: An Embracing Act, „Long Range Planning”, no. 36, s. 375–388.pl_PL
dc.referencesAntczak Z. (2014), Kierunki rozwoju funkcji personalnej w organizacjach w Polsce, [w:] Z. Antczak, S. Borkowska (red.), Przyszłość zarządzania zasobami ludzkimi, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAmabile T. (1996), Creativity in Context. Update to the Social Psychology of Creativity, Westview Press, Boulder.pl_PL
dc.referencesArmstrong M., Taylor S. (2016), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wolters Kluwer, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAronson E. (2009), Człowiek istota społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAuger P. (2004), Mesurer ou créer? La GRH mesurée!, „Congrès de l’Association francophone de Gestion des Ressources Humaines UQAM”, Montréal.pl_PL
dc.referencesBachórz A., Stachura K. (2015), Trajektorie sukcesu artystycznego. Strategie adaptacji artystów w polu kultury, Instytut Kultury Miejskiej, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesBaert P., Silva F. C. (2013), Teorie społeczne w XX wieku i dzisiaj, tłum. S. Burdziej, Zakład Wydawniczy Nomos, Kraków.pl_PL
dc.referencesBaran J., Lewandowski P. (2017), Znaczenie gospodarcze sektora kultury w Polsce w latach 2008–2015, Instytut Badań Strukturalnych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBednarz-Łuczewska P., Łuczewski M. (2012), Podejście biograficzne, [w:] D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, t. II, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 91–107.pl_PL
dc.referencesBieniok H. (2014), Kreatywność jako źródło nowoczesności i rozwoju przedsiębiorstw, „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej”, Seria: Organizacja i Zarządzanie, z. 73, s. 47–58.pl_PL
dc.referencesBogacz-Wojtanowska E. i in. (2016), Ogólnopolskie Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uczelni Artystycznych – raport ogólny, Ministerswo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Kraków.pl_PL
dc.referencesBohdziewicz P. (2001), Wstęp, [w:] P. Bohdziewicz (red.), Menedżer personalny na progu XXI wieku, Ibidem, Łódź, s. 5–8.pl_PL
dc.referencesBombała B. (2017), Zagadnienie wiedzy i organizacyjnej kreatywności – ujęcie fenomenologiczne, „Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje, Projekty”, t. 44/2, s. 25–37.pl_PL
dc.referencesBratnicka K. (2010), Twórczość jako arena badań zarządzania. Podstawowe zagadnienia i pojęcia, „Organizacja i Zarządzanie: Kwartalnik Naukowy”, nr 2, s. 5–15.pl_PL
dc.referencesBratnicka K. (2015a), Rola technologii informatycznej we wspomaganiu twórczości organizacyjnej, „e-mentor” 2015, nr 4/61, s. 59–65.pl_PL
dc.referencesBratnicka K. (2015b), Twórcza przedsiębiorczość organizacyjna, „Studia Ekonomiczne”, t. 212, s. 23–34.pl_PL
dc.referencesBratnicka-Myśliwiec K., Dyduch W., Bratnicki M (2018), Klasyczne modele twórczości organizacyjnej. Implikacje dla tworzenia i przechwytywania wartości, „Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów”, z. 161, Oficyna Wydawnicza SGH, s. 29–39.pl_PL
dc.referencesBrewster C. (1993), Developing a „European” model of human resource management, „The International Journal of Human Resource Management”, vol. 4/4, s. 765–784.pl_PL
dc.referencesBrockbank W., Ulrich D. (2005), The HR Value Proposition, Harvard Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesBrockbank W., Ulrich D., Beatty D. (1999), HR Professional Development: Creating the Future Creators at the University of Michigan Business School, „Human Resource Management”, vol. 18, s. 111–117.pl_PL
dc.referencesCaldwell R. (2001), Champions, Adapters, Consultants and Synergists: The New Change Agents in HRM, „Human Resource Management Journal”, vol. 11/3, s. 39–52.pl_PL
dc.referencesCaniëls M. C., De Stobbeleir K., De Clippeleer I. (2014), The Antecedents of Creativity Revisited: A Process Perspective, „Creativity and Innovation Management”, vol. 23/2, s. 96–110.pl_PL
dc.referencesCastillo-Vergara M., Alvarez-Marin A., Placencio-Hidalgo D. (2018), A Bibliometric Analysis of Creativity in the Field of Business Economics, „Journal of Business Research”, vol. 85, s. 1–9.pl_PL
dc.referencesCewińska J. (2007), Dysfunkcje w procesie pozyskiwania, wprowadzania do pracy, oceniania i zwalniania pracowników, [w:] Z. Janowska (red.), Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 12–28.pl_PL
dc.referencesChełpa S. (2006), Metody badań problematyki kadrowej, [w:] T. Listwan (red.), Zarządzanie kadrami, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa, s. 471–498.pl_PL
dc.referencesChianga Y., Hsu C., Hung K. (2014), Core self-Evaluation and Workplace Creativity, „Journal of Business Research”, vol. 67/7, s. 1405–1413.pl_PL
dc.referencesCsíkszentmihályi M. (1996), Creativity. Flow and the Psychology of Discovery and Invention, Harper Collins, New York.pl_PL
dc.referencesCsíkszentmihályi M. (2006), La créativité: psychologie de la découverte et de l’invention, Laffont, Paris.pl_PL
dc.referencesCzakon W. (2015), Zastosowanie studiów przypadku w badaniach nauk o zarządzaniu, [w:] W. Czakon (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa, s. 189–210.pl_PL
dc.referencesCzyżewski M. (2013), Socjologia interpretatywna i metoda biograficzna: przemiana funkcji, antyesencjalistyczne wątpliwości oraz sprawa krytyki, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 9, nr 4, s. 14–27.pl_PL
dc.referencesDereń A. M., Skonieczny J. (2016), Zarządzanie twórczością organizacyjną. Podejście procesowe, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDobrołowicz W. (1995), Psychodydaktyka kreatywności, WSBS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDoktór K. (2001), Dobór i kariery menedżerów personalnych, [w:] P. Bohdziewicz (red.), Menedżer personalny na progu XXI wieku, Ibidem, Łódź, s. 155–158.pl_PL
dc.referencesDolot A. (2013), Selekcja jako instrument kształtowania wizerunku pracodawcy, „Edukacja Ekonomistów i Menedżerów”, nr 30/4, s. 85–98.pl_PL
dc.referencesDragićević-Sesić M., Stojković B. (2010), Kultura: zarządzanie, animacja, marketing, Nowe Centrum Kultury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDziob A. (2010), Badanie narracji – między psychologią, socjologią a językoznawstwem, „Kwartalnik Językoznawczy”, nr 2/2, s. 2–10.pl_PL
dc.referencesFeist G. J. (1998), A meta-Analysis of Personality in Scientific and Artistic Creativity, „Personality and Social Psychology Review”, vol. 2/4, s. 290–309.pl_PL
dc.referencesFletcher C. (2004), Appraisal and Feedback: Making Performance Review Work, wyd. 3, CIPD, London.pl_PL
dc.referencesFlick U. (2011), Projektowanie badania jakościowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFlorida R. (2002), The Rise of the Creative Class: How It’s Transforming Work, Leisure, Community and Everyday Life, Basic Books, Cambridge.pl_PL
dc.referencesFlorida R. (2010), Narodziny klasy kreatywnej oraz jej wpływ na przeobrażenia w charakterze pracy, wypoczynku, społeczeństwa i życia codziennego, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFischer S., Oget D., Cavallucci D. (2016), The Evaluation of Creativity from the Perspective of Subject Matter and Training in Higher Education: Issues, Constraints and Limitations, „Thinking Skills and Creativity”, vol. 19, s. 123–135.pl_PL
dc.referencesGabriel A. i in. (2016), Creativity Support Systems: A Systematic Mapping Study, „Thinking Skills and Creativity”, vol. 21, s. 109–122.pl_PL
dc.referencesGabryś B. J. (2015), Metodologiczne problemy ujęcia narracyjnego w badaniach nad organizacjami. Dyskurs organizacyjny, [w:] W. Czakon (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGlińska-Neweś A., Furmańska-Maruszak A., Wińska J. (2015), Przekonania na temat istoty innowacji i organizowania procesu ich kreowania jako element kultury organizacyjnej, [w:] B. Mikuła (red.), Współczesne tendencje w zachowaniach organizacyjnych, Uniwersytet Ekonomiczny, Kraków, s. 101–106.pl_PL
dc.referencesGolka M. (2008), Socjologia sztuki, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGóralski A. (2003), Teoria twórczości. Eseje filozoficzne i pedagogiczne, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGrzelońska U. (2016), Ekonomiczna strona kultury, Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGudkova S. (2012), Wywiad w badaniach jakościowych, [w:] D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, t. II, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 111–130.pl_PL
dc.referencesHaner U. E. (2005), Spaces for Creativity and Innovation in Two Established Organizations, „Creativity and Innovation Management”, vol. 14/3, s. 288–298.pl_PL
dc.referencesHelling I. K. (1990), Metoda badań biograficznych, [w:] J. Włodarek, M. Ziółkowski (red.), Metoda biograficzna w socjologii, PWN, Warszawa–Poznań.pl_PL
dc.referencesHesketh A., Hird M. (2010), Using Relationship between Leaders to Leverage More Value from People: Building a Golden Triangle, [w:] P. Sparrow, A. Hesketh, M. Hird, C. Cooper (red.), Leading HR, Palgrave Macmillan, Basingstoke, s. 103–121.pl_PL
dc.referencesHousley (2008), Employee Value Proposition, http://talentsmoothie.com/employee-value-proposition/ [dostęp: 29.12.2016].pl_PL
dc.referencesHowkins J. (2002), Creative Economy: How People Make Money from Ideas, London: Penguin Books.pl_PL
dc.referencesHR w liczbach (2017), „Personel i Zarządzanie”, nr 5, s. 72.pl_PL
dc.referencesIlczuk D. (red.) (2013), Rynek pracy artystów i twórców w Polsce. Raport z badań, Fundacja Pro Cultura, Wyższa Szkoła Dospodarki, Warszawa–Bydgoszcz.pl_PL
dc.referencesIngram T. (2016), Zarządzanie talentami w kulturze i sztuce, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach”, nr 256, s. 46–55.pl_PL
dc.referencesJanowska Z. (2001), Realizacja funkcji personalnej w praktyce gospodarczej, [w:] Z. Janowska (red.), Zarządzanie personelem w praktyce gospodarczej, Absolwent, Łódź, s. 8–24.pl_PL
dc.referencesJerzyk E., Leszczyński G., Mruk H. (2004), Kreatywność w biznesie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesJuchnowicz M., Rostkowski T. (2001), Profil kompetencyjny menedżera personalnego, [w:] P. Bohdziewicz (red.), Menedżer personalny na progu XXI wieku, Ibidem, Łódź, s. 59–70.pl_PL
dc.referencesKampioni-Zawadka M. (2014), Wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie rekrutacji pracowników i ich wpływ na budowanie wizerunku atrakcyjnego pracodawcy, „Studia Oeconomica Posnaniensia”, nr 2/9, s. 61–80.pl_PL
dc.referencesKarwowski M. (2009a), Klimat dla kreatywności. Koncepcje, metody, badania, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKarwowski M. (2009b), Zgłębianie kreatywności. Studia nad pomiarem poziomu i stylu twórczości, Wydawnictwo APS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKatzenbach J. R. (2000), Peak Performance: Aligning the Hearts and Minds of Your Employees, Harvard Business Press, Boston.pl_PL
dc.referencesKaufman J. C., Beghetto R. A. (2009), Beyond Big and Little: The Four c Model of Creativity, „Review of General Psychology”, vol. 13/1, s. 1–12.pl_PL
dc.referencesKawka T., Listwan T. (2006), Dobór pracowników, [w:] T. Listwan (red.), Zarządzanie kadrami, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa, s. 101–147.pl_PL
dc.referencesKazimierski A. (2017), Jak firmy powinny budować ofertę zatrudnienia, aby zachęcić najlepszych kandydatów do pracy?, „Personel i Zarządzanie”, nr 12/333, s. 8–31.pl_PL
dc.referencesKaźmierska K. (1997), Wywiad narracyjny – technika i pojęcia analityczne, [w:] M. Czyżewski, A. Piotrowski, A. Rokuszewska-Pawełek (red.), Biografia a tożsamość narodowa, Katedra Socjologii Kultury UŁ, Łódź, s. 35–44.pl_PL
dc.referencesKaźmierska K. (2013), Badanie biograficzne w naukach społecznych, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 9, nr 3, s. 6–10.pl_PL
dc.referencesKaźmierska K., Schütze F. (2013), Wykorzystanie autobiograficznego wywiadu narracyjnego w badaniach nad konstruowaniem obrazu przeszłości w biografii. Na przykładzie socjologicznego porównania narracji na temat życia w PRL-u i NRD „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 9, nr 4, s. 122–139.pl_PL
dc.referencesKędziora A., Kościelna A. (2017), Pomiędzy projektem a strategią-zarządzanie wydarzeniami muzycznymi w instytucji artystycznej, „Zarządzanie w Kulturze”, nr 18/3, s. 343–358.pl_PL
dc.referencesKleinmann M. i in. (2011), A Different Look at Why Selection Procedures Work: The Role of Candidates’ Ability to Identify Criteria, „Organizational Psychology Review”, no. 1/2, 128–146.pl_PL
dc.referencesKlijn M., Tomic W. (2010), A Review of Creativity within Organizations from a Psychological Perspective, „Journal of Management Development”, vol. 29/4, s. 322–343.pl_PL
dc.referencesKłamstwa w CV na polskim rynku pracy-raport z badania ankietowego, IBBC Group, BackgroundScreening Service, https://hrpolska.pl/uploads/Raport_K%C5%82amstwa%20 w%20CV%20na%20polskim%20rynku%20pracy.pdf [dostęp: 29.01.2018].pl_PL
dc.referencesKociatkiewicz J., Kostera M. (2014), Zaangażowane badania jakościowe, „Problemy Zarządzania”, nr 12/1, s. 9–17.pl_PL
dc.referencesKonecki K. T. (2000), Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKostera M. (2011), Wstęp. Badania etnograficzne organizacji, [w:] M. Kostera (red.), Etnografia organizacji. Badania polskich firm i instytucji, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot, s. 9–22.pl_PL
dc.referencesKostera M. (2013), Helikon S.A., czyli o sztuce, zarządzaniu i inspiracji, „Zarządzanie Kulturą”, t. 6, nr 2, s. 46–53.pl_PL
dc.referencesKohli M. (2012), Biografia: relacja, tekst, metoda, [w:] K. Kaźmierska (red.), Metoda biograficzna w socjologii, NOMOS, Kraków, s. 125–137.pl_PL
dc.referencesKowalewski M., Nowak A., Thurow R. (2016), Środowisko twórcze: lokalność, różnicowanie, odróżnianie się, [w:] Kultura od nowa. Badania – trendy – praktyka, Instytut Kultury Miejskiej, Gdańsk, s. 51–59.pl_PL
dc.referencesKozielecki J. (1980), A Transgressive Model of Man, „New Ideas in Psychology”, vol. 4, s. 89–105.pl_PL
dc.referencesKozielecki J. (2009), Psychotransgresjonizm. Zarys nowego paradygmatu, [w:] J. Kozielecki (red.), Nowe idee w psychologii, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, s. 89–105.pl_PL
dc.referencesKrajewska-Nieckarz M., Białas K. B. (2013), Proces doboru personelu do wirtualnego zespołu projektowego, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, t. 14/11 (cz. 1), s. 89–103.pl_PL
dc.referencesKrawczak E. (2013), Konteksty polskiej socjologii sztuki, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.pl_PL
dc.referencesKról M. (2012), Profil kreatywnego HR-owca, [w:] A. Lipka (red.), Kształtowanie kreatywnego kapitału ludzkiego (wybrane zagadnienia), „Studia Ekonomiczne”, nr 83, s. 57–70.pl_PL
dc.referencesKrzyworzeka P. (2011), W obronie rutyny w zarządzaniu. O zachowaniach rutynowych, rytualnych i performatywnych w sytuacjach niepewności, „Master of Business Administration”, vol. 3/110, s. 39–48.pl_PL
dc.referencesKubecka M., Białek-Graczyk M. (2016), Jaskółki. Nowe zjawiska w warszawskich instytucjach i nie instytucjach kultury, Towarzystwo Inicjatyw Twórczych „ę”, http://www.nck. pl/media/attachments/317271/Jask%C3%B3%C5%82ki.%20Nowe%20zjawiska%20 w%20warszawskich%20instytucjach%20i%20nieinstytucjach%20kultury.pdf [dostęp: 2.11.2017].pl_PL
dc.referencesKultura w 2016 roku (2017), GUS, Urząd Statystyczny w Krakowie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKvale S. (2004), Interviews. Wprowadzenie do jakościowego wywiadu badawczego, Trans Humana, Białystok.pl_PL
dc.referencesLasocińska K. (2009), Badania biograficzne twórców. Rola twórczości w kształtowaniu życia, [w:] K.J. Szmidt (red.), Metody pedagogicznych badań nad twórczością, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź, s. 105–146.pl_PL
dc.referencesLee B., Fraser I., Fillis I. (2018), Creative Futures for New Contemporary Artists: Opportunities and Barriers, „International Journal of Arts Management”, vol. 20/2, s. 9–19.pl_PL
dc.referencesLee B., Fillis I., Lehman K. (2018), Art, Science and Organisational Interactions: Exploring the Value of Artist Residencies on Campus, „Journal of Business Research”, vol. 85, s. 444–451.pl_PL
dc.referencesLendzion J., Penc J. (2007), Planowanie zatrudnienia i pozyskiwanie pracowników sprzyjających powodzeniu organizacji, [w:] E. Jędrych (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi dla menedżerów średniego szczebla, Ofcyna a Wolters Kluwer business, Kraków.pl_PL
dc.referencesLimont W. (2010), Pedagogika twórczości, czyli edukacja ku twórczości, [w:] B. Śliwerski (red.), Pedagogika 4, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot, s. 263–289.pl_PL
dc.referencesLipka A. (2013), Zastosowanie analizy danych biograficznych do badania przebiegu twórczości w aspekcie pracoholizmu, [w:] A. Lipka, S. Waszczak, A. Winnicka-Wejs, Aktywność twórcza a pracoholizm. Jak utrzymać kapitał kreatywności pracowników?, Difin, Warszawa, s. 81–99.pl_PL
dc.referencesLipka A., Waszczak S. (2017), Funkcjonowanie kreatywnych zespołów w kontekście stereotypizacji generacyjnej jako ryzyko w obszarze HR, CeDeWu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLipka A., Król M., Winnicka-Wejs A. (2011), Kreatywność i rutyna w działalności personalnej. Granice HR-owego kreacjonizmu, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesListwan T. (1995), Kształtowanie kadry menedżerskiej firmy, Wydawnictwo Kadry, Wrocław.pl_PL
dc.referencesListwan T. (2001), Wpływ menedżera personalnego na rozwój firmy, [w:] P. Bohdziewicz (red.), Menedżer personalny na progu XXI wieku, Ibidem, Łódź, s. 53–58.pl_PL
dc.referencesListwan T. (2010) (red.), Zarządzanie kadrami, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLudwiczyński A. (2001), Kryteria oceny pracy menedżera personalnego, [w:] P. Bohdziewicz (red.), Menedżer personalny na progu XXI wieku, Ibidem, Łódź, s. 127–138.pl_PL
dc.referencesMagyari-Beck I. (1990), An Introduction to the Framework of Creatology, „Journal of Creative Behaviour”, vol. 24, s. 151–160.pl_PL
dc.referencesMalewski M. (2012), Metodologia badań społecznych-ortodoksja i refleksyjność, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 4/60, s. 29–46.pl_PL
dc.referencesManzoni B., Caporarello B. (2017), Managing Creative Firms by Adopting a Paradox Framework: The Case of Studio Libeskind, „International Journal of Arts Management”, vol. 20/1, s. 54–62.pl_PL
dc.referencesMarka Pracodawcy w Polsce (2017), Markapracodawcy.pl, http://markapracodawcy.pl/ marka-pracodawcy-polsce/ [dostęp: 7.05.2018].pl_PL
dc.referencesMarkiel K. (2002), Syndrom odpowiedzialności. Optyka samorządowa – Małopolska, [w:] E. Orzechowski (red.), Kultura – gospodarka – media, Centrum Animacji Kultury, Kraków, s. 54–62.pl_PL
dc.referencesMaźnica Ł. (2013), Kultura – kreatywność – innowacyjność, [w:] J. Hausner, A. Karwińska, J. Purchla (red.), Kultura a rozwój, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa, s. 399–412.pl_PL
dc.referencesMcEntire L. E., Greene-Shortridge T. M. (2011), Recruiting and Selecting Leaders for Innovation: How to Find the Right Leader, „Advances in Developing Human Resources”, vol. 13/3, s. 266–278.pl_PL
dc.referencesMiles M. B., Huberman A. M. (2000), Analiza danych jakościowych, Trans Humana, Białystok.pl_PL
dc.referencesMirski A. (2006), Twórczość jako wyzwanie i szansa dla współczesnego zarządzania, „Zarządzanie w Kulturze”, nr 7, s. 71–93.pl_PL
dc.referencesMirski A. (2014), Zarządzanie kreatywnością, twórczością oraz innowacyjnością w instytucji edukacyjnej, [w:] M. Kołodziejski (red.), Twórcza codzienność w kształceniu i wychowaniu, Wydawnictwo Akademii Humanistycznej im. A. Gieysztora, Pułtusk, s. 93–114.pl_PL
dc.referencesMizera-Pęczek P. (2016a), Błędy w procesie selekcji pracowników kreatywnych „Marketing i Rynek”, nr 3, s. 631–639 (CD).pl_PL
dc.referencesMizera-Pęczek P. (2016b), Antynomies of Creative Attitudes of Employees, „Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy–Innowacje–Projekty”, t. 4/42, s. 155–162.pl_PL
dc.referencesMizera-Pęczek P. (2017), Twórczość a profesjonalizm specjalisty zarządzania zasobami ludzkimi w reprezentacjach pojęciowych studentów kierunku zarządzanie zasobami ludzkimi, „Marketing i Rynek”, nr 4, s. 269–276.pl_PL
dc.referencesMizera-Pęczek P. (2018), Specyfika organizowania castingu w procesie selekcji artystów, „Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania”, t. 3, nr 52, s. 101–110.pl_PL
dc.referencesModrzejewska-Świgulska M. (2014), Twórczość codzienna w narracjach pedagogów, Wydawnictwo Uniwerystetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesMooney R. L. (1963), A Conceptual Model for Intergrating for Approaches to the Identification of Creative Talent, [w:] C. W. Taylor, F. Barron (red.), Scientific Creativity: Its Recognition and Development, Wiley, Nowy Jork, s. 331–340.pl_PL
dc.referencesMorawski M., Mikuła B. (2009), Zarządzanie talentami. Podstawowe procesy i wytyczne tworzenia systemu, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, nr 3/4.pl_PL
dc.referencesNaksianowicz-Gołaszewska M. (1958), Twórczość i osobowość twórcza, KUL, Lublin.pl_PL
dc.referencesNalaskowski A. (1998), Społeczne uwarunkowania twórczego rozwoju jednostki, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNamyślak B. (2014), Sektor kreatywny w gospodarce, „Gospodarka Narodowa”, t. 270/2.pl_PL
dc.referencesNawrat D. (2013), Twórczość jako źródło innowacyjności zespołów zadaniowych, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, t. 14/12 (cz. 2 Zarządzanie w XXI wieku. Menedżer innowacyjnej organizacji), s. 77–90.pl_PL
dc.referencesNęcka E. (1994), TROP. Twórcze rozwiązywanie problemów, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków.pl_PL
dc.referencesNęcka E. (1995), Proces twórczy i jego ograniczenia, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków.pl_PL
dc.referencesNęcka E. (2005), Psychologia twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesNowak-Wolna K. (2007), Analiza wytworu jako metoda badania twórczości artystycznej, [w:] W. A. Sacher (red.), Obszary badań naukowych w edukacji artystycznej, Wyższa Szkoła Administracji, Bielsko-Biała.pl_PL
dc.referencesOleś P. K., Drat-Ruszczak K. (2015), Osobowość, [w:] J. Strelau, D. Doliński (red.), Psychologia akademicka, t. 1, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, s. 651–764.pl_PL
dc.referencesPauli U. (2008), Pozyskiwanie utalentowanych pracowników, [w:] A. Pocztowski (red.), Zarządzanie talentami w organizacji, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków.pl_PL
dc.referencesPłosarek U. (2012), EVP gotowane na twardo, https://uplosarek.wordpress.com/2012/05/28/evp-gotowane-na-twardo/ [dostęp: 25.12.2016].pl_PL
dc.referencesPocztowski A. (2001), Jak realizować funkcję personalną w przedsiębiorstwie?, [w:] P. Bohdziewicz (red.), Menedżer personalny na progu XXI wieku, Ibidem, Łódź, s. 9–16.pl_PL
dc.referencesPocztowski A., Pauli U. (2013), Profesjonalizacja zarządzania zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, nr 3, s. 9–22.pl_PL
dc.referencesPołeć M. (2013), Artyści uliczni jako przykład nieformalnej organizacji zajmującej się sztuką, „Culture Management/Kulturmanagement/Zarządzanie Kulturą”, nr 6/2, s. 76–82.pl_PL
dc.referencesPopek S. (2001), Człowiek jako jednostka twórcza, Wydawnictwo UMCS, Lublin.pl_PL
dc.referencesPraktyki w zarządzaniu talentami w Polsce (2015), House of Skills, https://www.houseofskills. pl/wp-content/uploads/2016/02/Raport-Praktyki-w-zarz%C4%85dzaniu-talentami-w-Polsce_final_01.02.2016.pdf [dostęp: 26.06.2018].pl_PL
dc.referencesProctor T. (1998), Zarządzanie twórcze, Gebethner i Spółka, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPufal-Struzik I. (2006), Podmiotowe i społeczne warunki twórczej aktywności artystów, Wszechnica Świętokrzyska, Kielce.pl_PL
dc.referencesRokuszewska-Pawełek A. (1996), Miejsce biografii w socjologii interpretatywnej. Progam socjologii biografistycznej Fritza Schützego, „ASK”, nr 1, s. 37–54.pl_PL
dc.referencesRooney B., Belli M. L. (2011), Directors Tell the Story. Master the Craft of Television and Film Directing, Focal Press, Boston, s. 23–33.pl_PL
dc.referencesRozmowa kwalifikacyjna: Jak się przygotować i dostać pracę? (7 rad) (2017), Interviewme.pl, https://interviewme.pl/blog/rozmowa-kwalifikacyjna-7-najczestszych-bledow [dostęp: 29.01.2018].pl_PL
dc.referencesRozmowa kwalifikacyjna: Pytania i najlepsze odpowiedzi (Przykłady) (2018), Interviewme. pl, https://interviewme.pl/blog/pytania-na-rozmowie-kwalifikacyjnej [dostęp: 29.01.2018].pl_PL
dc.referencesRószkiewicz M. i in. (2013), Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSadowski M. (2014), Reżyseria obsady – casting i wybór aktorów są decydujące dla filmu, Audiowizualni.pl, http://www.audiowizualni.pl/index.php/development-filmowy/development- produkcyjny/problematyka-developmentu-produkcyjnego/8726-rezyseriaobsady- casting-i-wybor-aktorow-sa-decydujace-dla-filmu [dostęp: 28.11.2017].pl_PL
dc.referencesSalwa O. (2014), Reżyser castingu: wirtuoz drugich skrzypiec, „Magazyn Filmowy”, nr 5, https://www.sfp.org.pl/wydarzenia,5,18885,1,1,Rezyser-castingu-wirtuoz-drugich-skrzypiec.html [dostęp: 28.11.2017].pl_PL
dc.referencesSchenk J. W. (2016), Siła duetów. W poszukiwaniu istoty innowacji w twórczych tandemach, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSchulz R. (1990), Twórczość – społeczne aspekty zjawiska, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSchulz R. (1994), Twórczość pedagogiczna. Elementy teorii i badań, IBE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSękowski A. (2004), Inteligencja, twórczość, mądrość a wybitne zdolności, [w:] A. Sękowski (red.), Psychologia zdolności. Współczesne kierunki badań, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 173–192.pl_PL
dc.referencesSiechowicz P., Wiśniewska A. (2015), „Ciekawe czasy” finansowania kultury samorządowej, Kultura Samorządowa 25+, http://www.nck.pl/media/attachments/314261/Ciekawe% 20czasy%20finansowania%20kultury%20samorz%C4%85dowej_Yjn4yJz.pdf [dostęp: 28.11.2017].pl_PL
dc.referencesSławecki B. (2012), Znaczenie paradygmatów w badaniach jakościowych, [w:] D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Podejścia i teorie, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 78–79.pl_PL
dc.referencesSobol E. (red.) (2002), Nowy słownik języka polskiego PWN, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSokół A. (2015), Zarządzanie twórczością w organizacji, Koncepcja, metody i narzędzia, CeDeWu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSołowiej J. (1997), Psychologia twórczości, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesSosa R., Connor A. (2018), Innovation Teams and Organizational Creativity: Reasoning with Computational Simulations, „The Journal of Design, Economics, and Innovation”, vol. 4/2, s. 157–170.pl_PL
dc.referencesStein M. (1953), Creativity and Culture, „Journal of Psychology”, vol. 36, s. 311–322.pl_PL
dc.referencesSternberg R. J. (2012), The Assessment of Creativity: An Investment-based Approach, „Creativity Research Journal”, vol. 24/1, s. 3–12.pl_PL
dc.referencesStoner J. A. F., Wankel Ch. (1994), Kierowanie, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStrużyna J. (2014), Krytyczne spojrzenie na współczesne zarządzanie zasobami ludzkimi – wyzwanie wieku dojrzałego teorii i praktyki, [w:] Z. Antczak, S. Borkowska (red.), Przyszłość zarządzania zasobami ludzkimi. Dylematy i wyzwania, Difin, Warszawa, s. 32–34.pl_PL
dc.referencesStrzałecki A., Kot D. (2000), Osobowościowe wymiary twórczej przedsiębiorczości, „Przegląd Psychologiczny”, t. 43/3, s. 351–360.pl_PL
dc.referencesSułkowski Ł. (2011), Rozwój metodologii w naukach o zarządzaniu, [w:] W. Czakon (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa, s. 30.pl_PL
dc.referencesSytuacja artystów w Polsce (2017), Narodowe Centrum Kultury, http://nck.pl/badania/projekty-badawcze/raport-sytuacja-artystow-w-polsce [dostęp: 27.01.2018].pl_PL
dc.referencesSzmidt K. J. (2007), Pedagogika twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesSzmidt K. J. (2009), Współczesne podejścia w pedagogicznych badaniach nad twórczością: przegląd wybranyh stanowisk, [w:] K. J. Szmidt (red.), Metody pedagogicznych badań nad twórczością, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź, s. 11–28.pl_PL
dc.referencesSzmidt K. J. (2013), Pedagogika twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot.pl_PL
dc.referencesSzymaniak J. (2013), Metoda biograficzna w pedagogice, „Studia Gdańskie. Wizje i rzeczywistość”, t. 10, s. 365–381.pl_PL
dc.referencesŚroda-Murawska S. (2013), Przestrzenny zasięg oddziaływania instytucji artystycznej nieposiadającej swojej siedziby, „Miasto – Sztuka – Nauka – Gospodarka”, s. 68–76.pl_PL
dc.referencesTatarkiewicz W. (1988), Dzieje sześciu pojęć: sztuka, piękno, forma, twórczość, odtwórczość, przeżycie estetyczne, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTaylor I. A. (1975), An Emerging View of Creative Actions, „Perspectives in Creativity”, s. 297–325.pl_PL
dc.referencesTorrington D., Hall L. (1998), Human Resource Management, Prentice Hall, London.pl_PL
dc.referencesTowse R. (2011), Ekonomia kultury. Kompendium, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTrendy HR 2017. Zmiana zasad w erze cyfryzacji (2017), Deloitte, https://www2.deloitte.com/ pl/pl/pages/human-capital/articles/raport-trendy-hr-2017.html [dostęp: 27.01.2018].pl_PL
dc.referencesUlrich D. (1997), Human Resource Management. The Next Agenda for Adding Value and Delivering Results, Harvard Business School Press, Boston.pl_PL
dc.referencesUlrich D., Brockbank W. (2013), Tworzenie wartości przez dział HR, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesUlrich D. i in. (2010), Nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi. Transformacja zgodna z oczekiwaniami klientów i inwestorów, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWagner I. (2005), Sprzężenie karier. Konstrukcja karier w środowiskach artystycznych i intelektualnych, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 1, nr 1, s. 20–41.pl_PL
dc.referencesWęgłowska-Rzepa K. (2011), Aktywna wyobraźnia – odkrywanie twórczych potencjałów psyche, [w:] B. Bartosz, A. Keplinger, M. Straś-Romanowska (red.), Transgresje – innowacje – twórczość, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław, s. 52–70.pl_PL
dc.referencesWłodarek J., Ziółkowski M. (red.) (1990), Metoda biograficzna w socjologii, PWN, Warszawa–Poznań.pl_PL
dc.referencesWojtaszczyk K. (2016), The Idea and Instruments for Building a Positive Candidate Experience, „WEI International Academic Conference Proceedings”, vol. 5, s. 70–76.pl_PL
dc.referencesWojtaszczyk K., Mizera-Pęczek P. (2016), Propozycja wartości zatrudnienia a zaangażowanie pracowników sektora kultury, Wydawnictwo SIZ, Łódź.pl_PL
dc.referencesWojtczuk-Turek A. (2015), Artefakty w badaniach jakościowych w naukach o zarządzaniu-wybrane problemy, „Organizacja i Kierowanie”, nr 2/167, s. 11–36.pl_PL
dc.referencesWortal Publicznych Służb Zatrudnienia, Wyszukiwarka Zawodów i specjalności, http:// psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci/ wyszukiwarka-opisow-zawodow//-/klasyfikacja_zawodow/zawod/242309?_jobclassificationportlet_WAR_nnkportlet_backUrl=http%3A%2F%2Fpsz.praca.gov.pl%2Frynek- pracy%2Fbazy-danych%2Fklasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci%2Fwyszukiw arka-opisow-zawodow%2F%3Fp_p_id%3Djobclassificationportlet_WAR_nnkportlet% 26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_ col_id%3Dcolumn-1%26p_p_col_count%3D1%26_jobclassificationportlet_WAR_ nnkportlet_query%3D242309 [dostęp: 3.02.2018].pl_PL
dc.referencesWróblewska M. (2015a), Kompetencje twórcze w dorosłości, Trans Humana, Białystok.pl_PL
dc.referencesWróblewska M. (2015b), Podmiotowe kompetencje twórcze i transgresja w perspektywie inwestycyjnej i zarządzania, „Ekonomia i Środowisko”, nr 1/52, s. 160–168.pl_PL
dc.referencesWróblewski Ł. (2015), Innowacje w procesie budowania wartości instytucji kultury, [w:] J. Kurowska-Pysz, Ł. Wróblewski (red.), Wybrane problemy zarządzania i marketingu w instytucjach kultury, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza.pl_PL
dc.referencesVarbanova L. (2015), Zarządzanie strategiczne w kulturze, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesYu K. Y. T., Davis H. M. (2017), Integrating Job Search Behavior into the Study of Job Seekers’ Employer Knowledge and Organizational Attraction, „The International Journal of Human Resource Management”, nr 30/9, s. 1448–1476.pl_PL
dc.referencesZadłużny M. (2014), Twórczość w polu działalności animatora kultury, „Dyskursy Młodych Andragogów”, nr 15, s. 213–226.pl_PL
dc.referencesZadłużny M. (2015), Biograficzne konteksty formowania się postawy twórczej, „Dyskursy Młodych Andragogów”, nr 16, s. 231–248.pl_PL
dc.referencesZych B. (2011), Kandydaci 2.0 – raport z badań, http://hrstandard.pl/2011/05/30/kandydaci-nie-chca-aplikowac-do-pracy-na-facebooku/ [dostęp: 28.01.2018].pl_PL
dc.referencesZych B. (2015), Pierwszy w Polsce raport: „Kłamstwa w CV na polskim rynku pracy”, http://hrstandard.pl/2015/10/21/pierwszy-w-polsce-raport-klamstwa-w-cv-na-polskim-rynku-pracy/ [dostęp: 25.01.2018].pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-937-5


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe