Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKozak, Marek. W.
dc.contributor.editorKrakowiak, Beata
dc.contributor.editorStasiak, Andrzej
dc.date.accessioned2023-07-24T07:24:55Z
dc.date.available2023-07-24T07:24:55Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationKozak, M.W. (2014). Wpływ megaimprezy sportowej na rozwój turystyki. W: B. Krakowiak, A. Stasiak (red.), Kultura i turystyka – w kręgu wydarzeń (s. 161–175). Łódź: Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-61001-27-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47577
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherRegionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKultura i turystyka – w kręgu wydarzeń, red. B. Krakowiak, A. Stasiak, ROTWŁ, Łódź 2014;
dc.relation.ispartofseriesKultura i Turystyka;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleWpływ megaimprezy sportowej na rozwój turystykipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number161–175pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Warszawski, Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych EUROREGpl_PL
dc.referencesCLARKE F., 2013, Olympic Legacy in East London: Displacement & Gentrification, http://www.rioonwatch.org/?p=6600; 21.06.2014 r.pl_PL
dc.referencesBAADE R.A., MATHESON V.A., 2004, The Quest for the Cup: Assessing the Economic Impact of the World Cup, „Regional Studies”, 34, June, s. 343–354.pl_PL
dc.references„Bloomberg Newsweek Polska”, 2014, Raport specjalny: 2 lata po Euro, „Bloomberg Newsweek Polska”, 22, 2–9 czerwca 2014, s. 6–15.pl_PL
dc.referencesBRAMWELL B., 1997, Strategic planning before and after a mega-event, „Tourism Management”, 18, s. 167–176.pl_PL
dc.referencesBURSZTA W., CZUBAJ M., DROZDA J., DUCHOWSKI M., FILICIAK M., JASKUŁOWSKI K., LITOROWICZ A., MAJEWSKI P., SEKUŁA E.A., THEL K., 2012, Stadion – miasto – kultura. Euro 2012 i przemiany kultury polskiej. „Święto” – rok 2012, ASP w Warszawie, Instytut Badań Przestrzeni Publicznej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCROMPTON J.L., 1995, Economic impact analysis of sports facilities and events: eleven sources of misapplication, „Journal of Sport Management”, 9, 1, s. 14–35.pl_PL
dc.referencesDESPINEY B., KARPA W., 2013, Estimating Economic Regional Effects of Euro 2012: Ex-ante and Expost Approach, „Management and Business Administration. Central Europe”, 22, 1(124), s. 3–15.pl_PL
dc.referencesDYER G., 2009, Beijing Olympics failed to boost tourism, figures show, http://www.ft.com/cms/s/0/6a0fd5ae-dd77-11dd-930e-000077b07658.html#axzz35UAwkuwF; 20.06.2014 r.pl_PL
dc.referencesETOA (European Tour Operators Association), 2006, Olympic Report, http://members.etoa.org/Pdf/ETOA%20Report%20Olympic.pdf; 12.07.2009 r.pl_PL
dc.referencesEUROSTAT, 2014, Tourist Accommodation Facilities; 23.06.2014 r.pl_PL
dc.referencesFIFA, 2013, Financial Report 2012, 63. Kongres FIFA, Mauritius, 30–31 maja.pl_PL
dc.referencesFOURIE J., SANTANA-GALEGO M., 2011, The Impact of mega-sport events on tourism arrivals, „Tourism Management”, 32, s. 1364–1370.pl_PL
dc.referencesFOWLER G.A., MEICHTRY S., 2008, China counts the cost of hosting the olympics, „The Wall Street Journal” on line, http://online.wsj.com/article/SB121614671139755287.Html; 15.12.2009 r.pl_PL
dc.referencesGRATTON C., HENRY I. (eds.), 2001, Sport in the City: the role of sport in economic and social regeneration, Routledge, London.pl_PL
dc.referencesGUS BDL (Bank Danych Lokalnych), GUS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGUS, 2013, Turystyka w 2012 r., GUS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGUS, 2013a, Rocznik statystyczny województw, GUS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHORNE J., MARZENREITER W., 2006, An introduction to the sociology of sports, http://kenkyuu.jpn.univie.ac.at/fieadmin/STAFF_DIRECTORY/Manzenreiter/SME_Horne__Manzenre iter.pdf; 22.06. 2009 r.pl_PL
dc.referencesKOZAK M.W., 2012, Wielkie imprezy sportowe: sport, kultura czy biznes?, [w:] B. Włodarczyk, B. Krakowiak (red.), Kultura i turystyka. Wspólne korzenie, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, Łódź, s. 85–100.pl_PL
dc.referencesKOZAK M.W., 2010, Wielkie imprezy sportowe: korzyść czy strata?, „Studia Regionalne i Lokalne”, 1, s. 48–68.pl_PL
dc.referencesLEE C.K., TAYLOR T., 2005, Critical reflections on the economic impact assessment of a mega-event: the case of 2002 FIFA World Cup, „Tourism Management”, 26, s. 595–603.pl_PL
dc.referencesLondon 2012- final cost of London 2012 games revealed, 2012, https://uk.eurosport.yahoo.com/ news/london-2012-final-cost-london-2012-games-revealed-135956051.html; 10.07.2014 r.pl_PL
dc.references„Macronext”, 2014, NBP: Saldo BIZ w Polsce wyniosło -4,57 mld euro w 2013 r., http://www.macronext.pl/pl/aktualnosci/nbp-saldo-biz-w-polsce-wynioslo-4-57-mld-euro-w-2013-r; 20.06.2014 r.pl_PL
dc.referencesMATHESON V.A., BAADE R., 2004, Mega-Sporting Events in Developing Nations: Playing the Way to Prosperity?, Working Paper 04-04, College of the Holy Cross, Worcester, Massachusets.pl_PL
dc.referencesMATHESON V.A., 2006, Mega-events: the effects of the world biggest sporting events on local, regional and national economies, Working Paper 06-22, College of the Holy Cross, Worcester, Massachusets.pl_PL
dc.referencesNBP, Zagraniczne inwestycje bezpośrednie w Polsce w 2012 roku, http://www.nbp.pl/publikacje/zib/zib_2012_n.pdf; 20.06.2014 r.pl_PL
dc.referencesQUIGLIAN H., 2007,Chinese government’s giant lie: ‘Beijing Olympics will not cost the government a penny’, The Epoch Times, http://en.epochtimes.com/news/7-10-31/61376.html; 15.07.2009 r.pl_PL
dc.referencesOWEN G.J., 2005, Estimating the cost and benefit of hosting Olympic Games: What can Beijing expect from its 2008 games?, „The Industrial Geographer”, 3, 1 (Autumn).pl_PL
dc.referencesPHILIPS C., 2012, Municipalities and the Mega-Event, DigitalCommons@McMasters, paper 7440, http://digitalcommons.mcmaster.ca/opendissertations/7440; 15.10.2013 r.pl_PL
dc.referencesPORTER P.K., 1999, Mega-sports events as municipal investments: A critique of impact analysis, [w:] J.L. Fizel, E. Gustafson, L. Hadley (eds.), Sports Economics: Current Research, Praeger Press, New York, s. 61–74.pl_PL
dc.referencesPOT (Polska Organizacja Turystyczna), 2013, Opinie turystów zagranicznych o Polsce – II półrocze 2013, http://www.pot.gov. pl/dzialania/p/do-pobrania/badania-i-analizy; 10.05.2014 r.pl_PL
dc.referencesPOT (Polska Organizacja Turystyczna), 2013a, Kampania wizerunkowa Polski przed UEFA Euro 2012™ – badania skuteczności, http://www.pot.gov.pl/dzialania/p/do-pobrania badania-i-analizy; 12.05.2014 r.pl_PL
dc.referencesPOT (Polska Organizacja Turystyczna), 2014, Analiza rynków zagranicznych na podstawie sprawozdań polskich ośrodków informacji turystycznej 2013, http://www.pot.gov.pl/dzialania/p/do-pobrania/badania-i-analizy; 11.05.2014 r.pl_PL
dc.referencesSMĘTKOWSKI M., GORZELAK G., KOZAK M.W., OLECHNICKA A., PŁOSZAJ A., WOJNAR K., 2012, Europejskie metropolie i ich regiony. Od krajobrazu gospodarczego do sieci metropolii, Euroreg i Wyd. Naukowe Scholar, Warszawapl_PL
dc.referencesSUŁEK A., 2013, Doświadczenie, działania dla społeczności i kompetencje obywatelskie, [w:] Diagnoza społeczna 2013. Warunki i jakość życia Polaków – raport. [Special issue], „Contemporary Economics”, 7, s. 275–284, DOI: 10.5709/ce.1897-9254.109.pl_PL
dc.referencesTETŁAK K., 2012, Podatkowe aspekty piłkarskich mistrzostw Europy UEFA Euro 2012, „Rocznik Naukowy”, XXII, AWFiS w Gdańsku, s. 104–116.pl_PL
dc.referencesUEFA. Financial Report 2011/12, 2013, http://www.uefa.org/MultimediaFiles/Download/EuroExperience/uefaorg/Finance/01/95/54/65/1955465_DOWNLOAD.pdf; 21.06.2014 r.pl_PL
dc.referencesUK.EUROSPORT.YAHOO, 2012, London 2012 – Final cost of London 2012 Games revealed, https://uk.eurosport.yahoo.com/news/london-2012-final-cost-london-2012-games-revealed-135956051.html; 20.06.2014 r.pl_PL
dc.referencesUNWTO (Światowa Organizacja Turystyki ONZ), 2006, Tourism Market Trends. 2006 Edition, Annex, http://www.world-tourism.org/facts/eng/pdf/indicators/ITA_europe.pdf; 31. 07.2009 r.pl_PL
dc.referencesUNWTO (Światowa Organizacja Turystyki ONZ), 2014, Tourism Highlights 2014 edition, UNWTO, Madrid.pl_PL
dc.referencesZHANG L., ZHAZO S.X., 2009, City branding and the olympic effect: A case study of Beijing, „Cities”, 26, s. 245–254.pl_PL
dc.disciplinegeografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzennapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe