Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPiechota, Natalia
dc.contributor.authorZmyślony, Piotr
dc.contributor.editorKrakowiak, Beata
dc.contributor.editorStasiak, Andrzej
dc.date.accessioned2023-07-24T07:20:40Z
dc.date.available2023-07-24T07:20:40Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationPiechota, N., Zmyślony, P. (2014). Mierzenie wpływu wydarzeń kulturalnych na gospodarkę lokalną. W: B. Krakowiak, A. Stasiak (red.), Kultura i turystyka – w kręgu wydarzeń (s. 177–192). Łódź: Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-61001-27-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47576
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherRegionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKultura i turystyka – w kręgu wydarzeń, red. B. Krakowiak, A. Stasiak, ROTWŁ, Łódź 2014;
dc.relation.ispartofseriesKultura i Turystyka;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleMierzenie wpływu wydarzeń kulturalnych na gospodarkę lokalnąpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number177–192pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Poznaniupl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Poznaniupl_PL
dc.referencesALLEN J., O’TOOLE W., MCDONNELL I., HARRIS R., 2002, Festival and Special Event Management, John Wiley & Sons Australia Ltd, Sydney.pl_PL
dc.referencesANDERSSON T.D., ARAMBRECHT J., LUNDBERG E., 2012, Estimating Use and Non-use Values of a Music Festival, „Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism”, 12, 3, s. 215–231.pl_PL
dc.referencesANDERSSON T.D., LUNDBERG E., 2013, Commensurability and sustainability: Triple impact assessments of a tourism event, „Tourism Management”, 37, s. 99–109.pl_PL
dc.referencesBORZYSZKOWSKI J., 2011, Wpływ eventu na rynek turystyczny – przykład ślubu księcia Williama i Kate Middleton, „Turystyka Kulturowa”, 6, s. 4–16.pl_PL
dc.referencesBUCZKOWSKA K., 2008, Turystyka kulturowa. Przewodnik metodyczny, Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesBUCZKOWSKA K., 2009, Kulturowa turystyka eventowa, [w:] K. Buczkowska, A. Mikos von Rohrsheidt (red.), Współczesne formy turystyki kulturowej, Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu, Poznań, s. 91–118.pl_PL
dc.referencesCHIRIELEISON C., MONTRONE A., SCRUCCA L., 2013, Measuring the impact of a profit-oriented event on tourism: the Eurochocolate Festival in Perugia, Italy, „Tourism Economics”, 19, 6, s. 1411–1428.pl_PL
dc.referencesCOLLINS A., JONES C., MUNDAY M., 2009, Assessing the environmental impacts of mega sporting events: Two options?, „Tourism Management”, 30, 6, s. 828–837.pl_PL
dc.referencesCRONIN P., RYAN F., COUGHLAN M, 2008, Undertaking the literature review: A step-by-step approach, „British Journal of Nursing”, 17, 1, s. 38–43.pl_PL
dc.referencesDAVIES L., COLEMAN R., RAMCHANDANI G., 2013, Evaluating event economic impact: rigour versus reality?, „International Journal of Event and Festival Management”, 4, 1, s. 31–42.pl_PL
dc.referencesDELLA LUCIA M., 2013, Economic performance measurement systems for event planning and investment decision making, „Tourism Management”, 34, s. 91–100.pl_PL
dc.referencesFROST W., 2009, Projecting an Image: Film-Induced Festivals in the American West, „Event Management”, 12, 2, s. 95–103.pl_PL
dc.referencesGETZ D., 2008, Event tourism: Definition, evolution, and research, „Tourism Management, 29, 3, s. 403–428.pl_PL
dc.referencesGURSOY D., 2006, The Hedonic and Utilitarian Dimensions of Attendees’ Attitudes Toward Festivals, „Journal of Hospitality & Tourism Research”, 30, 3, s. 279–294.pl_PL
dc.referencesHERNÀNDEZ-MARTÍN R., 2007, Tourism Events: Impact on Imports, „International Journal of Event Management Research”, 3, 1, s. 15–28.pl_PL
dc.referencesHODUR N.M., LEISTRITZ F.L., 2006, Estimating the Economic Impact of Event Tourism, „Journal of Convention & Event”, 8(4), s. 63–79.pl_PL
dc.referencesJACKSON J., HOUGHTON M., RUSSEL R., TRIANDOS P., 2005, Innovations in Measuring Economic Impacts of Regional Festivals: A Do-It-Yourself Kit, „Journal of Travel Research”, 43, 4, s. 360–367.pl_PL
dc.referencesJOSÉ M., DEVESA M., CÉSAR L., 2012, Evaluating intangible cultural heritage: The case of cultural festivals, City, „Culture and Society”, 3, s. 235–244.pl_PL
dc.referencesKIM S.S., PRIDEAUX B., CHON K., 2010, A comparison of results of three statistical methods to understand the determinants of festival participants’ expenditures, „International Journal of Hospitality Management”, 29, 2, s. 297–307.pl_PL
dc.referencesKOPALIŃSKI W., 2007, Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych z almanachem, Oficyna Wydawnicza RYTM, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKUO J.M., COAKLEY, WOOD A., 2010, The lunar moon festival and the dark side of the moon, „Applied Financial Economics”, 20, 20, s. 1565–1575.pl_PL
dc.referencesLEE I., ARCODIA C., LEE T.J., 2012, Benefits of visiting a multicultural festival: The case of South Korea, „Tourism Management”, 33, 2, s. 334–340.pl_PL
dc.referencesLEE J., KYLE G., SCOTT D., 2012, The Mediating Effect of Place Attachment on the Relationship between Festival Satisfaction and Loyalty to the Festival Hosting Destination, „Journal of Travel Research”, 51, 6, s. 754–767.pl_PL
dc.referencesLIBURD J.J., DERKZEN P., 2009, Emic perspectives on quality of life: The case of the Danish Wadden Sea Festival, „Tourism and Hospitality Research”, 9, 2, s. 132–146.pl_PL
dc.referencesLITVIN S. W., 2013, Festivals and special events: making the investment, „International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research”, 7, 2, s. 184–187.pl_PL
dc.referencesMAIR J., WHITFORD M., 2013, An exploration of events research: event topics, themes and emerging trends, „International Journal of Event and Festival Management”, 4, 1, s. 6–30.pl_PL
dc.referencesMIKOS VON ROCHRSCHEIDT A., 2008, Turystyka kulturowa. Fenomen, potencjał, perspektywy, GWSHM Milenium, Gniezno.pl_PL
dc.referencesMORGAN A., CONDLIFFE S., 2006, Measuring the Economic Impacts of Convention Centers and Event Tourism, „Journal of Convention & Event Tourism”, 8, 4, s. 81–100.pl_PL
dc.referencesMOSARDO G., 2007, Analyzing the Role of Festivals and Events in Regional Development, „Event Management”, 11, 1–2, s. 23–32.pl_PL
dc.referencesPAWLICZ A., 2012, Problemy szacowania wpływu niewielkich wydarzeń na lokalną gospodarkę na przykładzie festiwalu szachowego Konik Morski Rewala w latach 2009−2010, „Ekonomiczne Problemy Turystyki”, 3, 19, 124−137.pl_PL
dc.referencesPIOTROWSKI P., 2012, Determinanty skuteczności wydarzeń marketingowych w tworzeniu turystycznego wizerunku miasta, „Studia Ekonomiczne”, 119, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, s. 153−161.pl_PL
dc.referencesRAMCHANDANI G.M., COLEMAN R.J., 2012, Testing the accuracy of event economic impact forecasts, „International Journal of Event and Festival Management”, 3, 2, s. 188–200.pl_PL
dc.referencesRATKOWSKA P., 2010, O festiwalu w kontekście turystyki kulturowej, czyli turystyka eventowa raz jeszcze, „Turystyka Kulturowa”, 6, s. 26–46.pl_PL
dc.referencesROGERS P., ANASTASIADOU C., 2011, Community Involvement in Festivals: Exploring Ways of Increasing Local Participation, „Event Management”, 15, 4, s. 387–399.pl_PL
dc.referencesROLLINS R., DELAMERE T., 2007, Measuring the Social Impact of Festivals, „Annals of Tourism Research”, 34, 1, s. 805–808.pl_PL
dc.referencesSNOWBALL J.D., 2004, Interpreting economic impact study results: Spending patterns, visitor numbers and festival aims, „South African Journal of Economics”, 72, 5, s. 1075–1083.pl_PL
dc.referencesSNOWBALL J.D., ANTROBUS G.G., 2005, Valuing the Arts, „South African Journal of Economics”, 70, 8, s. 1297–1319.pl_PL
dc.referencesSOYOUNG B., BUSSER J.A., 2006, Impact Analysis of a Tourism Festival on Tourists Destination Images, „Event Management”, 9, 4, s. 223–237.pl_PL
dc.referencesSTERKEN E., 2006, Growth Impact of Major Sporting Events, „European Sport Management Quarterly”, 6, 4, s. 375–389.pl_PL
dc.referencesWILKS L., 2011, Bridging and bonding: social capital at music festivals, „Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events”, 3, 3, s. 281–297.pl_PL
dc.referencesWOOD E.H., 2005, Measuring the economic and social impacts of local authority events, „International Journal of Public Sector Management”, 18, 1, s. 37–53.pl_PL
dc.referencesWOOD E.H., 2009, An Impact Evaluation Framework: Local Government Community Festivals, „Event Management”, 12, 3–4, s. 171–185.pl_PL
dc.referencesYEUNG R.M.W., YEE W.M.S., 2010, Chinese New Year Festival: Exploring consumer purchase intention at the flower market in Macau, „International Journal of Hospitality Management”, 29, 2, s. 291–296.pl_PL
dc.referencesZHUOWEI J., LI M., CAI L.A., 2010, A model of community-based festival image, „International Journal of Hospitality Management”, 29, s. 254–260.pl_PL
dc.disciplinegeografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzennapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe