Moje doświadczenia edukacji osób z niepełnosprawnością. Autoetnografia
Date
2023Author
Lejzerowicz, Magda
Boryca, Wiktoria
Podstawka, Katarzyna
Salska, Paulina
Sanecka, Aleksandra
Surgiel, Paulina
Westfal-Kuczyńska, Anna
Wróblewska, Monika
Metadata
Show full item recordAbstract
Celem badań jest zmiana w kompetencjach badawczych uczestniczek, nabycie wiedzy metodologicznej,
umiejętność jej zastosowania w praktyce, jak również przyjrzenie się własnym doświadczeniom
związanym z edukacją osób z niepełnosprawnościami. Autorki opisały doświadczenia,
które były dla nich przełomowe, szokujące albo zmieniały ich sposób patrzenia na osoby z niepełnosprawnością,
wykorzystując metodę autoetnografii, która dla większości była nową formą
wypowiedzi pisemnej.
Wykorzystując wątki autobiograficzne, autorki ujawniają refleksje nad doświadczeniem edukacyjnym.
Praca nad artykułem pozwoliła autorkom na zmianę w podejściu do badań naukowych, na
poznanie metody autoetnograficznej i zmianę w postrzeganiu opisywanej rzeczywistości społecznej.
Każda autorka artykułu jest jednocześnie badaczką i badaną. The aim of the research is a change in research competency of participants, getting methodology
knowledge, ability of using it in practise and reflection on their own experiences in education of
people with disabilities.
Using autobiography elements authors reveal their reflections on education experiences. Working
on the article allowed authors to change their approach to scientific research, getting to know
autoethnographic method and a change in perception of the described social reality. All article’s
authors are researchers, as well as the ones who were examined.
Collections
The following license files are associated with this item: