dc.contributor.author | Buła, Anna | |
dc.contributor.editor | Bonar, Jolanta | |
dc.contributor.editor | Wiśniewska-Kin, Monika | |
dc.contributor.editor | Buła, Anna | |
dc.date.accessioned | 2023-05-05T09:40:54Z | |
dc.date.available | 2023-05-05T09:40:54Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Buła A., Najmłodsi uczniowie filozofują – w horyzoncie dziecięcej dyskusji o prawdzie, wolności i pięknie, [w:] Horyzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się, J. Bonar, M. Wiśniewska-Kin, A. Buła (red.), WUŁ, Łódź 2019, https://doi.org/10.18778/8142-117-1.09 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8142-117-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/46957 | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Horyzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | pedagogika wczesnoszkolna | pl_PL |
dc.subject | filozofowanie z dziećmi | pl_PL |
dc.title | Najmłodsi uczniowie filozofują – w horyzoncie dziecięcej dyskusji o prawdzie, wolności i pięknie | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 109-120 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Wieku Dziecięcego | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-118-8 | |
dc.references | Elwich B., Łagodzka A., Pytkowska-Kapulkin B. (1999), Filozoficzne dociekania z dziećmi i młodzieżą, http://www.nauczaniefilozofii.uni.wroc.pl/index.php/animacje-filozofii-2/161-filodociek (dostęp: 27.03.2017). | pl_PL |
dc.references | Klus-Stańska D. (2008), Mitologia transmisji wiedzy, czyli o konieczności szukania alternatyw dla szkoły, która amputuje rozum, „Problemy Wczesnej Edukacji”, nr 2 (8). | pl_PL |
dc.references | Klus-Stańska D. (2010), Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Klus-Stańska D. (red.), (2004), Światy dziecięcych znaczeń, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Lipman M., Sharp A. M., Oscanian F. S. (1996), Filozofia w szkole, Wydawnictwo CODN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Łagodzka A. (2014), Dyskusja dialogiczna – filozofia dzieciństwa i filozofia dorosłych, „Analiza i Egzystencja”, nr 25. | pl_PL |
dc.references | Nowicka M. (2015), O niedostatkach uwzględniania perspektywy ucznia w szkolnym procesie rozwijania kompetencji, [w:] Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży. Teoria i badania, red. J. Uszyńska-Jarmoc, M. Bilewicz, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Pobojewska A. (2011), Co to znaczy filozofować?, „Analiza i Egzystencja”, nr 15. | pl_PL |
dc.references | Pobojewska A. (2012), Zajęcia warsztatowe z filozofii a relatywizm. Dyrektywa wycofania się prowadzącego z merytorycznej warstwy dialogu, „Przegląd Filozoficzny – Nowa Seria” R. 21, nr 3. | pl_PL |
dc.references | Wiśniewska-Kin M. (2016), Dziecięce rozumienie świata – w poszukiwaniu uzasadnień postępowania badawczego, „Problemy Wczesnej Edukacji”, nr 1 (32). | pl_PL |
dc.references | Wiśniewska-Kin M. (2017), Dziecięce zmagania z czasem. Wyzwalanie rozumienia pojęcia czas przez dzieci 9–10-letnie w kulturze szkoły polskiej, „Problemy Wczesnej Edukacji”, nr 2 (37). | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8142-117-1.09 | |