dc.contributor.author | Bonar, Jolanta | |
dc.contributor.author | Wiśniewska-Kin, Monika | |
dc.contributor.author | Buła, Anna | |
dc.contributor.editor | Bonar, Jolanta | |
dc.contributor.editor | Wiśniewska-Kin, Monika | |
dc.contributor.editor | Buła, Anna | |
dc.date.accessioned | 2023-05-05T08:02:33Z | |
dc.date.available | 2023-05-05T08:02:33Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Bonar J., Wiśniewska-Kin M., Buła A. (red.), Horyzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się, WUŁ, Łódź 2019, https://doi.org/10.18778/8142-117-1 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8142-117-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/46949 | |
dc.description.abstract | Prezentowana publikacja jest zachętą do refleksji na temat napięć oraz nieoczywistości, istoty i znaczenia współczesnych debat nad dzieciństwem i wczesną edukacją. Przedstawione rozważania dotyczą krytycznego namysłu nad kondycją wczesnej edukacji, potencjału dziecka i jego sposobów doświadczania świata, środowiska edukacyjnego rozwijającego możliwości i kompetencje dzieci, twórczego charakteru procesu uczenia się, a także metodologicznych aspektów badań dziecka i dzieciństwa.
Książka powstała z inspiracji ukierunkowanych na trzy obszary: kulturę edukacji osadzoną w tradycji sprowadzającej kształcenie do transmisji wiedzy i przekonań, środowisko edukacyjne pobudzające rozwój dziecięcych zdolności oraz kreatywność pojmowaną jako dziecięce odczytywanie, rozpoznawanie i wymyślanie świata. Podobnie jak w tomie Horyzonty dziecięcych znaczeń. Granice - rozpoznania - perspektywy, można tu znaleźć odwołania do wielu teorii mieszczących się jednak w dyskursie konstruktywistycznym. Niezależnie od podejmowanej problematyki większość Autorów ujmuje ją z perspektywy interpretatywnej. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | pedagogika wczesnoszkolna | pl_PL |
dc.subject | wychowanie przedszkolne | pl_PL |
dc.subject | kreatologia pedagogiczna | pl_PL |
dc.subject | predyktor mądrości dziecka | pl_PL |
dc.subject | dziecięce uzdolnienia | pl_PL |
dc.title | Horyzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |
dc.page.number | 144 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Wieku Dziecięcego | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Wieku Dziecięcego | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Wieku Dziecięcego | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-118-8 | |
dc.identifier.doi | 10.18778/8142-117-1 | |