Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBroniewska, Grażyna
dc.contributor.editorStasiak, Andrzej
dc.date.accessioned2023-04-24T06:34:12Z
dc.date.available2023-04-24T06:34:12Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationBroniewska, G. (2008). Inteligencja umysłu i inteligencja serca – nierozłączne aspekty pracy kierowniczej w hotelarstwie. Turystyka i Hotelarstwo, 13, 31-46.pl_PL
dc.identifier.issn1644-8871
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/46792
dc.description.abstractThe article depicts differences between the so-called academic intelligence (measured by IQ score) and emotional intelligence (EQ) and describes the elements of emotional intelligence – psychological, social and praxeological competences. The thesis has been advanced that high EQ seems to be useful, especially in managerial work in the field of services, including hotel industry. An attempt was made at indicating that development of emotional intelligence is an essential element of delivering high-level hospitality services. Without high EQ, it seems impossible to meet the requirements concerning features and skills of a good hotelier.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzipl_PL
dc.relation.ispartofseriesTurystyka i Hotelarstwo;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleInteligencja umysłu i inteligencja serca – nierozłączne aspekty pracy kierowniczej w hotelarstwiepl_PL
dc.title.alternativeMind intelligence and heart intelligence – inseparable aspects of managerial work in the hotel industrypl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number31-46pl_PL
dc.referencesAdamowicz J., Wolak G., 2004, Jak być hotelarzem, Krakowska Szkoła Hotelarska, Kraków.pl_PL
dc.referencesArnold K.D., 1995, Lives of promise: What becomes of high school valedictorians, Jossey-Bass, San Francisco.pl_PL
dc.referencesBortniak S., 2005, Klucz do gościnności, Nowoczesna Firma (www.nf.pl, 18.8.2005).pl_PL
dc.referencesBzdawka J., 2006, Insider: Cohesive distribution solutions: Myth or reality? (www.hotelexecutive.com).pl_PL
dc.referencesGoleman D., 1997, Inteligencja emocjonalna, Media Rodzina, Poznań.pl_PL
dc.referencesGoleman D., 1999, Inteligencja emocjonalna w praktyce, Media Rodzina, Poznań.pl_PL
dc.referencesGracz J., Sankowski T., 2001, Psychologia w turystyce i rekreacji, Akademia Wychowania Fizycznego, Poznań.pl_PL
dc.referencesKonrad S., Hendl K., 2005, Inteligencja emocjonalna. Poradnik z zestawem ćwiczeń, Wyd. Videograf II, Katowice.pl_PL
dc.referencesKopaliński W., 1983, Słownik wyrazów obcych, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKrokowski M., Rydzewski P., 2002, Zarządzanie emocjami: inteligencja emocjonalna: vademecum użytkownika, Wyd. Imperia, Łódź.pl_PL
dc.referencesLindenfield G., 1997, Samokontrola emocjonalna, Wyd. Amber, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLynn A., 2005, Inteligencja emocjonalna. EQ w miejscu pracy – 50 ćwiczeń, Wyd. Studio Emka, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŁawicki J.S., 2003, Partnering: nowa jakość w kontaktach z klientami, Wyd. Kurier-Press, Szczecin.pl_PL
dc.referencesMartin W.B., 2006, Zarządzanie jakością obsługi w restauracjach i hotelach, Wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesMayer J., Salovey P., 1999, Czym jest inteligencja emocjonalna? [w:] Salovey P., Sluyter D., Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.pl_PL
dc.referencesMerlevede P., Bridoux D., Vandamme R., 2008, Rozwój inteligencji emocjonalnej – 7 kroków wewnętrznej przemiany, Wyd. Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesNawrocka E., Oparka S., 2007, Obsługa klienta w hotelu, Turystyka i Hotelarstwo, 11.pl_PL
dc.referencesOparka S., Nawrocka E., 2006, Organizacja i technika pracy w hotelarstwie. Skrypt praktycznej nauki zawodu, Wyd. Maria, Nowa Ruda.pl_PL
dc.referencesOstrowski D., 2006, Zachowania nabywców usług turystycznych, Zeszyty Naukowe ALMAMER, nr 3, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPearce-Clevedon P.L., 2005, Tourist behaviour: themes and conceptual schemes, Channel View Publications, No. 7, Clevedon.pl_PL
dc.referencesReber A.S., 2000, Słownik psychologii, Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSegal J., 1997, Jak pogłębić inteligencję emocjonalną, Wyd. J. Santorski and Co., Warszawa.pl_PL
dc.referencesTallar G., 2007, ABC inteligencji emocjonalne w praktyce, Wyd. Studio Emka, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTuros L., 2002, Turystyka i inteligencja emocjonalna: funkcjonowanie i rozwijanie inteligencji emocjonalnej w różnorodnych sytuacjach turystycznych, Wszechnica Polska – Ypsylon, Szkoła Wyższa TWP w Warszawie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWiniarski R., Zdebski J., 2008, Psychologia turystyki, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWitkowski Cz., Kachniewska M., 2005, Hotelarstwo, cz. 3: Hotelarstwo w gospodarce turystycznej, Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Warszawie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZimbardo P., 2009, Psychologia i życie, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.relation.volume13pl_PL
dc.disciplinegeografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzennapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe