Przeglądaj według

 

Najnowsze pozycje

  • Hotele sławne, dziwne, naj… na świecie 

    Milewska, Mariola (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2008)
    Nowadays, the level of hotel services is globally getting more and more equalized. Their range and standards are becoming unified and the differences between particular continents or countries are becoming less and less ...
  • Paradores de Turismo jako przykład państwowego łańcucha hotelowego 

    Skrzypczyński, Marek (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2008)
    Paradores de Turismo de España is a trademark of Spanish tourism industry. Its beginning dates back to 1926, when the first parador was opened in Gredos Mountains. At the initiative of the government, new establishments ...
  • Obiekty hotelarskie w Łodzi w XIX i na początku XX wieku (1824–1918) 

    Adamiak, Maciej (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2008)
    Understanding how hotel industry operated in Łódź in 19th century and in the early 20th century, requires simultaneous analysis of different factors which directly and indirectly influenced the development and operations ...
  • Historyczne hotele „Złotej Pragi” 

    Bończak, Bartosz (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2008)
    Prague, with its monuments of great historical and artistic value, has been gaining popularity in recent years. It has become one of the most important tourist destinations in Central Europe. This is the reason why hotel ...
  • Psychologiczne „witaminy” dobrej i złej pracy, czyli o przydatności psychologii w pracy kierownika hotelu 

    Broniewska, Grażyna; Broniewska, Maria Janina (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2008)
    The article underlines psychological aspect of work, which is just as important as an economic aspect indicated by the economists (work as a source of income). Particular attention is paid to the achievements of management ...
  • Inteligencja umysłu i inteligencja serca – nierozłączne aspekty pracy kierowniczej w hotelarstwie 

    Broniewska, Grażyna (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2008)
    The article depicts differences between the so-called academic intelligence (measured by IQ score) and emotional intelligence (EQ) and describes the elements of emotional intelligence – psychological, social and praxeological ...
  • Kontakty interpersonalne w hotelarstwie 

    Koniuszewska, Elżbieta (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2008)
    The subject of interpersonal contacts is not frequently mentioned in the hotel industry literature. The authors of handbooks focus mainly on history, facility management, equipment, service procedures and description of a ...