Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRudolf, Wawrzyniec
dc.contributor.editorDanielewicz, Justyna
dc.contributor.editorSikora-Fernandez, Dorota
dc.date.accessioned2023-03-22T12:34:48Z
dc.date.available2023-03-22T12:34:48Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationRudolf W., Marketing terytorialny a generowanie rozwoju miast i regionów, [w:] Zarządzanie rozwojem współczesnych miast, J. Danielewicz, D. Sikora-Fernandez (red.), WUŁ, Łódź 2019, https://doi.org/10.18778/8142-504-9.12pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-504-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/46335
dc.description.abstractCelem rozdziału jest pokazanie rozwoju marketingu w sektorze publicznym ze szczególnym uwzględnieniem marketingu terytorialnego skierowanego do jednostek terytorialnych – miast i regionów. Zamierzeniem autora jest wykazanie ewolucyjnego charakteru marketingu oraz potrzeby jego dostosowania do zmieniających się warunków, w jakich funkcjonują organizacje publiczne. Opracowanie ma podkreślić relacyjny charakter współczesnego marketingu terytorialnego, stanowiącego zestaw narzędzi wpisujących się w public governance – model zarządzania publicznego oparty na współdziałaniu. Model ten nie kwestionuje założeń tzw. NPM, ale wyróżnia się nowym podejściem do zarządzania, kładącym nacisk na współdziałanie z szeroko rozumianymi interesariuszami organizacji publicznej.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofZarządzanie rozwojem współczesnych miast;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectmarketing terytorialnypl_PL
dc.subjectrozwój miastpl_PL
dc.subjectorganizacje publicznepl_PL
dc.titleMarketing terytorialny a generowanie rozwoju miast i regionówpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number215-239pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania Miastem i Regionempl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-505-6
dc.referencesAnders-Morawska J., Rudolf W., 2015, Orientacja rynkowa we współrządzeniu miastem, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesAshworth G. J., Voogd H., 1990, Selling the City: Marketing Approaches in Public Sector Urban Planning, Belhaven Press, London.pl_PL
dc.referencesBean J., Hussey L., 1997, Marketing Public Sector Services: Essential Skills for the Public Sector, HB Publications, London.pl_PL
dc.referencesBerglund E., Olsson K, 2010, Rethinking Place Marketing – a Literature Review, ERSA Proceedings.pl_PL
dc.referencesBerry L, 1983, Relationship Marketing, [w:] L. Berry, G. L. Shostack, G. D. Upah (eds.), Emerging Perspectives on Services Marketing, American Marketing Association, Chicago.pl_PL
dc.referencesBerry L., 1995, Relationship Marketing of Services Growing Internet, Emerging Perspectives, „Journal of Academy of Marketing Science”, vol. 23, no. 4, s. 236–245.pl_PL
dc.referencesBloom P. N., Dholakia N., 1973, Marketer Behaviour and Public Policy: Some Unexplored Territory, „Journal of Marketing”, vol. 37, no. 4, s. 63–67.pl_PL
dc.referencesBoisen M., Terlouw K., Groote P., Couwenderg O., 2018, Reframing Place Promotion, Place Marketing, and Place Branding – Moving beyond Conceptual Confusion, „Cities”, no. 80, s. 4–11.pl_PL
dc.referencesBorchert J. G., 1994, Urban Marketing: A Review, [w:] G. O. Braun (ed.), Managing and Marketing of Urban Development and Urban Life, Proceedings of the IGU-Commission on Urban Development and Urban Life, Berlin.pl_PL
dc.referencesBryson J. M., 2004, What to do When Stakeholders Matter. Stakeholder Identification and Analysis Techniques, „Public Management Review”, vol. 6(1), s. 21–53.pl_PL
dc.referencesBryson J. M., Crosby B. C., 2008, Failing into Cross-Sector Collaboration Successfully, [w:] L. Blomgren, R. O’Leary, M. E. Sharple (eds.), Big Ideas in Collaborative Public Management, New York.pl_PL
dc.referencesBurton S., 1999, Marketing for Public Organizations. New Ways, New Methods, „Public Management”, vol. 1(3), s. 373–385.pl_PL
dc.referencesChapman D., Cowdell T., 1998, New Public Sector Marketing, Prentice Hall, Upper Saddle River.pl_PL
dc.referencesChristopher M., Payne A., Ballantyne D., 1991, Relationship Marketing: Bringing Quality Customers Service and Marketing Together, „SWP”, vol. 31, s. 1–25.pl_PL
dc.referencesChristopher M., Payne A., Ballantyne D., 1991, Relationship Marketing, Butterworth Heinemann, Oxford.pl_PL
dc.referencesCzornik M., 2005, Promocja miasta, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesDomański T. (red.), 1997, Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, Centrum Badań i Studiów Francuskich, Uniwersytet Łódzki, Łódź.pl_PL
dc.referencesDomański T. (red.), 2011, Marketing akademicki: rola uniwersytetów w promocji miast i regionów, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesDonaldson B., O’Toole T., 2002, Strategic Market Relationships: From Strategy to Implementation, Wiley, Chichester.pl_PL
dc.referencesDoyle P., 1995, Marketing in the new millennium, „European Journal of Marketing”, vol. 29, Issue 13, s. 23–41.pl_PL
dc.referencesEl-Ansary A. I., Kramer O. E., 1973, Social Marketing: The Family Planning Experience, „Journal of Marketing”, vol. 37, July, s. 1–7.pl_PL
dc.referencesEshuis J., Braun E., Klijn E.-H., 2013, Place Marketing as Governance Strategy: An Assessment of Obstacles in Place Marketing and Their Effects on Attracting Target Groups, „Public Administration Review”, vol. 73, issue 3, s. 507–516.pl_PL
dc.referencesFlorek M., 2014, Kapitał marki miasta zorientowany na konsumenta – źródła i pomiar, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesFlorek M., Janiszewska K. (red.), 2008, Marketing terytorialny. Studia przypadków, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań.pl_PL
dc.referencesFord D., 1990, Understanding Business Marketing and Purchasing: An Interaction Approach, Thomson, London.pl_PL
dc.referencesFrankowski Z., 2000, Marketing w zarządzaniu gminą, [w:] Działalność marketingowa gmin. Zarys ujęć marketingu terytorialnego, Seria „Region-Polityka-Promocja”, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistycznej, Ciechanów.pl_PL
dc.referencesFreeman R. E., 1984, Strategic Management: A Stakeholder Approach, Pitman, Boston.pl_PL
dc.referencesGlińska E., 2016, Budowanie marki miasta – koncepcje, warunki, modele, Wolters Kluwer, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGregor B., 2006, Ewolucja oraz współczesne koncepcje marketingu, [w:] T. Markowski (red.), Marketing terytorialny, Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Studia, t. CXVI, Warszawa, s. 9–32.pl_PL
dc.referencesGummesson E., 2002, Total Relationship Marketing. Rethinking Marketing Management, Butterworth-Heinemann, Oxford.pl_PL
dc.referencesHood Ch., 1991, A Public Management for All Seasons?, „Public Administration”, vol. 69(1), s. 3–19.pl_PL
dc.referencesHunt S. D., 1997, Competing Through Relationships: Grounding Relationship Marketing in Resource-Advantage Theory, „Journal of Marketing Management”, vol. 13(5), s. 431–445.pl_PL
dc.referencesHereźniak M., 2011, Marka narodowa: jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJackson B. B., 1985, Build Customer Relationships that Last, „Harvard Business Review”, November-December, s. 120–128.pl_PL
dc.referencesJarczewski W., 2012, Pozyskiwanie inwestorów do gmin, ABC Wolters Kluwer Business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJessop B., 1997, The Entrepreneurial City: Re-imaging Localities, Redesigning Economic Governance, or Restructuring Capital?, [w:] Realising Cities: New Spatial Divisions and Social Transformation, Routledge, London.pl_PL
dc.referencesKale P., Singh H., Perlmutter H., 2000, Learning and Protection of Proprietary Assets in Strategic Alliances, „Strategic Management Journal”, vol. 21(3), s. 217–237.pl_PL
dc.referencesKauf S., 2009, Orientacja marketingowa i logistyczna w zarządzaniu regionem, „Studia i Monografie Uniwersytetu Opolskiego”, nr 418.pl_PL
dc.referencesKavaratzis M., 2004, From City Marketing to City Branding: Towards a Theoretical Framework for Developing City Brands, „Place Branding and Public Diplomacy”, vol. 1(1), s. 58–73.pl_PL
dc.referencesKavaratzis M., Ashworth G. J., 2008, Place Marketing: How Did We Get Here and Where Are We Going, „Journal of Place Marketing and Development”, vol. 1(2), s. 150–165.pl_PL
dc.referencesKnox S., Gruar C., 2007, The Application of Stakeholder Theory to Relationship Marketing Strategy Development in Non-profit Organization, „Journal of Business Ethics”, vol. 75, s. 115–135.pl_PL
dc.referencesKotler P., Keller K. L., 2012, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKotler P., Levy S., 1969, Broadening the Concept of Marketing, „Journal of Marketing”, vol. 33, January, s. 10–15.pl_PL
dc.referencesKotler P., Zaltman G., 1971, Social Marketing. An Approach to Planned Change, „Journal of Marketing”, vol. 35, s. 3–12.pl_PL
dc.referencesKotler P., Haider D. H., Rein I., 1993, Marketing Places. Attracting Investment, Industry, and Tourism to Cities, States and Nations, The Free Press, New York.pl_PL
dc.referencesKotler P., Asplund Ch., Rein I., Haider D. H., 1999, Marketing Places Europe. How to Attract Investments, Industries, Residents and Visitors to Cities, Communities, Regions and Nations in Europe, Financial Times – Prentice Hall, London.pl_PL
dc.referencesKotler P., Hamlin M. A., Rein I., Haider D. H., 2001, Marketing Asian Places. Attracting Investment, Industry, and Tourism to Cities, States and Nations, John Wiley & Sons (Asia), Pte Ltd, Singapore.pl_PL
dc.referencesKowalik I., 2011, Orientacja rynkowa w polskim samorządzie terytorialnym, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLevitt T., 1983, After the Sale is Over, „Harvard Business Review”, vol. 61(1), s. 87–93.pl_PL
dc.referencesMarkowski T. (red.), 2002, Marketing terytorialny, Polska Akademia Nauk KPZK, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMöller K., Halinen A., 2000, Relationship Marketing Theory: Its Roots and Direction, „Journal of Marketing Management”, vol. 16, no. 1–3, s. 29–54.pl_PL
dc.referencesMorgan R., Hunt S., 1994, The Commitment-trust Theory of Relationship Marketing, „Journal of Marketing”, vol. 58(3), s. 20–38.pl_PL
dc.referencesMoullin M., 2002, Delivering Excellence in Health and Social Care: Quality, Excellence, and Performance Measurement, Open University Press, Philadelphia.pl_PL
dc.referencesNiestrój R., 2005, Typologia orientacji przedsiębiorstw, „Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie”, nr 667, s. 7–15.pl_PL
dc.referencesOsborne D., Gaebler T., 1992, Rządzić inaczej. Jak duch przedsiębiorczości przenika i przekształca administrację publiczną, Media Rodzina, Poznań.pl_PL
dc.referencesOsborne S. P., 2010, Introduction. The (New), Public Governance: A Suitable Case for Treatment?, [w:] S. P. Osborne (ed.), The New Public Governance? Emerging Perspectives on the Theory and Practice of Public Governance, Routledge, London–New York.pl_PL
dc.referencesOsborne S. P., McLaughlin K., Chew C., 2010, Relationship Marketing, Relational Capital and the Governance of Public Services Delivery, [w:] S. P. Osborne (ed.), The New Public Governance? Emerging Perspectives on the Theory and Practice of Public Governance, Routledge, London–New York.pl_PL
dc.referencesPayne A., 1995, Advances in Relationship Marketing, Kogan Page, London.pl_PL
dc.referencesPhilips R., 2003, Stakeholder Theory and Organizational Ethics, Berrett-Koehler, San Francisco.pl_PL
dc.referencesPogorzelski J., 2012, Praktyczny marketing miast i regionów, Wolters Kluwer Business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPost J. E., Preston L. E., Sachs S., 2002, Redefining the Corporation: Stakeholder Management and Organizational Wealth, Stanford University Press, Stanford.pl_PL
dc.referencesProctor T., 2007, Public Sector Marketing, Prentice Hall – Financial Times, Harlow.pl_PL
dc.referencesProszkowska-Sala A., Florek M., 2012, Promocja miast. Nowa perspektywa, Ströer Polska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRaszkowski A., 2014, Place Marketing in the Process of Territorial Identity Creation and Strengthening, „Journal of European Economy”, vol. 13(2), June, s. 193–204.pl_PL
dc.referencesReichheld G. F., 1996, The Loyalty Effect: The Hidden Force Behind Growth, Profits and Lasting Value, Harvard Business School Press, Boston.pl_PL
dc.referencesRogoziński K., 2000, Marketing relacyjny według Gummessona, „Marketing i Rynek”, t. 12.pl_PL
dc.referencesRudolf W., 2016, Marketing terytorialny w ujęciu relacyjnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesRudolf W., Karpińska M., 2005, Marketing terytorialny w działalności samorządu regionalnego, [w:] R. Brol (red.), Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. O. Langego, nr 1083.pl_PL
dc.referencesSavitz A., Weber K., 2006, The Triple Bottom Line: How Today’s Best-Run Companies are Achieving Economic, Social and Environmental Success and How You Can Too, Wiley, San Francisco.pl_PL
dc.referencesShort J. R., Kim Y-H., 1999, Globalization and the City, Addison Wesley Longman, New York.pl_PL
dc.referencesSmith N. C., Palazzo G., Bhattacharya C. B., 2010, Marketing Consequences: Stakeholder Marketing and Supply Chain Corporate Social Responsibility Issues, „Business Ethics Quarterly”, October, vol. 20, issue 4, s. 617–641.pl_PL
dc.referencesSmyth H., 1994, Marketing the City: The Role of Flagship Developments in Urban Regeneration, Taylor & Francis, London.pl_PL
dc.referencesStępowski R., 2015, Marketing terytorialny: jak zbudować i wypromować markę miejscowości?, Wydawnictwo Roster, Rawa Mazowiecka.pl_PL
dc.referencesSvendsen A., 1998, The Stakeholder Strategy: Profiting from Collaborative Business Relationship, Barrett-Koehler Publishers, San Francisco.pl_PL
dc.referencesSzromnik A., 2012, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Kluwer Business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzulce H., Florek M. (red.), 2005, Marketing terytorialny. Możliwości aplikacji, kierunki rozwoju, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań.pl_PL
dc.referencesWard S. V., 1998, Selling Places. The Marketing and Promotion of Towns and Cities 1850–2000, E&FN Spon, London.pl_PL
dc.referencesWilkie W. L., Gardner D. M., 1974, The Role of Marketing Research in Public Policy, „Journal of Marketing”, vol. 38, January.pl_PL
dc.referencesWiśniewska M., 2016, The Suitability of Living Lab Concept in the Implementation of Municipal Projects, Local and Regional Economy in Theory and Practice, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 431, Wydawnictwo UE we Wrocławiu.pl_PL
dc.referencesZaltman G., Vertinsky I., 1971, Health Service Marketing: A Suggested Model, „Journal of Marketing”, vol. 35, July.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-504-9.12


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe