Browsing Turystyka i Hotelarstwo 2002, nr 1 by Title
Now showing items 1-8 of 8
-
Imprezy kulturalno-rozrywkowe na ulicy Piotrkowskiej w opinii przechodniów i mieszkańców
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2002)The article presents results of research referring to cultural - entertaining and sporting activities conducted in the nineties in Piotrkowska street in Łódź, and the influence of these activities on the progress of tourism ... -
Pozostałości kultury ludowej Kurpiów i ich wykorzystanie przez ruch turystyczny
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2002)The article characterises the folk culture of the Kurpie, inhabitants of the Green Forest, its relics and use in tourism.The research was conducted in the northeastern Poland, northerly to the bend of the river Narew ... -
Produkt turystyczny
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2002)The authors start their article with consideration of S. Medlik’s definition [Medlik 1995], who verified tour product to be in a strict sense (all what is bought separately or in a form of a certain package of services) ... -
Sylwia Oparka, Teresa Nowicka Organizacja i technika pracy w hotelarstwie Wydawnictwo „Maria”, Polanica Zdrój 2001.
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2002) -
Turystyczne logo
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2002)A logo (the sign of a trade mark) is a simplified ,graphic picture, presenting the most characteristic features of a product and / or a company in order to identify and differentiate it / them from competitive ones. Logo ... -
Wiesława Grzesińska, Danuta Gajewska Żywienie w turystyce, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1999.
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2002) -
Wpływ wydarzeń 11 września 2001 r. na turystykę światową
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2002)A new situation after terroristic assaults in the United States on the 11th of September 2001, have been attended by significant, political consequences and by economic ones especially. Bearing it in mind, an influence of ... -
Współczesne tendencje na rynku największych systemów hotelowych na świecie
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2002)Majority of world’s hotels belong to several dozen hotel chains comprising nearly the whole globe. Their expansion is the result of a phase the hotel industry went through, in which further development is possible not only ...