Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorFoster, Ludmila A.
dc.date.accessioned2023-01-09T06:56:15Z
dc.date.available2023-01-09T06:56:15Z
dc.date.issued1966
dc.identifier.issn0084-4446
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/45190
dc.description.abstractDzieło literackie bywa określane jako groteska” wówczas, gdy wywołuje u czytelnika wrażenie absurdalności. Wrażenie to osiągnięte jest w następstwie zastosowania swoistego układu deformacji (w zakresie cech wewnętrznych) oraz konfrontacji — sopostawlenija (w zakresie prymarnych cech zewnętrznych). Każdy komponent dzieła jest zdolny do wywoływania tego rodzaju efektów: warstwa narracyjna, tworzywo słowne, kompozycja. Przykłady obu sposobów deformacji zaczerpnięte są z dzieł pisarzy rosyjskich XIX i XX wieku. Praca przynosi również propozycje na temat metody systematycznej stylistycznej analizy groteski literackiej. Stosunek groteski do realistyczności i fantastyczności, komizmu i tragizmu będzie przedmiotem odrębnej rozprawy.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherŁódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiupl_PL
dc.relation.ispartofseriesZagadnienia Rodzajów Literackich;1
dc.subjectgrotesquepl_PL
dc.subjectRussian writerspl_PL
dc.subjectplay with the absurdpl_PL
dc.titleThe grotesque: a method of analysis. With illustrations from Russian writerspl_PL
dc.title.alternativeGroteska. Metody analizy na przykładzie utworów pisarzy rosyjskichpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number75-81pl_PL
dc.identifier.eissn2451-0335
dc.relation.volume9pl_PL
dc.contributor.translatorTrzynadlowski, Jan
dc.disciplineliteraturoznawstwopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord