Zagadnienia Rodzajów Literackich 1966/1967, t. 9, nr 1 (16)
Przeglądaj według
Spis treści
- Darko Suvin: On individualist world viev in drama
- Miroslav Mikulášek: Первый Всeсоюзный Съезд советских писателей. K некоторым историко-теоретическим проблемaм советской драматургии и социалистического реализма
- Witold Ostrowski: The fantastic and the realistic in literature
- Ludmila A. Foster: The grotesque: a method of analysis. With illustrations from Russian writers
- Alberta Labuda: Études sur l'évolution de l'esthétique gidienne I: étape de l'autobiographie lyrique
- Jan Trzynadlowski: Zwischen Maxime und Sprichwort
-
"The dark comedy", J. L. Styan, Cambridge 1962 (rec. Wanda Lipiec)
-
"Powieści Stanisława Ignacego Witkiewicza. Geneza i struktura", Jerzy Speina, Toruń 1965 (rec. Janusz Degler)
-
"Paradoxe sur le roman", Kléber Haedens, Paris 1964 (rec. Józef Heistein)
-
"Der Doppelroman. Eine literatursystematische Studie über duplikative Erzählstrukturen", Frank C. Maatje, Groningen 1964 (rec. Jan Trzynadlowski)
-
"Razgowor w kupé", R. Nudelman, Moskwa 1964 (rec. Andrzej Zgorzelski)
- Materiały do Słownika rodzajów literackich: [uzupełnienia] Otto F. Babler, kasyda (Józef Bielawski), makama (Józef Bielawski), sira/sirat (Józef Bielawski), agit/ahyt (Stanisława Płaskowicka-Rymkiewiczowa), destan (Stanisława Płaskowicka-Rymkiewiczowa), kosma/koszma (Stanisława Płaskowicka-Rymkiewiczowa), mani (Stanisława Płaskowicka-Rymkiewiczowa), ninni (Stanisława Płaskowicka-Rymkiewiczowa), tislama/tiszłama, (Stanisława Płaskowicka-Rymkiewiczowa), turku (Stanisława Płaskowicka-Rymkiewiczowa), varsagi (Stanisława Płaskowicka-Rymkiewiczowa)
Najnowsze pozycje
-
Materiały do "Słownika rodzajów literackich"
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiu, 1966) -
"Razgowor w kupé", R. Nudelman, Moskwa 1964 [recenzja]
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiu, 1966) -
"Der Doppelroman. Eine literatursystematische Studie über duplikative Erzählstrukturen", Frank C. Maatje, Groningen 1964 [recenzja]
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiu, 1966) -
"Paradoxe sur le roman", Kléber Haedens, Paris 1964 [recenzja]
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiu, 1966) -
"Powieści Stanisława Ignacego Witkiewicza. Geneza i struktura", Jerzy Speina, Toruń 1965 [recenzja]
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiu, 1966) -
"The dark comedy", J. L. Styan, Cambridge 1962 [recenzja]
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiu, 1966) -
Zwischen Maxime und Sprichwort
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiu, 1966) -
Études sur l'évolution de l'esthétique gidienne I: étape de l'autobiographie lyrique
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiu, 1966) -
The grotesque: a method of analysis. With illustrations from Russian writers
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiu, 1966)Dzieło literackie bywa określane jako groteska” wówczas, gdy wywołuje u czytelnika wrażenie absurdalności. Wrażenie to osiągnięte jest w następstwie zastosowania swoistego układu deformacji (w zakresie cech wewnętrznych) ... -
The fantastic and the realistic in literature
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiu, 1966) -
Первый Всeсоюзный Съезд советских писателей. K некоторым историко-теоретическим проблемaм советской драматургии и социалистического реализма
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiu, 1966)The significance of the First Nation-Wide Congress of Soviet Writers in the literary life of the country has been repeatedly stressed in works concerning the history of Soviet literature. Yet, for various reasons, the ... -
On individualist world viev in drama
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiu, 1966)W niniejszym studium próbujemy zbliżyć się do dramatu od czasów Szekspira aż po dzień dzisiejszy z określonego antropologicznego punktu widzenia, który chcemy wykorzystać jako kryterium zarówno strukturalno-estetyczne, ...