Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPytel, Katarzyna
dc.date.accessioned2022-12-08T10:45:43Z
dc.date.available2022-12-08T10:45:43Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn0084-4446
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/44567
dc.description.abstractPóźnośredniowieczna senna wizja jest gatunkiem opierającym się w dużej mierze na ironii, jeśli idzie o jej sposób tworzenia znaczenia. W tym artykule do ironii podchodzi się używając pojęcia krytycznego dystansu, którego ona wymaga od czytelnika (w odróżnieniu od zakodowanej empatii i zaangażowania emocjonalnego). Ten efekt dystansowania osiąga się w "Parliament of Fowls" Chaucera dzięki licznym chwytom takim jak paraleizmy i podobieństwa (na przykład wspólne szczegóły ikonograficzne, powracające motywy i echa słowne w każdej z trzech części wizji), które inicjują proces porównania, przyczyniając się tym samym do osiągnięcia ironicznego dystansu. Ten sam dystans uwidacznia się w niemożności interpretacji trzech niekompatybilnych pojęć miłości, obecnych w tej wizji.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherŁódzkie Towarzystwo Naukowepl_PL
dc.relation.ispartofseriesZagadnienia Rodzajów Literackich;1-2
dc.subjectGeoffrey Chaucerpl_PL
dc.subjectParliament of Fowlspl_PL
dc.subjectironypl_PL
dc.subjectthe Late Medieval visionpl_PL
dc.titleDevices of irony in the Late Medieval vision: The case of Geoffrey Chaucer's "Parliament of Fowls"pl_PL
dc.title.alternativeChwyty ironii w późnośredniowiecznej wizji: Przypadek „Parliament of Fowls” Geoffreya Chaucerapl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number195-208pl_PL
dc.identifier.eissn2451-0335
dc.relation.volume53pl_PL
dc.disciplineliteraturoznawstwopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord