dc.contributor.author | Pytel, Katarzyna | |
dc.date.accessioned | 2022-12-08T10:45:43Z | |
dc.date.available | 2022-12-08T10:45:43Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.issn | 0084-4446 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/44567 | |
dc.description.abstract | Późnośredniowieczna senna wizja jest gatunkiem opierającym się w dużej mierze
na ironii, jeśli idzie o jej sposób tworzenia znaczenia. W tym artykule do ironii podchodzi
się używając pojęcia krytycznego dystansu, którego ona wymaga od czytelnika (w odróżnieniu
od zakodowanej empatii i zaangażowania emocjonalnego). Ten efekt dystansowania
osiąga się w "Parliament of Fowls" Chaucera dzięki licznym chwytom takim jak
paraleizmy i podobieństwa (na przykład wspólne szczegóły ikonograficzne, powracające
motywy i echa słowne w każdej z trzech części wizji), które inicjują proces porównania,
przyczyniając się tym samym do osiągnięcia ironicznego dystansu. Ten sam dystans
uwidacznia się w niemożności interpretacji trzech niekompatybilnych pojęć miłości,
obecnych w tej wizji. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Łódzkie Towarzystwo Naukowe | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Zagadnienia Rodzajów Literackich;1-2 | |
dc.subject | Geoffrey Chaucer | pl_PL |
dc.subject | Parliament of Fowls | pl_PL |
dc.subject | irony | pl_PL |
dc.subject | the Late Medieval vision | pl_PL |
dc.title | Devices of irony in the Late Medieval vision: The case of Geoffrey Chaucer's "Parliament of Fowls" | pl_PL |
dc.title.alternative | Chwyty ironii w późnośredniowiecznej wizji: Przypadek „Parliament of Fowls” Geoffreya Chaucera | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 195-208 | pl_PL |
dc.identifier.eissn | 2451-0335 | |
dc.relation.volume | 53 | pl_PL |
dc.discipline | literaturoznawstwo | pl_PL |