Show simple item record

dc.contributor.authorEllis, Raissa
dc.contributor.editorBurska, Katarzyna
dc.contributor.editorCieśla, Bartłomiej
dc.date.accessioned2022-12-05T15:59:06Z
dc.date.available2022-12-05T15:59:06Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationEllis R., Badanie ironii w komunikacji internetowej – szanse i zagrożenia, [w:] Kreatywność językowa w przekazach internetowych, Burska K., Cieśla B. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019, s. 27-38, https://doi.org/10.18778/8142-461-5.03pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-461-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/44486
dc.descriptionCiekawym zagadnieniem jest użycie ironii w rozmowach internetowych, w których rozmówcy nie widzą ani nie słyszą siebie nawzajem, gdyż odbiorca komunikatu ironicznego polega, jak się wydaje, w dużej mierze na mimice mówiącego, tonie jego głosu. Sposoby radzenia sobie z ograniczeniami nowego medium mogą być podłożem kreatywności językowej. Ironia w komunikacji internetowej pozostaje tematem nowym i niezgłębionym. Autor postanowił zbadać owe zjawisko a najważniejsze wnioski zawarł w niniejszym artykule.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja dofinansowana ze środków rektorskich na działalność kół naukowychpl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBurska K., Cieśla B. (red.), Kreatywność językowa w przekazach internetowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectironiapl_PL
dc.subjectkomunikacja internetowapl_PL
dc.subjectkreatywność językowapl_PL
dc.subjectodbiorcapl_PL
dc.subjectteoria komunikacjipl_PL
dc.titleBadanie ironii w komunikacji internetowej – szanse i zagrożeniapl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2019; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2019pl_PL
dc.page.number27-38pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Warszawskipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-462-2
dc.referencesAustin J.L. [1962], How to Do Things with Words, Harvard University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesBrown P., Levinson S.C. [1999], Politeness: some universals in language usage, [w:] Jaworski A., Coupland N. (red.), The Discourse Reader, Routledge, London, New York, s. 321–335.pl_PL
dc.referencesCrystal D. [2006], Language and the Internet, Cambridge, United Kingdom.pl_PL
dc.referencesCrystal D. [2011], Internet Linguistics. A student guide, Routledge, New York.pl_PL
dc.referencesGerrig R.J., Goldvarg Y. [2000], Additive effects in the perception of sarcasm: Situational disparity and echoic mention, “Metaphor & Symbol”, 15, s. 197–208.pl_PL
dc.referencesGibbs R.W., Jr. [2000], Irony in talk among friends, “Metaphor & Symbol”, 15, s. 5–27.pl_PL
dc.referencesGrice H.P. [1989], Logic and Conversation, [w:] Grice H.P., Studies in the Way of Words, Harvard University Press, Cambridge, Mass. s. 22–40.pl_PL
dc.referencesHancock J.T. [2004], Verbal Irony Use in Face-To-Face and Computer-Mediated Conversations, “Journal of Language and Social Psychology”, 23 (4), s. 447–463.pl_PL
dc.referencesHouston K. [2013], Shady Characters: The Secret Life of Punctuation, Symbols, and Other Typographical Marks, Norton & Company, New York.pl_PL
dc.referencesKreuz R.J., Roberts R.M. [1995], Two cues for verbal irony: Hyperbole and the ironic tone of voice, “Metaphor & Symbolic Activity”, 10, s. 21–31.pl_PL
dc.referencesKreuz R.J. [1996], The use of verbal irony: Cues and constraints, [w:] Metaphor: Implications and applications, Mio J.S., Katz A.N. (red.), Lawrence Erlbaum, Mahwah, New York.pl_PL
dc.referencesKreuz R. [2000], The production and processing of verbal irony, “Metaphor & Symbol”, 15, s. 99–107.pl_PL
dc.referencesKumon-Nakamura S., Glucksberg S., Brown M. [1995], How about another piece of pie: The allusional pretense theory of discourse irony, “Journal of Experimental Psychology: General”, 124, s. 3–21.pl_PL
dc.referencesLeech G.N. [1983], Principles of Pragmatics, Longman, London.pl_PL
dc.referencesWalther J.B. (1992), Interpersonal effects in computer-mediated interaction: A relational Perspective, “Communication Research”, 19, s. 52–90.pl_PL
dc.referencesWalther J.B., Burgoon, J.K. (1992), Relational communication in computer-mediated interaction, “Human Communication Research”, 19, s. 50–88.pl_PL
dc.referencesWilson D., Sperber D. [1992], On verbal irony, “Lingua”, 87, s. 53–76.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-461-5.03
dc.disciplinenauki o komunikacji społecznej i mediachpl_PL
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe