Show simple item record

dc.contributor.authorJastrzębska, Joanna
dc.contributor.editorKowalska, Jolanta Elżbieta
dc.contributor.editorMakarczuk, Anna
dc.contributor.editorMaszorek-Szymala, Anna
dc.contributor.editorKaźmierczak, Arkadiusz
dc.date.accessioned2022-11-22T12:14:56Z
dc.date.available2022-11-22T12:14:56Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationJastrzębska J., Absencja na lekcjach wychowania fizycznego wśród uczniów klas licealnych, [w:] Współczesne problemy kultury fizycznej i zdrowotnej, J. E. Kowalska, A. Makarczuk, A. Maszorek-Szymala, A. Kaźmierczak (red.), WUŁ, Łódź 2022, https://doi.org/10.18778/8220-945-7.04pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-945-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/44253
dc.description.abstractCelem badań własnych była ocena zjawiska absencji na lekcjach wychowania fizycznego u młodzieży uczęszczającej do liceum, z podziałem na płeć respondentów. Zastosowano metodę sondażu diagnostycznego, badaniami ankietowymi objęto 51 losowo wybranych uczniów w wieku 14‒18 lat łódzkiego liceum ogólnokształcącego. Wyniki badań poddano analizie statystycznej, oceniając istotność statystyczną różnic. Wyniki wskazują, iż dziewczęta rzadziej i niechętnie uczestniczą w lekcjach wychowania fizycznego w porównaniu z chłopcami. W mniejszym stopniu niż chłopcy mają świadomość korzyści płynących z aktywności fizycznej dla zdrowia oraz prawidłowego rozwoju organizmu.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofWspółczesne problemy kultury fizycznej i zdrowotnej;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectabsencjapl_PL
dc.subjectwychowanie fizycznepl_PL
dc.subjectuczeń-licealistapl_PL
dc.subjectnauczyciel wfpl_PL
dc.titleAbsencja na lekcjach wychowania fizycznego wśród uczniów klas licealnychpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number53-66pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Centrum Kształcenia Pedagogów Sportupl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-946-4
dc.referencesBatorzyńska P., Nowacka A., Frekwencja oraz główne przyczyny zwolnień uczniów w lekcjach wychowania fizycznego, „Roczniki Naukowe Wyższej Szkoły Wychowania Fizycznego i Turystyki w Białymstoku”, Kwartalnik 2018, nr 1(23), red. D. Sokołowska, H. Hanusz, s. 47–48.pl_PL
dc.referencesJastrzębska J., Zjawisko absencji na lekcjach wychowania fizycznego wśród uczniów klas licealnych, praca magisterska, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2021.pl_PL
dc.referencesŁobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2009.pl_PL
dc.referencesMaszorek-Szymala A., Nauczyciel, trener, wychowawca w kształtowaniu sportowych postaw w społeczeństwie jako środowisku sprzyjającemu kulturze fizycznej, [w:] Współczesne trendy optymalizacji szkolenia sportowego. Księga Jubileuszowa Profesora Henryka Sozańskiego, red. J. Sadowski, Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie, Filia w Białej Podlaskiej, Biała Podlaska 2019.pl_PL
dc.referencesMaszorek-Szymala A., Podstawy statystyki dla studentów i nauczycieli, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2007.pl_PL
dc.referencesMaszorek-Szymala A., Gumola K., Zachowania prozdrowotne licealistów na tle wybranych miast, [w:] Pedagogiczny wymiar kultury fizycznej i zdrowotnej w życiu współczesnego człowieka, red. A. Kaźmierczak i in., Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.pl_PL
dc.referencesMaszorek-Szymala A., Iwanicka I., Surosz A., Dbałość o zdrowie dzieci i młodzieży Łódzkiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie, [w:] Aktywność ruchowa ludzi w różnym wieku, red. D. Umiastowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2018.pl_PL
dc.referencesNajwyższa Izba Kontroli, NIK o wychowaniu fizycznym w szkołach, 2013.pl_PL
dc.referencesRobacha J., Kowalska J., Kaźmierczak A., Wybrane zachowania w zakresie zdrowia fizycznego gimnazjalistów w województwie łódzkim, [w:] Paradygmaty współczesnej kultury fizycznej i zdrowotnej, red. A. Kaźmierczak i in., Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.pl_PL
dc.referencesUmiastowska D., Kształtowanie prozdrowotnych postaw dzieci i młodzieży w szkolnym wychowaniu fizycznym, [w:] Paradygmaty współczesnej kultury fizycznej i zdrowotnej, red. A. Kaźmierczak i in., Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.pl_PL
dc.referencesWodnicka E., Rola nauczyciela wychowania fizycznego w kształtowaniu pozytywnych postaw wobec kultury fizycznej, Lider, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesWoynarowska B., Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesWoynarowska B., Mazur J., Oblacińska A., Uczestnictwo uczniów w lekcjach wychowania fizycznego w szkołach w Polsce, „Hygeia Public Health” 2015, nr 50(1).pl_PL
dc.referencesZalecane działania polityczne wspierające aktywność fizyczną wpływającą pozytywnie na zdrowie. Wytyczne UE dotyczące aktywności fizycznej, Bruksela 2008.pl_PL
dc.referenceshttp://www.socscistatistics.com/tests/Default.aspx [dostęp: 22.09.2021].pl_PL
dc.referenceshttps://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/341120/WHO-EURO-2021-1204-40953-58211-pol.pdf [dostęp: 20.12.2021].pl_PL
dc.referenceshttps://encyklopedia.pwn.pl/szukaj/wychowanie%20fizyczne.html [dostęp: 22.09.2021].pl_PL
dc.referenceshttps://www.awf.edu.pl/uczelnia/aktualnosci/ii-etap-programu-wf-z-awf-aktywny-powrot-do-szkoly [dostęp: 14.01.2022].pl_PL
dc.contributor.authorEmailjoanna.jastrzebska@now.uni.lodz.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-945-7.04


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe