dc.contributor.author | Jastrzębska, Joanna | |
dc.contributor.editor | Kowalska, Jolanta Elżbieta | |
dc.contributor.editor | Makarczuk, Anna | |
dc.contributor.editor | Maszorek-Szymala, Anna | |
dc.contributor.editor | Kaźmierczak, Arkadiusz | |
dc.date.accessioned | 2022-11-22T12:14:56Z | |
dc.date.available | 2022-11-22T12:14:56Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Jastrzębska J., Absencja na lekcjach wychowania fizycznego wśród uczniów klas licealnych, [w:] Współczesne problemy kultury fizycznej i zdrowotnej, J. E. Kowalska, A. Makarczuk, A. Maszorek-Szymala, A. Kaźmierczak (red.), WUŁ, Łódź 2022, https://doi.org/10.18778/8220-945-7.04 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8220-945-7 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/44253 | |
dc.description.abstract | Celem badań własnych była ocena zjawiska absencji na lekcjach wychowania
fizycznego u młodzieży uczęszczającej do liceum, z podziałem na płeć respondentów.
Zastosowano metodę sondażu diagnostycznego, badaniami ankietowymi objęto 51 losowo
wybranych uczniów w wieku 14‒18 lat łódzkiego liceum ogólnokształcącego. Wyniki badań
poddano analizie statystycznej, oceniając istotność statystyczną różnic.
Wyniki wskazują, iż dziewczęta rzadziej i niechętnie uczestniczą w lekcjach wychowania
fizycznego w porównaniu z chłopcami. W mniejszym stopniu niż chłopcy mają świadomość korzyści
płynących z aktywności fizycznej dla zdrowia oraz prawidłowego rozwoju organizmu. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Współczesne problemy kultury fizycznej i zdrowotnej; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | absencja | pl_PL |
dc.subject | wychowanie fizyczne | pl_PL |
dc.subject | uczeń-licealista | pl_PL |
dc.subject | nauczyciel wf | pl_PL |
dc.title | Absencja na lekcjach wychowania fizycznego wśród uczniów klas licealnych | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 53-66 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Centrum Kształcenia Pedagogów Sportu | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8220-946-4 | |
dc.references | Batorzyńska P., Nowacka A., Frekwencja oraz główne przyczyny zwolnień uczniów w lekcjach wychowania fizycznego, „Roczniki Naukowe Wyższej Szkoły Wychowania Fizycznego i Turystyki w Białymstoku”, Kwartalnik 2018, nr 1(23), red. D. Sokołowska, H. Hanusz, s. 47–48. | pl_PL |
dc.references | Jastrzębska J., Zjawisko absencji na lekcjach wychowania fizycznego wśród uczniów klas licealnych, praca magisterska, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2021. | pl_PL |
dc.references | Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2009. | pl_PL |
dc.references | Maszorek-Szymala A., Nauczyciel, trener, wychowawca w kształtowaniu sportowych postaw w społeczeństwie jako środowisku sprzyjającemu kulturze fizycznej, [w:] Współczesne trendy optymalizacji szkolenia sportowego. Księga Jubileuszowa Profesora Henryka Sozańskiego, red. J. Sadowski, Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie, Filia w Białej Podlaskiej, Biała Podlaska 2019. | pl_PL |
dc.references | Maszorek-Szymala A., Podstawy statystyki dla studentów i nauczycieli, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2007. | pl_PL |
dc.references | Maszorek-Szymala A., Gumola K., Zachowania prozdrowotne licealistów na tle wybranych miast, [w:] Pedagogiczny wymiar kultury fizycznej i zdrowotnej w życiu współczesnego człowieka, red. A. Kaźmierczak i in., Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016. | pl_PL |
dc.references | Maszorek-Szymala A., Iwanicka I., Surosz A., Dbałość o zdrowie dzieci i młodzieży Łódzkiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie, [w:] Aktywność ruchowa ludzi w różnym wieku, red. D. Umiastowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2018. | pl_PL |
dc.references | Najwyższa Izba Kontroli, NIK o wychowaniu fizycznym w szkołach, 2013. | pl_PL |
dc.references | Robacha J., Kowalska J., Kaźmierczak A., Wybrane zachowania w zakresie zdrowia fizycznego gimnazjalistów w województwie łódzkim, [w:] Paradygmaty współczesnej kultury fizycznej i zdrowotnej, red. A. Kaźmierczak i in., Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011. | pl_PL |
dc.references | Umiastowska D., Kształtowanie prozdrowotnych postaw dzieci i młodzieży w szkolnym wychowaniu fizycznym, [w:] Paradygmaty współczesnej kultury fizycznej i zdrowotnej, red. A. Kaźmierczak i in., Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011. | pl_PL |
dc.references | Wodnicka E., Rola nauczyciela wychowania fizycznego w kształtowaniu pozytywnych postaw wobec kultury fizycznej, Lider, Kraków 2004. | pl_PL |
dc.references | Woynarowska B., Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012. | pl_PL |
dc.references | Woynarowska B., Mazur J., Oblacińska A., Uczestnictwo uczniów w lekcjach wychowania fizycznego w szkołach w Polsce, „Hygeia Public Health” 2015, nr 50(1). | pl_PL |
dc.references | Zalecane działania polityczne wspierające aktywność fizyczną wpływającą pozytywnie na zdrowie. Wytyczne UE dotyczące aktywności fizycznej, Bruksela 2008. | pl_PL |
dc.references | http://www.socscistatistics.com/tests/Default.aspx [dostęp: 22.09.2021]. | pl_PL |
dc.references | https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/341120/WHO-EURO-2021-1204-40953-58211-pol.pdf [dostęp: 20.12.2021]. | pl_PL |
dc.references | https://encyklopedia.pwn.pl/szukaj/wychowanie%20fizyczne.html [dostęp: 22.09.2021]. | pl_PL |
dc.references | https://www.awf.edu.pl/uczelnia/aktualnosci/ii-etap-programu-wf-z-awf-aktywny-powrot-do-szkoly [dostęp: 14.01.2022]. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | joanna.jastrzebska@now.uni.lodz.pl | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8220-945-7.04 | |