Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSroka, Jakub
dc.contributor.editorBiernacka, Michalina
dc.contributor.editorKaźmierczak, Paulina
dc.contributor.editorBanach, Agnieszka
dc.date.accessioned2022-09-08T15:35:47Z
dc.date.available2022-09-08T15:35:47Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationSroka J., Wujek GOOGLE ma dziś próbę chóru – o ludycznych technikach wprowadzania i utrwalania słownictwa na lekcjach języka obcego, [w:] Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Biernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, s. 93-101, http://dx.doi.org/10.18778/8220-114.7.07pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-114-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/43102
dc.description.abstractNiniejszy artykuł dotyczy ludycznych technik wprowadzania i utrwalania słownictwa, wykorzystywanych przeze mnie na lekcjach języka obcego – angielskiego (dla uczniów polskich) oraz polskiego (dla cudzoziemców). W artykule opisałem, na czym te techniki polegają, w jaki sposób doszło do ich powstania, w jakich warunkach mogą zostać wykorzystane oraz co dzięki nim dydaktyk może osiągnąć. We wnioskach zaprezentowane zostały stosowne refleksje płynące z wykorzystywania technik wprowadzania i utrwalania leksyki oraz uwagi i sugestie dla nauczycieli, które pomogą w realizacji zadania za pomocą wybranej techniki.pl_PL
dc.description.abstractThe article presents the ludic technics the author uses during introducing and consolidating vocabulary in a foreign language classes. It provides a description of what these methods are about, how they were created, under what circumstances they could be used and what didactics could achieve thanks to them. The Conclusions show relevant reflections about using several introducing and consolidating vocabulary technics, comments and suggestions for teachers that will help them in the implementation task with the use of chosen methods.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBiernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectjęzykoznawstwopl_PL
dc.subjectnauczanie języków obcychpl_PL
dc.subjectglottodydaktykapl_PL
dc.subjectdydaktykapl_PL
dc.subjectlinguisticspl_PL
dc.subjectteaching foreign languagespl_PL
dc.subjectglottodidacticspl_PL
dc.subjectdidacticspl_PL
dc.titleWujek GOOGLE ma dziś próbę chóru – o ludycznych technikach wprowadzania i utrwalania słownictwa na lekcjach języka obcegopl_PL
dc.title.alternativeUncle GOOGLE Has a Choir Rehearsal Today – About Ludical Technics of Introducing and Consolidating Vocabulary During Foreign Language Classespl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2020; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2020pl_PL
dc.page.number93-101pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Dialektologii Polskiej i Logopedii, ul. Pomorska 171/173, 91-404 Łódźpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-115-4
dc.referencesDale E., 1946, Audio-visual methods in teaching, New York.pl_PL
dc.referencesFontana D., 1998, Psychologia dla nauczycieli, Poznań, s. 54–58.pl_PL
dc.referencesHigbee K. L., 2008, Your memory: how it works and how to improve it, New York.pl_PL
dc.referencesNęcka E., Orzechowski J., Szymura B., 2013, Psychologia poznawcza, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRochovska I., 2011, Znaczenie zabawy w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym, „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce: kwartalnik dla nauczycieli”, nr 2–3.pl_PL
dc.referenceshttp 1: https://helendoron.pl/hdblog/powiedz-mi-a-zapomne-pokaz-mi-a-zapamta-pozwol-mi-zrobic-a-zrozumiem/ [27.08.2019].pl_PL
dc.referenceshttp 2: https://translate.google.pl/ [27.08.2019].pl_PL
dc.referenceshttp 3: https://play.google.com/store/search?q=ko%C5%82o%20fortuny&hl=pl [27.08.2019].pl_PL
dc.contributor.authorEmailjakub.sroka@unilodz.eupl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-114.7.07
dc.disciplinejęzykoznawstwopl_PL
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe