Show simple item record

dc.contributor.authorCzajkowska, Maria
dc.date.accessioned2022-08-19T07:46:41Z
dc.date.available2022-08-19T07:46:41Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationCzajkowska M., Rozproszenie władzy w uczelniach publicznych jako odpowiedź na wyzwania współczesności, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, https://doi.org/10.18778/8088-355-0pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-355-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/42836
dc.description„Problematyka związana z funkcjonowaniem wyższych uczelni publicznych i – szerzej – roli edukacji akademickiej stała się niezwykle popularna, ale i ważna. Prowadzenie uporządkowanej, obiektywnej, opartej na faktach i analizach dyskusji jest niezwykle cennym oraz potrzebnym działaniem. Z tego punktu widzenia książka Marii Czajkowskiej to niezwykle wartościowe dzieło, stanowiące istotny wkład w tę dyskusję. Autorka porusza kwestie zmian społecznych, kulturowych i organizacyjnych mających istotny wpływ na funkcjonowanie współczesnej uczelni wyższej. […] Książka jest warta polecenia również z tego względu, że Maria Czajkowska, odwołując się do bogatych i niezwykle fachowo przeprowadzonych badań, formułuje praktyczne rekomendacje dotyczące omawianych zagadnień”. Prof. dr hab. Tomasz Czapla „W pracy poruszono niezwykle aktualną tematykę sprawowania władzy w uczelniach publicznych. […] Jest to udana, aktualna i świeża próba refleksji nad tą problematyką. Jestem przekonany, że książka będzie stanowić znakomitą pomoc dla studentów studiów magisterskich i doktoranckich podejmujących własne badania w tym zakresie, wykładowców, a także wszystkich zainteresowanych sprawowaniem władzy i zarządzaniem w sektorze edukacyjnym”. Prof. dr hab. Łukasz Sułkowskipl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectuczelnia publicznapl_PL
dc.subjectwładza w organizacjipl_PL
dc.titleRozproszenie władzy w uczelniach publicznych jako odpowiedź na wyzwania współczesnościpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Maria Czajkowska, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number210pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania, 90-237 Łódź, ul. Matejki 22/26pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-356-7
dc.referencesAdair J., Być liderem, Petit, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesAdair J., Przywództwo i motywacja, [w:] D. M. Stewart (red.), Praktyka kierowania. Jak kierować sobą, innymi i firmą, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesAltbach P. G., Reisberg L., Rumbley L. E., Trends in Global Higher Education: Tracking an Academic Revolution. A Report Prepared for the UNESCO 2009 World Conference on Higher Education, Published with support from SIDA/SAREC, Paris 2009.pl_PL
dc.referencesAniszewska G., Rola kultury organizacyjnej w zarządzaniu, „Przegląd Organizacji” 2004, nr 1.pl_PL
dc.referencesAriño A., Torre J. de la, Smith Ring P., Relational quality. Managing trust in corporate alliances, “California Management Review” 2001, vol. 44, no. 1.pl_PL
dc.referencesArmstrong M., A handbook of human resources management, 10th ed., London–Philadelphia 2006.pl_PL
dc.referencesArystoteles, Dzieła wszystkie, t. 1–6,Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesAshkenas R., Nowe szaty organizacji, [w:] F. Hesselbein, M. Goldsmith, R. Beckhard (red.), Organizacja przyszłości, Business Press, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesBabbie E., Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesBachmann R., Zaheer A., Introduction, [w:] R. Bachmann, A. Zaheer (eds.), Handbook of Advances in Trust Research, Edward Elgar, Cheltenham 2013.pl_PL
dc.referencesBandura A., Toward a Psychology of Human Agency, “Perspectives on Psychological Science” 2006, vol. 1, no. 2.pl_PL
dc.referencesBarnett R., Realizing the University in an Age of Supercomplexity, Open University Press, Buckingham 2000.pl_PL
dc.referencesBatorski J., Organizacja efektywnie ucząca się, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2002.pl_PL
dc.referencesBauman Z., 44 listy ze świata płynnej nowoczesności, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2011.pl_PL
dc.referencesBauman Z., Płynna nowoczesność, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2000.pl_PL
dc.referencesBeck U., Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej nowoczesności, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesBeck U., Społeczeństwo światowego ryzyka. W poszukiwaniu utraconego bezpieczeństwa, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesBeck U., Giddens A., Lash S., Modernizacja refleksyjna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesBennis W., Goleman D., O’Toole J., Przejrzystość w biznesie, MT Biznes, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesBiały K., Przemiany współczesnego uniwersytetu – od idei von Humboldta do modelu uczelni przedsiębiorczej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.pl_PL
dc.referencesBielski M., Organizacje: istota, struktury, procesy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1997.pl_PL
dc.referencesBińczyk E., O czym szepcze władza (w ujęciu Michela Foucaulta), „Przegląd Artystyczno-Literacki” 1999, nr 9.pl_PL
dc.referencesBittel L. R., Krótki kurs zarządzania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Londyn 1998.pl_PL
dc.referencesBjerke B., Kultura a style przywództwa. Zarządzanie w warunkach globalizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesBlackburn S., Oksfordzki słownik filozoficzny, Książka i Wiedza, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesBlanchard K., Empowerment through boundaries, “Executive Edge Newsletter” 1996 (July), vol. 27, issue 7.pl_PL
dc.referencesBlanchard K., Przywództwo wyższego stopnia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesBlanchard K., Carlos J. P., Randolph A., Empowerment. Odkryj ukrytą moc Twoich pracowników!, Helion, Gliwice 2012.pl_PL
dc.referencesBlanchard K., Carlos J. P., Randolph A., The 3 Keys to Empowerment. Release the Power within People for Astonishing Results, Berrett-Koehler Publishers, San Francisco 2009.pl_PL
dc.referencesBlanchard K., Johnson S., The One Minute Manager, HarperCollins Publishers, London 2011.pl_PL
dc.referencesBlanchard K., O’Connor M., Zarządzanie poprzez wartości, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesBlanchard K., Olmstead C., Lawrence M., Trust Works. Four Keys to Building Lasting Relationships, HarperCollins Publishers, London 2013.pl_PL
dc.referencesBlanchard K., Ridge G., Jak zwyciężać w pracy. Przywództwo wyższego stopnia w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesBlanchard K., Zigarmi P., Zigarmi D., Jednominutowy Menedżer i przywództwo. Przywództwo sytuacyjne i lepsza komunikacja na linii przełożony – podwładny, MT Biznes, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesBlau P. M., Exchange and Power in Social Life, J. Wiley, New York 1964.pl_PL
dc.referencesBlock P., The Empowered Manager. Positive Political Skills at Work, Jossey-Bass Publishers, San Francisco 1987.pl_PL
dc.referencesBodzioch K., Pokolenie C – nowa odsłona pokolenia Y? http://hrstandard.pl/2012/01/04/pokolenie-c-nowa-odslona-pokolenia-y [dostęp: 13.04.2015].pl_PL
dc.referencesBochno E., Szkolne zasoby zaufania, [w:] M. Dudzikowa, S. Jaskulska, R. Wawrzyniak-Beszterda, E. Bochno, I. Bochno, K. Knasiecka-Falbierska, M. Marciniak (red.), Kapitał społeczny w szkołach różnego szczebla. Diagnoza i uwarunkowania, Impuls, Kraków 2011.pl_PL
dc.referencesBoguszewski R. (oprac.), Zaufanie w relacjach międzyludzkich, Komunikat Fundacji Centrum Badania Opinii Społecznej nr 29/2014, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesBorkowski T., Dyskusja, [w:] Krytyczna teoria organizacji, z. 3, seminaria: „Zaufanie: podstawa relacji społecznych”, „Normy etyczne a normy sprawnościowe w zarządzaniu, biznesie i gospodarce. Ewolucja państwa opiekuńczego”, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesBoyatzis R. E., McKee A., Przywództwo bez władzy, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.pl_PL
dc.referencesBralczyk J. (red.), Słownik 100 tysięcy potrzebnych słów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesBratnicki M., Kordel P., Budowanie zaufania w celu przezwyciężenia poczucia zagrożenia wobec zmian organizacyjnych, [w:] J. Skalik (red.), Zmiana warunkiem sukcesu. Opór wobec zmian. Szansa czy zagrożenie?, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu nr 842, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2000.pl_PL
dc.referencesBuckingham M., Engaging Generation Y, “T + D” 2006 (August), vol. 60.pl_PL
dc.referencesCabak A., Badanie nadmiernej pewności siebie oraz preferencji ryzyka wśród profesjonalnych i nieprofesjonalnych uczestników rynku wraz z próbą wskazania powiązań badanych fenomenów, “Polish Journal of Economic Psychology” 2013, no. 4.pl_PL
dc.referencesCameron K. S., Quinn R. E., Kultura organizacyjna – diagnoza i zmiana, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesCastells M., Koniec tysiąclecia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesCastells M., Siła tożsamości, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesCastells M., Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesChan K. W., Mauborgne R., Chcesz, by pracownicy dali z siebie wszystko? Graj fair!, „Harvard Business Review Polska” 2004 (marzec).pl_PL
dc.referencesClark B. R., Creating Entrepreneurial Universities: Organisational Pathways to Transformation, Pergamon Press for International Association of Universities, Oxford 1998.pl_PL
dc.referencesCollins W., English Dictionary, HarperCollins Publisher, London 1997.pl_PL
dc.referencesCovey S. M. R., Zasady skutecznego przywództwa, Wydawnictwo Medium, Gdańsk 2004.pl_PL
dc.referencesCovey S. M. R., Merrill R. R., Szybkość zaufania, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2009.pl_PL
dc.referencesCovey S. M. R., Link G., Merrill R. R., Mądre zaufanie, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2013.pl_PL
dc.referencesCzajkowska M., Contemporary tendencies in developing organizational leadership, in view of individual freedom, [w:] M. Chodorek (ed.), Intra-Organizational Conditions for Shaping Positive Organizational Potential, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2011.pl_PL
dc.referencesCzajkowska M., Kultura organizacyjna oparta na zaufaniu, [w:] Ł. Sułkowski, C. Sikorski (red.), Metody zarządzania kulturą organizacyjną, Difin, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesCzajkowska M., Zaufanie w organizacji – filozoficzny zarys podstaw zagadnienia, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica” 2010, nr 234.pl_PL
dc.referencesCzapla T. P., Modelowanie kompetencji pracowniczych w organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.pl_PL
dc.referencesCzarnecka-Wójcik E., Wójcik M., Władza menedżerska i przywództwo, Śląska Wyższa Szkoła Zarządzania im. gen. Jerzego Ziętka w Katowicach, Katowice 2004.pl_PL
dc.referencesCzarnecki J. S., Stereotypy w zarządzaniu szkołą, [w:] S. M. Kwiatkowski, J. M. Michalak (red.), Przywództwo edukacyjne w teorii i praktyce, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesCzarnecki J. S., Tworzenie kapitału społecznego, „Master of Business Administration” 2007, no. 3 (86).pl_PL
dc.referencesDaft R. L., Organization Theory and Design, South-Western Engage Learning, Mason 2010.pl_PL
dc.referencesDavies J. L., The Emergence of Entrepreneurial Cultures in European Universities, “Higher Education Management” 2001, vol. 13, no. 2.pl_PL
dc.referencesDąbrowski T. J., Reputacja przedsiębiorstwa. Tworzenie kapitału zaufania, Wolters Kluwer business, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesDe Pree M., Przywództwo jest sztuką, Business Press, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesDeering A., Dilts R., Russell J., Przywództwo Alfa. Narzędzia dla liderów biznesu, którzy oczekują więcej od życia, Wolters Kluwer business, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesDelanty G., Academic identities and institutional change, [w:] R. Barnett, R. Di Napoli (eds.), Changing Identities in Higher Education. Voicing Perspectives, Routledge, New York 2008.pl_PL
dc.referencesDi Piazza S. A. Jr., Eccles R. G., Building Public Trust. The Future od Corporate Reporting, John Wiley & Sons, New York 2002.pl_PL
dc.referencesDiagnoza stanu szkolnictwa wyższego w Polsce, Ernst & Young Business Advisory, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesDidier J., Słownik filozofii, Wydawnictwo „Książnica”, Katowice 1996.pl_PL
dc.referencesDirks K. T., Three fundamental questions retarding trust in leaders, [w:] R. Bachmann, A. Zaheer (eds.), Handbook of Trust Research, Edward Elgar, Cheltenham 2006.pl_PL
dc.referencesDrucker P. F., Management Challenges for the 21st Century, Butterworth Heinemann, Oxford 2002.pl_PL
dc.referencesDrucker P. F., Myśli przewodnie Druckera, MT Biznes, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesDrucker P. F., Przedmowa. Zbyt wielu generałów uszło z życiem, [w:] F. Hesselbein, M. Goldsmith, R. Beckhard (red.), Lider przyszłości, Business Press, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesDrugi Światowy Raport nt. Różnorodności i Dialogu Kulturowego, UNESCO 2009 http://www.unesco.pl/rok-zblizenia-kultur/raport-o-roznorodnosci-kulturowej [dostęp: 10.05.2015].pl_PL
dc.referencesDuBrin A. J., Praktyczna psychologia zarządzania, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1979.pl_PL
dc.referencesDyduch W., Składniki i wymiary kapitału społecznego organizacji, „Organizacja i Kierowanie” 2004, nr 1 (115).pl_PL
dc.referencesDziałoszyński B. (red.), Filozofia i etyka – słowniki tematyczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesElliott A., Współczesna teoria społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesEncyklopedia organizacji i zarządzania, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1981.pl_PL
dc.referencesEncyklopedia PWN, Wydawnictwo PWN www. http://encyklopedia.pwn.pl.Fazlagić J. A., Charakterystyka pokolenia Y, „e-Mentor” 2008, nr 3 (25).pl_PL
dc.referencesFeynman R. P., Pan raczy żartować, panie Feynman!, Wydawnictwo Znak, Kraków 1996.pl_PL
dc.referencesFive tips for managing’ generation Y, vol. 202, From the University of Queensland report “Generation Y As Hospitality Employees”, Caterer & Hotelkeeper, 24.08.2012.pl_PL
dc.referencesFrench J. R. P., Raven B., The Bases of Social Power, [w:] D. Cartwright (ed.), Studies in Social Power, University of Michigan Press, Ann Arbor 1959 http://www.valuebasedmanagement.net/methods_french_raven_bases_social_power.html [dostęp: 2.05.2015].pl_PL
dc.referencesFrykowski M., Zaufanie społeczne mieszkańców Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2005.pl_PL
dc.referencesFukuyama F., Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dobrobytu, PWN, Warszawa–Wrocław 1997.pl_PL
dc.referencesGershon D., Straub G., The art of creating your life as you want it, Sterling, New York–London 2011.pl_PL
dc.referencesGiddens A., Konsekwencje nowoczesności, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesGiddens A., Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesGitomer J., Turkusowa książeczka zaufania. Jak je zdobyć, wzmacniać i utrzymać, by stać się zaufanym doradcą w biznesie i w życiu, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesGliszczyńska X., Poczucie sprawstwa, [w:] X. Gliszczyńska (red.), Człowiek jako podmiot życia społecznego, Wydawnictwo Polskiej Akademii Nauk Ossolineum, Wrocław–Warszawa–Kraków–Gdańsk–Łódź 1983.pl_PL
dc.referencesGobillot E., Przywództwo przez integrację. Budowanie sprawnych organizacji dla ludzi, osiągania efektywności i zysku, Wolters Kluwer business, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesGoćkowski J., Uniwersytet i tradycja w nauce, Wydawnictwo i Drukarnia Secesja, Kraków 1999.pl_PL
dc.referencesGoffee R., Jones G., Dlaczego ktoś miałby cię uważać za swojego przywódcę?, [w:] O przywództwie, Harvard Business Review, ICAN Institute, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesGoldsmith M., Greenberg C. L., Robertson A., Hu-Chan M., Globalni liderzy – kolejna generacja, MT Biznes, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesGoleman D., Co czyni Cię przywódcą?, [w:] Harvard Business Review. Atrybuty przywódcy, Helion, Gliwice 2006.pl_PL
dc.referencesGoodin R. E., Pettit F. (red.), Przewodnik po współczesnej filozofii politycznej, Książka i Wiedza, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesGórniewicz J., Szkolnictwo wyższe w Polsce po 1990 roku – sukces czy porażka systemu politycznego, [w:] J. Górniewicz, P. Piotrowski, M. Warmiński (red.), Szkolnictwo wyższe. Przekroje współczesnych problemów, Centrum Badań Społecznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Katedra Teorii Wychowania UWM, Olsztyn 2013.pl_PL
dc.referencesGranovetter M., The idea of advancement in theories of social evolution and development, “The American, Journal of Sociology” 1979 (November), vol. 85, no. 3.pl_PL
dc.referencesGriffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesGrudzewski W. M., Hejduk I. K., Zaufanie w kreowaniu strategii przedsiębiorstwa, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie” 2007, nr 2 (3).pl_PL
dc.referencesGrudzewski W. M., Hejduk I. K., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych, Difin, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesGrudzewski W. M., Hejduk I. K., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Zarządzanie zaufaniem w przedsiębiorstwie. Koncepcja, narzędzia, zastosowania, Wolters Kluwer business, Kraków 2009.pl_PL
dc.referencesHall T., Janman K., The Leadership Illusion. The Importance of Context and Connections, Palgrave Macmillan, London 2010.pl_PL
dc.referencesHamer M., Dusza nowej organizacji, [w:] F. Hesselbein, M. Goldsmith, R. Beckhard (red.), Organizacja przyszłości, Business Press, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesHandy Ch., Wiek paradoksu. W poszukiwaniu sensu przyszłości, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesHardin R., Zaufanie, Sic!, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesHarrington A., Marshall B. L., Müller H.-P., Encyclopedia of social theory, Routledge Taylor & Francis Group, London–New York 2006.pl_PL
dc.referencesHarrison S., Przyzwoitość w zarządzaniu. Jak małe gesty budują wielkie firmy, Wolters Kluwer business, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesHatch M. J., Kostera M., Koźmiński A. K., Trzy oblicza przywództwa. Menedżer. Artysta. Kapłan, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesHeimans J., Timms H., Understanding “New Power”, “Harvard Business Review” 2014 (December) https://hbr.org/2014/12/understanding-new-power [dostęp: 5.05.2015].pl_PL
dc.referencesHejwosz D., Edukacja uniwersytecka i kreowanie elit społecznych, Impuls, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesHirsch D., Budowanie zaufania jako podstawa funkcjonowania społecznie odpowiedzialnego biznesu, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Warszawa 2010 http://dhirsch.pl/publications/article [dostęp: 2.05.2015].pl_PL
dc.referencesHobbes T., Lewiatan, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Kraków 1954.pl_PL
dc.referencesHoey J., Nault E. W., Trust: The Missing Ingredient in Assessment, “International Journal of Engineering Education” 2002, vol. 18, no. 2.pl_PL
dc.referencesHofstede G., Kultury i organizacje, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesHonderich T. (red.), Encyklopedia filozofii, t. 2, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1999.pl_PL
dc.referencesJanuszkiewicz K. i zesp., Zachowania ludzi w organizacji. Uwarunkowania i kierunki ewolucji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012.pl_PL
dc.referencesJones G. R., Tworzenie organizacji przywódczej z misją uczenia się, [w:] F. Hesselbein, M. Goldsmith, R. Beckhard (red.), Organizacja przyszłości, Business Press, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesJóźwiak J., Model uczelni przedsiębiorczej a model tradycyjny – doświadczenia polskie, „Nauka i Szkolnictwo Wyższe” 2003, nr 1 (21).pl_PL
dc.referencesJuchnowicz M., Zaufanie organizacyjne, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie” 2007, nr 2.pl_PL
dc.referencesKaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesKamińska-Szmaj I. (red.), Słownik wyrazów obcych, Wydawnictwo Europa, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesKaplan B., Kaiser R., Wszechstronny lider. Wykorzystaj swoje mocne strony do maksimum, Wolters Kluwer business, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesKarczewski L., Założenia kulturowe – zaufanie – zarządzanie zasobami ludzkimi w Stanach Zjednoczonych i w Japonii, „Prakseologia” 2003, nr 143.pl_PL
dc.referencesKets de Vries M., The Leadership Mystique. Leading Behavior in the Human Enterprise, Pearson Education, Glasgow 2006.pl_PL
dc.referencesKieraciński P., Samodzielność wydziałów i jedność uniwersytetu https://forumakademickie.pl/fa/2015/04/samodzielnosc-wydzialow-i-jednosc-uniwersytetu,FA 04/2015 [dostęp: 29.04.2015].pl_PL
dc.referencesKlonowska-Szałek A., Żegnaj X i Y. Witaj C! Nowe pokolenie zmienia rynek pracy http://hrstandard.pl/2011/09/21/zegnaj-x-i-y-witaj-c-nowe-pokolenie-zmienia-rynek-pracy [dostęp: 13.04.2015].pl_PL
dc.referencesKoc J., Pokolenie Z na rynku pracy. Jakie jest i czego oczekuje nowe młode pokolenie pracowników http://www.polskieradio.pl/42/275/Artykul/1372752,Pokolenie-Z-na-rynku-pracy-Jakie-jest-i-czego-oczekuje-nowe-mlode-pokolenie-pracownikow [dostęp: 13.04.2015].pl_PL
dc.referencesKoc J., Źle zarządzający menedżerowie wychowują nieefektywnych pracowników http://www.pulshr.pl/zarzadzanie/zle-zarzadzajacy-menedzerowie-wychowuja-nieefektywnych-pracownikow,19932,1.html, 23.06.2014 [dostęp: 24.04.2015].pl_PL
dc.referencesKoch R., Słownik zarządzania i finansów. Narzędzia, terminy, techniki od A do Z, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997.pl_PL
dc.referencesKochalski C. (red.), Model projektowania i wdrażania strategii rozwoju w publicznych szkołach wyższych w Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011.pl_PL
dc.referencesKołodziejczak M., Perspektywa organizacji, [w:] Januszkiewicz K. i zesp., Zachowania ludzi w organizacjach. Uwarunkowania i kierunki ewolucji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012.pl_PL
dc.referencesKordel P., Zaufanie a proces tworzenia strategii przedsiębiorstwa, „Organizacja i Kierowanie” 2002, nr 2 (108).pl_PL
dc.referencesKostera M., Śliwa M., Zarządzanie w XXI wieku. Jakość, twórczość, kultura, Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesKotter J. P., Leading Change, Harvard Business Review Press, Boston 2012.pl_PL
dc.referencesKouzes J. M., Posner B. Z., Przywództwo i jego wyzwania, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesKozak A., Zatrzymać pracownika poprzez kształtowanie kultury organizacyjnej www.irb.pl/wiedza-dla-biznesu/zatrzymac-pracownika-poprzez-ksztaltowanie-kultury-organizacyjnej [dostęp: 16.04.2014].pl_PL
dc.referencesKozielski R., Biznes nowych możliwości. Czterolistna koniczyna – nowy paradygmat biznesu, Wolters Kluwer business, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesKozielski R., W Polsce zniknie 250 szkół wyższych http://biznes.pl/magazyny/marketing/w-polsce-zniknie-250-szkol-wyzszych/n2w1pw [dostęp: 15.04.2015].pl_PL
dc.referencesKożusznik B., Zachowania człowieka w organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesKoźmiński A. K., Ograniczone przywództwo. Studium empiryczne, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesKoźmiński A. K., Zarządzanie w warunkach niepewności. Podręcznik dla zaawansowanych, PWN, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesKoźmiński A. K., Jemielniak D., Zarządzanie od podstaw, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesKoźmiński A. K., Latusek-Jurczak D., Rozwój teorii organizacji. Od systemu do sieci, Wolters Kluwer business, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesKoźmiński A. K., Piotrowski W., Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesKoźmiński A. K., Sztompka P., Rozmowa o wielkiej przemianie, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesKrajowe Ramy Kwalifikacji dla Polskiego Szkolnictwa Wyższego http://www.nauka.gov.pl/krajowe-ramy-kwalifikacji-dla-szkolnictwa-wyzszego [dostęp: 13.05.2015].pl_PL
dc.referencesKrajewska A., Jakość kształcenia uniwersyteckiego – ujęcie pedagogiczne, Trans Humana, Białystok 2004.pl_PL
dc.referencesKrakowian P., Etyka akademicka – obowiązki, powinności i dylematy, [w:] Ł. Sułkowski, G. Ignatowski (red.), Homo laborans. Etyka i deontologia zawodowa, Studia i Monografie, Społeczna Akademia Nauk, Łódź 2014.pl_PL
dc.referencesKrimsky S., Nauka skorumpowana, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesKuc B. R., Od zarządzania do przywództwa, Wydawnictwo Menedżerskie PTM, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesLane Ch., Introduction: theories and issues in the study of trust, [w:] Ch. Lane, R. Bachmann (eds.), Trust Within and Between Organizations. Conceptual Issues and Empirical Applications, Oxford University Press, New York 2002.pl_PL
dc.referencesLeider R. J., Ostateczne zdanie przywódcy: Przewodzenie samemu sobie, [w:] F. Hesselbein, M. Goldsmith, R. Beckhard (red.), Lider przyszłości, Business Press, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesLeun G. van der, Bo władza nie może być technokratyczna www.jagiellonski24.pl 5.09.2014, http://jagiellonski24.pl/2014/09/05/m-suskiewicz-bo-wladza-nie-moze-byc-technokratyczna [dostęp: 10.05.2015].pl_PL
dc.referencesLewandowski M., Przywództwo a praca w sieci w dobie gospodarki cyfrowej, [w:] A. Matczewski (red.), Problemy współczesnego zarządzania, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego” MCCXLIX, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2001.pl_PL
dc.referencesLewicki R. J., Bunker B. B., Developing and Maintaining Trust in Work Relationships, [w:] R. M. Kramer, T. R. Tyler (eds.), Trust in Organizations. Frontiers of theory and research, Sage Publications, London 1996.pl_PL
dc.referencesLi Ch., Otwarte przywództwo w czasach mediów społecznościowych. Strategie wprowadzania otwartości w relacjach organizacji, Wolters Kluwer business, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesLiszewski S., Kilka uwag i refleksji na temat obecnego stanu oraz przewidywanej przyszłości szkolnictwa wyższego w Polce, [w:] R. Maciołek, W. Maika, K. Sikora (red.), Problemy nauki i szkolnictwa wyższego, Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2009.pl_PL
dc.referencesLocke J., Dwa traktaty o rządzie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1992.pl_PL
dc.referencesLyon F., Möllering G., Saunders M. N. K., Introduction: the variety of methods for the multi-faceted phenomenon of trust, [w:] F. Lyon, G. Möllering, M. N. K. Saunders (eds.), Handbook of Research Methods on Trust, Edward Elgar, Cheltenham 2012.pl_PL
dc.referencesMachiavelli M., Książę, Altaya Polska & De Agostini, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesMagala S., Trzy światy uniwersyteckiej społeczności (badacze, nauczyciele, obywatele), [w:] J. Chłopecki (red.), Uniwersytet – społeczeństwo – gospodarka, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie, Rzeszów 2006.pl_PL
dc.referencesMagris C., Targowisko tolerancji, „Gazeta Wyborcza”, 10.11.2001.pl_PL
dc.referencesMajcherek J. A., Wszystko sfałszowane, „Gazeta Wyborcza”, 2.12.2014 http://wyborcza.pl/1,75968,17060389,Wszystko_sfalszowane.html#ixzz3at5fno2K [dostęp: 15.05.2015].pl_PL
dc.referencesMalewska K., Strategia zasobowa jako czynnik innowacyjności przedsiębiorstwa, [w:] J. Skalik (red.), Zmiana warunkiem sukcesu. Zmiana a innowacyjność organizacji, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu nr 1045, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2004.pl_PL
dc.referencesMartin J., Fellenz M., Organizational Behaviour & Management, 4th ed., Cengage Learning EMEA, United Kingdom 2010.pl_PL
dc.referencesMartyniak Z., Prekursorzy nauki organizacji i zarządzania, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1993.pl_PL
dc.referencesMayer R. C., Davis J. H., Schoorman F. D., An integrative model of organizational trust, “Academy of Management Journal” 1995, no. 20 (3).pl_PL
dc.referencesMcNay I., From the Collegial Academy to Corporate Enterprise: the Changing Cultures of Universities, [w:] T. Schuller (ed.), The Changing University?, Taylor & Francis, Institution Society for Research into Higher Education Ltd., London 1995.pl_PL
dc.referencesMerton R. K., The Self-Fulfilling Prophecy, “The Antioch Review” 1948, vol. 8, no. 2.pl_PL
dc.referencesMika S., Psychologia społeczna, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1981.pl_PL
dc.referencesMikołajczyk Z., Społeczna odpowiedzialność uniwersytetu, [w:] B. Kaczmarek (red.), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013.pl_PL
dc.referencesMikuła B., Pietruszka-Ortyl A., Potocki A., Zarządzanie przedsiębiorstwem XXI wieku. Wybrane koncepcje i metody, Difin, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesMiller D., Organizacja przyszłości, [w:] F. Hesselbein, M. Goldsmith, R. Beckhard (red.), Organizacja przyszłości, Business Press, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesMirowska-Łoskot U., Miss, a nie menedżer, będzie zarządzać uczelnią http://serwisy.gazetaprawna.pl, 30.03.2015 [dostęp: 24.04.2015].pl_PL
dc.referencesMishra A., Mishra K., Becoming a Trustworthy Leader. Psychology and Practice, Routledge, New York 2013.pl_PL
dc.referencesMishra A., Mishra K., Trust Is Everything. Become the Leader Others Will Follows, Aneil and Karen, Lavergne 2009.pl_PL
dc.referencesMorgan G., Obrazy organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesMorgan G., Wyobraźnia organizacyjna. Nowe sposoby postrzegania, organizowania i zarządzania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesMrzygłód J., Lojalność znaczy zaufanie, „Personel i Zarządzanie” 2003, nr 15/16.pl_PL
dc.referencesNicholson N., Audia P. G., Pillutla M. M., Organizational behavior, [w:] C. L. Cooper (eds.), The Blackwell Encyclopedia of Management, vol. XI, Blackwell Publishing, 2005.pl_PL
dc.referencesNieder P., Kontrolle ist teuer, Vertrauen ist besser, „Blick durch die Wirtschaft“ 1998.pl_PL
dc.referencesNiezależni pracownicy – nowy trend na rynku pracy, PAP/„Rzeczpospolita”, 16.03.2013.pl_PL
dc.referencesNooteboom B., Trust. Forms, Foundations, Functions, Failures and Figures, Edward Elgar Publishing Ltd., Cheltenham 2002.pl_PL
dc.referencesNosal Cz. S., Psychologia myślenia i działania menedżera, AKADE, Kraków 2001.pl_PL
dc.referencesNowosielska K., Menedżer szpitala nie musi się znać na leczeniu, 18.06.2012 http://archiwum.rp.pl/artykul/1151657_Menedzer_szpitala_nie_musi_sie_znac_na_leczeniu.html [dostęp: 24.04.2015].pl_PL
dc.referencesNowy słownik języka polskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesOgilvy J. A., Creating Better Futures: Scenario Planning as a Tool for a Better Tomorrow, Oxford University Press, New York 2002.pl_PL
dc.referencesOleksiuk A., Problemy organizacji, Key Text, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesOniszczuk-Jastrząbek A., Kultura organizacyjna a przedsiębiorczość w warunkach globalnych, [w:] Przedsiębiorstwo na rynku globalnym, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego InfoGlobMar, Gdańsk 2010.pl_PL
dc.referencesOpaliński B., Trybunał Stanu w polskim porządku ustrojowym. Zagadnienia wybrane, „Przegląd Prawa Konstytucyjnego” 2011, nr 2.pl_PL
dc.referencesOppenheim A. N., Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2004.pl_PL
dc.referencesOrganizacja przedsiębiorstwa. Teoria i praktyka, praca zbiorowa, PWE, Warszawa 1972.pl_PL
dc.referencesPaleczny T., Socjologia tożsamości, Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesPaliszkiewicz J., Zaufanie w zarządzaniu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesPalmer R. E., Przywództwo doskonałe, Wolters Kluwer business, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesPatora P., Stanisław Bielecki, rektor PŁ: Konsolidacja uczelni jest nieunikniona http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/1015153,stanislaw-bielecki-rektor-pl-konsolidacja-uczelni-jest-nieunikniona-wywiad,id,t.html, „Dziennik Łódzki”, 13.10.2013 [dostęp: 20.01.2014].pl_PL
dc.referencesPawłowska M., Generacja Z. Młodzi, otwarci, wychowani w dobrobycie, żyjący w świecie wirtualnym, skazani na kryzys http://natemat.pl/55617,generacja-z-mlodzi-otwarci-wychowani-w-dobrobycie-zyjacy-w-swiecie-wirtualnym-skazani-na-kryzys [dostęp: 13.04.2015].pl_PL
dc.referencesPawłowski K., Dyskusja o zagrożeniach, „Forum Akademickie” 2006, nr 3 http://forumakad.pl/archiwum/2006/03/24-dyskusja_o_zagrozeniach.html [dostęp: 25.04.2015].pl_PL
dc.referencesPedler M., K. Aspinwall K., Przedsiębiorstwo uczące się, Petit, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesPellert A., Human resource management at universities, [w:] K. Leja (ed.), Management issues in knowledge-based university, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk 2007.pl_PL
dc.referencesPlaton, Obrona Sokratesa, Ośrodek Myśli Politycznej, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesPlaton, Państwo, Prawa, Antyk, Kęty 1997.pl_PL
dc.referencesPocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metod, Antykwa, Kraków 1998.pl_PL
dc.referencesPowszechna encyklopedia filozofii http://ptta.pl/pef/pdf/a/aktim.pdf [dostęp: 1.05.2015].pl_PL
dc.referencesPszczołowski T., Mała encyklopedia prakseologii i teorii organizacji, Zakład Narodowy im. Ossolińskich – Wydawnictwo, Wrocław–Warszawa–Kraków–Gdańsk 1978.pl_PL
dc.referencesPutnam R. D., Samotna gra w kręgle. Upadek i odrodzenie wspólnot lokalnych w Stanach Zjednoczonych, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesRatajczak Z., Zaufanie interpersonalne, [w:] X. Gliszczyńska (red.), Człowiek jako podmiot życia społecznego, Wydawnictwo Polskiej Akademii Nauk Ossolineum, Wrocław–Warszawa–Kraków–Gdańsk–Łódź 1983.pl_PL
dc.referencesRatyński W., Psychologiczne i socjologiczne aspekty zarządzania, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesReber A. S., Reber E. S., Słownik psychologiczny, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesReeves B., Malone T. W., O’Driscoll T., Internetowe kuźnie liderów, „Harvard Business Review Polska” 2009 (luty).pl_PL
dc.referencesRichtel M., Pokolenie z inaczej rozwiniętymi mózgami, „Gazeta Wyborcza” http://wyborcza.pl/1,75402,8864748,Pokolenie_z_inaczej_rozwinietymi_mozgami.html?as=2#ixzz1f8LnBgeR [dostęp: 22.12.2010].pl_PL
dc.referencesRobbins S. P., Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesRobbins S. P., Zasady zachowania w organizacji, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2001.pl_PL
dc.referencesRobbins S. P., DeCenzo D.A., Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesRotter J. B., A New Scale for the Measurement of Interpersonal Trust, “Journal of Personality” 1967 (December), vol. 35, issue 4.pl_PL
dc.referencesRusak P., Czy należy bać się pokolenia Z? http://kariera.pracuj.pl/porady/czy-nalezy-bac-sie-pokolenia-z [dostęp: 13.04.2015].pl_PL
dc.referencesRyan L. V., Wyzwania moralne w czasach transformacji gospodarczej, „Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny” 1996, R. LVIII, z. 1.pl_PL
dc.referencesRybak M., Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesSankowska A., Wpływ zaufania na zarządzanie przedsiębiorstwem. Perspektywa wewnątrzorganizacyjna, Difin, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesSankowska A., Zaufanie w szkole wyższej, [w:] M. Kaczmarczyk (red.), Uczelnie w przestrzeni publicznej. Zarządzanie – Marketing – Public relations, Oficyna Wydawnicza „Humanitas”, Sosnowiec 2012.pl_PL
dc.referencesSawczuk W., Szkoła wyższa – między wspólnotą, koniecznością i nadzieją (wybrane konteksty), [w:] J. Górniewicz, P. Piotrowski, M. Warmiński (red.), Szkolnictwo wyższe. Przekroje współczesnych problemów, Centrum Badań Społecznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Katedra Teorii Wychowania UWM, Olsztyn 2013.pl_PL
dc.referencesSchein E. H., Organizational Culture and Leadership, Jossey-Bass, 4th ed., San Francisco 2010.pl_PL
dc.referencesSchein E. H., Przywództwo a kultura organizacji, [w:] F. Hesselbein, M. Goldsmith, R. Beckhard (red.), Lider przyszłości, Business Press, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesSchindler P. L., Thomas C. C., The Structure of Interpersonal Trust in the Workplace, “Psychological Reports” 1993 (October).pl_PL
dc.referencesSchultz D. P., Schultz S. E., Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesSeneka L. A., Listy moralne do Lucyliusza, PWN, Warszawa 1961.pl_PL
dc.referencesSenge P. M., Piąta dyscyplina, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesShackleton V., Wale P., Przywództwo i zarządzanie, [w:] N. Chmiel (red.), Psychologia pracy i organizacji, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.pl_PL
dc.referencesShockley-Zalabak P. S., Ellis K., Cesaria R., Building the High-Trust Organization, John Wiley & Sons, IABC Research Foundation, San Francisco 2010.pl_PL
dc.referencesShockley-Zalabak P. S., Morreale S. P., Hackman M. Z., Building the High-Trust Organization: Strategies for Supporting Five Key Dimensions of Trust, IABC International Association of Business Communicators, Wiley, San Francisco 2010.pl_PL
dc.referencesSikorski Cz., Cechy organizacji epoki informacyjnej, [w:] Z. J. Szczakowski (red.), Zarządzanie organizacjami w świetle wyzwań XXI wieku. Od teorii do praktyki, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Kupieckiej, Łódź 2004.pl_PL
dc.referencesSikorski Cz., Kształtowanie kultury organizacyjnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2009.pl_PL
dc.referencesSikorski Cz., Kultura organizacyjna. Efektywnie wykorzystaj możliwości swoich pracowników, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesSikorski Cz., Ludzie nowej organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1998.pl_PL
dc.referencesSikorski Cz., Organizacje bez wodzów, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesSikorski Cz., O zaletach słabej kultury organizacyjnej, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi” 2008, nr 6 (65).pl_PL
dc.referencesSikorski Cz., Profesjonalizm. Filozofia zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.pl_PL
dc.referencesSikorski Cz., Przywództwo emocjonalne a racjonalne w edukacji, [w:] S. M. Kwiatkowski, J. M. Michalak (red.), Przywództwo edukacyjne w teorii i praktyce, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesSikorski Cz., Stereotypy samobójcze. Kulturowe czynniki agresji w życiu społecznym i w organizacji, Difin, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesSikorski Cz., Zachowania ludzi w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesSikorski Cz., Źródła i formy zachowań organizacyjnych. Obrazki z dzieciństwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013.pl_PL
dc.referencesSkorupa M., Pokolenie Z – generacja nastoletnich milionerów? http://zdrowie.gazeta.pl/Zdrowie/1,105806,16550329,Pokolenie_Z_generacja_nastoletnich_milionerow_.html [dostęp: 14.04.2015].pl_PL
dc.referencesSlater R., Jack Welch: 31 sekretów przywódcy, K.E. Liber, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesSłownik języka polskiego, Wydawnictwo PWN, http://sjp.pwn.pl [dostęp: 30.05.2015].pl_PL
dc.referencesSłownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych Władysława Kopalińskiego http://www.slownik-online.pl [dostęp: 30.05.2015].pl_PL
dc.referencesSmith J., Empowerment, Helion, Gliwice 2006.pl_PL
dc.referencesSobol E. (red.), Ilustrowany słownik języka polskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesSomerville I., Mroz J. E., Nowe kompetencje na miarę nowego świata, [w:] F. Hesselbein, M. Goldsmith, R. Beckhard (red.), Organizacja przyszłości, Business Press, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesSpaemann R., Osoby. O różnicy między czymś a kimś, Oficyna Naukowa, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesSprenger R. K., Zaufanie #1. Zaufanie jest lekarstwem na chorobę, która opanowuje świat biznesu, MT Biznes, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesSteczkowski J., Metoda reprezentacyjna w badaniach zjawisk ekonomiczno-społecznych, PWN, Warszawa 1995.pl_PL
dc.referencesSteinmann H., Schreyogg G., Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Koncepcje, funkcje, przykłady, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2001.pl_PL
dc.referencesStocki R., Prokopowicz P., Żmuda G., Pełna partycypacja w zarządzaniu. Tajemnica sukcesu największych eksperymentów menedżerskich świata, Wolters Kluwer business, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesStoner J. A. F., Freeman R. E., Gilbert D. R. Jr, Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesStrategia rozwoju szkolnictwa wyższego w Polsce do 2020 roku (drugi wariant), Ernst & Young Business Advisory, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Warszawa–Gdańsk 2010.pl_PL
dc.referencesStrykowska M., Zawód – praca – kariera. Dynamika zmian w funkcjonowaniu współczesnych organizacji, [w:] M. Strykowska (red.), Współczesne organizacje – wyzwania i zagrożenia. Perspektywa psychologiczna, Wydawnictwo Fundacji Humaniora, Poznań 2002.pl_PL
dc.referencesSułkowski Ł., Kulturowa zmienność organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesSułkowski Ł., Metodologia nauk o zarządzaniu, „Przegląd Organizacji” 2004, nr 10.pl_PL
dc.referencesSułkowski Ł., Zmiana kultury organizacyjnej – paradygmaty, modele i metody zarządzania, [w:] Ł. Sułkowski, Cz. Sikorski (red.), Metody zarządzania kulturą organizacyjną, Difin, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesSupernat J., Zarządzanie, Wydawnictwo Kolonia Ltd., Wrocław 2005.pl_PL
dc.referencesSzlachta B. (red.), Słownik społeczny, Wydawnictwo WAM, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesSztompka P., Dyskusja, [w:] Krytyczna teoria organizacji, z. 3, seminaria: „Zaufanie: podstawa relacji społecznych”, „Normy etyczne a normy sprawnościowe w zarządzaniu, biznesie i gospodarce. Ewolucja państwa opiekuńczego”, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesSztompka P., Kulturowe imponderabilia szybkich zmian społecznych: zaufanie, lojalność, solidarność, [w:] P. Sztompka (red.), Imponderabilia wielkiej zmiany. Mentalność, wartości i więzi społeczne czasów transformacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Kraków 1999.pl_PL
dc.referencesSztompka P., Prolegomena do teorii zaufania, [w:] E. Nowicka, M. Chałubiński (red.), Idee a urządzanie świata społecznego. Księga jubileuszowa dla Jerzego Szackiego, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesSztompka P., Socjologia. Analiza społeczeństwa, Wydawnictwo Znak, Kraków 2002.pl_PL
dc.referencesSztompka P., Socjologia. Analiza społeczeństwa, wyd. rozszerz., Wydawnictwo Znak, Kraków 2007.pl_PL
dc.referencesSztompka P., Trauma wielkiej zmiany. Społeczne koszty transformacji, Instytut Studiów Politycznych Polskiej Akademii Nauk, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesSztompka P., Współczesne orientacje socjologiczne, [w:] Z. Krawczyk, W. Morawski (red.), Socjologia. Problemy podstawowe, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1991.pl_PL
dc.referencesSztompka P., Zakład przerobu studentów, „Gazeta Wyborcza”, Magazyn Świąteczny, 24–25.05.2014.pl_PL
dc.referencesSztompka P., Zaufanie. Fundament społeczeństwa, Wydawnictwo Znak, Kraków 2007.pl_PL
dc.referencesSztompka P., Zaufanie: podstawa relacji społecznych, [w:] Krytyczna teoria organizacji, z. 3, seminaria: „Zaufanie: podstawa relacji społecznych”, „Normy etyczne a normy sprawnościowe w zarządzaniu, biznesie i gospodarce. Ewolucja państwa opiekuńczego”, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesŚwiątek-Barylska I., Lojalność pracowników współczesnych organizacji. Istota i elementy składowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013.pl_PL
dc.referencesŚwiątek-Barylska I., Permanentna elastyczność jednostki, [w:] Januszkiewicz K. i zesp., Zachowania ludzi w organizacji. Uwarunkowania i kierunki ewolucji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012.pl_PL
dc.referencesŚwiątek-Barylska I., Źródła zaufania grupowego we współczesnych organizacjach, [w:] M. Czajkowska, K. Januszkiewicz, M. Kołodziejczak, M. Zalewska-Turzyńska (red.), Uwarunkowania zachowań ludzi w organizacji, „Acta Universitatis Lodziensis Folia Oeconomica” 2013, nr 282.pl_PL
dc.referencesŠmid W., Psychologia i socjologia zarządzania. Słownik terminów, Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu, Sosnowiec 2003.pl_PL
dc.referencesTan H. H., Lim A. K. H., Trust in Coworkers and Trust in Organizations, “The Journal of Psychology” 2009, no. 143 (1).pl_PL
dc.referencesTapscott D., Cyfrowa dorosłość. Jak pokolenie sieci zmienia nasz świat, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesTapscott D., Gospodarka cyfrowa. Nadzieje i niepokoje Ery Świadomości Systemowej, Business Press, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesTaylor D., Lider bez maski. Prawdziwa droga do sukcesu, Wolters Kluwer business, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesThe Lifelong Learning Programme http://ec.europa.eu/education/tools/llp_en.htm [dostęp: 10.05.2015].pl_PL
dc.referencesTischner J., Spór o istnienie człowieka, Wydawnictwo Znak, Kraków 1998.pl_PL
dc.referencesTerelak J. F., Psychologia menedżera. Wybrane zagadnienia psychologii organizacji i zarządzania, Difin, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesTillmann K.-J., Teorie socjalizacji. Społeczność instytucja upodmiotowienia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesToffler A., Szok przyszłości, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1998.pl_PL
dc.referencesToffler A., Trzecia fala, Wydawnictwo Kurpisz, Poznań 2006.pl_PL
dc.referencesTomasz z Akwinu, Suma teologiczna, Praed Mews, Londyn 1967.pl_PL
dc.referencesTrompenaars F., Kultura innowacji. Kreatywność pracowników źródłem sukcesu firmy, Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesTurner J. H., Socjologia. Koncepcje i ich zastosowanie, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1998.pl_PL
dc.referencesTurner J. H., Struktura teorii socjologicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym, Dz. U. z 2012 r., poz. 572 z późn. zm.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, Dz. U. z 2009 r., nr 157, poz. 1240 z późn. zm.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz o zmianie niektórych innych ustaw, Dz. U. z 2011 r., nr 84, poz. 455.pl_PL
dc.referencesVught F. A. van, Innovations and Reforms in Higher Education, [w:] F. A. van Vught (ed.), Governmental Strategies and Innovation in Higher Education. Higher Education Policy Series, t. 7, Jessica Kingsley Publishers, London 1989.pl_PL
dc.referencesWachowiak P., Społeczna odpowiedzialność biznesu – wyzwania stojące przed polskimi przedsiębiorstwami http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/41/id/859 [dostęp: 16.04.2015].pl_PL
dc.referencesWalenciak R., 100 najbardziej wpływowych Polaków, „Przegląd”, 20.01.2003 www.tygodnikprzeglad.pl/100-najbardziej-wplywowych-polakow-0 [dostęp: 12.05.2015].pl_PL
dc.referencesWarnecke H.-J., Rewolucja kultury przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwo fraktalne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesWasilewska E., Statystyka opisowa od podstaw. Podręcznik z zadaniami, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesWawak T., Jakość zarządzania w szkołach wyższych, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2012.pl_PL
dc.referencesWebber R. A., Zasady zarządzania organizacjami, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1990.pl_PL
dc.referencesWeber M., Typy władzy prawomocnej, [w:] J. Kurnal (red.), Twórcy naukowych podstaw organizacji. Wybór pism, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1972.pl_PL
dc.referencesWeick K. E., Educational Organizations as Loosely Coupled Systems, “Administrative Science Quarterly” 1976 (March), vol. 21, issue 1.pl_PL
dc.referencesWeltzien Hoivik H., Accessing, managing and sustaining moral values in organizations: A case study, [w:] H. von Weltzien Hoivik (ed.), Moral Leadership in Action. Building and Sustaining Moral Competence in European Organizations, Edward Elgar Publishing, Cheltenham 2003.pl_PL
dc.referencesWerhane P. H., Freeman R. E., Business Ethics, [w:] C. L. Cooper (ed.), The Blackwell Encyclopedia of Management, vol. II, Blackwell Publishing, 2005, Whetten D. A., Cameron K. S., Developing Management Skills, Prentice Hall, Upper Saddle River 2007.pl_PL
dc.referencesWierzbiński J., Badanie zaufania do organizacji: problemy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesWilliams M., Przywództwo w świecie biznesu. Teoria i praktyka menedżerów, Wolters Kluwer business, Kraków 2009.pl_PL
dc.referencesWinnicka E., Towar tłukliwy, „Polityka”, 11–18.08.2007, nr 32/33.pl_PL
dc.referencesWosińska W., Kierowanie ludźmi w świetle psychologii społecznej, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Uniwersytet Śląski, Warszawa–Kraków–Katowice 1985.pl_PL
dc.referencesWosińska W., Psychologia życia społecznego, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.pl_PL
dc.referencesWoźnicki J., O związkach pomiędzy płaszczyzną ideową i funkcjonalną uniwersytetu, [w:] H. Żytkowicz (red.), Idea uniwersytetu u schyłku tysiąclecia, Fundacja na Rzecz Nauki Polskiej, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesWójcicka M., Uniwersytet. Stabilność i zmiana, Centrum Badań Polityki Naukowej i Szkolnictwa Wyższego, Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesZacher L. W., Uwarunkowania i implikacje globalizacji (problemy teoretyczne, ogólne, przykłady), [w:] E. Okoń-Horodyńska (red.), Wyzwania procesu globalizacji wobec człowieka, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Katowice 1999.pl_PL
dc.referencesZarębska A., Zmiany organizacyjne w przedsiębiorstwie. Teoria i praktyka, Difin, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesZawadzki M., Deuniwersytetyzacja współczesnego uniwersytetu, [w:] Ł. Sułkowski, M. Zawadzki (red.), Krytyczny nurt zarządzania, Difin, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesZimbardo Ph. G., Psychologia i życie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesZieleniewski J., Organizacja i zarządzanie, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1979.pl_PL
dc.referencesZimmerman B. J., Self-efficacy and educational development, [w:] A. Bandura (ed.), Self-efficacy in Changing Societies, Cambridge University Press, New York 1995.pl_PL
dc.referencesZimniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesZiółkowski M., Utowarowienie stosunków społecznych a rozchwianie systemów wartości we współczesnej Polsce, „Kultura i Społeczeństwo” 2004, R. XLVIII, nr 2.pl_PL
dc.referencesZydel R., Młodzi w krzywym zwierciadle, „Harvard Business Review Polska” 2010, nr 92.pl_PL
dc.referenceswww.dhirsch.plpl_PL
dc.referenceswww.fnp.org.plpl_PL
dc.referenceswww.mg.gov.pl/node/10892pl_PL
dc.referenceswww.nauka.gov.plpl_PL
dc.referenceswww.polon.nauka.gov.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-355-0
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe