Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKopania-Przebindowska, Lidia
dc.contributor.editorKudra, Barbara
dc.contributor.editorSzkudlarek-Śmiechowicz, Ewa
dc.date.accessioned2022-08-09T12:33:30Z
dc.date.available2022-08-09T12:33:30Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationKopania-Przebindowska L., Kicz i kamp w konkursie Eurowizji. Konkurs piosenki, kreowanie tożsamości europejskiej czy cyniczna gra?, [w:] Kicz w języku i komunikacji, Kudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 229-238, https://doi.org/10.18778/8088-032-0.24pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-032-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/42725
dc.descriptionCelem pracy jest uwypuklenie różnych sposobów wykorzystywania kiczu w konkursie Eurowizji. Autorka analizując historię konkursu oraz jego stronę audiowizualną, zamierza udzielić odpowiedzi na następujące kwestie: czy w konkursie chodzi tylko o wyłonienie najlepszej piosenki i dobrą zabawę publiczności; czy apolityczny z założenia kamp, który jest w nim silnie wyczuwalny, może destabilizować dominujące normy oraz czy nie jest to widowisko, dla którego odniesieniem jest jednak sytuacja polityczna i ekonomiczna w Europie i poza nią?pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E. (red.), Kicz w języku i komunikacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectEurowizjapl_PL
dc.subjectkiczpl_PL
dc.subjectkonkurs piosenkipl_PL
dc.subjectkamppl_PL
dc.subjectkreowanie tożsamości europejskiejpl_PL
dc.subjectsztuka popularnapl_PL
dc.titleKicz i kamp w konkursie Eurowizji. Konkurs piosenki, kreowanie tożsamości europejskiej czy cyniczna gra?pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number229-238pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSzkoła Wyższa Psychologii Społecznejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-033-7
dc.referencesAllatson P. [2007], „Antes cursi que sencilla”: Eurovision Song Contests and the Kitsch-Drive to Euro-Unity, “Culture, Theory and Critique”, no 48.pl_PL
dc.referencesBohlman P. [2004], The Music of European Nationalism. Cultural Identity and Modern History, ABC–CLIO, Santa Barbara.pl_PL
dc.referencesBroch H. [1998], Kilka uwag o kiczu i inne eseje, tłum. D. Borkowska, J. Garewicz, R. Turczyn, Czytelnik, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCore P. [2007], Kamp, kłamstwo, które mówi prawde, „Pismo Literackie”, nr 3–4 (4–5).pl_PL
dc.referencesDeptuła B. [2009], Camp: ,,Notatki” Susan Sontag http://www.dwutygodnik.com/artykul/221-camp-notatki-susan-sontag.html [dostęp 15.06.2015].pl_PL
dc.referencesDziemidok B. [2013], Wartości i wartościowanie sztuki popularnej, [w:] Teoretyczne i praktyczne kłopoty z wartościami i wartościowaniem, wydawnictwo słowo/obraz terytoria, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesFricker K., Gluhovic M. [2013], Introduction: Eurovision and the ‘New’ Europe, [w:] Performing the ‘New’ Europe, Fricker K., Gluhovic M. (eds.), Palgrave Macmillan, London.pl_PL
dc.referencesKennedy O’Connor J. [2005], The Eurovision Song Contest, 50 Years. The Official History, Carlton Books, London.pl_PL
dc.referencesKrzyżaniak W. [2015], Eurowizja. Kicz, tandeta, szmira, ale zabawa bywa przednia. Tylko że... http://m.kultura.gazeta.pl/kultura/1,116017,17950876,Eurowizja__Kicz__tandeta__szmira__ale_zabawa_bywa.html [dostęp 21.05.2015].pl_PL
dc.referencesLeszczyński A. [2005], Koniec kiczu, „Wiedza i Życie”, nr 12.pl_PL
dc.referencesMoles A. [1978], Kicz, czyli sztuka szczęścia. Studium o psychologii kiczu, tłum. A. Szczepańska, E. Wende, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPuar J. [2013], Rethinking Homonationalism, “International Journal of Middle East Studies”, vol. 45, no. 2.pl_PL
dc.referencesRaykoff I. [2007], Camping on the Borders of Europe, [w:] A Song for Europe: Popular Music and Politics in the Eurovision Song Contest, Raykoff I., Tobin R. (eds.), Ashgate, Aldershot.pl_PL
dc.referencesRehberg P. [2007], Winning Failure. Queer Nationality at the Eurovision Song Contest, “SQS. Journal of Queer Studies in Finland”, no 2 http://www.helsinki.fi/jarj/sqs/sqs2_07/sqs22007rehberg.pdf [dostęp 16.06.2015].pl_PL
dc.referencesSontag S. [1979], Notatki o kampie, „Literatura na Świecie”, nr 9, tłum. W. Wertenstein.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-032-0.24
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL
dc.disciplinesztuki muzycznepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe