dc.contributor.author | Kopania-Przebindowska, Lidia | |
dc.contributor.editor | Kudra, Barbara | |
dc.contributor.editor | Szkudlarek-Śmiechowicz, Ewa | |
dc.date.accessioned | 2022-08-09T12:33:30Z | |
dc.date.available | 2022-08-09T12:33:30Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Kopania-Przebindowska L., Kicz i kamp w konkursie Eurowizji. Konkurs piosenki, kreowanie tożsamości europejskiej czy cyniczna gra?, [w:] Kicz w języku i komunikacji, Kudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 229-238, https://doi.org/10.18778/8088-032-0.24 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-032-0 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/42725 | |
dc.description | Celem pracy jest uwypuklenie różnych sposobów wykorzystywania kiczu w konkursie Eurowizji. Autorka analizując historię konkursu oraz jego stronę audiowizualną, zamierza udzielić odpowiedzi na następujące kwestie: czy w konkursie chodzi tylko o wyłonienie najlepszej piosenki i dobrą zabawę publiczności; czy apolityczny z założenia kamp, który jest w nim silnie wyczuwalny, może destabilizować dominujące normy oraz czy nie jest to widowisko, dla którego odniesieniem jest jednak sytuacja polityczna i ekonomiczna w Europie i poza nią? | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Kudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E. (red.), Kicz w języku i komunikacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Eurowizja | pl_PL |
dc.subject | kicz | pl_PL |
dc.subject | konkurs piosenki | pl_PL |
dc.subject | kamp | pl_PL |
dc.subject | kreowanie tożsamości europejskiej | pl_PL |
dc.subject | sztuka popularna | pl_PL |
dc.title | Kicz i kamp w konkursie Eurowizji. Konkurs piosenki, kreowanie tożsamości europejskiej czy cyniczna gra? | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
dc.page.number | 229-238 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-033-7 | |
dc.references | Allatson P. [2007], „Antes cursi que sencilla”: Eurovision Song Contests and the Kitsch-Drive to Euro-Unity, “Culture, Theory and Critique”, no 48. | pl_PL |
dc.references | Bohlman P. [2004], The Music of European Nationalism. Cultural Identity and Modern History, ABC–CLIO, Santa Barbara. | pl_PL |
dc.references | Broch H. [1998], Kilka uwag o kiczu i inne eseje, tłum. D. Borkowska, J. Garewicz, R. Turczyn, Czytelnik, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Core P. [2007], Kamp, kłamstwo, które mówi prawde, „Pismo Literackie”, nr 3–4 (4–5). | pl_PL |
dc.references | Deptuła B. [2009], Camp: ,,Notatki” Susan Sontag http://www.dwutygodnik.com/artykul/221-camp-notatki-susan-sontag.html [dostęp 15.06.2015]. | pl_PL |
dc.references | Dziemidok B. [2013], Wartości i wartościowanie sztuki popularnej, [w:] Teoretyczne i praktyczne kłopoty z wartościami i wartościowaniem, wydawnictwo słowo/obraz terytoria, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Fricker K., Gluhovic M. [2013], Introduction: Eurovision and the ‘New’ Europe, [w:] Performing the ‘New’ Europe, Fricker K., Gluhovic M. (eds.), Palgrave Macmillan, London. | pl_PL |
dc.references | Kennedy O’Connor J. [2005], The Eurovision Song Contest, 50 Years. The Official History, Carlton Books, London. | pl_PL |
dc.references | Krzyżaniak W. [2015], Eurowizja. Kicz, tandeta, szmira, ale zabawa bywa przednia. Tylko że... http://m.kultura.gazeta.pl/kultura/1,116017,17950876,Eurowizja__Kicz__tandeta__szmira__ale_zabawa_bywa.html [dostęp 21.05.2015]. | pl_PL |
dc.references | Leszczyński A. [2005], Koniec kiczu, „Wiedza i Życie”, nr 12. | pl_PL |
dc.references | Moles A. [1978], Kicz, czyli sztuka szczęścia. Studium o psychologii kiczu, tłum. A. Szczepańska, E. Wende, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Puar J. [2013], Rethinking Homonationalism, “International Journal of Middle East Studies”, vol. 45, no. 2. | pl_PL |
dc.references | Raykoff I. [2007], Camping on the Borders of Europe, [w:] A Song for Europe: Popular Music and Politics in the Eurovision Song Contest, Raykoff I., Tobin R. (eds.), Ashgate, Aldershot. | pl_PL |
dc.references | Rehberg P. [2007], Winning Failure. Queer Nationality at the Eurovision Song Contest, “SQS. Journal of Queer Studies in Finland”, no 2 http://www.helsinki.fi/jarj/sqs/sqs2_07/sqs22007rehberg.pdf [dostęp 16.06.2015]. | pl_PL |
dc.references | Sontag S. [1979], Notatki o kampie, „Literatura na Świecie”, nr 9, tłum. W. Wertenstein. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-032-0.24 | |
dc.discipline | nauki socjologiczne | pl_PL |
dc.discipline | sztuki muzyczne | pl_PL |