Show simple item record

dc.contributor.authorWronka, Anna
dc.date.accessioned2022-06-22T08:59:29Z
dc.date.available2022-06-22T08:59:29Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationWronka A., Certyfikaty produktowe i systemowe na rynku B2B, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, https://doi.org/10.18778/8088-574-5pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-574-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/42220
dc.descriptionZłożoność i zmienność mikro- i makrootoczenia to kluczowe czynniki, które coraz częściej wymuszają stosowanie innych niż typowe nośników informacji w komunikacji na rynku B2B. W praktyce gospodarczej zarówno produktowe, jak i systemowe certyfikaty w sposób wiarygodny stanowią o jakości oferty, a także coraz częściej są integralnym elementem strategii rozwoju współczesnych podmiotów przemysłowych. Prezentowana monografia jest ciekawym i kompleksowym studium literaturowo-badawczym, w którym na podstawie pogłębionej analizy światowej literatury przedmiotu oraz wyników badań empirycznych wykazano istotną rolę certyfikatów w kontekście zachodzących dwustronnych procesów przepływu szeroko rozumianej informacji i w ramach budowania relacji w łańcuchach dostaw. Ponadto w książce poddano analizie aktualne dane z zakresu globalnej certyfikacji oraz wyznaczono kierunki jej dalszego rozwoju. Ze względu na wysokie walory merytoryczne, poznawcze i aplikacyjne publikacja stanowi cenną pozycję, która może zainteresować pracowników naukowych, doktorantów, studentów kierunków ekonomicznych i technicznych, słuchaczy studiów podyplomowych i MBA, jak również menedżerów i specjalistów z zakresu praktyki gospodarczej zajmujących się problematyką jakości, a w szczególności certyfikacji, na rynku B2B.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectdobra przemysłowepl_PL
dc.subjectkomunikacja rynkowapl_PL
dc.subjectjakość wyrobów i usługpl_PL
dc.subjectkonkurencyjnośćpl_PL
dc.subjectcertyfikaty produktowepl_PL
dc.titleCertyfikaty produktowe i systemowe na rynku B2Bpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Anna Wronka, Łódź 2016, © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number264pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Logistyki, 90-237 Łódź, ul. Matejki 22/26pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-575-2
dc.referencesAbad J., Mondelo P., Sanchez-Toledo A., Management Systems Integration, „ISO Focus+” 2011, No. 1.pl_PL
dc.referencesAbt S., Woźniak H., Podstawy logistyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1993.pl_PL
dc.referencesAdair J., Anatomia biznesu. Komunikacja, Studio Emka, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesAdamczyk W., Ekologia wyrobów, PWE, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesAdamus-Matuszyńska A., Certyfikat systemu jakości a wizerunek firmy, „Problemy Jakości” 2002, nr 12.pl_PL
dc.referencesAlbulescu C.T., Draghici A., Fistis G.M., Trusculescu A., Does ISO 9001 Quality Certification Influence Labor Productivity in EU-27?, „Procedia – Social and Behavioral Sciences” 2016, No. 221.pl_PL
dc.referencesAltkorn J. (red.), Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesAmbrose G., Harris P., Packaging the Brand: The Relationship Between Packaging Design and Brand Identity, AVA Publishing, Lausanne 2011.pl_PL
dc.referencesAndresen P.H., Relationship Development and Marketing Communications: An Integrated Model, „Journal of Business and Industrial Marketing” 2001.pl_PL
dc.referencesArystoteles, Kategorie, PWN, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesArystoteles, Metafizyka, PWN, Warszawa 1984.pl_PL
dc.referencesAustin J.L., Mówienie i poznawanie, PWN, Warszawa 1993.pl_PL
dc.referencesAwdziej M., Tkaczyk J., Wspieranie produktu wizerunkiem znanej osobistości http://marketing.rynkologia.pl/flush.php/l_id/81/l_plik/celebrity.pdf (dostęp: 1.12.2015).pl_PL
dc.referencesBaker M., Hart S., Product Strategy and Management, Pearson Education, Edinburgh 2007.pl_PL
dc.referencesBarney M., McCarty T., Nowa Six Sigma, Helion, Gliwice 2005.pl_PL
dc.referencesBaruk A., Produkty przyjazne środowisku synonimem produktów wysokiej jakości, „Problemy Jakości” 1999, nr 5.pl_PL
dc.referencesBelch G.E., Belch M.A., Advertising and Promotion. An Integrated Marketing Communications Perspective, 6th edition, McGraw-Hill, New York 2004.pl_PL
dc.referencesBerry L.L., Parasurman A., Zeithalm V., A Conceptual Model of Service Quality and its Implications for Future Research, „Journal of Marketing” 1985, vol. 49.pl_PL
dc.referencesBiałecki K., Instrumenty marketingu, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz–Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesBielski I., Współczesny marketing. Filozofia, strategie, instrumenty, Emka, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesBlattberg R.C., Kim B.D., Neslin S.A., Database Marketing. Analyzing and Managing Customers, Springer, New York 2008.pl_PL
dc.referencesBlythe J., Key Concepts in Marketing, SAGE Publication, Los Angeles 2009.pl_PL
dc.referencesBlythe J., Komunikacja marketingowa, PWE, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesBlythe J., Zimmermann A., Business-to-Business Marketing Management. A Global Perspective, Thomson Learning, London 2005.pl_PL
dc.referencesBodenstein G., Relationship-Marketing: Alter Wein in neuen Schläuchen?, Marketing-Trendschop 1997, Relationship-Marketing, Gerhard-Mercator-Universität, Duisburg 1997.pl_PL
dc.referencesBorys T., Rogala P. (red.), Systemy zarządzania jakością i środowiskiem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007.pl_PL
dc.referencesBranch A.E., Global Supply Chain Management and International Logistics, Routledge, New York 2009.pl_PL
dc.referencesBriscoe J.A., Fawcett S.E., Todd R.H., The Implementation and Impact of ISO 9000 among Small Manufacturing Enterprises, „Journal of Small Business Management” 2005, vol. 43.pl_PL
dc.referencesBrzozowski M., Kopczyński T., Metody zarządzania, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2009.pl_PL
dc.referencesBuliński J., Przemysł samochodowy w Polsce, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesBugdol M., Zarządzanie przez jakość. Zagadnienia społeczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2003.pl_PL
dc.referencesBurke G.I., Jarratt D.G., The Influence of Information and Advice on Competitive Strategy Definition in Small – and Medium-Sized Enterprises, „Qualitative Market Research: An International Journal” 2004, No. 6.pl_PL
dc.referencesBurke T., Genn-Bash A., Haines B., Competition in Theory and Practise, Routledge, London 1991.pl_PL
dc.referencesCertyfikacja na zastrzeżony przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji „Eko-znak”, „Rzeczpospolita”, dodatek „Ochrona Środowiska X – Systemy Zarządzania Środowiskowego”, 5 czerwca 2000, nr 130.pl_PL
dc.referencesCertyfikat ISO 9001 dla Premiera. Rozmowa z Wojciechem Henrykowskim, „Jakość – Normalizacja – Certyfikacja”, dodatek do „Rzeczpospolitej”, nr 196, 22.07.2010.pl_PL
dc.referencesChao P., Impact of Country-of-Origin Dimensions on Product Quality and Design Quality Perceptions, „Journal of Business Research” 1998, vol. 42(1).pl_PL
dc.referencesChen Y.J., Lin Y.T., Competitive Outsourcing: Choosing Between Value-Added Services and Key Component Supplying Capability, „International Journal of Production Research”, 2015, vol. 53.pl_PL
dc.referencesChmielecki A., Wykłady z semiotyki http://www.wnsts.strony.univ.gda.pl/filozofia/pracownicy/chmielecki-w-semiotykia-2005.pdf (dostęp: 8.11.2014).pl_PL
dc.referencesChristopher M., Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw, Polskie Centrum Doradztwa Logistycznego, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesChristopher M., Towill D.R., Developing Market Specific Supply Chain Strategies, „The International Journal of Logistic Management” 2002, vol. 13.pl_PL
dc.referencesChwesiuk K., Logistyka miejska – potężny sojusznik nie tylko dla samorządów, „Logistyka” 2006, nr 6.pl_PL
dc.referencesCiukszo D., Nowoczesna komunikacja marketingowa na rynku branży IT jako sposób na osłabienie skutków kryzysu, [w:] Z. Waśkowski, R. Pilarczyk (red.), Komunikacja rynkowa. Skuteczne narzędzia i obszary zastosowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2010.pl_PL
dc.referencesClow K., Baack D., Integrated Advertising, Promotion and Marketing Communications, Prentice Hall, New Jersey 2007.pl_PL
dc.referencesCommission of the European Communities, Green Paper Promoting a European Framework for Corporate Social Responsibility, Brussels 2001, s. 6 www.eur-lex.europa.eu (dostęp: 8.04.2015).pl_PL
dc.referencesConrad L.J., Marketing partyzancki. Jak za darmo wypromować swój biznes?, Helion, Gliwice 2005.pl_PL
dc.referencesCorbett C.J., Montes-Sancho M.J., Kirsch D.A., The Financial Impact of ISO 9000 Certification in the United States: An Empirical Analysis, „Management Science” 2005, vol. 51(7).pl_PL
dc.referencesCorbett C.J., Global Diffusion of ISO 9000 Certification through Supply Chains, [w:] C.S. Tang, C.P. Teo, K.K. Wei, Supply Chain Analysis. A Handbook on the Interaction of Information, System and Optimization, Springer, New York–London 2008.pl_PL
dc.referencesCorbett C.J., Montes M.J., Kirsch D.A., Alvarez-Gil M.J., Does ISO Certification Pay?, „ISO Management Systems”, Special Report, July–August 2002, s. 31–40.pl_PL
dc.referencesCorti D., Pourabdollahian G., Taisch M., Zebardast M., Analysis of Factors for Successful Implementation of Mass Customization: Key Resources and Key Activities, „Annals of the Faculty of Engineering Hunedoara – International Journal of Engineering” 2013, vol. 11, s. 79.pl_PL
dc.referencesCrosby D.C., Quality is Easy, „Quality” 2006, vol. 45(1).pl_PL
dc.referencesDacko S.G., The Advanced Dictionary of Marketing. Putting Theory to Use, Oxford University Press, 2008.pl_PL
dc.referencesDeFleur M., Dennis E., Understanding Mass Communication, Houghton Mifflin, Princeton 1996.pl_PL
dc.referencesDemianowicz A., Leśniak J., Znaniecki P., Rola ekoetykiet w zarządzaniu ochroną środowiska, [w:] B. Poskrobko (red.), Zarządzanie ochroną środowiska w przedsiębiorstwie i gminie, Wydawnictwo Polskie Zrzeszenie Inżynierów i Techników Sanitarnych w Poznaniu, Poznań–Białystok 1997.pl_PL
dc.referencesDługosz J., Teoretyczne podstawy badania percepcji jakości, „Problemy Jakości” 2001, nr 4.pl_PL
dc.referencesDobek-Ostrowska B., Nauka o komunikowaniu – podstawowe orientacje teoretyczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2001.pl_PL
dc.referencesDoligalski T., Relacje z klientem w e-biznesie (cz. I), „Marketing w Praktyce” 2006, nr 8.pl_PL
dc.referencesDomańska K., Czas marketingu bezpośredniego, „Marketing w Praktyce” 2007, nr 3.pl_PL
dc.referencesDrewnowska B., Lokalna żywność promuje regiony, „Rzeczpospolita” 31 maja 2011, nr 8941.pl_PL
dc.referencesDrucker P.F., The New Society of Organizations, „Harvard Business Review” 1992, 70(9).pl_PL
dc.referencesDudzik M., Strategie zakupowe, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka” 2001, nr 1.pl_PL
dc.referencesEcco International Communications Network, Raport Corporates Values Index 2013 www.onboard.pl (dostęp: 12.04.2015).pl_PL
dc.referencesEfficient Consumer Response Europe, Integrated Supplier. Blue Book 2000 www.ecrnet.org (dostęp: 1.09.2010).pl_PL
dc.referencesEgan J., Marketing Communications, Sage Publications, 2015.pl_PL
dc.referencesEhret M., Managing the Trade-off between Relationships and Value Networks, Towards a Value-Based Approach of Customer Relationship Management in Business-to-Business Markets, „Industrial Marketing Management” 2004, 33(6).pl_PL
dc.referencesEllis N., Business to Business Marketing: Relationships, Networks, and Strategies, Oxford University Press, Oxford 2011, s. 214.pl_PL
dc.referencesEnslow B., How to Communicate Better with Your Suppliers, „Logistics Today” 2004, No. 9.pl_PL
dc.referencesEppler M.J., Managing Information Quality. Increasing the Value of Information in Knowledge-Intensive Products and Processes, Springer Verlag, Berlin–Heidelberg 2003.pl_PL
dc.referencesEuropean Commission, Regulation on the European Parliament and of the Council Setting out the Requirements for Accreditation and Market Surveillance Relating to the Marketing of Products http://ec.europa.eu/enterprise/newapproach/pdf/comm_native_com_2007_0037_f_en_acte.pdf (dostęp: 2.08.2015).pl_PL
dc.referencesEvans J.R., Lindsay W.M., The Management and Control of Quality, Thomson, USA 2008.pl_PL
dc.referencesFajczak-Kowalska A., Miłosz P., Problemy z wdrażaniem Systemu Zarządzania Jakością, „Problemy Jakości” 2011, nr 3.pl_PL
dc.referencesFechner I., Zarządzanie łańcuchem dostaw, Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2007.pl_PL
dc.referencesFeigenbaum A.V., Jakość – klucz efektywności gospodarki, „Problemy Jakości” 1989, nr 1.pl_PL
dc.referencesFein A.J., Facing the Forces of Change: Lead the Way in the Supply Chain, NAW Institute for Distribution Excellence, Washington 2007.pl_PL
dc.referencesFiske J., Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Astrum, Wrocław 1999.pl_PL
dc.referencesFojutowski Ł., Rola społecznej odpowiedzialności biznesu w komunikacji marketingowej korporacji transnarodowych, „Zeszyty Naukowe” 2010, nr 135.pl_PL
dc.referencesFonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesFonfara K. (red.), Zachowania przedsiębiorstwa w procesie internacjonalizacji. Podejście sieciowe, PWE, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesFoulger D., Models of the Communication Process, 25th February 2004, s. 2 http://foulger.info/davis/research/unifiedModelOfCommunication.htm (dostęp: 18.11.2014).pl_PL
dc.referencesForum Odpowiedzialnego Biznesu, Raport „Społeczna odpowiedzialność biznesu: fakty a opinie. CSR oczami dużych i średnich firm w Polsce” 2014 www.odpowiedzialnybizes.pl (dostęp: 15.12.2015).pl_PL
dc.referencesFranceschini F, Galetto M., Cecconi P., A Worldwide Analysis of ISO 9000 Standard Diffusion. Consideartions and Future Development, „Benchmarking: An International Journal” 2006, 13(4).pl_PL
dc.referencesFree R.C., 21st Century Economics: A Reference Handbook, Sage, California 2010.pl_PL
dc.referencesFreiesleben J., The Economic Effects of Quality Improvement, „Total Quality Management” 2005, vol. 16(7).pl_PL
dc.referencesFrost R., China’s Great Leap Forward in Certification, „ISO Management Systems” 2004, No. 11.pl_PL
dc.referencesFura B., System zarządzania środowiskowego ISO 14001 a efektywność przedsiębiorstw. Zagadnienia teoretyczne i praktyczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2011.pl_PL
dc.referencesGAO. United States Government Accountability Office, Globalization. Numerous Federal Activities Complement U.S. Business’s Global Corporate Social Responsibility Efforts, „Report for Congressional Requesters”, nr 8, 2005, s. 6 www.gao.gov (dostęp: 12.04.2015).pl_PL
dc.referencesGarbarski L., Zachowania nabywców, PWE, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesGarbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesGąsiorowska E., Decyzje zakupowe na rynku małych przedsiębiorstw, Difin, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesGębarowski M., Współczesne targi. Skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej, Regan Press, Gdańsk 2010.pl_PL
dc.referencesGhobadian A., Gallear D., Study of Supply-Chain Purchasing Strategy, „Logistics & Transport Focus” 2004, vol. 6(1).pl_PL
dc.referencesGodziszewski B., Zasobowe uwarunkowania strategii przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2001.pl_PL
dc.referencesGołębiowski T., Marketing na rynku instytucjonalnym, PWE, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesGołębiowski T., Zarządzanie strategiczne. Planowanie i kontrola, Difin, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesGoodheart A., The Power of Custom Publishing, Leaping Antelope Productions, Mountain View 2004.pl_PL
dc.referencesGordon I.H., Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesGraf R., Perrien J., The Role of Trust and Satisfaction in a Relationship. The Case of High Tech Firms and Banks, paper presented at the 2005 Conference of the European Marketing Academy (EMAC), Munich, May 2005 http://www.chaire-msf.uqam.ca/pages/pdf/role_of_trust.pdf (dostęp: 20.02.2015).pl_PL
dc.referencesGreszta M., Raportowanie społeczne: niedoceniony element zarządzania CSR, „Harvard Business Review” 2009, dodatek „Odpowiedzialny Biznes”.pl_PL
dc.referencesGriffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesGronroos Ch., From Marketing Mix to Relationship Marketing – Towards a Paradigm Shift in Marketing, „Management Decision” 1994, vol. 32(2).pl_PL
dc.referencesHamerska V., Metody i techniki tworzenia, rozwijania i kończenia relacji z klientami na rynku B2B. Studium przypadku 5, [w:] P. Kwiatek, G. Leszczyński, M. Zieliński (red.), Studia przypadków z marketingu i sprzedaży na rynku B2B, Advertiva, Poznań 2009.pl_PL
dc.referencesHamrol A., Zarządzanie jakością z przykładami, PWN, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesHandfield R.B., Krause D.R., Scannell T.S., Monczka R.M., Avoid the Pitfalls in Supplier Development, „Sloan Management Review” 2000, vol. 41.pl_PL
dc.referencesHauptmann K., Poprawa wiarygodności certyfikacji systemów, „Rzeczpospolita”, 9.11.2007, nr 7859.pl_PL
dc.referencesHavaldar K.K., Industrial Marketing, Tata McGraw-Hill, New Delhi 2006.pl_PL
dc.referencesHendricks K., Singhal V., Firms Characteristics, Total Quality Management, and Financial Performance: An Empirical Investigation, „Journal of Operations Management” 2001, vol. 19.pl_PL
dc.referencesHenrykowski W., Certyfikat ISO 9001 dla Premiera, „Jakość – Normalizacja – Certyfikacja”, dodatek do „Rzeczpospolitej”, 22.07.2010, nr 196.pl_PL
dc.referencesHeras-Saizarbitoria I., Boiral O., Arana G., Renewing Environmental Certification in Times of Crisis, „Journal of Cleaner Production” 2016, No. 116.pl_PL
dc.referencesHines T., Supply Chain Strategies: Customer Driven and Customer Focused, Elsevier, Oxford 2004.pl_PL
dc.referencesHomburg Ch., Kuester S., Towards an Improved Understanding of Industrial Buying Behavior: Determinants of the Number of Suppliers, „Journal of Business-to-Business Marketing” 2001, vol. 8(2).pl_PL
dc.referencesHood J.F., Beyond B2B. A New View of The Institutional Market, MCH Inc., 2007.pl_PL
dc.referencesHortensius D., Bergenhenegouwen L., Gouwens R., de Jong A., Towards a Generic Model for Integrating Management Systems, „ISO Management Systems” 2004, vol. 4(1).pl_PL
dc.referencesHutt M.D., Speh T.W., Business Marketing Management: B2B, 10th edition, South-Western, Cengage Learning, Mason 2010.pl_PL
dc.referencesHutt M.D., Speh T.W., Zarządzanie marketingiem. Strategie na rynku dóbr i usług przemysłowych, PWN, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesImai M., Gemba Kaizen. Zdroworozsądkowe, niskokosztowe podejście do zarządzania, MT Biznes, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesInstytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej. Państwowy Instytut Badawczy, Monitorowanie efektów ekonomicznych rozwoju systemów zapewnienia jakości i ich wpływu na konkurencyjność polskiej gospodarki żywnościowej www.iergiz.waw.pl (dostęp: 12.01.2015).pl_PL
dc.referencesInternational Organization for Standardization, The ISO Survey of Certifications 2015 https://www.iso.org/the-iso-survey.html (dostęp: 20.10.2016).pl_PL
dc.referencesInternational Organization of Standarization, Publicizing Your ISO 9001 or ISO 14001 Certification www.iso.org (dostęp: 8.11.2015).pl_PL
dc.referencesIwasiewicz A., Zarządzanie jakością, PWN, Warszawa–Kraków 1999.pl_PL
dc.referencesJahdi K. S., Acikdilli G., Marketing Communications and Corporate Social Responsibility (CSR): Marriage of Convenience or Shotgun Wedding?, „Journal of Business Ethics” 2009, vol. 88(1).pl_PL
dc.referencesJakobson R., Poetyka w świetle językoznawstwa, [w:] M.R. Mayenowa (red.), W poszukiwaniu istoty języka, cz. 2, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1989.pl_PL
dc.referencesJazdon A., Dynamika certyfikacji systemów jakości na świecie, w Europie oraz w Polsce, [w:] Z. Kłos (red.), Zarządzanie jakością, środowiskiem, wiedzą, bezpieczeństwem… – praktyka wzbogaca teorię, materiały VIII konferencji, Boszkowo, 21–23 kwietnia 2004, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2004.pl_PL
dc.referencesJedliński M., Jakość w nowoczesnym zarządzaniu, ZSB, Szczecin 2000.pl_PL
dc.referencesJewell R.D., Establishing Effective Repositioning Communications in Competitive Marketplace, „Journal of Marketing Communications” 2007, vol. 13(4), No. 12.pl_PL
dc.referencesJing L., Huanyong J., Lujun J., The Influance of Brand Perception on the Perceived Quality: An Empirical Study in China, „Pakistan Journal of Statistics”, 2013, vol. 29(6).pl_PL
dc.referencesJohn D., Droga do sukcesu z normami dotyczącymi systemów zarządzania, „Zarządzanie Jakością” 2007, nr 1.pl_PL
dc.referencesJózefowicz B., Karaszewski R., Marka a satysfakcja klienta, „Problemy Jakości” 2005, nr 4.pl_PL
dc.referencesKall J., Sojkin B., Szymczak J., Urbaniak M., Zarządzanie produktem, PWE, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesKapferer J.N., The New Strategic Brand Management, Kogan Page, London 2008.pl_PL
dc.referencesKarapetrovic S., Jonker J., Integration of Standardized Management Systems: Searching for Recipe and Ingredients, „Total Quality Management” 2003, vol. 14(4).pl_PL
dc.referencesKarkoszka T., Honorowicz J., Kaizen Philosophy a Manner of Continuous Improvement of Processes and Product, „Journal of Achievements in Materials and Manufacturing Engineering” 2009, vol. 35(2), No. 8.pl_PL
dc.referencesKay J., Foundations of Corporate Success, Oxford University Press, New York 1995.pl_PL
dc.referencesKaziliunas A., Impacts of Different Factors on the Implementation of Quality Management Systems and Performance Outcomes, „Issues of Business & Law” 2010, vol. 2.pl_PL
dc.referencesKisperska-Moroń D., Nowe paradygmaty zarządzania przepływami produktów w łańcuchach dostaw, [w:] Z. Foltynowicz, J. Jasiczak, G. Szyszka (red.), Towaroznawstwo – Opakowania – Logistyka, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2008.pl_PL
dc.referencesKłos Z., Kurczewski P., Kasprzak J., Zarządzanie cyklem życia oparte na LCA, „Problemy Jakości” 2008, nr 3.pl_PL
dc.referencesKomisja Wspólnot Europejskich, Podsumowanie oceny wpływu „Strategia Polityki Konsumenckiej na lata 2007–2013” http://ec.europa.eu/consumers/overview/cons_policy/doc/sum_impact_assess_report_pl.pdf (dostęp: 12.11.2014).pl_PL
dc.referencesKoontz H., Weihrich H., Essentials of Management. An International Perspective, 8th edition, Tata McGraw-Hill, New Delhi 2008.pl_PL
dc.referencesKopaliński W., Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, PWN, Warszawa 1980.pl_PL
dc.referencesKopaliński W., Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych z almanachem, Oficyna Wydawnicza RYTM, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesKose M.A., Prasad E.S., Terrones M.E., How Does Financial Globalization Affect Risk Sharing? Patterns and Chanels, working paper, International Monatery Fund, 2007 www.imf.org (dostęp: 5.05.2015).pl_PL
dc.referencesKotarbińska J., Pojęcie znaku, „Studia Logica” 1957, t. 6.pl_PL
dc.referencesKotler P., Marketing – analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesKotler P., Marketing Management, 11th edition, Prentice Hall, New Jersey 2003.pl_PL
dc.referencesKotler P., Armstrong G., Principles of Marketing, 13th edition, Prentice Hall, Pearson 2010.pl_PL
dc.referencesKotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesKotler P., Keller K., Marketing Management, Prentice Hall, New Jersey 2009.pl_PL
dc.referencesKotler P., Pfoertsch W., B2B Brand Management, Springer, Berlin 2006.pl_PL
dc.referencesKotler P., Pfoertsch W., Zarządzanie marką w segmencie B2B, PWN, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesKotler P., Saunders J., Armstrong G., Wong V., Principles of Marketing, 2nd European edition, Prentice Hall Europe, London 1999.pl_PL
dc.referencesKowalczyk J., Made in Poland nie kusi, „Puls Biznesu”, 31.03.2011 www.pb.pl (dostęp: 30.04.2015).pl_PL
dc.referencesKowalska K., Logistyka zaopatrzenia, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2005.pl_PL
dc.referencesKozielski R. (red.), Wskaźniki marketingowe, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesKramer T., Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesKrawczyk A., Certyfikaty produktowe – gwarantem bezpieczeństwa produktów, „Bezpieczeństwo Przemysłowe”, t. 1, 2008.pl_PL
dc.referencesKroik J., Bachorski-Rudnicki M., Przedsiębiorstwo, jako obiekt społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), „Problemy Jakości” 2011, nr 3.pl_PL
dc.referencesKubecki J., Custom publishing – sposób na klienta, „Businessman.pl” 2008, nr 2 (dostęp: 15.05.2014).pl_PL
dc.referencesKubera H., Ocena stanu ilościowego i jakościowego opakowań produktów niebezpiecznych, „Logistyka” 2005, nr 1.pl_PL
dc.referencesKulińska I., Certyfikat zgodności wiarygodnym potwierdzeniem jakości Twojego wyrobu textil.stfi.de/download/sites/download_script.asp?filename=799_31.doc (dostęp: 12.01.2014).pl_PL
dc.referencesKumaniecki K., Słownik łacińsko-polski, PWN, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesKwiatek P., Leszczyński G., Zieliński M., Adaptacja komunikacji w relacjach business-to-business. Czy sprzedawcy dopasowują się do potrzeb kupca?, [w:] Z. Waśkowski, R. Pilarczyk (red.), Komunikacja rynkowa. Skuteczne narzędzia i obszary zastosowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2010.pl_PL
dc.referencesKwiatek P., Leszczyński G., Zieliński M., Komunikacja w relacjach business-to-business, Advertia, Poznań 2009.pl_PL
dc.referencesLambin J.J., Schuiling I., Market-Driven Management: Strategic and Operational Marketing, Palgrave Macmillan, New York 2012.pl_PL
dc.referencesLanigan R.L., Roman Jakobson’s Semiotic Theory of Communication, Speech Communication Association Conference Atlanta, Georgia, November 3rd, 1991.pl_PL
dc.referencesLee D., Developing Effective Communications, University of Missouri, Reviewed October 2003 www.muextensions.missouri.edu/explore/comm/cm0109.htm (dostęp: 19.11.2013).pl_PL
dc.referencesLeszczyński J, Ożóg A., Państwowa kwalifikacja jakości wyrobów, Warszawa 1988.pl_PL
dc.referencesLeśniewski J., Certyfikacja dobrowolna wyrobów na znak bezpieczeństwa „B”, „Problemy Jakości” 2009, nr 2.pl_PL
dc.referencesLevitt Th., Marketing Success through Differentiation of Anything, „Harvard Business Review” 1980, No. 1–2.pl_PL
dc.referencesLingeswara T.R., Business Continuity Management: A Standards-Based Approach, „Information Security Journal: A Global Perspective” 2010, vol. 19(1).pl_PL
dc.referencesLipczynski J., Wilson J., Goddard J., Industrial Organization Competition, Strategy, Policy, Pearson Education, Edinburgh 2005.pl_PL
dc.referencesLisińska-Kuśnierz M., Ucherek M., Opakowania w ochronie konsumenta, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesLisowska-Mieszkowska E., Systemy zarządzania środowiskowego. Rozwój i funkcjonowanie w Polsce, „Ochrona Środowiska i Zasobów Naturalnych” 2007, nr 30.pl_PL
dc.referencesLotko A., Ocena jakości usług w centrach kontaktu z klientem, PWE, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesŁańcucki J., Determinanty oceny jakości, „Problemy Jakości” 1999, nr 6.pl_PL
dc.referencesŁańcucki J. (red.), Podstawy kompleksowego zarządzania jakością TQM, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006.pl_PL
dc.referencesŁańcucki J. (red.), Znormalizowane systemy zarządzania, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2010.pl_PL
dc.referencesŁuczak J., System zarządzania jakością dostawców w branży motoryzacyjnej – ocena istotności wymagań, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2008.pl_PL
dc.referencesŁuczak J., Zarządzanie dostawami. Certyfikacja dostawców. System jakości ISO 9000, QS 9000, Sami Swoi, Poznań 1998.pl_PL
dc.referencesŁuczak M., Małys Ł., Współczesne koncepcje i trendy w branży motoryzacyjnej, Advertiva, Poznań 2016.pl_PL
dc.referencesŁuczka-Bakuła W., Skutki systemu zarządzania środowiskowego według normy ISO 14001 i EMAS, „Roczniki Ekonomiczne Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy” 2009, nr 2.pl_PL
dc.referencesMaass R.A., Brown J.O., Bossert J.L., Supplier Certification. A Continuous Improvement Strategy, ASQC Quality Press, Milwaukee 1990.pl_PL
dc.referencesMadu C.N., Handbook of Total Quality Management, Springer 2012.pl_PL
dc.referencesMakedos I., The Collaboration of SMEs through Clusters as Defense against Economic Crisis, „Economics Research International”, 2014, s. 1.pl_PL
dc.referencesMaleszka T., Moda na rozwój dostawców, „Zarządzanie Jakością” 2009, nr 2.pl_PL
dc.referencesMalewicz-Pełczyńska A., System identyfikacji wizualnej w procesie certyfikacji ISO 9000:2000, „Problemy Jakości” 2003, nr 8.pl_PL
dc.referencesManders B., Vries H.J. de, Blind K., ISO 9001 and Product Innovation: A Literature Review and Research Framework, „Technovation” 2016, nr 48–49.pl_PL
dc.referencesMarczak M., Aspekty jakości produktu, „Problemy Jakości” 2000, nr 2.pl_PL
dc.referencesMarczak M., Jakość produktu jako instrument konkurowania, „Problemy Jakości” 2001, nr 12.pl_PL
dc.referencesMarambanyika T., Mutekwa T., Effectiveness of ISO 14001 Environmental Management Systems in Enhancing Corporate Enivironmental Sustainability at Unilever South East Africa in Harare, Zimbabwe, „Journal of Sustainable Development in Africa” 2009, 11(1).pl_PL
dc.referencesMarimon F., Casadesus M., Heras I., Certification Intensity Level of the Leading Nations in ISO 9000 and ISO 14000 Standards, „International Journal of Quality & Reliability Management” 2010, 27(9).pl_PL
dc.referencesMarin L.M., Ruiz-Olalla M.C., ISO 9000:2000 Certification and Business Results, „International Journal of Quality & Reliability Management” 2011, 28(6).pl_PL
dc.referencesMazur J., Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesMcQuail D., Mass Communication Theory, London 1987.pl_PL
dc.referencesMiklaszewski S., Konkurencyjność i jej znaczenie dla rozwoju gospodarki polskiej w Unii Europejskiej, „Zarządzanie i Edukacja” 2000, nr 22–23.pl_PL
dc.referencesMilewski A., Bezpiecznie w niebezpieczeństwie, „Packaging Polska” 2003, nr 5.pl_PL
dc.referencesMinisterstwo Gospodarki, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Oznakowanie CE dla wyrobów, projekt Transition Facility 2005 nr PL2005/017-488.02.02 „Wsparcie MSP we wdrażaniu dyrektyw nowego i globalnego podejścia”, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesMoeller S., Fassnacht M., Klose S., A Framework for Supplier Relation Management, „Journal of Business-to-Business Marketing” 2006, vol. 13(4).pl_PL
dc.referencesMohr J., Nevin J.R., Communications Strategies in Marketing Channels: A Theoretical Perspective, „Journal of Marketing” 1990, No. 10.pl_PL
dc.referencesMohr J., Spekman R., Characteristics of Partnership Success: Partnership Attributes, Communication Behavior and Conflict Resolution Techniques, „Strategic Management Journal” 1990, vol. 15(4).pl_PL
dc.referencesMonczka R., Trent R., Handfield R., Purchasing and Supply Chain Management, Thomson South-Western, Mason 2005.pl_PL
dc.referencesMorciniec N., Znak językowy wśród innych rodzajów znaku, „Rozprawy Komisji Językowej Wrocławskiego Towarzystwa Naukowego” 31, Wrocław 2005.pl_PL
dc.referencesMorris M.H., Pitt L.F., Honeycuitt Jr E.D., Business-to-Business Marketing. A Strategic Approach, Sage Page, 3rd edition, London 2001.pl_PL
dc.referencesMruk H., Rynek farmaceutyczny na świecie, „Manager Apteki” 2010, nr 1.pl_PL
dc.referencesMruk H., Zarządzanie marką, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2002.pl_PL
dc.referencesMruk H. (red.), Komunikowanie się w marketingu, PWE, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesMruk H. (red.), Strategie marketingowe, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2002.pl_PL
dc.referencesMruk H., Rutkowski I.P., Strategia produktu, PWE, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesMynarski S., Marketing jako system komunikacji, [w:] M. Sławińska (red.), Handel i marketing: prace ofiarowane prof. Zbigniewowi Zakrzewskiemu w osiemdziesiątą rocznicę urodzin, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 1992.pl_PL
dc.referencesNarula U., Communications Models, Atlantic, New Delhi 2006.pl_PL
dc.referencesNęcki Z., Funkcje komunikacji społecznej, [w:] K. Wódz, J. Wódz (red.), Funkcje komunikacji społecznej, WSB, Dąbrowa Górnicza 2003.pl_PL
dc.referencesNęcki Z., Psychologiczne aspekty zarządzania procesami komunikowania społecznego w przedsiębiorstwie, [w:] T. Wawak (red.), Zmieniające się przedsiębiorstwo w zmieniającej się politycznie Europie, t. 3, Wydawnictwo Informacji Ekonomicznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2000.pl_PL
dc.referencesNieścior A., Bieguny pojęcia jakości – Arystoteles i ujęcie procesowe, „Problemy Jakości” 2000, nr 3.pl_PL
dc.referencesNöth W., Handbuch der Semiotic, Metzler, Stuttgart 1985.pl_PL
dc.referencesNowa Encyklopedia Powszechna, t. 3, PWN, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesOgonowska A., Komunikologia, „Nowa Polszczyzna” 2005, nr 4(44).pl_PL
dc.referencesOlczak A., Urbaniak M., Marketing B2B w praktyce gospodarczej, Difin, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesOleksy W., Mass media. Podręcznik akademicki, ZAMM Press, Łódź 1999.pl_PL
dc.referencesOtto J., Produkt relacyjny, „Modern Marketing” 2000, nr 4.pl_PL
dc.referencesOwczarek R., Jakość w wojsku, „Fakty. Magazyn Gospodarczy” 2008, nr 4.pl_PL
dc.referencesOyrzanowski B., Jakość dla konsumenta, producenta i gospodarki narodowej, PWE Warszawa 1989.pl_PL
dc.referencesOżarek G., Korzenie jakości, „Problemy Jakości” 2004, nr 5.pl_PL
dc.referencesParameswaran M.G., Building Brand Value. Five Steps to Build Powerful Brands, McGraw-Hill, New Delhi 2006.pl_PL
dc.referencesPatkowski P., Potencjał konkurencyjny marki. Jak zdobyć przewagę na rynku, Poltext, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesPawlak W.R., Praktyki 5S w przedsiębiorstwach i instytucjach, czyli dbałość o porządek i skrzętne gospodarowanie, Wydawnictwo Informacji Zawodowej WEKA, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesPayne A., Advances in Relationship Marketing, Kogan Page, London 1995.pl_PL
dc.referencesPecevar B., Suport to the SMEs for the Implementation of the New and Global Approach Directives, Twinning project PL2005/IB/EC-01 (materiały szkoleniowe), Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesPelsmacker P., Geuens M., Van den Bergh J., Marketing Communications. A European Perspective, 3rd edition, Pearson Education, Essex 2007.pl_PL
dc.referencesPenc J., Strategie zarządzania, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1994.pl_PL
dc.referencesPenc-Pietrzak I., Strategie biznesu i marketingu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.pl_PL
dc.referencesPiana D. La, Hayes M., Competitive Strategy, Leader Excel, www.LeaderExcel.com (dostęp: 15.01.2010).pl_PL
dc.referencesPietras S., O jakości wyrobów. Ustalenie wymagań. Kryteria oceny, Wydawnictwa Normalizacyjne, Warszawa 1981.pl_PL
dc.referencesPilarczyk B., Komunikacja marketingowa jako sposób osiągania przewagi konkurencyjnej na rynku, [w:] Z. Waśkowski (red.), B. Pilarczyk, Komunikacja rynkowa. Skuteczne narzędzia i obszary zastosowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2010.pl_PL
dc.referencesPolonsky M.J., Stakeholder Thinking in Marketing, „European Journal of Marketing” 2005, vol. 39(9–10).pl_PL
dc.referencesPolska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Raport końcowy z badań: „Ocena programu dotacji na uzyskanie certyfikatu” www.parp.gov.pl (dostęp: 17.01.2015).pl_PL
dc.referencesPortal Badań Online, Raport. Wpływ wdrożenia ISO 9001 na konkurencyjność firm, marzec 2010 www.pbonlie.pl (dostęp: 11.04.2014).pl_PL
dc.referencesPorter M., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994.pl_PL
dc.referencesPorter M.E., Competitive Strategy, Free Press, New York 2004.pl_PL
dc.referencesPorter M.E., Przewaga konkurencyjna. Osiąganie lepszych wyników, One Press Helion, Gliwice 2006.pl_PL
dc.referencesPrałat-Kubiszewska E., Relations with Suppliers in Supply Chain Management, „Systems” 2005, vol. 10(1).pl_PL
dc.referencesReeves C.A., Bednar D.A., Defining Quality: Alternatives and Implications, „Academy of Management Review” 1994, vol. 19(3).pl_PL
dc.referencesRogoziński K., Nowy marketing usług, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2000.pl_PL
dc.referencesRondinelli D., Vastag G., Panacea, Common Sense, or Just a Label? The Value of ISO 14001 Environmental Management Systems, „European Management Journal” 2000, vol. 18(5).pl_PL
dc.referencesRoszyk-Kowalska G., Przewaga konkurencyjna w aspekcie kluczowych kompetencji przedsiębiorstwa, materiały z konferencji „Management Forum 2020. Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania”, SGH Warszawa 12–14.05.2006 http://www.sgh.waw.pl/katedry/ktz/mf2020/referaty (dostęp: 2.01.2015).pl_PL
dc.referencesRother M., Shook J., Learning to See, Lean Enterprise Institute, 1999.pl_PL
dc.referencesRudzewicz A., Guziński J., Rola zaufania w relacjach biznesowych, „Marketing i Rynek” 2011, nr 2.pl_PL
dc.referencesRutkowski I.P., Komunikowanie wartości dla klienta oparte na faktach – wybrane problemy, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu” 2010, nr 136.pl_PL
dc.referencesRydel M., Zintegrowana komunikacja marketingowa. Nowe podejście – propozycja uporządkowania pojęć, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica” 179, materiały z konferencji „Marketing – handel – konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym”, 6–8 września 2004, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2004.pl_PL
dc.referencesRydel M. (red.), Komunikacja marketingowa, ODDK, Gdańsk 2001.pl_PL
dc.referencesSahat M.A., Strategic Marketing. Making Decisions for Strategic Advantage, Prentice Hall, New Delhi 2008.pl_PL
dc.referencesSampaio P., Saraiva P., Guimaraes R.A., An Analysis of ISO 9000 Data in World and in the European Union, „Total Quality Management and Business Excellence” 2009, vol. 20(12).pl_PL
dc.referencesSampaio P., Saraiva P., Guimaraes R.A., ISO 9001 Research: Questions, Answers and Approaches, „International Journal of Quality & Reliability Management” 2009, vol. 26(1).pl_PL
dc.referencesSarjusz-Wolski Z., Ilościowe metody zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwie, Toruńska Szkoła Zarządzania, Toruń 1997.pl_PL
dc.referencesSato K., Pawlak W., Osiem podstawowych zasad japońskiego stylu zarządzania, „Problemy Jakości” 1998, nr 7.pl_PL
dc.referencesSchramm W. (red.), The Process and Effects of Mass Communication, University of Illinois Press, Champaign, Illinois 1995.pl_PL
dc.referencesSchultz D.E., Schultz H., IMC – The Next Generation, McGraw-Hill, Boston 2003.pl_PL
dc.referencesSedlock R., TREAT Your Customers. The Five Characteristics of Quality Service, „Quality Progess” 2010, No. 12, www.qualityprogess.com (dostęp: 15.12.2015).pl_PL
dc.referencesSkawińska E. (red.), Konkurencyjność przedsiębiorstw – nowe podejście, PWN, Warszawa–Poznań 2002.pl_PL
dc.referencesSmalec A., Rola komunikacji internetowej w warunkach niepewności, [w:] L. Garbarski, J. Tkaczyk (red.), Kontrowersje wokół marketingu w Polsce. Niepewność i zaufanie a zachowania nabywców, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesSmith P.R., Taylor J., Marketing Communications. An Integrated Approach, 4th edition, Kogan Page Limited, London 2004.pl_PL
dc.referencesSosnowska A. (red.), Jak wdrażać innowacje technologiczne w firmie. Poradnik dla przedsiębiorców, PARP, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesSridhar Bhat K., Total Quality Management, Global Media 2010.pl_PL
dc.referencesStabryła A., Zarządzanie rozwojem firmy, AE, Kraków 1996.pl_PL
dc.referencesStahl M.J., Grigsby D.W., Strategic Management: Total Quality and Global Competition, Blackwell, Cambridge 1997.pl_PL
dc.referencesStankiewicz M. (red.), Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń 1999.pl_PL
dc.referencesStock J., Lambert D., Strategic Logistic Management, 4th edition, McGraw-Hill/Irwin, Boston 2001.pl_PL
dc.referencesStrategor, Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesSudoł S., Wysoka jakość wszechrzeczy materialnych i niematerialnych, podstawowym wyzwaniem teraźniejszości i przyszłości, „Przegląd Organizacji” 2006, nr 12.pl_PL
dc.referencesSzczepańska K., Kompleksowe zarządzanie jakością. Przeszłość i teraźniejszość, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesSzulce H., Sosnowska B., Uwarunkowania i przesłanki kreowania skutecznej komunikacji marketingowej w przedsiębiorstwach logistycznych, „Logistyka” 2010, nr 2.pl_PL
dc.referencesSzymczak J., Język opakowań jednostkowych, „Opakowanie” 2003, nr 8.pl_PL
dc.referencesSzymczak J., The Quality of Goods and Consumers’ Satisfaction, [w:] E. Sobczyński (red.), Quality for the XXIst Century, Proceedings of the 12th IGTW Symposium, Poznań–Gdynia, Poland, September 1999, The Poznań University of Economics Publishing House, Poznań 1999.pl_PL
dc.referencesSzymczak J. (red.), Leksykon podstawowych pojęć z zakresu jakości wyrobów, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1988.pl_PL
dc.referencesSzymczak J., Ankiel-Homa M., Opakowania jednostkowe w działaniach marketingowych przedsiębiorstw, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2007.pl_PL
dc.referencesSzymczak J., Brzostowski M., Działalność promocyjna jednostek gospodarczych w Polsce, Wydawnictwo Instytutu Handlu Wewnętrznego i Usług, Warszawa 1978.pl_PL
dc.referencesSzymczak J., Urbaniak M., Przesłanki wdrażania systemów zarządzania jakością i osiągane korzyści przez przedsiębiorstwa działające w Polsce, [w:] E. Skrzypek (red.), Kapitał intelektualny jako szansa na poprawę jakości zarządzania w warunkach globalizacji, Lublin 2005.pl_PL
dc.referencesSzymczak M. (red.), Słownik języka polskiego, t. 1, PWN, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesSzymoniuk B. (red.), Komunikacja marketingowa. Instrumenty i metody, PWE, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesŚwiatowiec J., Więzi partnerskie na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesŚwitalski W., Innowacje i konkurencyjność, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesTatarkiewicz W., Historia filozofii, t. 1, PWN, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesTatarkiewicz W., Historia filozofii, t. 2, PWN, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesTeixeira S., Sampaio P., An Analysis of Food Safety Management Systems Certification: The Portuguese Sase, „Sinergie Journal” 2011, No. 85.pl_PL
dc.referencesTerlaak A., King A.A., The Effect of Certification with the ISO 9000 Quality Management Standard: A Signaling Approach, „Journal of Economic Behavior & Organization” 2006, vol. 60.pl_PL
dc.referencesTokarski J. (red.), Słownik wyrazów obcych, PWN, Warszawa 1980.pl_PL
dc.referencesUlaga W., Eggert A., Value-Bassed Differentation in Business Relationships: Gaining and Maintaining Key Supplier Status, AMA Winter Educators’ Conference Proceedings, American Market Association, 2005, vol. 16.pl_PL
dc.referencesUmble E.J., Innovations in Competitive Manufacturing, American Management Association International, New York 2002.pl_PL
dc.referencesUrbaniak M., Conisderations on the Improvement of Quality Management Systems in Small and Medium-Sized Enterprises in Poland, [w:] A. Adamik, S. Lachiewicz, Methods and Concepts of Small and Medium-Sized Enterprises Management, Technical University of Lodz Press, Lodz 2011.pl_PL
dc.referencesUrbaniak M., Kierunki doskonalenia systemów zarządzania jakością, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010.pl_PL
dc.referencesUrbaniak M., Przesłanki wdrażania systemów zarządzania, cz. I, „Problemy Jakości” 2006, nr 6.pl_PL
dc.referencesUrbaniak M., Rola marki jako gwarancji jakości na rynku dóbr produkcyjnych, „Problemy Jakości” 2002, nr 1.pl_PL
dc.referencesUrbaniak M., Rola systemowego zarządzania środowiskowego i energią w budowaniu relacji z dostawcami, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie”, 2016, nr 3.pl_PL
dc.referencesUrbaniak M., Wizerunek dostawcy na rynku dóbr produkcyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2003.pl_PL
dc.referencesUrbaniak M., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Difin, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesUrbaniak M., Źródła informacji na temat dostawców i oferowanej przez nich jakości, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka” 2009, nr 8.pl_PL
dc.referencesUrbaniak M., Borucki W., Zdefiniować jakość, „Problemy Jakości” 1996, nr 12.pl_PL
dc.referencesUrząd Komitetu Integracji Europejskiej, Europejski system normalizacji i certyfikacji http://www2.ukie.gov.pl (dostęp: 12.01.2015).pl_PL
dc.referencesVarey R.J., Marketing Communications. Principles and Practise, Routledge, New York 2005.pl_PL
dc.referencesVasile A.C., The Importance of Communication in Knowledge Based Economy, „Management & Marketing” 2013, vol. 8.pl_PL
dc.referencesViadiu F.M., Fa M.C., Saizarbitoria I.H., ISO 9000 and ISO 14000 Standards: An International Diffusion Model, „International Journal of Operations & Production Management” 2006, vol. 26(2).pl_PL
dc.referencesWalczak M. (red.), Ocena zgodności oraz certyfikacja wyrobów i usług. Praktyczny przewodnik dla producentów i dystrybutorów, Verlag Dashofer, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesWasilewski L., W pułapkach definicji, „Problemy Jakości” 1998, nr 1.pl_PL
dc.referencesWaśkowski Z., Zastosowanie koncepcji marketingu zakupów w przedsiębiorstwie, „Zarządzanie Przedsiębiorstwem” 2004, nr 1.pl_PL
dc.referencesWestkämper E., Niemann J., Dauensteiner A., Economic and Ecological Aspects in Product Life Cycle Evaluation, Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers. Part B, „Journal of Engineering Manufacture” 2001, vol. 215(5).pl_PL
dc.referencesWickham M., Hall L., An Examination of Integrated Marketing Communications in the Business-to-Business Environment: The Case of the Tasmanian Light Shipbuilding Cluster, „Journal of Marketing Communication” 2006, vol. 12(2).pl_PL
dc.referencesWiktor J.W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWE, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesWiktor J.W., Teoretyczne podstawy systemu komunikacji marketingowej, „Świat Marketingu” 2001, nr 11 www.swiatmarketingu.pl (dostęp: 10.11.2014).pl_PL
dc.referencesWilczyński S., Oznaczenie CE a certyfikacja dobrowolna – konkurencja czy synergia, [w:] M. Urbaniak, T. Missala, A. Dąbowski i in. (red.), Bezpieczeństwo przemysłowe, t. 3, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesWilliamson O., Instytucje ekonomiczne kapitalizmu, PWN, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesWise K., Bolls P.D., Kim H., Venkataraman A., Meyer R., Enjoyment of Advergames and Brand Attitudes: The Impact of Thematic Relevance, „Journal of Interactive Marketing” 2008, vol. 9(1).pl_PL
dc.referencesWisner J.D., Tan K.C., Keong Leong G., Principles of Supply Chain Management. A Balanced Approach, Cengage Learning 2008.pl_PL
dc.referencesWiśniewska M., Programy promocji żywności i jej jakości w Polsce, „Problemy Jakości” 2009, nr 5.pl_PL
dc.referencesWitkowski J., Zarządzanie łańcuchem dostaw, PWE, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesWolniak R., Certyfikacja systemów a wskaźniki makroekonomiczne dla krajów UE, „Problemy Jakości” 2011, nr 4.pl_PL
dc.referencesWolniak R., Normalizacja zarządzania jakością a wymiary kulturowe kraju, „Problemy Jakości” 2011, nr 9.pl_PL
dc.referencesWolniak R., Pajor Ł., Proces certyfikacji w ocenie jednostek certyfikowanych, „Problemy Jakości” 2011, nr 3.pl_PL
dc.referencesWoźniczka J., Efekty reklamy w systemie komunikacji marketingowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2009.pl_PL
dc.referencesWrzosek W., Funkcjonowanie rynku, PWE, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesWysokińska Z., Konkurencyjność w międzynarodowym i globalnym handlu technologiami, PWN, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesZapłata S., Zarządzanie jakością a system zarządzania bezpieczeństwem łańcucha dostaw, „Problemy Jakości” 2008, nr 9.pl_PL
dc.referencesZiemiański M., Słownik towaroznawczy artykułów żywnościowych, Wydawnictwo Przemysłu Lekkiego i Spożywczego, Warszawa 1968.pl_PL
dc.referencesZymonik J., Wiarygodność certyfikatów systemowych – problemy i zagrożenia, „Problemy Jakości” 2010, nr 1.pl_PL
dc.referencesŻemigała M., Fenomen jakości we współczesnych organizacjach, „Przegląd Organizacji” 2011, nr 1.pl_PL
dc.referencesBS 25999-1:2006 Wytyczne do systemowego zarządzania ciągłością działania.pl_PL
dc.referencesBS 25999-2:2007 Wymagania dla certyfikacji systemu.pl_PL
dc.referencesISO 9004: 2009 Zarządzanie mające na celu osiąganie trwałego sukcesu organizacji. Podejście poprzez zarządzanie jakością.pl_PL
dc.referencesISO 22000:2005 System zarządzania bezpieczeństwem żywności. Wymagania dla wszystkich organizacji w łańcuchu dostaw żywności.pl_PL
dc.referencesISO/IEC 27001:2013 System zarządzania bezpieczeństwem informacji. Wymagania.pl_PL
dc.referencesISO and conformity assessment 2005. Certification and related activities. Assessment and verification of conformity to standards and technical specifications.pl_PL
dc.referencesISO Guide 23 Methods of indicating conformity with standards for third part certification systems.pl_PL
dc.referencesMonitor Polski 1996, Nr 28, poz. 295 z późn. zm.pl_PL
dc.referencesPCA DAC 08 Akredytacja jednostek certyfikujących. Wymagania szczegółowe.pl_PL
dc.referencesPKN-ISO/IEC Guide 28:2006 Ocena zgodności. Wytyczne dotyczące systemu certyfikacji wyrobów przez stronę trzecią.pl_PL
dc.referencesPKN-ISO/IEC Guide 67:2007 Ocena zgodności. Podstawy certyfikacji wyrobu.pl_PL
dc.referencesPN-89/O-79021 Opakowania. System wymiarowy.pl_PL
dc.referencesPN-EN ISO 14001:2015 Systemy zarządzania środowiskowego. Wymagania i wytyczne stosowania.pl_PL
dc.referencesPN-EN ISO 14020:2003 Etykiety i deklaracje środowiskowe. Zasady ogólne.pl_PL
dc.referencesPN-EN ISO 14025:2010. Etykiety i deklaracje środowiskowe. Deklaracje środowiskowe III typu. Zasady i procedury.pl_PL
dc.referencesPN-EN ISO 9000:2015 Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia.pl_PL
dc.referencesPN-EN ISO 9001:2015 Systemy zarządzania jakością. Wymagania.pl_PL
dc.referencesPN-EN ISO 9004:2009 Zarządzanie mające na celu osiąganie trwałego sukcesu organizacji. Podejście poprzez zarządzanie jakością.pl_PL
dc.referencesPN-EN ISO/IEC 17000:2006 Ocena zgodności. Terminologia i zasady ogólne.pl_PL
dc.referencesPN-ISO/IEC 17030:2009 Ocena zgodności. Wymagania ogólne dotyczące znaków zgodności strony trzeciej.pl_PL
dc.referencesPN-N 18001:2004 Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Wymagania.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Ministra Infrastruktury z dn. 8 listopada 2004 r. w sprawie aprobat technicznych oraz jednostek organizacyjnych upoważnionych do ich wydawania (Dz.U. z 2004 r. Nr 249 poz. 2497 z późn. zm.).pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Rady Ministrów z dn. 31 października 2007 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis na uzyskanie certyfikatu wyrobu wymaganego na rynkach zagranicznych (Dz.U. 2007 r. Nr 210 poz. 1522).pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Rady Ministrów z dn. 4 listopada 2014 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis na uzyskanie certyfikatu wyrobu wymaganego na rynkach zagranicznych (Dz.U. z 2014 r., poz. 1570).pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Rady Ministrów z dn. 31 października 2007 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis na uzyskanie certyfikatu wyrobu wymaganego na rynkach zagranicznych (Dz.U. z 2007 r. Nr 210 poz. 1522).pl_PL
dc.referencesUchwała nr 137 Rady Ministrów z dn. 9 września 1977 r. w sprawie jednolitych zasad kwalifikacji jakości i oznaczania wyrobów, Monitor Polski 1977, nr 23, poz. 120.pl_PL
dc.referencesUchwała nr 14/95 Polskiego Komitetu Normalizacyjnego z dn. 10 sierpnia 1995 r. w sprawie polityki i zasad stosowania znaku zgodności z Polską Normą.pl_PL
dc.referencesUstawa o nawozach i nawożeniu z dn. 10 lipca 2007 r. (Dz.U. z 2007 r. Nr 147, poz. 1033 z późn. zm.).pl_PL
dc.referencesUstawa z dn. 12 września 2002 r. o normalizacji (Dz.U. 2002 Nr 169, poz. 1386 z późn. zm.).pl_PL
dc.referencesUstawa z dn. 3 kwietnia 1993 o badaniach i certyfikacji (Dz.U. 1993 nr 55 poz. 250 z późn. zm.).pl_PL
dc.referencesUstawa z dn. 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej (Dz.U. z 2001 r. Nr 49, poz. 508 z późn. zm.).pl_PL
dc.referencesUstawa z dn. 30 sierpnia 2002 o systemie oceny zgodności (Dz.U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2087 z późn. zm.).pl_PL
dc.referencesUstawa z dn. 15 grudnia 2006 o zmianie ustawy oceny zgodności oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz.U. z 2006 r. Nr 249 poz. 1834 z późn. zm.)pl_PL
dc.referencesZarządzenie Nr 40 Prezesa Polskiego Komitetu Normalizacyjnego z dn. 31 lipca 2009 r. w sprawie ustanowienia „Regulaminu certyfikacji wyrobów na zgodność z Polską Normą i oznaczania wyrobu Znakiem Zgodności z Polską Normą”.pl_PL
dc.referencesZarządzenie Dyrektora Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji z dn. 28 grudnia 1995 r. zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia wykazu wyrobów podlegających obowiązkowi zgłaszania do certyfikacji na znak bezpieczeństwa i oznaczania tym znakiem, Monitor Polski 1996 r. Nr 28, poz. 295 z późn. zm.pl_PL
dc.referencesAmercian Marketing Association www.marketingpower.compl_PL
dc.referencesBaza aktów prawnych Unii Europejskiej BSI www.bsigroupopu.plpl_PL
dc.referencesCEN Keymark Scheme For Thermal Insulation Products www. key-mark.orgpl_PL
dc.referencesCentralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Opakowań www.cobro.orgpl_PL
dc.referencesCentrum Euro Info www.euroinfo.org.plpl_PL
dc.referencesChina Certification www.cc.com.cnpl_PL
dc.referencesCommission of the European Communities www.eur-lex.europa.eupl_PL
dc.referencesEcco International Communications Networkwww.onboard.plpl_PL
dc.referencesECR Europe www.ecrnet.orgpl_PL
dc.referencesESG UQAM www.chaire-msf.uqam.ca/pages/pdf/role_of_trust.pdfpl_PL
dc.referencesEUR-Lex.europa http://eurlex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31993D0465:PL:HTMLpl_PL
dc.referencesEuropean Commission www.ec.europa.eu/environment/emaspl_PL
dc.referencesForum Odpowiedzialnego Biznesu www.odpowiedzialnybizes.plpl_PL
dc.referencesFundacja Polskiego Godła Promocyjnego Teraz Polska www.terazpolska.plpl_PL
dc.referencesGłówny Urząd Miar www.gum.gov.plpl_PL
dc.referencesGłówny Urząd Statystyczny www.stat.gov.plpl_PL
dc.referencesGOV.UK www.gov.ukpl_PL
dc.referencesGRI www.globalreporting.orgpl_PL
dc.referencesGrupa TÜV Rheinland www.tuv.compl_PL
dc.referencesHome Interiors and Mary Kay, Friendship, Liking, and the Peripheral Route to Persuasion: An Analysis of Part Selling Techniques in Tupperware http://lynn_meade.tripod.com/id84.htmpl_PL
dc.referencesInfosecurity Europe www.infosec.co.ukpl_PL
dc.referencesInstytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej www.iergiz.waw.plpl_PL
dc.referencesInternational Monetary Fund www.imf.orgpl_PL
dc.referencesInternational Organization for Standardization 27000 www.iso27000.plpl_PL
dc.referencesInternational Organization for Standardization www.iso.orgpl_PL
dc.referencesIQNet www.iqnet-certification.compl_PL
dc.referencesKapitał Społeczny dla Gospodarki www.odpowiedzialnafirma.plpl_PL
dc.referencesKomisja Europejska http://ec.europa.eu/consumers/overview/cons_policy/doc/sum_impact_assess_report_pl.pdfpl_PL
dc.referencesKomisja Europejska http://ec.europa.eu/enterprise/newapproach/pdf/comm_native_com_2007_0037_f_en_acte.pdfpl_PL
dc.referencesKomisja Europejska, http://ec.europa.eu/environment/ecolabelpl_PL
dc.referencesKPMG www.kpmg.compl_PL
dc.referencesLeader Excel www.LeaderExcel.compl_PL
dc.referencesMarka www.marka.plpl_PL
dc.referencesMinisterstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi www.minrol.gov.plpl_PL
dc.referencesMinisterstwo Środowiska www.emas.mos.gov.plpl_PL
dc.referencesMinisterstwo Środowiska www.mos.gov.plpl_PL
dc.referencesModels of the Communication Process http://foulger.info/davis/research/unifiedModelOfCommunication.htmpl_PL
dc.referencesMotofakty.pl www.motofakty.plpl_PL
dc.referencesNarodowy Instytut Zdrowia Publicznego www.pzh.gov.plpl_PL
dc.referencesOficjalny Portal Unii Europejskiej www.europa.eu.intpl_PL
dc.referencesPolski Komitet Normalizacyjny www.pkn.plpl_PL
dc.referencesPolskie Centrum Akredytacji www.pca.gov.plpl_PL
dc.referencesPolskie Centrum Badań i Certyfikacji http://www.pcbc.gov.pl/ecolabel/index.php?page-=certyfikatypl_PL
dc.referencesPolskie Centrum Badań i Certyfikacji www.pcbc.gov.plpl_PL
dc.referencesPolskie Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych Pro-Marka www.promarka.plpl_PL
dc.referencesPortal Badań Online www.pbonlie.plpl_PL
dc.referencesPortal Promocji Eksportu www.trade.gov.plpl_PL
dc.referencesProgram Infrastruktura i Środowisko www.pois.gov.plpl_PL
dc.referencesQuality Progress www.qualityprogress.compl_PL
dc.referencesRaporty Społeczne www.raportyspoleczne.plpl_PL
dc.referencesRynkologia http://marketing.rynkologia.pl/flush.php/l_id/81/l_plik/celebrity.pdfpl_PL
dc.referencesSerwis dla specjalistów ochrony środowiska www.eko-net.plpl_PL
dc.referencesSocial Accountability Accreditation Services www.saasaccreditation.orgpl_PL
dc.referencesŚwiat Marketingu www.swiatmarketingu.plpl_PL
dc.referencesTNS Polska www.tns.global.plpl_PL
dc.referencesTQLO Publication http://tql-navy.orgpl_PL
dc.referencesU.S. Government Accountability Office www.gao.govpl_PL
dc.referencesUniversity of Missouri www.muextensions.missouri.edu/explore/comm/cm0109.htmpl_PL
dc.referencesUniwersytet Gdański www.wnsts.strony.univ.gda.pl/filozofia/pracownicy/chmielecki-w-semiotykia-2005.pdfpl_PL
dc.referencesUrząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów www.uoik.plpl_PL
dc.referencesUrząd Komitetu Integracji Europejskiej www2.ukie.gov.plpl_PL
dc.referencesZnak Bezpieczeństwa www.znak-b.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-574-5
dc.disciplineekonomia i finansepl_PL
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe