dc.contributor.author | Lisowska-Magdziarz, Małgorzata | |
dc.contributor.editor | Ciszewska, Ewa | |
dc.contributor.editor | Klejsa, Konrad | |
dc.date.accessioned | 2022-06-04T17:27:09Z | |
dc.date.available | 2022-06-04T17:27:09Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Lisowska-Magdziarz M., Edukacja medialna, kompetencje kulturalne, fandom. Zbiorowość fanów jako środowisko edukacji kulturalnej, [w:] Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Ciszewska E., Klejsa K. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 235-247, https://doi.org/10.18778/8088-486-1.15 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-486-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/42073 | |
dc.description | Fandom to zjawisko głęboko zaangażowanego, wielokrotnego, twórczego odbioru i interpretacji jakiegoś tekstu kultury – książki, filmu, serialu, komiksu, gry komputerowej, bohatera literackiego lub filmowego. To także zbiorowość ludzi połączonych fascynacją tym zjawiskiem kulturalnym. Autorka prezentuje najważniejsze obszary współczesnych działań fandomowych oraz dokonuje analizy, w jaki sposób fandom może się stać wehikułem edukacji filmowej, literackiej, estetycznej i medialnej. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Ciszewska E., Klejsa K. (red.), Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | fandom | pl_PL |
dc.subject | edukacja kulturalna | pl_PL |
dc.subject | fani | pl_PL |
dc.subject | produkt cyberkultury | pl_PL |
dc.subject | edukacja medialna | pl_PL |
dc.title | Edukacja medialna, kompetencje kulturalne, fandom. Zbiorowość fanów jako środowisko edukacji kulturalnej | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
dc.page.number | 235-247 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Jagielloński | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-487-8 | |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Małgorzata Lisowska–Magdziarz – doktor habilitowany, dyrektor Instytutu Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, prowadzi badania nad rolą mediów w społeczeństwie konsumpcyjnym, a także nad semiotyką mediów i reklamy; zajmuje się też metodologią analizy mediów oraz problemami edukacji medialnej. Autorka między innymi książek: „Feniksy, łabędzie, motyle. Media i kultura transformacji” (2012), „Pasażer z tylnego siedzenia. Media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym” (2010), „Media powszednie. Środki komunikowania masowego i szerokie paradygmaty medialne w życiu codziennym Polaków u progu XXI wieku” (2008) czy „Analiza tekstu w dyskursie medialnym” (2006) oraz kilkudziesięciu artykułów i rozdziałów w pracach zbiorowych, poświęconych użytkowaniu mediów jako praktyce społecznej, rozmaitym formom analizy wizualnych i wielomodalnych przekazów w komunikowaniu masowym, a także reklamie, metodologii badań medioznawczych oraz zagadnieniom kompetencji medialnej. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-486-1.15 | |
dc.discipline | nauki o kulturze i religii | pl_PL |
dc.discipline | nauki socjologiczne | pl_PL |
dc.discipline | sztuki filmowe i teatralne | pl_PL |