Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLisowska-Magdziarz, Małgorzata
dc.contributor.editorCiszewska, Ewa
dc.contributor.editorKlejsa, Konrad
dc.date.accessioned2022-06-04T17:27:09Z
dc.date.available2022-06-04T17:27:09Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationLisowska-Magdziarz M., Edukacja medialna, kompetencje kulturalne, fandom. Zbiorowość fanów jako środowisko edukacji kulturalnej, [w:] Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Ciszewska E., Klejsa K. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 235-247, https://doi.org/10.18778/8088-486-1.15pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-486-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/42073
dc.descriptionFandom to zjawisko głęboko zaangażowanego, wielokrotnego, twórczego odbioru i interpretacji jakiegoś tekstu kultury – książki, filmu, serialu, komiksu, gry komputerowej, bohatera literackiego lub filmowego. To także zbiorowość ludzi połączonych fascynacją tym zjawiskiem kulturalnym. Autorka prezentuje najważniejsze obszary współczesnych działań fandomowych oraz dokonuje analizy, w jaki sposób fandom może się stać wehikułem edukacji filmowej, literackiej, estetycznej i medialnej.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofCiszewska E., Klejsa K. (red.), Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectfandompl_PL
dc.subjectedukacja kulturalnapl_PL
dc.subjectfanipl_PL
dc.subjectprodukt cyberkulturypl_PL
dc.subjectedukacja medialnapl_PL
dc.titleEdukacja medialna, kompetencje kulturalne, fandom. Zbiorowość fanów jako środowisko edukacji kulturalnejpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number235-247pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Jagiellońskipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-487-8
dc.contributor.authorBiographicalnoteMałgorzata Lisowska–Magdziarz – doktor habilitowany, dyrektor Instytutu Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, prowadzi badania nad rolą mediów w społeczeństwie konsumpcyjnym, a także nad semiotyką mediów i reklamy; zajmuje się też metodologią analizy mediów oraz problemami edukacji medialnej. Autorka między innymi książek: „Feniksy, łabędzie, motyle. Media i kultura transformacji” (2012), „Pasażer z tylnego siedzenia. Media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym” (2010), „Media powszednie. Środki komunikowania masowego i szerokie paradygmaty medialne w życiu codziennym Polaków u progu XXI wieku” (2008) czy „Analiza tekstu w dyskursie medialnym” (2006) oraz kilkudziesięciu artykułów i rozdziałów w pracach zbiorowych, poświęconych użytkowaniu mediów jako praktyce społecznej, rozmaitym formom analizy wizualnych i wielomodalnych przekazów w komunikowaniu masowym, a także reklamie, metodologii badań medioznawczych oraz zagadnieniom kompetencji medialnej.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-486-1.15
dc.disciplinenauki o kulturze i religiipl_PL
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL
dc.disciplinesztuki filmowe i teatralnepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe