dc.contributor.author | Konieczna, Ewelina | |
dc.contributor.editor | Ciszewska, Ewa | |
dc.contributor.editor | Klejsa, Konrad | |
dc.date.accessioned | 2022-06-04T17:22:43Z | |
dc.date.available | 2022-06-04T17:22:43Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Konieczna E., Uczenie (się) kina. Wstęp do badań nad kompetencjami nauczycieli – edukatorów filmowych, [w:] Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Ciszewska E., Klejsa K. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 143-159, https://doi.org/10.18778/8088-486-1.11 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-486-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/42069 | |
dc.description | Celem rozważań zawartych w artykule była refleksja nad kompetencjami niezbędnymi do realizacji edukacji filmowej oraz prezentacja wyników badań empirycznych przeprowadzonych wśród nauczycieli – aktywnych edukatorów filmowych z miast w województwach warmińsko- mazurskim, podlaskim, lubelskim, podkarpackim, małopolskim, śląskim, które usytuowane są z dala od mieszczących się między innymi w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu i Poznaniu instytucji promujących edukację filmową. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Ciszewska E., Klejsa K. (red.), Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | edukacja filmowa | pl_PL |
dc.subject | kompetencje nauczycieli | pl_PL |
dc.subject | edukator filmowy | pl_PL |
dc.subject | program kształcenia | pl_PL |
dc.title | Uczenie (się) kina. Wstęp do badań nad kompetencjami nauczycieli – edukatorów filmowych | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
dc.page.number | 143-159 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Śląski | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-487-8 | |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Ewelina Konieczna – doktor, wykładowca w Zakładzie Edukacji Kulturalnej Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego. Zajmuje się badaniami nad recepcją filmu, edukacją filmową, kulturą filmową seniorów oraz turystyką kulturalną i filmową. Opiekunka i koordynatorka Warsztatów Humanistycznych w I LO im. Powstańców Śląskich w Rybniku. Autorka książek „Baśń w literaturze i w filmie. Rola baśni filmowej w edukacji filmowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym” (2005), „Filmowe obrazy szkoły. Pomiędzy ideologią, edukacją a wychowaniem” (2011). Współautorka (z B. Dziadzią) książki „Horyzonty kultury filmowej” (2004) oraz raportu „Kadry dla kultury w edukacji i edukacji w kulturze” (2012). | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-486-1.11 | |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |
dc.discipline | sztuki filmowe i teatralne | pl_PL |