Show simple item record

dc.contributor.authorKonieczna, Ewelina
dc.contributor.editorCiszewska, Ewa
dc.contributor.editorKlejsa, Konrad
dc.date.accessioned2022-06-04T17:22:43Z
dc.date.available2022-06-04T17:22:43Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationKonieczna E., Uczenie (się) kina. Wstęp do badań nad kompetencjami nauczycieli – edukatorów filmowych, [w:] Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Ciszewska E., Klejsa K. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 143-159, https://doi.org/10.18778/8088-486-1.11pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-486-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/42069
dc.descriptionCelem rozważań zawartych w artykule była refleksja nad kompetencjami niezbędnymi do realizacji edukacji filmowej oraz prezentacja wyników badań empirycznych przeprowadzonych wśród nauczycieli – aktywnych edukatorów filmowych z miast w województwach warmińsko- mazurskim, podlaskim, lubelskim, podkarpackim, małopolskim, śląskim, które usytuowane są z dala od mieszczących się między innymi w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu i Poznaniu instytucji promujących edukację filmową.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofCiszewska E., Klejsa K. (red.), Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectedukacja filmowapl_PL
dc.subjectkompetencje nauczycielipl_PL
dc.subjectedukator filmowypl_PL
dc.subjectprogram kształceniapl_PL
dc.titleUczenie (się) kina. Wstęp do badań nad kompetencjami nauczycieli – edukatorów filmowychpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number143-159pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Śląskipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-487-8
dc.contributor.authorBiographicalnoteEwelina Konieczna – doktor, wykładowca w Zakładzie Edukacji Kulturalnej Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego. Zajmuje się badaniami nad recepcją filmu, edukacją filmową, kulturą filmową seniorów oraz turystyką kulturalną i filmową. Opiekunka i koordynatorka Warsztatów Humanistycznych w I LO im. Powstańców Śląskich w Rybniku. Autorka książek „Baśń w literaturze i w filmie. Rola baśni filmowej w edukacji filmowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym” (2005), „Filmowe obrazy szkoły. Pomiędzy ideologią, edukacją a wychowaniem” (2011). Współautorka (z B. Dziadzią) książki „Horyzonty kultury filmowej” (2004) oraz raportu „Kadry dla kultury w edukacji i edukacji w kulturze” (2012).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-486-1.11
dc.disciplinepedagogikapl_PL
dc.disciplinesztuki filmowe i teatralnepl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe