dc.contributor.author | Ciszewska, Ewa | |
dc.contributor.editor | Ciszewska, Ewa | |
dc.contributor.editor | Klejsa, Konrad | |
dc.date.accessioned | 2022-06-04T17:20:18Z | |
dc.date.available | 2022-06-04T17:20:18Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Ciszewska E., Edukacja filmowa w Polsce – zarys historyczny i stan badań, [w:] Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Ciszewska E., Klejsa K. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 79-98, https://doi.org/10.18778/8088-486-1.07 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-486-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/42065 | |
dc.description | W artykule przedstawiono zarys historyczny edukacji filmowej w Polsce oraz stan badań na temat ewolucji edukacji filmowej oraz form kształcenia i doskonalenia nauczycieli pracujących z filmem. Edukacja filmowa w Polsce jako przedmiot zainteresowania przeżywała swoje „złote lata” w latach 60. i 70.: wówczas pojawiło się najwięcej opracowań (a także tłumaczeń) dotyczących edukacji i kultury filmowej. Ten wysyp publikacji związany był z ogólnoświatową tendencją włączania treści filmowych do programów szkolnych, czy to w postaci odrębnego przedmiotu nauczania, czy też w obszarach kilku przedmiotów czemu towarzyszyły – znane i cytowane także w polskich opracowaniach – raporty UNESCO9 i materiały z konferencji przez nią organizowanych. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Ciszewska E., Klejsa K. (red.), Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | edukacja filmowa | pl_PL |
dc.subject | Polska | pl_PL |
dc.subject | zarys historyczny | pl_PL |
dc.subject | film | pl_PL |
dc.subject | szkoła | pl_PL |
dc.subject | nauczanie | pl_PL |
dc.title | Edukacja filmowa w Polsce – zarys historyczny i stan badań | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
dc.page.number | 79-98 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-487-8 | |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Ewa Ciszewska – doktor, absolwentka kulturoznawstwa ze specjalnością filmoznawstwo na Uniwersytecie Łódzkim. Autorka publikacji w tomach zbiorowych i czasopismach. Współredaktorka książki „Kino najnowsze: dialog ze współczesnością” (Kraków 2007), „Hrabal i inni. Adaptacje czeskiej literatury” (Łódź 2013) oraz „Kultura filmowa współczesnej Łodzi” (Łódź 2015). Jej zainteresowania naukowe to kino czeskie i słowackie, kultura filmowa Łodzi oraz edukacja filmowa. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-486-1.07 | |
dc.discipline | historia | pl_PL |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |
dc.discipline | sztuki filmowe i teatralne | pl_PL |