dc.contributor.author | Skowronek, Bogusław | |
dc.contributor.editor | Ciszewska, Ewa | |
dc.contributor.editor | Klejsa, Konrad | |
dc.date.accessioned | 2022-06-04T17:17:22Z | |
dc.date.available | 2022-06-04T17:17:22Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Skowronek B., Edukacja filmowa (i medialna). Ujęcie antropologiczno-pragmatystyczne, [w:] Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Ciszewska E., Klejsa K. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 11-20, https://doi.org/10.18778/8088-486-1.02 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-486-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/42060 | |
dc.description | Autor przedstawia własny projekt edukacji filmowej, który będzie odpowiadał potrzebom współczesnej kultury i wyzwaniom współczesnej edukacji. Zaprezentowana koncepcja nie stanowi ani jedynego, ani wyczerpującego zestawu pomysłów. Konkretne rozwiązania dydaktyczne stosowane przez nauczycieli lub edukatorów filmowych zależeć będą od przyjętych przez nich autorskich koncepcji oraz potencjalnej możliwości ich realizacji. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Ciszewska E., Klejsa K. (red.), Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | edukacja filmowa | pl_PL |
dc.subject | nauczyciel | pl_PL |
dc.subject | film | pl_PL |
dc.subject | edukacja medialna | pl_PL |
dc.subject | teksty audiowizualne | pl_PL |
dc.subject | uczeń | pl_PL |
dc.subject | reforma edukacji | pl_PL |
dc.title | Edukacja filmowa (i medialna). Ujęcie antropologiczno-pragmatystyczne | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
dc.page.number | 11-20 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-487-8 | |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Bogusław Skowronek – profesor zwyczajny w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Pracuje w Katedrze Mediów i Badań Kulturowych oraz Katedrze Lingwistyki Kulturowej i Komunikacji Społecznej. Główne zainteresowania badawcze to: filmoznawstwo, edukacja filmowa, wiedza o mediach, mediolingwistyka oraz lingwistyka kulturowa. Popularyzator sztuki filmowej, wykładowca w Akademii Polskiego Filmu. Autor licznych prac poświęconych filmowi, edukacji medialnej oraz zjawiskom współczesnej kultury, w tym między innymi książek: „Konceptualizacje filmu i jego oglądania w języku młodzieży. Studium kognitywno-kulturowe” (2007); „Film w przestrzeni kultury audiowizualnej. Studia. Szkice. Interpretacje” (2011); „Mediolingwistyka. Wprowadzenie” (2013). | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-486-1.02 | |
dc.discipline | sztuki filmowe i teatralne | pl_PL |