Przeglądaj Zagadnienia Rodzajów Literackich 1972, t. 15, nr 1 (28) według tytułu
Wyświetlanie pozycji 1-11 z 11
- 
"Die Funktions-und Gegenstandsbedingtheit der Edition", Gerhard Seidel, Berlin 1970 [recenzja] (Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiu, 1972)
- 
Die genologische interpretation der Literatur (Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiu, 1972)
- 
Eléments d'analyse d'une théorie sociologique de la nouvelle européenne au XXe siècle (Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiu, 1972)
- 
"Literatura i metodologia. Konferencje Teoretycznoliterackie w Spale i Ustroniu", red. J. Trzynadlowski, Wrocław-Warszawa-Kraków 1970 [recenzja] (Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiu, 1972)
- 
"Literatuurwetenschap. Grondslagen voor een theorie van het literaire werk", Frank C. Maatje, Utrecht 1970 [recenzja] (Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiu, 1972)
- 
Materiały do "Słownika rodzajów literackich" (Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiu, 1972)
- 
Professor Roman Pollak - uomo e studioso (31 VII 1886 - 23 II 1972) [nekrolog] (Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiu, 1972)
- 
Semiologia we francuskich badaniach literackich (Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiu, 1972)
- 
The notion of lyrics and the category of genre on ancient and later theory of poetry (Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiu, 1972)Pojęcie „,liryki'” było w starożytności niezależne od kategorii ,„rodzaju” poetyckiego. Koncepcja „trzech rodzajów” stworzona przez Platona, zreinterpretowana przez Arystotelesa, dotyczyła sfery językowej utworu. Rodzaje ...
- 
Wert und Wertung des literarischen Werks (Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiu, 1972)Według powszechnego mniemania wartość dzieła literackiego konstytuuje się w ostatecznym jego przeżyciu jako naturalny efekt oddziaływania wszystkich składników utworu. Naszym zdaniem rzecz ma się przeciwnie: po zapoznaniu ...
- 
Yehuda Arye Klausner (1910-1970) [nekrolog] (Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiu, 1972)