Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBuła, Anna
dc.contributor.editorBonar, Jolanta
dc.date.accessioned2022-02-25T11:26:50Z
dc.date.available2022-02-25T11:26:50Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationBuła A., Rozwijanie myślenia krytycznego przez filozofowanie z najmłodszymi uczniami, [w:] Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Bonar J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 116-132, https://doi.org/10.18778/7525-559-1.10pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-559-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/40812
dc.description.abstractIn the light of the international school achievements research results, polish pupils are the ones to perform the worst when thinking abilities are concerned. Experts criticise polish educational establishments for the quality of teaching as well as for neglecting the important areas of children development, from which criticism derives the research of the effective methods of fixing this situation. The Mathew Lipman’s educational program, whose principle is to develop thinking abilities and which constitutes almost ready teaching tool, is present among them. The project waits to be implemented in the polish educational system. One of the most crucial concepts of this program is the critical thinking. While there is no doubt about its value in the modern, democratic world, it is not yet generally believed that this could be tought at school. The article also presented an example of classes in the group of primary school children, who begin to work on their thinking. Because one of the conditions of the development of critical thinking is thinking about thinking.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBonar J. (red.), Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectPolish schoolpl_PL
dc.subjectthinking skillspl_PL
dc.subjectcritical thinkingpl_PL
dc.subjectthinking about thinkingpl_PL
dc.subjectMathew Lipmanpl_PL
dc.titleRozwijanie myślenia krytycznego przez filozofowanie z najmłodszymi uczniamipl_PL
dc.title.alternativeDeveloping the critical thinking y philosophizing with the youngest pupilspl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011pl_PL
dc.page.number116-132pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-559-1.10
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe